Juli - Augustus - September 2024

Plaats reactie
Glow

Re: Juli - Augustus - September 2024

Bericht door Glow » 16 augustus 2024, 17:57

Mimimosa schreef:
15 augustus 2024, 22:59
Hier ondertussen nog steeds aan t sukkelen met het kolven. De productie neemt niet toe.. ondertussen wel een aantal keer onze meid aangelegd aan de borst.. na het drinken aan de borst telkens nog een flesje met bv aangeboden maar daar drinkt ze max 20ml van dan.. en erna slaapt ze flink 3 a 4 uur..

Volgens de vroedvrouw zou zij wel genoeg uit de borst halen en zou ik waarschijnlijk gewoon weinig eruit krijgen met te kolven maar zou zij wel voldoende eruit krijgen.. Heel moeilijk om te weten wat ze dan drinkt natuurlijk..

Ik heb het nog tot einde deze week gegeven. Als de productie met het kolven niet betert, ga ik hiermee toch stoppen.. als ik niet genoeg kan kolven op een dag heb ik heel weinig last van mijn borsten dus kan moeilijk geloven dat ze voldoende eruit haalt.. had graag tot 6w willen bv (al dan niet afgekolfd) willen geven, maar het kolven wordt me echt teveel.. zeker gezien ik meerdere keren moet kolven om 1 voeding te hebben.. ondertussen is onze meid 3.5 week, dan troost ik me er maar mee dat ze tot nu toch al die bv heeft gehad..

Nu snap ik pas dat vrouwen dit als een falen voelen..
Hey, ik breek even in, maar kolven is vaak echt geen goede representatie van productie. Baby'tjes zijn veel efficiënter om melk uit de borsten te halen dan kolven. Het feit of je goed reageert op een kolf is heel persoonlijk. Het is natuurlijk wel een psychologische factor dat je niet weet hoeveel je kindje drinkt aan de borst, maar als jouw kindje vrolijk is, goed aankomt en voldoende plasluiers heeft, dan krijgt ze normaal gezien voldoende binnen. Productie wordt ook meer gestimuleerd door jouw kindje veel aan te leggen en veel huid op huid contact. Clustermomentjes zijn dan ook normaal. Dat is hun manier om jouw productie te verhogen. Ik heb zelf ook wel veel inzicht gekregen in borstvoeding door la leche league. Ik vind hun website zeker de moeite waard om te checken met vragen die ik had. (Ik geef inmiddels al bijna 13 maanden borstvoeding 😊)

@zitav: ik bleef dit topic checken omdat ik benieuwd was naar de geboorte van jouw tweede kindje. Proficiat!!
PCOS
Feb '21 - apr '21: IUI 1 & 2 - neg
Jun '21: IUI 3 - pos 💕
Dochter geboren op 01.03.2022

Start brusje
Nov '22: IUI 1 - pos 💕
Zoon geboren op 30.07.2023

Lila87

Bericht door Lila87 » 16 augustus 2024, 19:45

Zitav schreef:
15 augustus 2024, 18:10
Hier even een update: gisteren zijn wij trotse ouders geworden van ons dochtertje. Ze woog 3,485 kg en meet 49cm.
De bevalling is ondanks het voor mij veel pijnlijker voelde dan de eerste bevalling vlot verlopen na het breken van men vliezen en 1x weeënopwekkers te krijgen. Daarbij epidurale gevraagd. Toch nog veel pijn gehad.
Vandaag kwam de kinderarts langs die haar tongriem geknipt heeft omdat deze veel te kort was en ze hoorde een hartruis waarvoor we bij de cardioloog een echo moeten laten maken. Dus dat is nog even spannend ..
Dikke proficiat!!
Hopelijk valt het mee bij de cardioloog.
En nu genieten 🥰!
ICSI 1 09/23 freeze all
ICSI 1.1 Tp Cryo 11/23❌
ICSI 1.2 Tp Cryo 12/23❤️

Tonpon

Bericht door Tonpon » 17 augustus 2024, 12:14

Zitav, een dikke proficiat! Jammer van de pijn tijdens de bevalling. Ik kan me voorstellen dat je ongerust bent over die hartruis, wanneer ga je daar meer over weten?

