Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Jena
Berichten: 386
Lid geworden op: 7 februari 2021, 10:14

Re: Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Bericht door Jena » 6 november 2023, 19:34

Ooh Sproetje, hopelijk is het gauw beter!
Hier was vandaag de eerste dag crèche, is goed verlopen😊
Jan 2019: missed abortion 8w
4xIUI: 1 bioch zw w5
3Pu's: 8 tp's
ECD: 1.1 bioch. 1.2 zw mei '23🐣

Gioia86
Berichten: 242
Lid geworden op: 16 april 2017, 8:31

Re: Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Bericht door Gioia86 » 8 november 2023, 14:15

Jena schreef:
6 november 2023, 19:34
Ooh Sproetje, hopelijk is het gauw beter!
Hier was vandaag de eerste dag crèche, is goed verlopen😊

Oh wat fijn dat die goed verlopen is! Ben blij voor jullie!

@sproetje: veel beterschap voor jullie mannetje! Hopelijk snel genezen.

Hier een moeilijk dagje, begon gisterenavond al… ook de nacht was niet zo denderend.
Ik kan hem vandaag nergens neerleggen, zitten of… enkel aan de borst of op mij. Had al paar keer stoelgang en veel windjes, de 2 eerste 💩 Pampers waren ok maar nu daarmee toch groenig met slijmpje bloed…
Misschien doordat hij gisteren ook veel aan de borst was maar korte voedingen en wou snel wisselen… ik hou het het wat int oog…
2012 tem 2016 verschillende ivf/isci zonder resultaat enkel Mk, bbz
2017 Maart ICSI Verse poging 2embryo's. ZWANGER 2-ling!
24/11/17 💙&💫 geboren!
Start brusje september ‘20: 2 mk + 1 bbz
Laatste isci juli ‘22, Zwanger na Cryo 23/9 🐣juni’23

Jena
Berichten: 386
Lid geworden op: 7 februari 2021, 10:14

Re: Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Bericht door Jena » 9 november 2023, 22:07

Hoe is het nog Gioa?

Hier blijven de nachten pittig. Vaak rond 2 of 3u wakkers nachts en dan geef ik melk (is oké) maar vanaf dan begint ze ineens vaak weer te brabbelen of protgeluiden met haar mond te maken🤣 Die prrttt geluiden zijn echt niet makkelijk om door te slapen... Zijn aan andere kamer bezig want denk dat ik met mijn vroege shiften haar te vroeg zal wekken (gaan testen volgende week of ze er niet wakker van wordt).. Is ook steeds van 'oef ze slaapt', maar dan ineens is ze daar weer heel actief met prrttt prrrrttt..

Gisteren ook uitbrander gekregen van pediater, had afspraak voor vaccin verkeerd genoteerd en dus gemist🙈😔
Jan 2019: missed abortion 8w
4xIUI: 1 bioch zw w5
3Pu's: 8 tp's
ECD: 1.1 bioch. 1.2 zw mei '23🐣

Gioia86
Berichten: 242
Lid geworden op: 16 april 2017, 8:31

Re: Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Bericht door Gioia86 » 15 november 2023, 16:04

Jena schreef:
9 november 2023, 22:07
Hoe is het nog Gioa?

Hier blijven de nachten pittig. Vaak rond 2 of 3u wakkers nachts en dan geef ik melk (is oké) maar vanaf dan begint ze ineens vaak weer te brabbelen of protgeluiden met haar mond te maken🤣 Die prrttt geluiden zijn echt niet makkelijk om door te slapen... Zijn aan andere kamer bezig want denk dat ik met mijn vroege shiften haar te vroeg zal wekken (gaan testen volgende week of ze er niet wakker van wordt).. Is ook steeds van 'oef ze slaapt', maar dan ineens is ze daar weer heel actief met prrttt prrrrttt..

