Uitgerekend juli - aug - sept 2023

Plaats reactie
Goedgelukje
Berichten: 378
Lid geworden op: 30 april 2021, 12:03

Re: Uitgerekend juli - aug - sept 2023

Bericht door Goedgelukje » 4 augustus 2023, 4:09

@glow: goed om te horen dat de aanhap nu wel meteen goed gaat :). En hier een gelijkaardige reactie van onze dochter, ze is heel gefascineerd door hem. Ik denk dat dat voor haar als een levende pop ofzo is 🙈.

Hier gaat het intussen terug beter. We zijn ook terug thuis. Onze jongen komt goed bij, hij zit al 200 gram boven zijn geboortegewicht, dus dat is in orde. Ik moet wel nog heel hard zoeken en vooral wennen aan een nieuw evenwicht. Voor de maand augustus hebben we alle dagen opvang voor mijn dochter want nu alleen zijn met hun twee is echt niet mogelijk, maar dat maakt dus wel dat ze 6/7 niet thuis is. Ze slaapt wel thuis, maar de momenten dat ik haar zie zijn dus heel kort. En daar heb ik het nog wel wat moeilijk mee, ik mis haar zo!
Is dat nog herkenbaar voor andere mama's hier die al een groter kindje hebben?

Verder gaat het dus goed. Juist de nachten, die zouden wel beter mogen 🙈. Hij vraagt om de 2u, dus slaapblokjes van een dik uur ongeveer, vind ik best wel pittig.
07/19: stop pil
09/20-10/20 pcos en verminderde zaadkwaliteit
01/21-03/21: 3 x IUI ❌❌❌
04/21: ICSI 1.1 Verse tp ❌
06/21: ICSI 1.2 ❤️ Dochtertje geboren 🥰
10/22: ICSI 1.3 💙 Zoontje geboren 🥰

ZonderZorgen
Berichten: 1742
Lid geworden op: 9 juni 2019, 17:18

Re: Uitgerekend juli - aug - sept 2023

Bericht door ZonderZorgen » 4 augustus 2023, 11:43

Hier gaan de nachten steeds beter. Het aanhappen ook, maar nog mat bortvoeding haar volledig af en drinkt ze meestal nog een flesje om dan toch even te kunnen dutten.
Wel is ze haar lange slaapblokjes mooi 's nachts aan het leggen en daar ben ik blij voor.

Leuk te horen dat iedereen zijn draai aan het vinden is.
Start proberen 2015
20/06/19 gestart na 10 tp nog steeds geen wondertje. :cry: 2 mk
13juli 21 pu 2 18 eicellen 3 bevrucht 1 embryo :cry: 8+4 en weer mk
ICSI 3 :4/5/22 25 eicellen 18 bevrucht 3 embryo's ❌️❌️🦐

Jeanneke
Berichten: 271
Lid geworden op: 7 december 2017, 21:21

Re: Uitgerekend juli - aug - sept 2023

Bericht door Jeanneke » 4 augustus 2023, 14:37

ZonderZorgen schreef:
31 juli 2023, 9:18
GDN schreef:
30 juli 2023, 21:57
Glow schreef:
30 juli 2023, 10:02
Bij deze heel blij om te melden dat ons zoontje Milo deze nacht om 00:01 geboren is. Een flinke kerel van 3850g en 53.5 cm. 🥰 De bevalling was pittig vol onverwachte wendingen maar heel positief!
Super proficiat met jullie zoontje! Ben ik de laatste die nog moet bevallen?

@zonderzorgen jouw melkproductie zit dan toch wel goed he?
Als je nog zoveel kan kolven? Het zal wat beteren met de juiste tips. Courage :)
Deze nacht heb ik 220 ml gekolfd en deze ochtend 180 ml. Ondertussen bijna een hele frigo met melk. 🙈🙈🙈🙈
Proficiat ZonderZorgen!
04/19 ICSI 1: negatief
05/19 ICSI 1.1: negatief
06/19 ICSI 2: geen TP
10/19 ICSI 3: geen TP
07/20 ICSI 4: geen TP
07/21: ICSI 5: negatief. Geen cryo
10/21: ICSI 6: negatief. Geen cryo
09/22: IUI-D: negatief
11/22: IUI-D: negatief
03/23: IUI-D: ❤