Mimimosa, als ze bijna niet meer drinkt van een flesje, zal ze inderdaad wel genoeg uit je borst halen! Welke kolf gebruik je? Maar ik snap het, het fulltime kolven hield ik ook niet vol, nu kolf ik maar een 3 keer en misschien zelfs vandaag maar 2 keer en dat geeft veel rust. Maar ik zit wel al weken te piekeren over het feit dat ik er bijna mee ga stoppen. Het is heel dubbel en voelt inderdaad als falen. Zou je ook stoppen met aan de borst te geven? En zoals je zegt, ze heeft al zoveel weken gehad, de eerste melk is toch het belangrijkste zeggen ze!

hier lijkt het wat beter te gaan sinds de Nan AR melk :D Ze slaapt al veel meer in de nacht, dus een groot verschil!
Het enige waar ik nu mee zit is dat haar poep zo kapot is, we verversen al zoveel, behalve in de nacht als ze dan eens langer slaapt. Maar bij elke pamper heeft ze stoelgang, zelfs tijdens het verversen al paar keer gedoopt (is al zo sinds geboorte). Ik dacht dat het misschien wat beter zou zijn met die dikkere melk maar het geeft geen verschil. We gebruiken liniment en inotyol zalf, iemand nog tips?
Start kinderwens: 01-2022
02-2023 start IUI
18-02-2023: positieve test natuurlijke wijze
07-03-2023: ❌ buitenbaarmoederlijk + operatie
09-2023 start IVF => ICSI => 2 TP d3 ❌ - 1 cryo
7-11-2023 TP enige cryo d5 => 🩷🩷 1/7/2024 geboren

mich75

Bericht door mich75 » 17 augustus 2024, 16:40

@Tonpon, klinkt een beetje als lactose intolerantie of eventueel kma.

Al vaker gelezen dat de poep helemaal rood en geïrriteerd is en dat dat het probleem is.

Ik heb bij de jongste bv gegeven tot 1 jaar en dan overgestapt op gewone volle melk, net zoals ik bij de andere kindjes deed. Maar de jongste reageerde hier slecht op, diarree, rode poep,...
Sojamelk geprobeerd om zo de lactose en koemelk te omzeilen maar geen verbetering. Dan op aanraden van de ha lactosevrije melk beginnen geven en dit was de oplossing.
Ze is nu 2,5 jaar en is er precies wat aan het uitgroeien. Ik geef ze nog altijd lactosevrije melk maar ze eet en drinkt ook andere zuivel zonder veel problemen, iets wat ze ervoor wel had.
Zo was taart met slagroom gegarandeerd miserie.
Laatst gewijzigd door mich75 op 1 september 2024, 14:03, 1 keer totaal gewijzigd.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Tonpon

Bericht door Tonpon » 17 augustus 2024, 19:07

Mich75, dat is ook inderdaad al ter sprake gekomen, omdat ze zoveel krampjes enz heeft. Maar omdat ze ook na veel voedingen nergens last van heeft en gewoon in slaap valt, wordt er niet meer in die richting gedacht.
Zag jij bij jouw kindje elke keer klachten na een voeding of hoeft dat niet?
Als ik vermeld dat ze zoveel kakapampers heeft, krijg ik altijd te horen dat het juist goed is.
Ik heb wel al gemerkt dat haar buikje soms echt heel gezwollen en hard kan zijn, maar ook niet altijd. Ze krijgt nu 50% bv en 50% Nan AR
Start kinderwens: 01-2022
02-2023 start IUI
18-02-2023: positieve test natuurlijke wijze
07-03-2023: ❌ buitenbaarmoederlijk + operatie
09-2023 start IVF => ICSI => 2 TP d3 ❌ - 1 cryo
7-11-2023 TP enige cryo d5 => 🩷🩷 1/7/2024 geboren

Mimimosa

Bericht door Mimimosa » 17 augustus 2024, 21:16

Minime2024 schreef:
15 augustus 2024, 23:52
Mimimosa schreef:
Hier ondertussen nog steeds aan t sukkelen met het kolven. De productie neemt niet toe.. ondertussen wel een aantal keer onze meid aangelegd aan de borst.. na het drinken aan de borst telkens nog een flesje met bv aangeboden maar daar drinkt ze max 20ml van dan.. en erna slaapt ze flink 3 a 4 uur..

