Leeg vruchtzakje op echo, hcg 8825

Plaats reactie
Dreamer40
Berichten: 10
Lid geworden op: 13 maart 2022, 15:25

Leeg vruchtzakje op echo, hcg 8825

Bericht door Dreamer40 » 17 mei 2023, 22:06

Heeft iemand die meegemaakt?
29/04 negatieve zwangerschapstest
6/05 licht positieve zwangerschapstest
8/05 bloedtest: hcg 312
12/05 hcg 2557
14/05 bloedtest en echo gehad omdat ik op basis van laatste menstruatie 6 weken zou zijn. HCG was gestegen naar 8825. Op echo was enkel leeg vruchtzakje te zien, geen embryo ( enkel een wit streepje dat een begin van een embryo zou zijn). Gyneacoloog zei dat het ofwel een miskraam is ofwel dat ik minder ver ben. Volgende week maandag terug echo, en dus weekje in stress leven.

Is zo vreemd allemaal: Mijn hcg is zot gestegen (in begin elke dag verdubbeld) en nu komt deze volgens tabel overeen met 6 weken zwanger, wat zou betekenen dat er al een embryo te zien zou moeten zijn ( ook op 5 weken volgens Gyneacoloog).
Heeft iemand ook dit voorgehad: hcg dat overeen komt met 6 weken zwanger, maar dat er toch geen embryo te zien was, enkel vruchtzakje en dat er bij een latere echo wel een embryo te zien was?

Pff dat afwachten en die onzekerheid is moordend.

Mijn zwangerschapssymptomen zijn nog steeds even hard aanwezig...

Hopend op positieve verhalen...

Bedankt!

Groetjes,

Dreamer40

Jena
Berichten: 386
Lid geworden op: 7 februari 2021, 10:14

Re: Leeg vruchtzakje op echo, hcg 8825

Bericht door Jena » 18 mei 2023, 10:38

Ik heb 1 posititief verhaal.
Vriendin van me had in januari een positieve zwangerschapstest. Ze was ervan geschrokken omdat ze dacht dat ze niet tijdens haar vruchtbare dagen de liefde hadden bedreven. Ze was zeer zeker van haar eisprong (regelmatige cyclus) en zag het als een verloren maand omdat ze door omstandigheden niet op de goede moment het hadden gedaan. Bloedresultaten waren goed maar echo wees op grote groeiachterstand (echo 7w of 8w). Ging miskraam worden of zeer late innesteling. Het foetusje was normaal gegroeid de week erna, maar nog steeds niet volgens schema. Uiteindelijk bleek later dat het om een late innesteling (+eisprong?) in haar cyclus ging en hebben ze ook de vermoedelijke datum aangepast en daarbij zit ze wel aan de curve. Ondertussen is mijn vriendin voorbij de 20w zwanger...

Ik hoop voor jou dat het pos uitdraait want zoals je weet kan het alle kanten op. 🍀 Ik zou trachten niet teveel te panikeren of te doendenken want da's toch verspilde energie. Afwachten🤞🏻
Jan 2019: missed abortion 8w
4xIUI: 1 bioch zw w5
3Pu's: 8 tp's
ECD: 1.1 bioch. 1.2 zw mei '23🐣

Dreamer40
Berichten: 10
Lid geworden op: 13 maart 2022, 15:25

Re: Leeg vruchtzakje op echo, hcg 8825

Bericht door Dreamer40 » 23 mei 2023, 14:46

Dankjewel Jena!

Ondertussen ook goed nieuws gekregen: gisteren echo gehad en er was een embryo en kloppend hartje te zien 🥰! Bloedwaarden waren ook goed: hcg iets meer dan 56.000 en progesteron 39,6.

Gyneacoloog heeft vruchtje gemeten en mijn voorgevoel was juist: We zijn 6 weken zwanger ipv 7 weken 🥰! Zo opgelucht!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten