Uitgerekend juli - aug - sept 2023

Plaats reactie
ZonderZorgen
Berichten: 1742
Lid geworden op: 9 juni 2019, 17:18

Re: Uitgerekend juli - aug - sept 2023

Bericht door ZonderZorgen » 28 april 2023, 15:33

Hoe is het met jullie?

Hier de 28 weken echo. Alles is goed onze dame weegt 1350g en zit op de P90. We hebben een grote baby!
Start proberen 2015
20/06/19 gestart na 10 tp nog steeds geen wondertje. :cry: 2 mk
13juli 21 pu 2 18 eicellen 3 bevrucht 1 embryo :cry: 8+4 en weer mk
ICSI 3 :4/5/22 25 eicellen 18 bevrucht 3 embryo's ❌️❌️🦐

Glow
Berichten: 559
Lid geworden op: 10 mei 2021, 17:11

Re: Uitgerekend juli - aug - sept 2023

Bericht door Glow » 29 april 2023, 9:38

Alles goed hier. Vandaag 27 weken. Deze week had ik mijn suikertest en er waren geen afwijkende resultaten dus dat is wel een opluchting! Ik moet wel nog een tijdje wachten tot een echo. Dat gebeurt pas over 4 weken. Gelukkig voel ik de baby goed.
PCOS
Feb '21 - apr '21: IUI 1 & 2 - neg
Jun '21: IUI 3 - pos 💕
Dochter geboren op 01.03.2022

Start brusje
Nov '22: IUI 1 - pos 💕
Zoon geboren op 30.07.2023

Flom
Berichten: 53
Lid geworden op: 20 november 2022, 13:19

Re: Uitgerekend juli - aug - sept 2023

Bericht door Flom » 29 april 2023, 12:23

Hier alles goed... vandaag 27 weken zwanger en een heel beweeglijk bolletje in de buik 🥰. Soms eens last van pijnlijke plekken in de buik (dus niet volledig), ik vermoed dat dat de bandenpijn zal zijn...

Ik heb komende donderdag de volgende babydate. Kijk er wel naar uit want is al 6 weken geleden. Ben benieuwd!😍
BAM-traject
2020-2021: 6 inseminaties - mislukt
Pauze ingelast van mei 2021 tot augustus 2022
5 nov '22: IUI 7 - ❣️ uitgerekend 29 juli 2023 - geboren 15 juli 2023 🩷

Goedgelukje
Berichten: 378
Lid geworden op: 30 april 2021, 12:03

Re: Uitgerekend juli - aug - sept 2023

Bericht door Goedgelukje » 1 mei 2023, 11:45

Hier ook vandaag 27 weken ver :)! Wat gaat het toch snel, derde trimester begint al. De kwaaltjes blijven maar komen hier. Nu heb ik sinds een twee tal weken op veel plaatsen op mijn lichaam eczeem. Heel vervelend, jeuks 's avonds en' s nachts het meeste. Hierdoor dus slechte nachten. Mijn huisdokter heeft intussen beslist dat ik niet meer terug ga werken tot aan mijn bevallingsverlof. Dat voelt wat dubbel. Enerzijds geeft me dat rust, anderzijds ga ik nu wel echt voor een heel lange periode afwezig zijn. Ben al thuis van half december en ik begin pas terug te werken in februari, dus dat zal meer dan een jaar zijn. Voelt toch wel vreemd!

Buiten dat, met onze jongen gaat het goed 😍! Ben er zo benieuwd naar. Ik ben zelf opgegroeid in een gezin met alleen maar meisjes, ik heb namelijk 3 zussen. Ik heb een dochter van bijna 15 maanden, dus nu een jongen krijgen, voelt zo heel onbekend voor mij ☺️. Dus, super benieuwd!