Gisteren ook uitbrander gekregen van pediater, had afspraak voor vaccin verkeerd genoteerd en dus gemist🙈😔

Het zijn moeilijke dagen… gestart met flesje afgekolfde melk te geven… echt een ramp wil er niets van weten… zo echt frustrerend dan ander merk fles gekocht “lansinoh”
Met verse afgekolfde melk is al 2 x gelukt. Is 60ml en is 30ml
Deze ochtend zelfde fles met ontdooide melk ook weer krijsen… ook bij mijn man wil hij het niet 😞
Tijdens avond ook vaak Wenen en enkel te troosten dicht bij mama… waardoor het soms wel een strijd wordt om huiswerk te begeleiden of iets met oudste kindje te doen zoals naar zwemles… als hij bij mijn man blijft is hij meestal echt over zijn toeren…
Maar goed … ik onderga het en blijf melk aanbieden op vraag
Live aan de borst en dagelijks 1 flesje proberen…
Zodat we tegen crèche start zeker het kunnen…

Ons eerste die dronk alles of het nu vers of ontdooit en opgewarmd was…
(Ik weet dat geur en smaak na invriezen sterk kan verschillen van vers…)

Dusja voor de rest nachtjes zijn ook terug met 2 voedingen…
Ik geef toe… ik ben moe..mijn man werkt vroeg dus die is om 4u al weg…

Ai ik kan me voorstellen dat kinderarts niet tevreden was 🤪
Ik moet ook nog is bellen voor die extra vaccins voor hersenvliesontsteking.
2012 tem 2016 verschillende ivf/isci zonder resultaat enkel Mk, bbz
2017 Maart ICSI Verse poging 2embryo's. ZWANGER 2-ling!
24/11/17 💙&💫 geboren!
Start brusje september ‘20: 2 mk + 1 bbz
Laatste isci juli ‘22, Zwanger na Cryo 23/9 🐣juni’23

Jena
Berichten: 386
Lid geworden op: 7 februari 2021, 10:14

Re: Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Bericht door Jena » 20 november 2023, 19:35

Al beter met de afgekolfde melk?

Hier aan week twee van het werk begonnen. Valt op zich wel nog mee de combinatie maar ga later toch naar iets uitkijken zonder weekends en mss wat regelmatiger...
Jan 2019: missed abortion 8w
4xIUI: 1 bioch zw w5
3Pu's: 8 tp's
ECD: 1.1 bioch. 1.2 zw mei '23🐣

Gioia86
Berichten: 242
Lid geworden op: 16 april 2017, 8:31

Re: Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Bericht door Gioia86 » 20 november 2023, 20:40

Jena schreef:
20 november 2023, 19:35
Al beter met de afgekolfde melk?

Hier aan week twee van het werk begonnen. Valt op zich wel nog mee de combinatie maar ga later toch naar iets uitkijken zonder weekends en mss wat regelmatiger...

De ene dag lukt het de andere moeizaam,
Vandaag gaf grote broer het flesje met vers afgekolfde melk hij dronk bijna 90ml… (door de dag wel veel wind en melk terug gegeven…)
De ontdooide heb ik is proberen mengen met verse. 1 x gelukt maar moeizaam…

MAAR vandaag naar kinderarts grote broer hoest en snot dus toch maar beiden laten checken. Want ook ons kleintje terug wat hoorbaar snot en af en toe hoestje. Neusdruppels en spoelen en als hoesten erger wordt terug aerosol opstarten.

Maar zijn curve… ze buigt af. Beetje minder bijgekomen dan het tempo waarop hij het voorheen deed 😞
Maar ze zei van sws blijven verder doen op vraag, oefenen met flesje 1 x per dag als hij wil en op 6m starten met groentepap. Dus geen advies om te gaan bijvoeden wel op 6 december als ik bij k&g geweest ben haar te contacteren want vooral zijn curve van zijn hoofdje buigt af, heeft een heel klein hoofdje maar ook daar…was van met de geboorte zo, grote broer en wij hebben ook niet echt groot hoofd…
Maar ik zit er toch mee 😭😢
2012 tem 2016 verschillende ivf/isci zonder resultaat enkel Mk, bbz
2017 Maart ICSI Verse poging 2embryo's. ZWANGER 2-ling!
24/11/17 💙&💫 geboren!
Start brusje september ‘20: 2 mk + 1 bbz
Laatste isci juli ‘22, Zwanger na Cryo 23/9 🐣juni’23

Jena
Berichten: 386
Lid geworden op: 7 februari 2021, 10:14

Re: Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Bericht door Jena » 22 november 2023, 22:31

Ik hoop dat het beter lukt met de gewenning op den duur voor hem, en het nu gewoon wat de fase is van gewenning die hij door moet? Hier is het ondertussen een gewoonte bij haar, maar is lange tijd wispelturig geweest na verloop van tijd (soms zonder moeite, andere keren ineens niet).

