Juli - Augustus - September 2024

Mimimosa

Re: Juli - Augustus - September 2024

Bericht door Mimimosa » 20 november 2024, 15:52

Heyhey!
Weer eens een kleine update!
Morgen is ons dochter alweer 4 maanden 🀭 de tijd vliegt!
Ondertussen is het kolven volledig gestopt (een goeie week doodziek geweest en vanzelf einde productie dus) maar ik heb er wel vrede mee.. wat een verademing om niet meer te moeten kolven!

Nu hadden we al eens enkele keren geprobeerd haar een grotere tut aan te bieden. Ze heeft nu Diffrax Lovi (0-3m) en had dus nieuwe gekocht voor 3-7m. Nu weigert ze deze volledig. Spuwt ze meteen uit.. zowel als ik ze in haar slaap probeer aan te bieden als wanneer ze wakker is πŸ˜…

Het schelpje van de kleinere tut staat thans in haar gezichtje dus een grotere maat is wel nodig.. ik weet nu niet goed of ik dit moet blijven proberen of toch overschakelen naar een ander merk tutje πŸ€” iemand tips?

Minosh

Bericht door Minosh » 21 november 2024, 13:05

Met de tut kan ik je niet helpen, geen van mijn kinderen pakt datπŸ˜…!
Goed dat je met de bv vrede hebt kunnen nemen 😊

Zitav

Bericht door Zitav » 22 november 2024, 18:10

Hey!
Hier gaat alles wel cava. Druk en blijf de combinatie met twee Kids heftig vinden door de peuterpuberteit. Heb ook het gevoel nooit rust te hebben/vinden.
De baby kwam ook te weinig bij. Ondanks iedereen zei dat ik mij geen zorgen hoefde te maken deed ik dit toch. Terecht want ondanks een geknipte tongriem is dit nog veel te kort waardoor er spanning zit in heel haar mondje en lichaam. Nu in behandeling bij chiropractor en wellicht zal de tong nog gelaserd worden. Hopelijk helpt dit alles.
Verder wel een rustige baby die overdag last heeft van fomo.

Met tutje kan ik niet helpen. Wij hebben de ronde bibs. De enigste die ze wou nemen en eigenlijk tut ze nog niet super graag/vaak.. deze eerste gaat tot 6 maand.
Kid / pcos
1e IUI Ma 21: Neg.
2e IUI April 21: Neg.
3e IUI Mei 21: Neg.
4e IUI Juni 21: Positief πŸ’• dochter geboren op 08/03/22

2023: Start brusje:
1e IUI Okt 23: Neg.
2e IUI Nov 23: Positief πŸ’•

Tonpon

Bericht door Tonpon » 22 november 2024, 21:04

Ik meld me ook nog eens :D
Hier is ons meisje bijna 5 maanden alweer.. De tijd vliegt zo voorbij!

Zitav, Chapeau zo 2 kindjes, lijkt me inderdaad een pittige combinatie.
Ocharme het dutske, hopelijk moet je niet te lang wachten voor het laseren enz zodat drinken beter gaat. Was er nu meer onderzoek naar het hartje gedaan of herinner ik me dat verkeerd?

Mimimosa, dubbel gevoel waarschijnlijk maar ik was ook zo blij dat het fulltime kolven niet meer hoefde (en ik heb het maar 9 weken ofzo gedaan :oops: )
Hier ook maar 1 soort tut dat ze wil, van die gekregen tutjes die in de zak van de roze doos zat. Slechte tutten lees ik overal, maar al de rest wilt ze niet... Maar ze gebruikt hem alleen om in slaap te vallen s'nachts, verder nooit.

Gaan jullie kindjes al naar de opvang? Hier wel, nu sinds deze week voor het eerst 3 dagen.
Ik zet ze met de lach af en als ik ze oppik zit ze weer uitgebreid te lachen 🩷
Enkel heeft ze er al enkele keren beestjes mee naar huis genomen, zo heeft ze al buikgriep gehad (en dan ik ook :cry: ) Ze was nu een paar weken beter en nu heeft ze weer al 5 dagen diarree pff. Maar verder niet ziek, drinkt veel, geen koorts, ... Ook zijn we gestart met vaste voeding, ze eet zo'n 20gr ongeveer en is heel enthousiast :P
Start kinderwens: 01-2022
02-2023 start IUI
18-02-2023: positieve test natuurlijke wijze
07-03-2023: ❌ buitenbaarmoederlijk + operatie
09-2023 start IVF => ICSI => 2 TP d3 ❌ - 1 cryo
7-11-2023 TP enige cryo d5 => 🩷🩷 1/7/2024 geboren