Volgens de vroedvrouw zou zij wel genoeg uit de borst halen en zou ik waarschijnlijk gewoon weinig eruit krijgen met te kolven maar zou zij wel voldoende eruit krijgen.. Heel moeilijk om te weten wat ze dan drinkt natuurlijk..

Ik heb het nog tot einde deze week gegeven. Als de productie met het kolven niet betert, ga ik hiermee toch stoppen.. als ik niet genoeg kan kolven op een dag heb ik heel weinig last van mijn borsten dus kan moeilijk geloven dat ze voldoende eruit haalt.. had graag tot 6w willen bv (al dan niet afgekolfd) willen geven, maar het kolven wordt me echt teveel.. zeker gezien ik meerdere keren moet kolven om 1 voeding te hebben.. ondertussen is onze meid 3.5 week, dan troost ik me er maar mee dat ze tot nu toch al die bv heeft gehad..

Hallo Mimimosa,
Ik wil toch eventjes inpikken, maar je doet er natuurlijk mee wat je wil!
Ik heb bij mijn zoontje bijna nooit kunnen afkolven, ondanks veel pogingen.. 1 keer heb ik 80ml kunnen kolven, de eerste keer dat ik weg moest zonder hem, hij was toen 4 maanden geloof ik.. toen hij net geboren was moest ik van het ziekenhuis na elke voeding afkolven zodat ik kon bijgeven, maar hij dronk in’t begin echt heel vaak aan de borst, waardoor de combo bv en kolven te veel werd. Ik deed letterlijk niks anders als voeden en kolven..
Ik heb er toen voor gekozen om het kolven te laten voor wat het was, hij kwam voldoende bij en had voldoende pipi pampers.
Soms dacht ik dat er niet genoeg melk was, door frustratie van hem, maar dan kon ik productie ophogen door een paar dagen extra aan te leggen.
Ondanks alles, nooit kunnen kolven..
Uiteindelijk heb ik tot 20 maanden kunnen blijven voeden.. en is mijn melk volledig teruggelopen toen ik de eerste keer 2 nachten van huis was, ook al is hij rond 13 maanden gestopt met nachtvoeding vragen (1 nacht ging nog net voor de productie, maar 48u van huis zonder kolven was te veel van’t goeie.. voordeel was wel dat ik niet heb moeten afbouwen maar gewoon kon stoppen)
Ik heb wel het geluk gehad dat ik tot 18 maanden thuis was of thuis kon werken, niet iedereen kan dit.. en ik heb geen partner die persé een flesje wou geven of waarmee ik de taken kon verdelen, dat maakt de situatie ook helemaal anders.
Om maar te zeggen, je vroedvrouw kan best gelijk hebben, en het is best mogelijk om gewoon te kunnen voeden maar niet te kunnen kolven (heb je al eens een andere kolf geprobeerd?)
Op hoeveel melk ze dan krijgt, moet je je ook niet blind staren. Als ze genoeg bijkomt en genoeg pipi pampers heeft en niet continu gefrustreerd aan je borst aan’t trekken is, heeft ze wat ze nodig heeft (gemakkelijk gezegd en moeilijk om los te laten, begrijpelijk)
Alleszinds zoals je zegt, wat ze gehad heeft, heeft ze gehad. En jij hebt als mama je best gedaan, en doet zoiezo wat voor jou het beste aanvoelt. Niemand kan beter zeggen dan jij wat het beste is voor jouw baby :)
Ik wou mijn ervaring even meegeven als ander verhaal (want je hoort zo vaak verhalen van gestopte bv omwille van dit of dat, maar niet vaak van de keerzijde), maar het belangrijkste blijft dat jij doet waar jij je het beste bij voelt!
PS ik heb trouwens ook amper stuwing gehad, slechts een paar keer ‘s nachts lekkende borsten, en ook niet vaak gespannen of volle borsten
Hey
Dankje om je verhaal te delen. Ik zit nu aan kolf nummer 3. Ik heb inderdaad bij de ene kolf wat beter resultaat als bij de andere.. maar toch nog te weinig naar mijn goesting 🫣 we zijn nu aan het proberen ze inderdaad wat meer aan te leggen en te hopen dat ze toch genoeg binnen krijgt. Maar ze geeft ook nog erg veel terug.. zowel bij bv als kv.. dus erg vervelend om te weten hoeveel ze binnen krijgt en of het genoeg is aangezien er zo veel verloren gaat en we dus moeilijk de hoeveelheid kunnen inschatten die ze uiteindelijk binnen houdt.. het zal nog even kloemelen worden vrees ik!