Hier was laatste x ook de curve wat naar beneden bij pediater, en dat hoofdje zal hopelijk wel familie dingetje zijn🍀?

Met werk naar combi kunstvoeding en bv overgegaan. Ze slaapt er wel beter door nu en is weer meer bijgekomen (vandaag kind en gezin geweest)... Ik denk dat ik echt te weinig melk op den duur nog aanmaakte🤷🏻‍♀️ Morgen 6 maand oud, time flies. Iemand tips voor neusje goed te spoelen? Niet zo makkelijk 😁

Nog steeds geen luide lach hier! Nochtans groot en luid lachebekje dat veel geluidjes maakt en wel kleine lachjes maar nog steeds geen schaterlach gehoord 😉
Jan 2019: missed abortion 8w
4xIUI: 1 bioch zw w5
3Pu's: 8 tp's
ECD: 1.1 bioch. 1.2 zw mei '23🐣

Gioia86
Berichten: 242
Lid geworden op: 16 april 2017, 8:31

Re: Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Bericht door Gioia86 » 23 november 2023, 14:21

Jena schreef:
22 november 2023, 22:31
Ik hoop dat het beter lukt met de gewenning op den duur voor hem, en het nu gewoon wat de fase is van gewenning die hij door moet? Hier is het ondertussen een gewoonte bij haar, maar is lange tijd wispelturig geweest na verloop van tijd (soms zonder moeite, andere keren ineens niet).

Hier was laatste x ook de curve wat naar beneden bij pediater, en dat hoofdje zal hopelijk wel familie dingetje zijn🍀?

Met werk naar combi kunstvoeding en bv overgegaan. Ze slaapt er wel beter door nu en is weer meer bijgekomen (vandaag kind en gezin geweest)... Ik denk dat ik echt te weinig melk op den duur nog aanmaakte🤷🏻‍♀️ Morgen 6 maand oud, time flies. Iemand tips voor neusje goed te spoelen? Niet zo makkelijk 😁

Nog steeds geen luide lach hier! Nochtans groot en luid lachebekje dat veel geluidjes maakt en wel kleine lachjes maar nog steeds geen schaterlach gehoord 😉
Ah fijn dat er betere nachten zijn…
Ik zou het ook kunnen gebruiken 😅

Hier dus RSV en oorontsteking 😭

De oudste vorig weekend hoesten en snot geen koorts,
Met beiden naar kinderarts geweest bij Vittorio maandagochtend was er nog niets aan de hand met Vittorio alles zuiver tot dinsdag ook hoesten en ook hoge koorts
Dus aerosol opgestart
En woensdag terug naar kinderarts…

Perdolan siroop wil meneertje niet
Spuwt alles uit …
Dus suppo’s gaan halen 🥲
Ook de antibiotica is moeilijk erin te krijgen…
Wil precies alleen maar mama’s melkje uit de borst 😩
Ook flesjes aanbieden is een ramp

Het is niet fijn want grote broer is morgen jarig, 6 jaar…
De nacht was een ramp half zittend/liggend met baby op mij die om het uur en half paar slokjes wou drinken maar dan weer stopte 😩

Ik spoel met een soort spuitje met dopje erop en vul dat via grote fles dat je zo bij apotheek koopt.
Zo het spuitje vond ik online zoiets:
https://www.bol.com/be/nl/p/neusreinige ... t4QAvD_BwE

Over de gootsteen, ff armpjes blokkeren en komt zoveel uit!
2012 tem 2016 verschillende ivf/isci zonder resultaat enkel Mk, bbz
2017 Maart ICSI Verse poging 2embryo's. ZWANGER 2-ling!
24/11/17 💙&💫 geboren!
Start brusje september ‘20: 2 mk + 1 bbz
Laatste isci juli ‘22, Zwanger na Cryo 23/9 🐣juni’23

Cdj
Berichten: 180
Lid geworden op: 17 maart 2019, 6:34

Re: Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Bericht door Cdj » 24 november 2023, 12:06

Gioia86 schreef:
23 november 2023, 14:21

Perdolan siroop wil meneertje niet
Spuwt alles uit …
Dus suppo’s gaan halen 🥲
Ook de antibiotica is moeilijk erin te krijgen…
Wil precies alleen maar mama’s melkje uit de borst 😩
Ik breek even in hier :)
Wellicht ligt het er aan dat hij enkel nog jouw melk graag wil, maar ik had ook eentje die geen Perdolan siroop wou. Dafalgan siroop was hier de uitkomst. Simpele wissel en zoveel aangenamer. Ik geef het maar mee :)
Lesbische relatie
2017-2018: partner 7x IUI = 💙
2018-2019: 3x IUI = ❤️
2023: poging brusje - uitgerekende datum 14/03/2024

Jena
Berichten: 386
Lid geworden op: 7 februari 2021, 10:14

Re: Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Bericht door Jena » 27 november 2023, 22:02

Oooh Gioa🫂 Hoe is het daar nog? Hopelijk ergste voorbij en zijn uw jongens aan de beterhand (aan't geraken)? Wanneer is jouw eerste zoontje geboren?

Het kriebelt om voor tweede te gaan (maar moet minstens 9m wachten met keizersnede),vanaf feb mag ik dus starten. Maar das dan een baby voor nov. Is dat stom dat ik dan zo denk dat die voor of middenin RSV seizoen geboren worden en ik daar dan zit over te twijfelen🫣 🙈 Dec en Jan wil ik ook mss vermijden (mijn verjaardag is in januari en vind dat zelf niet zo heel leuk, maar ja zijn ergere dingen dan dat🙂).

Hoe gaat het met de rest? 🙌🏻
Jan 2019: missed abortion 8w
4xIUI: 1 bioch zw w5
3Pu's: 8 tp's
ECD: 1.1 bioch. 1.2 zw mei '23🐣

Sproetje
Berichten: 771
Lid geworden op: 4 december 2020, 15:14

Re: Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Bericht door Sproetje » 29 november 2023, 18:48

Hier gaat het wel goed. Bent is morgen 6 maanden. Hij weegt 7,745kg en is 66cm groot. Hij zit mooi op zijn curve. Zijn patatjes en fruitpap gaan zeer goed. Hij krijgt nog 2 flessen, eentje ‘s morgens en eentje ‘s avonds van 210. Hij mag wel niet minder drinken want dat is echt het minimum zei de arts van k&g.
Het slapen is hier nog steeds rampzalig. Hij wordt soms tot 15 keer wakker per nacht. Echt slopend. We nemen hem de laatste tijd regelmatig eens mee in bed omdat we beiden bekaf zijn.

Grtjs
Sproetje
Lesbische relatie - geen gekende medische problemen
Dec 20 - Jun 21: 6 x IUI Neg
Sept 21: ICSI 1: 16 eicellen - 13 bevrucht - 9 embryo’s (OHSS + Freeze all)
Nov 21: Tp 1.1 (niet doorgegaan)
Mei 22: poging 2 Tp 1.1 Miskraam
Sept 22: TP 1.2 💙🍀 31/05/23

Gioia86
Berichten: 242
Lid geworden op: 16 april 2017, 8:31

Re: Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Bericht door Gioia86 » 30 november 2023, 14:28

Hey iedereen.

Hier sinds RSV in huis is, is het hier terug naar af… 🥹🥲
Om de 2 u drinken in de nacht 5 min… en nadien niet meer in zijn co sleeper willen maar enkel op en naast mama..
Koortsvrij sinds zondagmiddag maar wel nog hoesten en snot… nog aerosol en sinds gisteren overstrekken als hij plat in parkje ligt 🤷🏼‍♀️

Wil niet meer omrollen van buik naar rug sinds hij ziek is…
En het stomste van al… nu absoluut fles weigeren sinds hij ziek is… hoofdje draaien, krijsen, als hij ze neemt en in mondje steekt met de tong het eruit duwen 🤦🏼‍♀️

Echt niet fijn ☹️😢
Ben echt ook moe 😩

Volgende week is hij 6’maand en probeer ik met groentepap en op woensdag 6 december consult k&g ik hoop
Dat hij niet teveel is afgevallen want zijn curve buigde al
Wat naar beneden bij de pediater dusja…

@jena mijn eerste is ook van eind november en net 6j geworden… deels zoveel verschil omdat we pas januari 2020 konden opstarten met COVID etc en ook omdat er 2 miskramen en een bbz tussen zitten.
Trouwens eind november geboren te klein voor de zwangerschapsduur maar dus pas eerste keer ziek begin mei
Kreeg pas 1ste keer RSV als hij een jaar was!
Dus wil niet altijd iets zeggen…
Nu was Vittorio in juli ook zo ziek en opgenomen in ziekenhuis met het Rhinovirus… soms weet je niet waarom
En hoe…