Dromer3
Berichten: 15
Lid geworden op: 18 oktober 2022, 15:50

Re: Uitgerekend juli - aug - sept 2023

Bericht door Dromer3 » 17 augustus 2023, 0:50

Wauw ik was hier al heel lang niet meer geweest! Ik vond de zwangerschap en alles klaarmaken (babyspullen, suikerbonen, geboortekaartjes,...) best heftig. Ik had precies nergens anders meer tijd voor. Ik heb ook wel gewerkt tot de laatste dag dus ik had ook niet veel energie meer voor iets anders. Heel leuk om jullie verhalen te lezen, proficiat aan iedereen! En veel succes aan die enkele die nog moeten bevallen. Wij zijn trotse ouders geworden op 29juli, ik was 39weken en 2 dagen. Spontaan weeën gekregen op 27 juli in de avond. En de nacht van 28op 29 juli naar het ziekenhuis gegaan. In de ochtend hebben ze mijn water gebroken en epidurale gezet en iets na de middag was onze dochter geboren! Ik mag nergens van klagen. Ze doet het zelf ook heel goed, door het laag geboorte gewicht moeten we ook wel om de 3a 4 uur eten geven dus veel slapen zit er niet in. Ze zou wel wat langer slapen als we ze zouden laten doen.

Flom
Berichten: 53
Lid geworden op: 20 november 2022, 13:19

Re: Uitgerekend juli - aug - sept 2023

Bericht door Flom » 17 augustus 2023, 2:11

Dromer3 schreef:
17 augustus 2023, 0:50
Wauw ik was hier al heel lang niet meer geweest! Ik vond de zwangerschap en alles klaarmaken (babyspullen, suikerbonen, geboortekaartjes,...) best heftig. Ik had precies nergens anders meer tijd voor. Ik heb ook wel gewerkt tot de laatste dag dus ik had ook niet veel energie meer voor iets anders. Heel leuk om jullie verhalen te lezen, proficiat aan iedereen! En veel succes aan die enkele die nog moeten bevallen. Wij zijn trotse ouders geworden op 29juli, ik was 39weken en 2 dagen. Spontaan weeën gekregen op 27 juli in de avond. En de nacht van 28op 29 juli naar het ziekenhuis gegaan. In de ochtend hebben ze mijn water gebroken en epidurale gezet en iets na de middag was onze dochter geboren! Ik mag nergens van klagen. Ze doet het zelf ook heel goed, door het laag geboorte gewicht moeten we ook wel om de 3a 4 uur eten geven dus veel slapen zit er niet in. Ze zou wel wat langer slapen als we ze zouden laten doen.
Proficiat met de geboorte van jullie dochter!!

Hier was hetzelfde verhaal rond het wakker maken en eten geven.. ook ik moest haar zeker wekken om de 3-4u om aan te leggen. Na 3 weken ben ik op controle gegaan met haar bij de pediater en hij zei toen dat ik dit niet meer moest doen eens ze 3 kg woog. Ondertussen wordt ze zelf wakker 's nachts om de 3-4 uur. Soms clusters ze 's avonds en geeft ze mij zelfs tussen 5 en 6 uur slaap. Dat is wel zalig 🙂. Hier heeft ze wel regelmatig krampen en heb ik een klein vermoeden van verborgen reflux... gelukkig huilt ze hier niet extreem veel op maar heb wel schrik dat het erger zal worden. Hou ik dus extra in het oog...
BAM-traject
2020-2021: 6 inseminaties - mislukt
Pauze ingelast van mei 2021 tot augustus 2022
5 nov '22: IUI 7 - ❣️ uitgerekend 29 juli 2023 - geboren 15 juli 2023 🩷

Glow
Berichten: 559
Lid geworden op: 10 mei 2021, 17:11

Re: Uitgerekend juli - aug - sept 2023

Bericht door Glow » 17 augustus 2023, 23:08

Dromer3 schreef:
17 augustus 2023, 0:50
Wauw ik was hier al heel lang niet meer geweest! Ik vond de zwangerschap en alles klaarmaken (babyspullen, suikerbonen, geboortekaartjes,...) best heftig. Ik had precies nergens anders meer tijd voor. Ik heb ook wel gewerkt tot de laatste dag dus ik had ook niet veel energie meer voor iets anders. Heel leuk om jullie verhalen te lezen, proficiat aan iedereen! En veel succes aan die enkele die nog moeten bevallen. Wij zijn trotse ouders geworden op 29juli, ik was 39weken en 2 dagen. Spontaan weeën gekregen op 27 juli in de avond. En de nacht van 28op 29 juli naar het ziekenhuis gegaan. In de ochtend hebben ze mijn water gebroken en epidurale gezet en iets na de middag was onze dochter geboren! Ik mag nergens van klagen. Ze doet het zelf ook heel goed, door het laag geboorte gewicht moeten we ook wel om de 3a 4 uur eten geven dus veel slapen zit er niet in. Ze zou wel wat langer slapen als we ze zouden laten doen.
Oh proficiat met jullie kleine meid! 😍 Moet je dat dan nog altijd doen? Mijn dochter had namelijk ook een laag geboortegewicht maar na een paar dagen was het duidelijk dat ze goed bijkwam, ondanks dat ze niet aan 8 voedingen per dag kwam en dan mochten we haar gewoon laten komen wanneer ze wou.

Hier gaat alles ook wel goed. Qua eten begint er wel een opvallend patroon te komen. Overdag komt hij om de 2u om dan 's avonds als een blok in slaap te vallen en dan blokjes van 4 tot zelfs 6 uur te doen. Wel lief van hem voor onze nachtrust. 😁 (Al spreek ik met 2 woorden, het kan zo omslaan!) Nadeel is wel dat hij, net zoals zijn zus, last heeft van reflux (gelukkig geen pijn) waardoor we hem niet zomaar kunnen wegleggen.

@goedgelukje: hier gelijkaardig met de dochter en de opvang. Het is allemaal wel net iets gemakkelijker als ze daar is maar het voelt allemaal niet compleet aan. Ik probeer van onze momentjes samen te genieten maar tis wel kort allemaal op zo'n opvangdag. Mijn man maakt haar 's ochtends klaar zodat ik nog een beetje bij kan slapen maar ik sta tegenwoordig wel op omdat ik anders ook dat momentje mis. Gelukkig is mijn energieniveau een pak beter sinds ik niet meer zwanger ben dus ik heb wel het gevoel dat ik meer haal uit de momentjes samen met haar. Tegen het einde van de zwangerschap had ik totaal geen energie meer om met haar te spelen.
PCOS
Feb '21 - apr '21: IUI 1 & 2 - neg
Jun '21: IUI 3 - pos 💕
Dochter geboren op 01.03.2022

Start brusje
Nov '22: IUI 1 - pos 💕
Zoon geboren op 30.07.2023

ZonderZorgen
Berichten: 1742
Lid geworden op: 9 juni 2019, 17:18

Re: Uitgerekend juli - aug - sept 2023

Bericht door ZonderZorgen » 19 augustus 2023, 9:58

Dromer3 schreef:
17 augustus 2023, 0:50
Wauw ik was hier al heel lang niet meer geweest! Ik vond de zwangerschap en alles klaarmaken (babyspullen, suikerbonen, geboortekaartjes,...) best heftig. Ik had precies nergens anders meer tijd voor. Ik heb ook wel gewerkt tot de laatste dag dus ik had ook niet veel energie meer voor iets anders. Heel leuk om jullie verhalen te lezen, proficiat aan iedereen! En veel succes aan die enkele die nog moeten bevallen. Wij zijn trotse ouders geworden op 29juli, ik was 39weken en 2 dagen. Spontaan weeën gekregen op 27 juli in de avond. En de nacht van 28op 29 juli naar het ziekenhuis gegaan. In de ochtend hebben ze mijn water gebroken en epidurale gezet en iets na de middag was onze dochter geboren! Ik mag nergens van klagen. Ze doet het zelf ook heel goed, door het laag geboorte gewicht moeten we ook wel om de 3a 4 uur eten geven dus veel slapen zit er niet in. Ze zou wel wat langer slapen als we ze zouden laten doen.
Proficiat met de geboorte van jullie dochter.

Onze kleine spruit was gisteren al 4 weken 🙈.

