Ohnee

Waardoor zou dat vocht dan komen?
Ohnee
oochnee dat is geen goed nieuws ! Sterkte!
Hopelijk kan je snel terecht bij de kinderarts en kunnen ze je meer vertellenTonpon schreef: ↑24 januari 2025, 19:32Hier bijna 7 maanden en bij kind en gezin was het deze week 46cm.
Verder 70cm lang en 8,3kg dus ik denk best wel een groot kindje in het algemeen maar haar hoofdje heeft echt een lijn overgeslagen op de curve.
kind en gezin zei van toch sneller al terug een echo te laten maken. Ik ga een afspraak maken bij de kinderarts en dan verder bespreken hoe of wat.
Pff ook wel vervelend dat je steeds moet wachten. En je kan inderdaad niet iedere week een echo laten maken.Tonpon schreef: ↑3 maart 2025, 20:48Sorry, ik zie nu pas dat er een reactie was!
Maar we zijn bij de kinderarts geweest en ze zei van het op te volgen maar voor nu af te wachten tot onze volgende consultatie bij K&G. Want we kunnen toch niet elke week een echo laten nemen, dus voorlopig kunnen we niet veel doen.
Die consultatie is op 19/3. Ik wou eigenlijk al eens eerder bij de kinderarts gaan want ze heeft last van een hoest die maar niet overgaat. Maar de kinderarts zit 3 weken niet(dus we zijn dan weer bij de huisarts geweest voor de hoest, maar die meet geen hoofdomtrek)
Hoe gaat het met jullie kindjes?
Hier alweer 8 maanden, ze doet wat pogingen om te kruipen maar ze komt nog geen centimeter verder![]()
Zelfstandig zitten kan ze nog niet, al begint ze de laatste dagen wel meer pogingen te doen ervoor. Tummy time vond ze in het begin ook verschrikkelijk, ik denk dat het misschien kwam door haar groter hoofdje (en teveel gewicht om het zo te zeggen)?
Oh heel begrijpelijk! Hopelijk goed nieuws de 19e!Tonpon schreef: ↑3 maart 2025, 20:48Sorry, ik zie nu pas dat er een reactie was!
Maar we zijn bij de kinderarts geweest en ze zei van het op te volgen maar voor nu af te wachten tot onze volgende consultatie bij K&G. Want we kunnen toch niet elke week een echo laten nemen, dus voorlopig kunnen we niet veel doen.
Die consultatie is op 19/3. Ik wou eigenlijk al eens eerder bij de kinderarts gaan want ze heeft last van een hoest die maar niet overgaat. Maar de kinderarts zit 3 weken niet(dus we zijn dan weer bij de huisarts geweest voor de hoest, maar die meet geen hoofdomtrek)
Hier alweer 8 maanden, ze doet wat pogingen om te kruipen maar ze komt nog geen centimeter verder![]()
Zelfstandig zitten kan ze nog niet, al begint ze de laatste dagen wel meer pogingen te doen ervoor. Tummy time vond ze in het begin ook verschrikkelijk, ik denk dat het misschien kwam door haar groter hoofdje (en teveel gewicht om het zo te zeggen)?
Amai, hier op 7m nog geen enkel tandje 🫣Minosh schreef: ↑4 maart 2025, 11:20Pff ook wel vervelend dat je steeds moet wachten. En je kan inderdaad niet iedere week een echo laten maken.Tonpon schreef: ↑3 maart 2025, 20:48Sorry, ik zie nu pas dat er een reactie was!
Gelukkige doet ze het wel goed he, ieder kindje evolueert op zijn tempo. Mijn dochter kon ook pas zelfstandig zitten op haar 9 maanden en kroop pas op 8;5maanden. Tijd genoeg hoor.
Hier is mijn zoontje nu ook 8 maanden, maar dat is een TGV, alles moet snel gaan. 6 tandjes, kruipen, staat recht, zitten kan hij ,maar geen zin, steeds op ontdekking. Eten gaat lastiger, en 's nachts nog 1 a 2 flesjes.... Ik kijk uit naar meer slaap![]()
Het zijn alleen die laatste die erover praten. Het is echt eerder abnormaal dat kindjes op die leeftijd doorslapen. En ook iedereen heeft dan nog eens een andere "definitie" van doorslapen. Mijn zoontje slaapt pas zonder melk 's nachts sinds net voor zijn 3de verjaardag (borstvoeding). Hij is nu bijna 4 en wordt nog vaker wel dan niet eens wakker maar nu is het vaak genoeg om zijn deken goed te leggen of even een hand op hem te leggen (hij slaapt naast mij dus ik doe dat half slapend). Je moet kindjes echt niet leren slapen, ze doen dat gewoon vanzelf. Ik had destijds veel aan het instagram account van "the nurturing kind". Ze deelde recent nog een artikel/post over nachtvoedingen na 6 maanden: https://www.instagram.com/p/DFDsDRhtp_M ... BiNWFlZA==Mimimosa schreef: ↑6 maart 2025, 23:41Minosh schreef: ↑4 maart 2025, 11:20Pff ook wel vervelend dat je steeds moet wachten. En je kan inderdaad niet iedere week een echo laten maken.Tonpon schreef: ↑3 maart 2025, 20:48Sorry, ik zie nu pas dat er een reactie was!
Gelukkige doet ze het wel goed he, ieder kindje evolueert op zijn tempo. Mijn dochter kon ook pas zelfstandig zitten op haar 9 maanden en kroop pas op 8;5maanden. Tijd genoeg hoor.
Hier is mijn zoontje nu ook 8 maanden, maar dat is een TGV, alles moet snel gaan. 6 tandjes, kruipen, staat recht, zitten kan hij ,maar geen zin, steeds op ontdekking. Eten gaat lastiger, en 's nachts nog 1 a 2 flesjes.... Ik kijk uit naar meer slaap![]()
Amai, hier op 7m nog geen enkel tandje 🫣
Ben ergens wel blij om te horen dat we niet de enige zijn met nachtelijke flesjeshier in de omgeving slapen precies alle baby's al door vanaf 8-12 weken 🥴
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten