Juli - Augustus - September 2024

Zitav

Re: Juli - Augustus - September 2024

Bericht door Zitav » 31 augustus 2024, 8:30

Minosh schreef:
31 augustus 2024, 5:17
Zitav schreef:
30 augustus 2024, 19:46
[quote=Minosh post_id=388092 time=<a href="tel:1725016140">1725016140</a> user_id=12499]
[quote=Zitav post_id=388069 time=<a href="tel:1724437432">1724437432</a> user_id=12741]
Hey!
Hier alles oké 😊. Onze peuter is lief voor haar kleine zusje, maar heeft het soms toch nog wat moeilijk.
Het is vooral moeilijk dat ik haar 's nachts niet kan gaan troosten (of toch nier blijven liggen) door de borstvoeding.
De baby zelf doet het tot nu toe super goed. De borstvoeding gaat goed en ze komt heel goed bij. Waar we bij onze eerste dochter altijd ongerust waren ivm haar gewichtje is dit nu echt niet nodig.
'S nachts slaapt ze momenteel van voeding naar voeding. Af en toe last van wat krampjes maar cava nog. Hopelijk kunnen we zo verder zetten 😊
Wat fijn dat alles goed gaat, ja je moet jezelf nu in 2 splitsen, niet zo gemakkelijk. Hier komt de oudste nu vaak bij ons slapen omdat ik niet naar haar kan… voorlopig laten we dit toe
Slaapt ze dan bij jullie in bed? Hier is het probleem dat ik samen slaap met de baby omdat de co sleeper niet altijd lukt.. dus ze zou al tussen ons moeten liggen, maar vrees dat dit geen optie is want we hebben 2 aparte matrassen. Wel met zo'n stuk dat je het zogezegd niet voelt, maar de matrassen schuiven soms wel wat waardoor de spleet wel groter wordt. Dat lijkt mij dus niet zo veilig .. ik probeer soms toch bij haar te gaan liggen en mijn vriendin komt mij dan halen als de baby honger heeft..
Is toch heftig, zo twee kindjes. De peuter is ook al 2 x ziek geweest waardoor ze al 3 crèche dagen niet is kunnen gaan .. het is al pittig geweest.
[/quote]

Nee, hij slaapt het eerste deel in de co sleeper en nadien naast mij, aan de kant van de cosleeper, waardoor ze in het midden kan. Maar inderdaad zo is dat wel heel lastig met 2 matrassen.
Dat snap ik dat hey pittig was, hier ook hoor, zeker als ik er alleen voor sra😅.
[/quote]

Ja hier is het ook zo'n beetje. Ik ben ook eerst de co sleeper aan het proberen en als ze komt drinken leg ik ze naast mij. Ik denk ook gwn dat dat hier heel krap wordt 😛
En haar spijlenbedje is ze al een halfjaar nt meer gewoon. Dus weet ook nt of ze dat goed genoeg zou vinden. Maar we hebben nog maar 2 keer drama gehad dus op zich nog cava. Denk dat ze begint te wennen dat het vooral moeke is dat 's nachts bij haar gaat liggen.

Ghoo ja daar heb ik zo'n bang voor, om hier alleen te staan .. hopelijk lukte het mij met de draagzak maar kan dan ook nt heel actief spelen natuurlijk .. we zullen zien war het geeft maar heb wel wat stress ervoor.
Kid / pcos
1e IUI Ma 21: Neg.
2e IUI April 21: Neg.
3e IUI Mei 21: Neg.
4e IUI Juni 21: Positief 💕 dochter geboren op 08/03/22

2023: Start brusje:
1e IUI Okt 23: Neg.
2e IUI Nov 23: Positief 💕

Minosh

Bericht door Minosh » 31 augustus 2024, 11:43

Ja hier is het ook zo'n beetje. Ik ben ook eerst de co sleeper aan het proberen en als ze komt drinken leg ik ze naast mij. Ik denk ook gwn dat dat hier heel krap wordt 😛
En haar spijlenbedje is ze al een halfjaar nt meer gewoon. Dus weet ook nt of ze dat goed genoeg zou vinden. Maar we hebben nog maar 2 keer drama gehad dus op zich nog cava. Denk dat ze begint te wennen dat het vooral moeke is dat 's nachts bij haar gaat liggen.

Ghoo ja daar heb ik zo'n bang voor, om hier alleen te staan .. hopelijk lukte het mij met de draagzak maar kan dan ook nt heel actief spelen natuurlijk .. we zullen zien war het geeft maar heb wel wat stress ervoor.
[/quote]

De draagzak helpt hier ook en ik probeer het avondritueel dan samen te doen , soms lukt dat soms niet 😅

Mimimosa

Bericht door Mimimosa » 31 augustus 2024, 22:42

Hier is ons kleine meid morgen alweer 6 weken! De tijd vliegt voorbij, amai!
Het kolven begint eindelijk te beteren! De opbrengt per sessie is bijna verdubbeld! Ben zo blij dat er eindelijk verbetering is.. zag het echt niet meer zitten!

Ik merk wel dat ons meisje meer en meer begint te huilen.. ook slaapt ze door de dag moeilijker in haar wiegje.. normaal slaapt ze daar heel flink in.. maar de laatste dagen wilt ze enkel in de zetel bij ons slapen.. gelukkig slaapt ze snachts wel nog flink in de co sleeper!

Nu vraag ik me af.. zou ze meer huilen en contact zoeken doordat we ze teveel op de arm nemen.. of zou ze het 1e of 2e sprongetje doormaken.. 🤔🤷‍♀️ ze is geboren op 21/7 maar was uitgeteld voor 4/8.. dus zit er wat tussenin qua leeftijd voor die twee sprongetjes..

Merkten jullie daar iets van? Of is ze te verwend aan t worden 🤔😅

Tonpon

Bericht door Tonpon » 1 september 2024, 9:45

Mimimosa schreef:
31 augustus 2024, 22:42
Het kolven begint eindelijk te beteren! De opbrengt per sessie is bijna verdubbeld! Ben zo blij dat er eindelijk verbetering is.. zag het echt niet meer zitten!

Ik merk wel dat ons meisje meer en meer begint te huilen.. ook slaapt ze door de dag moeilijker in haar wiegje.. normaal slaapt ze daar heel flink in.. maar de laatste dagen wilt ze enkel in de zetel bij ons slapen.. gelukkig slaapt ze snachts wel nog flink in de co sleeper!

Nu vraag ik me af.. zou ze meer huilen en contact zoeken doordat we ze teveel op de arm nemen.. of zou ze het 1e of 2e sprongetje doormaken.. 🤔🤷‍♀️ ze is geboren op 21/7 maar was uitgeteld voor 4/8.. dus zit er wat tussenin qua leeftijd voor die twee sprongetjes..

Hier heeft ons meisje ook van die dagen dat enkel pakken ok is, ik ben dit nu aan het typen met een baby die op mijn borst slaapt. :D
In mijn ogen kan je ze op deze leeftijd niet verwennen, ze willen veiligheid en geborgenheid dus zeker ze vastnemen hoor. Ik dacht dat je tot 6 maanden ze niet kan verwennen.
Zeker als ze vroeger zijn geboren, hebben ze die weken dat ze minder in de buik zaten, ook nodig dicht bij jou.
Gebruik je de app "oei ik groei"? Qua sprongetjes moet je rekening houden met de uitgerekende datum en niet je bevallingsdatum
Start kinderwens: 01-2022
02-2023 start IUI
18-02-2023: positieve test natuurlijke wijze
07-03-2023: ❌ buitenbaarmoederlijk + operatie
09-2023 start IVF => ICSI => 2 TP d3 ❌ - 1 cryo
7-11-2023 TP enige cryo d5 => 🩷🩷 1/7/2024 geboren

Tonpon

Bericht door Tonpon » 1 september 2024, 11:48

Moeilijk zo die balans vinden tussen baby en kleuter/peuter.. Ik ben wel blij dat het hier maar bij 1tje gaat blijven :oops:

Hebben jullie trouwens geen schrik om samen te slapen in bed met de baby? Ik durf dat niet, ben te bang dat ik te onrustig slaap en haar zou pijn doen ofzo

Hier morgen 9 weken alweer!
Ze heeft nu al 2 weken koemelkvrije "melk", van 12 stoelgangpampers en veel buikpijn, zijn we naar 1 of 2 stoelgangpampers per dag gegaan. We hebben terug een gelukkiger kindje dat veel meer slaapt!
Hier hebben we stilletjes aan een ritme gevonden, soms slaapt ze in de nacht al stukken van 5 uur, dus eigenlijk hebben we maar 1 nachtvoeding meer. En normaal doet ze ook een middagdutje in de co-sleeper alleen. De eerste vaccinaties zijn ook al gebeurd en ze groeit goed voor de rest. Enkel de reflux blijft lastig, daar heeft ze nu al 3 dagen meer last van en is het dus ook de hele tijd pakken want neerleggen in haar park is huilen en krijsen. De Co-sleeper is gelukkig geen probleem.
Start kinderwens: 01-2022
02-2023 start IUI
18-02-2023: positieve test natuurlijke wijze
07-03-2023: ❌ buitenbaarmoederlijk + operatie
09-2023 start IVF => ICSI => 2 TP d3 ❌ - 1 cryo
7-11-2023 TP enige cryo d5 => 🩷🩷 1/7/2024 geboren

Zitav

Bericht door Zitav » 1 september 2024, 14:19

Mimimosa schreef:
31 augustus 2024, 22:42

Oh super dat het kolven beter gaat!
Gho op deze leeftijd (en nog veel later ook) hebben ze zoveel nabijheid enzo nodig ..
Hier leggen we ze overdag regelmatig eens in het park. Soms gaat dat goed, soms weent ze vrij snel om gepakt te worden.. 's avonds heeft ze denk ik nog nooit in haar park gelegen 😅 altijd op ons..
Een baby'tje heeft nog van niets besef rondom hen en jij bent het enige die ze kennen en dus veilig is voor hen .. ik geloof zelfs nt echt in het verwennen na 6 maand (op gebied van geborgenheid en affectie).
Kid / pcos

Zitav

Bericht door Zitav » 1 september 2024, 14:23

Tonpon schreef:
1 september 2024, 11:48
Moeilijk zo die balans vinden tussen baby en kleuter/peuter.. Ik ben wel blij dat het hier maar bij 1tje gaat blijven :oops:

Hebben jullie trouwens geen schrik om samen te slapen in bed met de baby? Ik durf dat niet, ben te bang dat ik te onrustig slaap en haar zou pijn doen ofzo

Hier morgen 9 weken alweer!
Ze heeft nu al 2 weken koemelkvrije "melk", van 12 stoelgangpampers en veel buikpijn, zijn we naar 1 of 2 stoelgangpampers per dag gegaan. We hebben terug een gelukkiger kindje dat veel meer slaapt!
Hier hebben we stilletjes aan een ritme gevonden, soms slaapt ze in de nacht al stukken van 5 uur, dus eigenlijk hebben we maar 1 nachtvoeding meer. En normaal doet ze ook een middagdutje in de co-sleeper alleen. De eerste vaccinaties zijn ook al gebeurd en ze groeit goed voor de rest. Enkel de reflux blijft lastig, daar heeft ze nu al 3 dagen meer last van en is het dus ook de hele tijd pakken want neerleggen in haar park is huilen en krijsen. De Co-sleeper is gelukkig geen probleem.
Ik dierf dat eerst ook niet bij de eerste, maar dan uiteindelijk sliep die zo slecht dat we ze tussen ons zijn beginnen leggen en dat is nog veel gevaarlijker dan hoe ik het nu doe. Ik heb ook een boek gekocht 'veilig samen slapen met je baby'. Volg deze manier zowat maar moet het boek nog lezen voor nog meer te weten te komen.

Gelukkig helpt de koemelkvrije melk! Hier ook lang op dieet gestaan voor de eerste met verschillende allergieën. Ze is er gelukkig uit gegroeid.
Kid / pcos

Minosh

Bericht door Minosh » 1 september 2024, 16:13

ik leg geen kussens of dekbedovertrek in zijn buurt en ik heb wel mijn zwangeeschapskussen tussen mijn benen. Vast slaap je natuurlijk nooit maar beter zo slapen dan geen. Bij mijn dochter heb ik dat ook niet gedurfd hoor, maar dan sliepen we amper.

inderdaad ik geloof ook niet in verwennerij tot 6 maanden, ze hebben nu eenmaal veel nood aan huidcontact😊 en genegenheid.
Ik probeer wel nu een dutje in de co sleeper te doen omdat de zis te veel lawaai maakt