@sproetje amai echt een flinke eter en een flinke kerel! Ik snap de vermoeidheid over de nachten… idem hier…

Hoe met de rest?
2012 tem 2016 verschillende ivf/isci zonder resultaat enkel Mk, bbz
2017 Maart ICSI Verse poging 2embryo's. ZWANGER 2-ling!
24/11/17 💙&💫 geboren!
Start brusje september ‘20: 2 mk + 1 bbz
Laatste isci juli ‘22, Zwanger na Cryo 23/9 🐣juni’23

Sproetje
Berichten: 771
Lid geworden op: 4 december 2020, 15:14

Re: Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Bericht door Sproetje » 6 december 2023, 21:39

Bentje heeft zwarte Piet gespeeld in de crèche. Ik heb er een fotootje van bijgestoken. Ook nog een foto van hoe hij het stelt in de crèche 🙂

https://ibb.co/bsyW9gw%0A
https://ibb.co/JmrQkQ2

Grtjs
Lesbische relatie - geen gekende medische problemen
Dec 20 - Jun 21: 6 x IUI Neg
Sept 21: ICSI 1: 16 eicellen - 13 bevrucht - 9 embryo’s (OHSS + Freeze all)
Nov 21: Tp 1.1 (niet doorgegaan)
Mei 22: poging 2 Tp 1.1 Miskraam
Sept 22: TP 1.2 💙🍀 31/05/23

Gioia86
Berichten: 242
Lid geworden op: 16 april 2017, 8:31

Re: Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Bericht door Gioia86 » 8 december 2023, 12:49

Sproetje schreef:
6 december 2023, 21:39
Bentje heeft zwarte Piet gespeeld in de crèche. Ik heb er een fotootje van bijgestoken. Ook nog een foto van hoe hij het stelt in de crèche 🙂

https://ibb.co/bsyW9gw%0A
https://ibb.co/JmrQkQ2

Grtjs
Super schattig! 🥰


Hier gestart met GP
Worteltjes eerste keer 10 scheppen
2de dag zo een 65gr
Dan broccoli 30gr ging moeizaam
En vandaag amper met moeite 20gr nog is broccoli …
Hij zal moeten wennen denk ik. Wel terug al 4 w flesje in de ochtend bij mij gedronken om en bij de 90ml.

Maar dan consult k&g 6 maand motorisch etc perfect maar de groei van zijn hoofdje niet ok… moet dinsdag bij de kinderarts en dan zien we wel…hij is wel in proportie 63,5cm en 6kg670 ook gewicht stagneert beetje…
Ik maak me geen te grote zorgen voor dat hoofdje maar fijn is het niet…we zien wel of ik wordt verder gestuurd voor een echo van zijn hoofdje dan of.. 🤷🏼‍♀️

Hoe gaat het met jullie?
Hier geen happy periode, in huis het ene probleem na het andere, mijn man heeft het druk en is moe en dan onze Vittorio die bij iedereen weent en enkel mij wilt…. 🥺
2012 tem 2016 verschillende ivf/isci zonder resultaat enkel Mk, bbz
2017 Maart ICSI Verse poging 2embryo's. ZWANGER 2-ling!
24/11/17 💙&💫 geboren!
Start brusje september ‘20: 2 mk + 1 bbz
Laatste isci juli ‘22, Zwanger na Cryo 23/9 🐣juni’23

Sproetje
Berichten: 771
Lid geworden op: 4 december 2020, 15:14

Re: Uitgerekend april-mei-juni ‘23

Bericht door Sproetje » 8 december 2023, 13:22

Ik merk dat de andere foto niet werkt. Nog een poging.
https://ibb.co/bsyW9gw
Lesbische relatie - geen gekende medische problemen
Dec 20 - Jun 21: 6 x IUI Neg
Sept 21: ICSI 1: 16 eicellen - 13 bevrucht - 9 embryo’s (OHSS + Freeze all)
Nov 21: Tp 1.1 (niet doorgegaan)
Mei 22: poging 2 Tp 1.1 Miskraam
Sept 22: TP 1.2 💙🍀 31/05/23

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 75 gasten