Mimimosa

Bericht door Mimimosa » 17 augustus 2024, 21:23

Tonpon schreef:
17 augustus 2024, 12:14
Zitav, een dikke proficiat! Jammer van de pijn tijdens de bevalling. Ik kan me voorstellen dat je ongerust bent over die hartruis, wanneer ga je daar meer over weten?

Mimimosa, als ze bijna niet meer drinkt van een flesje, zal ze inderdaad wel genoeg uit je borst halen! Welke kolf gebruik je? Maar ik snap het, het fulltime kolven hield ik ook niet vol, nu kolf ik maar een 3 keer en misschien zelfs vandaag maar 2 keer en dat geeft veel rust. Maar ik zit wel al weken te piekeren over het feit dat ik er bijna mee ga stoppen. Het is heel dubbel en voelt inderdaad als falen. Zou je ook stoppen met aan de borst te geven? En zoals je zegt, ze heeft al zoveel weken gehad, de eerste melk is toch het belangrijkste zeggen ze!

hier lijkt het wat beter te gaan sinds de Nan AR melk :D Ze slaapt al veel meer in de nacht, dus een groot verschil!
Het enige waar ik nu mee zit is dat haar poep zo kapot is, we verversen al zoveel, behalve in de nacht als ze dan eens langer slaapt. Maar bij elke pamper heeft ze stoelgang, zelfs tijdens het verversen al paar keer gedoopt (is al zo sinds geboorte). Ik dacht dat het misschien wat beter zou zijn met die dikkere melk maar het geeft geen verschil. We gebruiken liniment en inotyol zalf, iemand nog tips?
Ik heb de medela symphony, ameda mya joy en een draadloze van vulpes. Het gekke is dat ik met de vulpes het beste resultaat heb.. terwijl m'n vroedvrouw zegt dat de andere twee (met draad) meer resultaat zouden moeten hebben 🤷‍♀️😅

Ik weet het niet goed.. ik zou ze wel kunnen aanleggen en dan aanvullen met kv eventueel.. het is wat zoeken.. ze geeft ook erg veel terug dus het is wat gedoe nu om te zorgen dat ze voldoende binnen heeft en houdt 🫣

Hier gaf de vroedvrouw de tip om eens moedermelk aan te brengen en even aan de lucht te laten drogen.. dat was wel heel effectief hier.. maar is maar eenmalig geweest dat ze rode billen had dus of het toeval was of niet.. 🤷‍♀️

mich75

Bericht door mich75 » 17 augustus 2024, 23:15

Tonpon schreef:
17 augustus 2024, 19:07
Mich75, dat is ook inderdaad al ter sprake gekomen, omdat ze zoveel krampjes enz heeft. Maar omdat ze ook na veel voedingen nergens last van heeft en gewoon in slaap valt, wordt er niet meer in die richting gedacht.
Zag jij bij jouw kindje elke keer klachten na een voeding of hoeft dat niet?
Als ik vermeld dat ze zoveel kakapampers heeft, krijg ik altijd te horen dat het juist goed is.
Ik heb wel al gemerkt dat haar buikje soms echt heel gezwollen en hard kan zijn, maar ook niet altijd. Ze krijgt nu 50% bv en 50% Nan AR
Bij ons snap ik het niet goed, ze had nooit last met bv en ik at en dronk gewoon, dus helemaal niet lactosevrij.
Bij haar is het begonnen toen ze 1 jaar was omdat ik toen begonnen ben met gewone volle melk. Ze had toen nog maar 2 of 3 melkvoedingen per dag. Ik weet niet of het na elke voeding was, zij had niet enkel last, behalve dan de diarree en daardoor rode poep.

Ik heb wel al van anderen gehoord dat wanneer ze hun voeding aanpasten de baby minder of geen last meer heeft. Er bestaat ook lactosevrije kv.
Misschien het overwegen waard om een aantal dagen op je voeding te letten en te zien of het verschil geeft.