En @zonderzorgen: ik zou je op die metingen niet te veel vast pinnen. Dat zijn maar schattingen. Hier werd onze jongen door de vroedvrouw op percentiel 50 geschat, en de dag erna in het ziekenhuis, werd hij op percentiel 80 geschat 😉! Om maar aan te tonen hoe fel die metingen maar inschattingen zijn.
07/19: stop pil
09/20-10/20 pcos en verminderde zaadkwaliteit
01/21-03/21: 3 x IUI ❌❌❌
04/21: ICSI 1.1 Verse tp ❌
06/21: ICSI 1.2 ❤️ Dochtertje geboren 🥰
10/22: ICSI 1.3 💙 Zoontje geboren 🥰

Glow
Berichten: 559
Lid geworden op: 10 mei 2021, 17:11

Re: Uitgerekend juli - aug - sept 2023

Bericht door Glow » 1 mei 2023, 12:07

Goedgelukje schreef:
1 mei 2023, 11:45
Buiten dat, met onze jongen gaat het goed 😍! Ben er zo benieuwd naar. Ik ben zelf opgegroeid in een gezin met alleen maar meisjes, ik heb namelijk 3 zussen. Ik heb een dochter van bijna 15 maanden, dus nu een jongen krijgen, voelt zo heel onbekend voor mij ☺️. Dus, super benieuwd!
Dit herken ik heel hard! Ik heb ook enkel 2 zussen en dus ook een dochter van 14 maanden. Heel onbekend om nu een jongen te krijgen!

Hier word ik trouwens na deze week door het werk thuis gezet. Niet direct mijn keuze en nogal onverwacht, maar ze kunnen me niet genoeg werk aanbieden tot mijn zwangerschapsverlof. Wel een gek gevoel dat ik zolang thuis zal zitten (tot januari dan)!
PCOS
Feb '21 - apr '21: IUI 1 & 2 - neg
Jun '21: IUI 3 - pos 💕
Dochter geboren op 01.03.2022

Start brusje
Nov '22: IUI 1 - pos 💕
Zoon geboren op 30.07.2023

GDN
Berichten: 373
Lid geworden op: 12 februari 2018, 18:29

Re: Uitgerekend juli - aug - sept 2023

Bericht door GDN » 1 mei 2023, 21:53

Hallo iedereen,
Ik ben ondertussen 24 weken ver en alles gaat goed.
Ook even last gehad van bandenpijn en wat wennen aan
mijn buik. In vergelijking met de eerste gaat het gelijk veel
sneller. Al meer kilo’s bij en grotere buik ook dat maakt het ook
wat fysiek lastiger soms. Het is een heel actieve baby in vergelijking met mijn eerste dochter dat is wel een leuk gevoel.
Okt 2019 ISCI 2 zwanger na tp 4 aug’ 2020
Juni 2022 cryo 2.1 negatief
Aug 2022 ISCI 3 biochemische zw
Sept 2022 ISCI 3.1 negatief
Okt- Nov 2022 ISCI 4 5 cryo’s
NOV 2022 4.1 positief

Paddington
Berichten: 7
Lid geworden op: 6 september 2022, 10:24

Re: Uitgerekend juli - aug - sept 2023

Bericht door Paddington » 4 mei 2023, 12:52

Hier gaat het ook vlot! Suikertest achter de rug en netjes onder de waarden. Zit nu al wel drie weken een verkoudheid mee te slepen en samen met die bolle buik zorgt dat toch voor wat minder nachtrust. En door verbouwingen in huis is het ook niet echt mogelijk om er een dutje tussen te proppen...

Merk ook dat de moodswings weer goed aanwezig zijn bij mezelf, maar probeer vooral lief te zijn voor mezelf. Soms schiet het me te binnen dat er binnen 3 maanden opeens een baby is. Na jaren van wachten en hopen en proberen is dat opeens zo dichtbij en zo echt.

