Hey, ik breek even in, maar kolven is vaak echt geen goede representatie van productie. Baby'tjes zijn veel efficiënter om melk uit de borsten te halen dan kolven. Het feit of je goed reageert op een kolf is heel persoonlijk. Het is natuurlijk wel een psychologische factor dat je niet weet hoeveel je kindje drinkt aan de borst, maar als jouw kindje vrolijk is, goed aankomt en voldoende plasluiers heeft, dan krijgt ze normaal gezien voldoende binnen. Productie wordt ook meer gestimuleerd door jouw kindje veel aan te leggen en veel huid op huid contact. Clustermomentjes zijn dan ook normaal. Dat is hun manier om jouw productie te verhogen. Ik heb zelf ook wel veel inzicht gekregen in borstvoeding door la leche league. Ik vind hun website zeker de moeite waard om te checken met vragen die ik had. (Ik geef inmiddels al bijna 13 maanden borstvoedingMimimosa schreef: ↑15 augustus 2024, 22:59Hier ondertussen nog steeds aan t sukkelen met het kolven. De productie neemt niet toe.. ondertussen wel een aantal keer onze meid aangelegd aan de borst.. na het drinken aan de borst telkens nog een flesje met bv aangeboden maar daar drinkt ze max 20ml van dan.. en erna slaapt ze flink 3 a 4 uur..
Volgens de vroedvrouw zou zij wel genoeg uit de borst halen en zou ik waarschijnlijk gewoon weinig eruit krijgen met te kolven maar zou zij wel voldoende eruit krijgen.. Heel moeilijk om te weten wat ze dan drinkt natuurlijk..
Ik heb het nog tot einde deze week gegeven. Als de productie met het kolven niet betert, ga ik hiermee toch stoppen.. als ik niet genoeg kan kolven op een dag heb ik heel weinig last van mijn borsten dus kan moeilijk geloven dat ze voldoende eruit haalt.. had graag tot 6w willen bv (al dan niet afgekolfd) willen geven, maar het kolven wordt me echt teveel.. zeker gezien ik meerdere keren moet kolven om 1 voeding te hebben.. ondertussen is onze meid 3.5 week, dan troost ik me er maar mee dat ze tot nu toch al die bv heeft gehad..
Nu snap ik pas dat vrouwen dit als een falen voelen..

@zitav: ik bleef dit topic checken omdat ik benieuwd was naar de geboorte van jouw tweede kindje. Proficiat!!