Een vriendin haar kindje had krampen als zij cola had gedronken, heeft een tijd geduurd eer ze het doorhad, maar is wel gestopt zolang ze bv gaf.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Minime2024

Bericht door Minime2024 » 18 augustus 2024, 12:28

Mimimosa schreef:
17 augustus 2024, 21:16
Minime2024 schreef:
Mimimosa schreef:

Hallo Mimimosa,
Ik heb bij mijn zoontje bijna nooit kunnen afkolven, ondanks veel pogingen.. 1 keer heb ik 80ml kunnen kolven, de eerste keer dat ik weg moest zonder hem, hij was toen 4 maanden geloof ik.. toen hij net geboren was moest ik van het ziekenhuis na elke voeding afkolven zodat ik kon bijgeven, maar hij dronk in’t begin echt heel vaak aan de borst, waardoor de combo bv en kolven te veel werd. Ik deed letterlijk niks anders als voeden en kolven..
Ik heb er toen voor gekozen om het kolven te laten voor wat het was, hij kwam voldoende bij en had voldoende pipi pampers.
Soms dacht ik dat er niet genoeg melk was, door frustratie van hem, maar dan kon ik productie ophogen door een paar dagen extra aan te leggen.
Uiteindelijk heb ik tot 20 maanden kunnen blijven voeden.. en is mijn melk volledig teruggelopen toen ik de eerste keer 2 nachten van huis was, ook al is hij rond 13 maanden gestopt met nachtvoeding vragen (1 nacht ging nog net voor de productie, maar 48u van huis zonder kolven was te veel van’t goeie.. voordeel was wel dat ik niet heb moeten afbouwen maar gewoon kon stoppen)
Ik heb wel het geluk gehad dat ik tot 18 maanden thuis was of thuis kon werken, niet iedereen kan dit.. en ik heb geen partner die persé een flesje wou geven of waarmee ik de taken kon verdelen, dat maakt de situatie ook helemaal anders.
Om maar te zeggen, je vroedvrouw kan best gelijk hebben, en het is best mogelijk om gewoon te kunnen voeden maar niet te kunnen kolven (heb je al eens een andere kolf geprobeerd?)
Op hoeveel melk ze dan krijgt, moet je je ook niet blind staren. Als ze genoeg bijkomt en genoeg pipi pampers heeft en niet continu gefrustreerd aan je borst aan’t trekken is, heeft ze wat ze nodig heeft (gemakkelijk gezegd en moeilijk om los te laten, begrijpelijk)
Alleszinds zoals je zegt, wat ze gehad heeft, heeft ze gehad. En jij hebt als mama je best gedaan, en doet zoiezo wat voor jou het beste aanvoelt. Niemand kan beter zeggen dan jij wat het beste is voor jouw baby :)
Ik wou mijn ervaring even meegeven als ander verhaal (want je hoort zo vaak verhalen van gestopte bv omwille van dit of dat, maar niet vaak van de keerzijde), maar het belangrijkste blijft dat jij doet waar jij je het beste bij voelt!
PS ik heb trouwens ook amper stuwing gehad, slechts een paar keer ‘s nachts lekkende borsten, en ook niet vaak gespannen of volle borsten
Hey
Dankje om je verhaal te delen. Ik zit nu aan kolf nummer 3. Ik heb inderdaad bij de ene kolf wat beter resultaat als bij de andere.. maar toch nog te weinig naar mijn goesting 🫣 we zijn nu aan het proberen ze inderdaad wat meer aan te leggen en te hopen dat ze toch genoeg binnen krijgt. Maar ze geeft ook nog erg veel terug.. zowel bij bv als kv.. dus erg vervelend om te weten hoeveel ze binnen krijgt en of het genoeg is aangezien er zo veel verloren gaat en we dus moeilijk de hoeveelheid kunnen inschatten die ze uiteindelijk binnen houdt.. het zal nog even kloemelen worden vrees ik!
Hello!
Vervelend he dat teruggeven.. en soms ook heel impressionant.. mijn zoontje gaf ook heel veel terug, soms zelfs projectiel overgeven, ben er ook mee naar de spoed gereden toen, maar ginder keken ze er toch niet zo raar van op 🙈
Toen gaf iemand mij de tip om eens 10-15 ml (gewone) melk uit te kieperen op je aanrecht zodat je kon zien hoeveel dat al was. Door dat te doen was ik toch al veel rustiger. Want het teruggeven (zeker als het in een plas op de vloer of op de zetel valt) lijkt heel veel - ik dacht altijd dat het de volledige voeding was - maar uiteindelijk is dat echt zo veel niet.
Bij bv kan je ook niet bezig zijn met hoeveelheden, en is ook niet de bedoeling, bv is anders dan kv en is perfect afgestemd op de behoeften van je kindje. Zij bepaalt hoeveel ze wil en wanneer, vandaar ook belang van voeding op vraag.
Bij mijn zoontje hebben ze wel een echo gedaan om pyloric stenosis uit te sluiten - dat is wanneer de maag niet helemaal afgewerkt is zeg maar en de maag niet goed afsluit waardoor de voeding terug komt - wat niet het geval was bij hem.
Probeer alleszinds wat te ontspannen (moeilijk he 🙈) en het los te laten (nog moeilijker 🙈) en vooral te kijken naar je kindje zoals al een paar keer vermeld :)