Zitav

Bericht door Zitav » 1 september 2024, 18:36

Bij mij ligt het dekbed over mijn benen maar draai het onder mijn benen zodat het niet weg kan. En volgens de maternale houding.
Hier was het exact zo dat we amper sliepen .. vandaar nu de keuze ook om het op deze manier te doen en nu slaapt dz baby van voeding naar voeding.
Hier reageert ze nu nog niet op lawaai van zus maar wellicht zal dat nog komen ..
Kid / pcos

Mimimosa

Bericht door Mimimosa » 1 september 2024, 23:08

Oh dat stelt me toch wat gerust!
Heb maar bang dat we een baby creëren die constant gaat 'plakken'..
Mijn vriendin gaat binnen 2 weken terug werken. Dan sta ik alleen ervoor 🫣 vind het wel wat beangstigend!
Voor mezelf is het ons 1e kindje.. mijn vriendin heeft er al 2 uit een vorige relatie (van 3j en 5j). 2 pittige sjarels 🫣
Kijk er wat tegenop als ze gaat werken en ik alleen ben met hun drie.. zeker nu het school terug begint en we de ochtend rush terug gaan krijgen (die nu nog zoveel hectischer zal zijn met een baby erbij) 😅

Minosh

Bericht door Minosh » 2 september 2024, 10:13

Mimimosa schreef:
1 september 2024, 23:08
Mijn vriendin gaat binnen 2 weken terug werken. Dan sta ik alleen ervoor 🫣 vind het wel wat beangstigend!
Voor mezelf is het ons 1e kindje.. mijn vriendin heeft er al 2 uit een vorige relatie (van 3j en 5j). 2 pittige sjarels 🫣
Kijk er wat tegenop als ze gaat werken en ik alleen ben met hun drie.. zeker nu het school terug begint en we de ochtend rush terug gaan krijgen (die nu nog zoveel hectischer zal zijn met een baby erbij) 😅
Pff snap ik, het zal hectisch zijn maar eenmaal ze op school zijn, heb je weer tijd voor de baby en jij😊💪.

Minosh

Bericht door Minosh » 2 september 2024, 10:15

Wij gaan donderdag naar de spa ( baby zwemmen).
Ik ben benieuwd 😊.
Hij lacht hier heel veel en heeft eindelijk interesse in de baby gym😊, echt een vrolijke ventje, zo anders dan de zus😅.

Zitav

Bericht door Zitav » 2 september 2024, 14:59

Mimimosa, onze eerste dochter ook veel gepakt en mee rondgelopen want die had heel erg veel lastjes..
Ze heeft heel lang bij ons geslapen. En momenteel is ze geen pakke kindje .. hetzij ze moe gestapt is. 😅

Phoeh ja dat klinkt hectisch. Ik weet nu al niet hoe wij op tijd op school gaan geraken in November 😅
Kid / pcos

Zitav

Bericht door Zitav » 2 september 2024, 15:03

Minosh schreef:
2 september 2024, 10:15
Wij gaan donderdag naar de spa ( baby zwemmen).
Ik ben benieuwd 😊.
Hij lacht hier heel veel en heeft eindelijk interesse in de baby gym😊, echt een vrolijke ventje, zo anders dan de zus😅.
Oh leuk hè! Wij hebben van haar metie ook een bon gekregen omdat te doen. Onze eerste vond dit super leuk!
Kid / pcos

Ada

Bericht door Ada » 2 september 2024, 20:57

Mimimosa schreef:
1 september 2024, 23:08
Mijn zoontje heeft tot hij ermee stopte bijna alle dutjes bij/op mij gedaan (hij was 2 jaar en 3 maanden toen hij stopte met overdag dutten). Vaak in de draagzak geslapen, of naast/op mij in de zetel (dan keek ik met koptelefoon naar een serie). Altijd aan de borst in slaap laten vallen. (Nu 's avonds nog, hij is 3 jaar en 3 maanden.) En het is een heel ondernemend en zelfstandig ventje met veel zelfvertrouwen 🥰. Ik heb hem niet verwend, gewoon zijn behoefte gevolgd en een veilig gevoel gegeven. Dat kan je nooit teveel geven!
2019 4x iui ❌
2020 1x iui, 2x icsi ❌ ---- icsi 3 - 💙
2022 start brusje - fet 1-3 ❌
Nov 22 icsi 4 - biochemische zws
Feb 23 icsi 5 - 1 verse tp - stilgeboren na 37w
Maart 24 start brusje - 2x fet ❌
Aug 24 start icsi 6 :(

Plaats reactie