Volgende week weer echo op 26 weken! Ben benieuwd hoe groot ze is, vorige keer was ze p71 qua gewicht. Qua spiermassa en beweeglijkheid moet ze in elk geval niet onderdoen, voel haar de hele dag door tuimelen, sjotten, boksen en God weet welke bewegingen maken :lol:

Flom
Berichten: 53
Lid geworden op: 20 november 2022, 13:19

Re: Uitgerekend juli - aug - sept 2023

Bericht door Flom » 8 mei 2023, 8:57

Ik heb vorige week donderdag een nieuwe echografie gehad, alles opnieuw weer zeer goed met het bolletje. Eerste keer ook een 3D-beeld gezien... waauw! Nooit verwacht dat dit zoiets zou geven 🙂.

Ik heb nu wel 2 weken verplichte rust voorgeschreven gekregen omdat ik enorm slecht slaap en oververmoeid ben 😔.

Ik heb een vraagje voor de mama's die al een kindje hebben... ik ben hier een aantal zaken aan het uitzoeken maar vind het altijd handig om ook andere ervaringen te horen:
- wat hebben jullie gedaan bij jullie eerste kindje met een kindrekening/pamperrekening?
- op mijn geboortelijst staat al heel wat gerief, maar nu weet ik niet goed wat te doen met de eetstoel. Die van tripp trapp zijn enorm duur... hebben jullie tips?

Alvast bedankt voor jullie tips en ervaringen!😊
BAM-traject
2020-2021: 6 inseminaties - mislukt
Pauze ingelast van mei 2021 tot augustus 2022
5 nov '22: IUI 7 - ❣️ uitgerekend 29 juli 2023 - geboren 15 juli 2023 🩷

Glow
Berichten: 559
Lid geworden op: 10 mei 2021, 17:11

Re: Uitgerekend juli - aug - sept 2023

Bericht door Glow » 8 mei 2023, 9:48

Flom schreef:
8 mei 2023, 8:57
Ik heb vorige week donderdag een nieuwe echografie gehad, alles opnieuw weer zeer goed met het bolletje. Eerste keer ook een 3D-beeld gezien... waauw! Nooit verwacht dat dit zoiets zou geven 🙂.

Ik heb nu wel 2 weken verplichte rust voorgeschreven gekregen omdat ik enorm slecht slaap en oververmoeid ben 😔.

Ik heb een vraagje voor de mama's die al een kindje hebben... ik ben hier een aantal zaken aan het uitzoeken maar vind het altijd handig om ook andere ervaringen te horen:
- wat hebben jullie gedaan bij jullie eerste kindje met een kindrekening/pamperrekening?
- op mijn geboortelijst staat al heel wat gerief, maar nu weet ik niet goed wat te doen met de eetstoel. Die van tripp trapp zijn enorm duur... hebben jullie tips?

Alvast bedankt voor jullie tips en ervaringen!😊
Aww. Zo leuk! Bij mijn dochter zijn die 3D echo's nooit gelukt. Ze zat al vroeg in mijn bekken verstopt. 😅 Bij deze hebben ze het nog niet geprobeerd. Hopelijk helpt de rust trouwens! Die slapeloosheid is niet niets.

Over de rekening: wij hebben een speciale rekening geopend bij haar geboorte. De meeste banken hebben wel zoiets. Probleem was wel dat je die pas na geboorte kon openen dus op het geboortekaartje stond onze rekening en dan hebben we het doorgestort.

We hebben de eetstoel pas later gekocht. Onze geboortelijst lag bij Dreambaby. Daar krijg je 10% van alles wat gekocht is als een waardebon en daarmee hebben we dan een tripp trapp gekocht. Het zijn dure dingen maar we zijn er wel enorm tevreden van. Zeker omdat ze zolang kunnen meegaan.
PCOS
Feb '21 - apr '21: IUI 1 & 2 - neg
Jun '21: IUI 3 - pos 💕
Dochter geboren op 01.03.2022

Start brusje
Nov '22: IUI 1 - pos 💕
Zoon geboren op 30.07.2023

Goedgelukje
Berichten: 378
Lid geworden op: 30 april 2021, 12:03

Re: Uitgerekend juli - aug - sept 2023

Bericht door Goedgelukje » 8 mei 2023, 17:29

Hier vandaag op 28 weken terug een echo gehad. Hij was op zijn handje aan het sabbelen, was zo schattig om te zien 🥰! Verder alles in orde met onze kleine jongen. Over 3 weken de 30 weken echo. Het gaat vooruit!