Hier moeten we nog steeds om de 3 uur eten geven maar 's nachts mogen we er max 6 uur tussen laten.

Nu wakker maken heeft bij ons meisje geen zin want dan weigert ze. Ze weet duidelijk wat ze wil.
Nu meestal komt ze wel om de 3 uur.
Start proberen 2015
20/06/19 gestart na 10 tp nog steeds geen wondertje. :cry: 2 mk
13juli 21 pu 2 18 eicellen 3 bevrucht 1 embryo :cry: 8+4 en weer mk
ICSI 3 :4/5/22 25 eicellen 18 bevrucht 3 embryo's ❌️❌️🦐

Dromer3
Berichten: 15
Lid geworden op: 18 oktober 2022, 15:50

Re: Uitgerekend juli - aug - sept 2023

Bericht door Dromer3 » 21 augustus 2023, 4:49

Dankuwel!

Sinds enkele dagen is ze ook over de 3kilo en moeten we haar snachts ook niet meer om de 3u wakker maken, en mag er maximaal 5u tussen zitten. Overdag wel nog liefst maar 3 uur. Meestal wil ze vanzelf wel zowel overdag als snachts om de 3 uur eten, heel soms wanneer ze goed aan het slapen is kan het wat langer zijn. Ik merk wel dat ze soms direct na het eten begint te wenen, precies alsof ze pijn heeft. Maar dat is maar 1 keer om de 4a 5voedingen ofzo. Zou dit iets zijn? Ook heel sporadisch geeft ze zo goed als alles terug (is in totaal misschien 3a 4 keer gebeurd in totaal) hierbij weent ze niet en komt het er voor haar ook onverwacht terug uit precies.
Ik vind het wel wat lastig om te weten wat normaal is en wat niet. En ik heb zoveel bewondering voor jullie, dit combineren met nog een kindje in huis! Zo fier op alle mama's en papa's! :D

GDN
Berichten: 373
Lid geworden op: 12 februari 2018, 18:29

Re: Uitgerekend juli - aug - sept 2023

Bericht door GDN » 23 augustus 2023, 6:18

Hey iedereen,

Ik ben maandag bevallen van een flinke dochter. Ze
woog 4kg280gr en 52cm. Ze hebben me ingeleid op 40w+1 omwille van vorige zware bevalling en het hogere geboortegewicht. Het is echt zo’n rustige baby in vergelijking
met mijn eerste. Die had echt een traumatische bevalling achter de rug. Nu is alles heel vlot gegaan.

Hoe gaat het met de andere babytjes?
Okt 2019 ISCI 2 zwanger na tp 4 aug’ 2020
Juni 2022 cryo 2.1 negatief
Aug 2022 ISCI 3 biochemische zw
Sept 2022 ISCI 3.1 negatief
Okt- Nov 2022 ISCI 4 5 cryo’s
NOV 2022 4.1 positief

Sproetje
Berichten: 771
Lid geworden op: 4 december 2020, 15:14

Re: Uitgerekend juli - aug - sept 2023

Bericht door Sproetje » 23 augustus 2023, 8:23

Even binnenwippen!
Dikke proficiat aan de dames die reeds bevallen zijn!
Onze zoon is ondertussen al 12 weken, wat gaat het snel!
Het is echt geen fabeltje dat je moet genieten van elk momentje want dat ze zo snel groot worden.. Dus zeker doen!

Veel groetjes
Sproetje!
Lesbische relatie - geen gekende medische problemen
Dec 20 - Jun 21: 6 x IUI Neg
Sept 21: ICSI 1: 16 eicellen - 13 bevrucht - 9 embryo’s (OHSS + Freeze all)
Nov 21: Tp 1.1 (niet doorgegaan)
Mei 22: poging 2 Tp 1.1 Miskraam
Sept 22: TP 1.2 💙🍀 31/05/23

Glow
Berichten: 559
Lid geworden op: 10 mei 2021, 17:11

Re: Uitgerekend juli - aug - sept 2023

Bericht door Glow » 23 augustus 2023, 8:31

GDN schreef:
23 augustus 2023, 6:18
Hey iedereen,

Ik ben maandag bevallen van een flinke dochter. Ze
woog 4kg280gr en 52cm. Ze hebben me ingeleid op 40w+1 omwille van vorige zware bevalling en het hogere geboortegewicht. Het is echt zo’n rustige baby in vergelijking
met mijn eerste. Die had echt een traumatische bevalling achter de rug. Nu is alles heel vlot gegaan.