Zitav

Bericht door Zitav » 19 augustus 2024, 19:31

Minime2024 schreef:
18 augustus 2024, 12:28
Mimimosa schreef:
17 augustus 2024, 21:16
Minime2024 schreef:

Hallo Mimimosa,
Hey
Hello!
Vervelend he dat teruggeven.. en soms ook heel impressionant.. mijn zoontje gaf ook heel veel terug, soms zelfs projectiel overgeven, ben er ook mee naar de spoed gereden toen, maar ginder keken ze er toch niet zo raar van op 🙈
Toen gaf iemand mij de tip om eens 10-15 ml (gewone) melk uit te kieperen op je aanrecht zodat je kon zien hoeveel dat al was. Door dat te doen was ik toch al veel rustiger. Want het teruggeven (zeker als het in een plas op de vloer of op de zetel valt) lijkt heel veel - ik dacht altijd dat het de volledige voeding was - maar uiteindelijk is dat echt zo veel niet.
Bij bv kan je ook niet bezig zijn met hoeveelheden, en is ook niet de bedoeling, bv is anders dan kv en is perfect afgestemd op de behoeften van je kindje. Zij bepaalt hoeveel ze wil en wanneer, vandaar ook belang van voeding op vraag.
Bij mijn zoontje hebben ze wel een echo gedaan om pyloric stenosis uit te sluiten - dat is wanneer de maag niet helemaal afgewerkt is zeg maar en de maag niet goed afsluit waardoor de voeding terug komt - wat niet het geval was bij hem.
Probeer alleszinds wat te ontspannen (moeilijk he 🙈) en het los te laten (nog moeilijker 🙈) en vooral te kijken naar je kindje zoals al een paar keer vermeld :)
Mimimosa, heb je al eens gedacht aan een kolfconsult te doen? Zij kijken mee naar welke kolf het beste bij je past, paar zoals anderen ook al aangaven, wanneer je kindje tevreden is aan de borst, ze goed bijkomt in gewicht en genoeg pipi en kaka pampers heeft zou het oké moeten zijn 😊. Bij mijn eerste kindje was ik ook super onzeker en hielt ik alles bij, hoe vaak ze dronk, hoelang ze dronk ... maar eigenlijk gaf mij dat superveel stress en ik panikeerde bij het minste ..
Ik ben nu zelf ook meer naar mijn dochtertje aan het kijken en heb veel minder stress. Vorige dochter was wel een licht gewicht en nu is dat niet zo dus zal ik daardoor wel al beter kunnen loslaten... maar ik snap heel goed dat da nt zo simpel is.
Kid / pcos
1e IUI Ma 21: Neg.
2e IUI April 21: Neg.
3e IUI Mei 21: Neg.
4e IUI Juni 21: Positief 💕 dochter geboren op 08/03/22

2023: Start brusje:
1e IUI Okt 23: Neg.
2e IUI Nov 23: Positief 💕

Minosh

Bericht door Minosh » 23 augustus 2024, 14:49

Hoe gaat het met iedereen?
Hier zijn we bijna 2 maanden ver, maagje is ietsje beter, wel nog geen structuur, ik geef altijd op verzoek, soms ‘s nachts al een blokje van 5 uur💪, maar het zijn se uitzonderingen. Net op verlof geweest en het is toch pittig met een peuter erbij 😅