@flom: wij deden dat ook zoals glow, onze eigen rekening als pamperreking opgegeven en dan na de geboorte meteen een rekening op haar naam geopend en alles overgezet!

En wat betreft de stoel, wij hebben niet voor de trip trap gekozen omdat we die dan niet op de hoek van de tafel konden zetten vanwege de poot van onze tafel. Wij hebben wel een stokke gekozen, maar dan het model clikk! Zijn we heel tevreden van en is ook een stuk goedkoper dan de tripptrapp.
07/19: stop pil
09/20-10/20 pcos en verminderde zaadkwaliteit
01/21-03/21: 3 x IUI ❌❌❌
04/21: ICSI 1.1 Verse tp ❌
06/21: ICSI 1.2 ❤️ Dochtertje geboren 🥰
10/22: ICSI 1.3 💙 Zoontje geboren 🥰

Leona
Berichten: 15
Lid geworden op: 25 oktober 2019, 20:51

Re: Uitgerekend juli - aug - sept 2023

Bericht door Leona » 13 mei 2023, 22:29

Hoi,

Ik heb een praktische vraagje.

Wat voor kleding moet je voorzien voor baby in ziekenhuis?

Heb eigenlijk voornamelijk body ‘s met lange mouw 3 en korte mouw 2 en ook 2 pyjama’s. Heb dan ook wel 2 pakjes bovenkleding maar dacht dat vooral was om te vertrekken uit ziekenhuis. Niet om daar te dragen. Heb zitten googelen op internet en daar lees je vanalles, namelijk mensen die veel bovenkleding meenemen shirts en broekjes. Heb ook 2 mutsjes en kousjes.

Ging nog krabwantjes kopen.

Het is mijn eerste en voel er mij onzeker. Ben er mss ook wat vroeg bij maar zelf ben ik prematuur geboren en wil ook niet wachten tot op het laatste want mss is het dan fysiek lastig om nog die dingen in orde te krijgen.

Alvast bedankt voor jullie feedback.

Leona

ECD: 1 tp okt 22❤️ uitgerekend 21/7/23

Leona
Berichten: 15
Lid geworden op: 25 oktober 2019, 20:51

Re: Uitgerekend juli - aug - sept 2023

Bericht door Leona » 13 mei 2023, 22:59

Hoi,

Ik vroeg me ook af of ik een dekentje moet meenemen.

Leona uitgerekend 21/7/23

Ada
Berichten: 179
Lid geworden op: 5 juni 2021, 15:55

Re: Uitgerekend juli - aug - sept 2023

Bericht door Ada » 14 mei 2023, 8:33

Mijn zoontje heeft in het ziekenhuis welgeteld 1 (merinowollen) body'tje gedragen :lol:. Voor de rest bijna alleen maar skin to skin gedaan. Dekentje is wel leuk, ze hebben dat in het ziekenhuis maar een eigen dekentje is wel fijn + ook achteraf leuk als herinnering (mijn zoontje heeft zo zijn "geboortedekentje"). Ik had 5 volledige outfits mee want stel je voor dat we 5 dagen in het ziekenhuis lagen, waren er uiteindelijk 2,5 en dus met 1 body toegekomen (en dan uiteraard kleertjes om naar huis te gaan: body, kruippakje, sokjes, muts en jasje).
Muts ook wel handig, ze zetten er na de geboorte 1 van het ziekenhuis op meestal maar bij mijn zoontje was dat te klein en schoof constant van zijn hoofd. En dat wordt dan vuil, dus een 2de is ook geen overbodige luxe.
Maar iedereen zal dat wat anders aanpakken 🙂.
2019 4x iui ❌
2020 1x iui, 2x icsi ❌ ---- icsi 3 - 💙
2022 start brusje - fet 1-3 ❌
Nov 22 icsi 4 - biochemische zws
Feb 23 icsi 5 - 1 verse tp - stilgeboren na 37w
Maart 24 start brusje - nog 2 ❄️