Hoe gaat het met de andere babytjes?
Oh proficiat! 😍 Fijn om te horen dat het vlot gegaan is.

Hier groeit onze kleine man goed! Hij is 3 weken oud en weegt inmiddels al 4.6 kg. We gaan moeten veranderen van maatje naar een 62. Wat gaat het snel! Hij heeft wel last van reflux en krampjes. Ik vind dat wel best lastig om te zien maar veel kan ik er niet aan doen. We doen de gebruikelijke tips (boeren, rechtop houden, schuin liggen etc) en zijn nu met protectis druppels begonnen maar ik heb het gevoel dat we er gewoon door zullen moeten. Hij is wel geen huiler, tis eerder dat hij heel onrustig is en dan continu zijn tut wil en het liefst de hele dag door in onze armen ligt.
PCOS
Feb '21 - apr '21: IUI 1 & 2 - neg
Jun '21: IUI 3 - pos 💕
Dochter geboren op 01.03.2022

Start brusje
Nov '22: IUI 1 - pos 💕
Zoon geboren op 30.07.2023

Goedgelukje
Berichten: 378
Lid geworden op: 30 april 2021, 12:03

Re: Uitgerekend juli - aug - sept 2023

Bericht door Goedgelukje » 23 augustus 2023, 13:36

@dromer3: nog een dikke proficiat!

@GDN: ook aan jou een dikke proficiat! Fijn om te horen dat het deze keer vlot verlopen is!

@glow: dat is hier exact hetzelfde, ik sta 's ochtends meestal ook op om toch nog dat moment met mijn dochter even mee te pikken. Heb je voor de krampjes infacol al eens geprobeerd? Bij mijn dochter hielp protectis ook niet, infacol wel. De krampjes zijn hier ook hevig aanwezig dus ook net met infacol begonnen. Dat neemt de scherpe kant er toch wat vanaf heb ik de indruk. Onze kleine man komt ook goed bij glow, hij weegt ook al 4,5 kg op 1 maand nu. Hoe onze verhalen zo gelijklopend blijven ☺️.

Daarnaast is hier wel al pittig geweest. De nachten blijven spijtig genoeg met korte blokjes. De eerste drie weken was het telkens maar 2u of 2,5u tussen de voedingen. Nu sinds een dikke week schommelt het tussen 2,5u en 3,5u. Maar dat blijven dus maar blokjes slaap van max 2,5u en de vermoeidheid begint echt wel zwaar door te wegen. Ook onze dochter heeft het intussen duidelijk moeilijk met de komst van haar kleine broer. Zo enorm aanhankelijk. Veel wenen, altijd gepakt willen worden door diegene die Matto vast heeft. Als mijn man hem vast pakt, begint ze instant te wenen. En daar bovenop is ze ook aan haar 18 maanden slaapregressie begonnen.
@glow: omdat onze kindjes dezelfde leeftijd hebben, ben jij al veel alleen geweest met je twee kindjes? Ik voorlopig nog niet, maar binnenkort gaan die momenten wel komen en merk dat ik daar veel schrik voor heb.
07/19: stop pil
09/20-10/20 pcos en verminderde zaadkwaliteit
01/21-03/21: 3 x IUI ❌❌❌
04/21: ICSI 1.1 Verse tp ❌
06/21: ICSI 1.2 ❤️ Dochtertje geboren 🥰
10/22: ICSI 1.3 💙 Zoontje geboren 🥰

ZonderZorgen
Berichten: 1742
Lid geworden op: 9 juni 2019, 17:18

Re: Uitgerekend juli - aug - sept 2023

Bericht door ZonderZorgen » 23 augustus 2023, 14:02

GDN schreef:
23 augustus 2023, 6:18
Hey iedereen,

Ik ben maandag bevallen van een flinke dochter. Ze
woog 4kg280gr en 52cm. Ze hebben me ingeleid op 40w+1 omwille van vorige zware bevalling en het hogere geboortegewicht. Het is echt zo’n rustige baby in vergelijking
met mijn eerste. Die had echt een traumatische bevalling achter de rug. Nu is alles heel vlot gegaan.