Zitav

Bericht door Zitav » 23 augustus 2024, 20:23

Hey!
Hier alles oké 😊. Onze peuter is lief voor haar kleine zusje, maar heeft het soms toch nog wat moeilijk.
Het is vooral moeilijk dat ik haar 's nachts niet kan gaan troosten (of toch nier blijven liggen) door de borstvoeding.
De baby zelf doet het tot nu toe super goed. De borstvoeding gaat goed en ze komt heel goed bij. Waar we bij onze eerste dochter altijd ongerust waren ivm haar gewichtje is dit nu echt niet nodig.
'S nachts slaapt ze momenteel van voeding naar voeding. Af en toe last van wat krampjes maar cava nog. Hopelijk kunnen we zo verder zetten 😊
Kid / pcos

Minosh

Bericht door Minosh » 30 augustus 2024, 13:09

Zitav schreef:
23 augustus 2024, 20:23
Hey!
Hier alles oké 😊. Onze peuter is lief voor haar kleine zusje, maar heeft het soms toch nog wat moeilijk.
Het is vooral moeilijk dat ik haar 's nachts niet kan gaan troosten (of toch nier blijven liggen) door de borstvoeding.
De baby zelf doet het tot nu toe super goed. De borstvoeding gaat goed en ze komt heel goed bij. Waar we bij onze eerste dochter altijd ongerust waren ivm haar gewichtje is dit nu echt niet nodig.
'S nachts slaapt ze momenteel van voeding naar voeding. Af en toe last van wat krampjes maar cava nog. Hopelijk kunnen we zo verder zetten 😊
Wat fijn dat alles goed gaat, ja je moet jezelf nu in 2 splitsen, niet zo gemakkelijk. Hier komt de oudste nu vaak bij ons slapen omdat ik niet naar haar kan… voorlopig laten we dit toe

Zitav

Bericht door Zitav » 30 augustus 2024, 19:46

Minosh schreef:
30 augustus 2024, 13:09
Zitav schreef:
23 augustus 2024, 20:23
Hey!
Wat fijn dat alles goed gaat, ja je moet jezelf nu in 2 splitsen, niet zo gemakkelijk. Hier komt de oudste nu vaak bij ons slapen omdat ik niet naar haar kan… voorlopig laten we dit toe
Slaapt ze dan bij jullie in bed? Hier is het probleem dat ik samen slaap met de baby omdat de co sleeper niet altijd lukt.. dus ze zou al tussen ons moeten liggen, maar vrees dat dit geen optie is want we hebben 2 aparte matrassen. Wel met zo'n stuk dat je het zogezegd niet voelt, maar de matrassen schuiven soms wel wat waardoor de spleet wel groter wordt. Dat lijkt mij dus niet zo veilig .. ik probeer soms toch bij haar te gaan liggen en mijn vriendin komt mij dan halen als de baby honger heeft..
Is toch heftig, zo twee kindjes. De peuter is ook al 2 x ziek geweest waardoor ze al 3 crèche dagen niet is kunnen gaan .. het is al pittig geweest.
Kid / pcos

Minosh

Bericht door Minosh » 31 augustus 2024, 5:17

Zitav schreef:
30 augustus 2024, 19:46
[quote=Minosh post_id=388092 time=<a href="tel:1725016140">1725016140</a> user_id=12499]
[quote=Zitav post_id=388069 time=<a href="tel:1724437432">1724437432</a> user_id=12741]
Hey!
[/quote]

Slaapt ze dan bij jullie in bed? Hier is het probleem dat ik samen slaap met de baby omdat de co sleeper niet altijd lukt.. dus ze zou al tussen ons moeten liggen, maar vrees dat dit geen optie is want we hebben 2 aparte matrassen. Wel met zo'n stuk dat je het zogezegd niet voelt, maar de matrassen schuiven soms wel wat waardoor de spleet wel groter wordt. Dat lijkt mij dus niet zo veilig .. ik probeer soms toch bij haar te gaan liggen en mijn vriendin komt mij dan halen als de baby honger heeft..
Is toch heftig, zo twee kindjes. De peuter is ook al 2 x ziek geweest waardoor ze al 3 crèche dagen niet is kunnen gaan .. het is al pittig geweest.
[/quote]

Nee, hij slaapt het eerste deel in de co sleeper en nadien naast mij, aan de kant van de cosleeper, waardoor ze in het midden kan. Maar inderdaad zo is dat wel heel lastig met 2 matrassen.
Dat snap ik dat hey pittig was, hier ook hoor, zeker als ik er alleen voor sra😅.

Plaats reactie