Glow
Berichten: 559
Lid geworden op: 10 mei 2021, 17:11

Re: Uitgerekend juli - aug - sept 2023

Bericht door Glow » 14 mei 2023, 8:41

Leona schreef:
13 mei 2023, 22:29
Hoi,

Ik heb een praktische vraagje.

Wat voor kleding moet je voorzien voor baby in ziekenhuis?

Heb eigenlijk voornamelijk body ‘s met lange mouw 3 en korte mouw 2 en ook 2 pyjama’s. Heb dan ook wel 2 pakjes bovenkleding maar dacht dat vooral was om te vertrekken uit ziekenhuis. Niet om daar te dragen. Heb zitten googelen op internet en daar lees je vanalles, namelijk mensen die veel bovenkleding meenemen shirts en broekjes. Heb ook 2 mutsjes en kousjes.

Ging nog krabwantjes kopen.

Het is mijn eerste en voel er mij onzeker. Ben er mss ook wat vroeg bij maar zelf ben ik prematuur geboren en wil ook niet wachten tot op het laatste want mss is het dan fysiek lastig om nog die dingen in orde te krijgen.

Alvast bedankt voor jullie feedback.

Leona

ECD: 1 tp okt 22❤️ uitgerekend 21/7/23
Ik had daar bij mijn eerste ook kopzorgen over. In praktijk kan je niet fout doen hoor. We hadden een setje kleren mee per verblijfsdag. De eerste weken zat de baby eigenlijk continu in pyjama's met voetjes. We vonden dat gemakkelijk. Krabwantjes zijn inderdaad handig. Die van ons had al een grote kras aan haar gezicht een uur na de geboorte dus mijn man is toen nog snel naar de winkel geweest om er te kopen. Dekentje is wel aanwezig in elk ziekenhuis, maar we hadden wel onze gepersonaliseerde mee voor de foto's. Mutsje is belangrijk de eerste dag maar krijg je sowieso van het ziekenhuis direct bij geboorte. Maar voor leuke outfitjes is het wel tof om er zelf mee te nemen. Ik had ook trouwens 2 maatjes kleren mee omdat ik geen idee had hoe groot de baby ging zijn. Uiteindelijk was ze zelfs een beetje te klein voor maatje 50. 😅
PCOS
Feb '21 - apr '21: IUI 1 & 2 - neg
Jun '21: IUI 3 - pos 💕
Dochter geboren op 01.03.2022

Start brusje
Nov '22: IUI 1 - pos 💕
Zoon geboren op 30.07.2023

Paddington
Berichten: 7
Lid geworden op: 6 september 2022, 10:24

Re: Uitgerekend juli - aug - sept 2023

Bericht door Paddington » 22 mei 2023, 16:05

Hoi hoi! Hier de laatste week van het tweede trimester ingegaan. Alles gaat wat trager, maar behalve maagzuur weinig kwaaltjes. Fingers crossed dat het zo blijft. Morgen naar het buitenland voor het werk, een vlucht van 7 uur en half. De dingen waar ik 3 maand geleden nog op toe heb gezegd... :roll:

Gisteren had ze de hik, heel schattig. Kan echt niet wachten om haar vast te houden, maar ga het ook zo hard missen om 24/7 haar bij mij te hebben!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 83 gasten