Hoe gaat het met de andere babytjes?
Dikke proficiat GDN. Geniet ook met volle teugen van deze kleine spruit.

Met onze dame gaat het stilletjes. Vorige weging bij K en G was ze op 1 week tijd maar 40g bij gekomen maar wel op 3 weken 1,2 cm gegroeid. Nu wordt ze morgen na 10 dagen terug gewogen.(bij de kinderarts) Dus ik ben eens benieuwd. Maar mevrouw weegt volgens mij nog geen 5kg maar is volgens mij wel weer gegroeid.
Ze heeft 7 á 8 voedingen afhankelijk van wanneer ze wakker wordt.
Ze heeft nu ook weer een blok van 4 uur geslapen.
Stilletjes gaan we maat je 56 ook moeten opbergen.
Start proberen 2015
20/06/19 gestart na 10 tp nog steeds geen wondertje. :cry: 2 mk
13juli 21 pu 2 18 eicellen 3 bevrucht 1 embryo :cry: 8+4 en weer mk
ICSI 3 :4/5/22 25 eicellen 18 bevrucht 3 embryo's ❌️❌️🦐

Glow
Berichten: 559
Lid geworden op: 10 mei 2021, 17:11

Re: Uitgerekend juli - aug - sept 2023

Bericht door Glow » 23 augustus 2023, 14:32

@goedgelukje: de vroedvrouw had infacol afgeraden omdat er volgens haar veel brol in zit en weinig van bewezen is. Zij raadde dus protectis aan. Zelf ben ik wel vrij skeptisch. Hij valt niet echt in de categorieën waar het bewezen is te helpen (keizersnede, verstoorde microbiota bij moeder of kunstvoeding). Ook werk ik zelf met darmbacteriën en probiotica zijn nog heel omstreden en er is weinig over het effect geweten (ons microbioom is heel complex en het is moeilijk om in te schatten of 1 species toevoegen echt voor een effect zorgt bij iedereen). Ik ben ook wel een osteopaat aan het overwegen.

Over de dochter: ik ben nooit langer dan een kwartiertje alleen met beide geweest. Eén keer brak alle hel los aangezien ze toen net met diarree (tandjes 🥲) zat en terwijl ik haar huilend verschoonde begon de baby ineens ook te huilen door de hik in combinatie met krampjes. Mijn man was maar even weg maar dat was al pittig. Dus ik vrees ook wel die momenten wanneer ik er alleen voor zal staan. Gelukkig is het werk van mijn man heel flexibel dus die momentjes zullen wel minimaal zijn. Over het algemeen vindt ze het wel niet erg als ik broer vast heb en haar niet kan pakken dus daar op dit moment wel geluk mee. Ze had meer last met mijn zwangerschap, heb ik de indruk. Maar tis wel pittig, zo'n peuter in huis en we voelen ook wel dat we minder rust krijgen omdat we elkaar niet zo kunnen afwisselen zoals vroeger.

@zonderzorgen: zolang jouw gevoel goed zit en ze volgens jou genoeg eet, zal het wel oke zijn qua gewicht. Maar goed dat ze het in de gaten houden. En die weegschalen verschillen ook wel een beetje tussen al die verschillende instanties.
PCOS
Feb '21 - apr '21: IUI 1 & 2 - neg
Jun '21: IUI 3 - pos 💕
Dochter geboren op 01.03.2022

Start brusje
Nov '22: IUI 1 - pos 💕
Zoon geboren op 30.07.2023

ZonderZorgen
Berichten: 1742
Lid geworden op: 9 juni 2019, 17:18

Re: Uitgerekend juli - aug - sept 2023

Bericht door ZonderZorgen » 24 augustus 2023, 10:27

Onze kleine meid weegt 5,095 kg en is 57cm. En helemaal goedgekeurd door de kinderarts.
Start proberen 2015
20/06/19 gestart na 10 tp nog steeds geen wondertje. :cry: 2 mk
13juli 21 pu 2 18 eicellen 3 bevrucht 1 embryo :cry: 8+4 en weer mk
ICSI 3 :4/5/22 25 eicellen 18 bevrucht 3 embryo's ❌️❌️🦐

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 62 gasten