Minosh

Bericht door Minosh » 23 november 2024, 13:40

Hier ook bijna 5 maanden πŸ˜…, tijd gaat inderdaad snel.
Hier gaat die ook naar de opvang , en de snottebellen en diarree al mooi meegenomen πŸ™ˆ
Hij is ook altijd vrolijk en slapen daar gaat vlotter.

@Zitav: Het is inderdaad pittig met een 2de,
Ik hoop dat het lasseren helpt🀞🀞🀞🀞
Hier komt hij ook onvoldoende bij, dus gestart mer hapjes maar geen fan van!
Wel goed dat die van jouw Tonpon al 20 gr eet πŸ’ͺ

Tonpon

Bericht door Tonpon » 24 november 2024, 11:39

Hier is het probleem dat ze zoveel eet.
Ze drinkt steeds meer dan een liter melk en dan nog eens groentepap bovenop. Dus waar ze vroeger onderaan de groeicurve zat, tegenwoordig zit ze bovenaan. Ook lastig want ze krijst om meer eten maar dat "mag" niet van kind en gezin.

Hier was het wel duidelijk dat ze interesse toonde. Als wij eten, zit zij in haar stoel er bij aan tafel. Dus ze ziet ons veel eten en ik laat ze dan ook vaak eens ruiken. En met de oefenhapjes was ze direct mee weg, vandaag was de 7de keer ofzo en het gaat elke keer beter. Hopelijk helpt het bij haar reflux ook, tot nu toe lijkt het wel iets te helpen.
Maar lijkt me inderdaad moeilijk om te starten als ze geen interesse tonen. En is iets meer melk een optie?
02-2023 start IUI

Minosh

Bericht door Minosh » 24 november 2024, 14:13

Wel fijn dat ze zo goed eet , de regel van een liter nemen ze ook niet meer letterlijk.
Hij eet nog niet zijn hoeveelheid melk en meer krijg ik er niet in, daarom hij mocht starten, maar zijn slikreflexen zijn volgens mij niet optimaal Bij mijn dochter ging dit van een leien dakje
Ik hoop dat de reflux snel hierdoor zal gaan liggen.

Zitav

Bericht door Zitav » 24 november 2024, 19:39

Tonpon: je herinnert je dat goed! Ze had een gaatje tussen haar 2 hartkamers. Maar na 3 maanden controle bleek dit toe gegroeid. Blijkbaar worden alle baby'tjes geboren met een gaatje ergens en dit is kog niet toe. Op 3 jaar moeten we terug maar dat kon allemaal geen kwaad dus daar maken we ons geen zorgen over.

Hier gaat ze pas op 9 maand naar de crèche en ik ga tot dan thuis zijn. Wel een beetje bang voor omdat dan de periode van verlatingsangst zo wat speelt.

Minosh, lastig als ze niet genoeg bijkomen hΓ©:(
Kid / pcos

Minosh

Bericht door Minosh » 4 januari 2025, 10:40

Hoe gaat het met de kleine kids? Hier 6 maanden, kruipt stilletjes, alle sluipt als ne militair, hapjes gaan niet goed, en veel ziek door de opvang 😳! Maar de tijd vliegt πŸ™ˆ! Doorslapen doet hij ook nog niet ( 2 x pee nacht) gΓͺne grote eter πŸ™ˆ

Zitav

Bericht door Zitav » 5 januari 2025, 17:41

Hey!

Hier bleef ze niet goed aankomen. Haar tongriem en lipriem is gelaserd. Sindsdien is ze terug aan het bijkomen op de curve.
Heb ook eventjes melk, soja en ei vrij gegeten.. blijft een twijfel van intolerantie, al denk ik van niet.
Ik probeer er nu thuis rekening mee te houden, maar laat er mijn sociaal leven niet voor. (Omdat het, als er iets is, het een intolerantie is en geen allergie)

Sinds haar 14/15 weken rolt ze naar haar buik en nu op 20 weken begint ze van buik naar rug te rollen.
Ze probeert haar benen soms ook onder haar lichaam te steken. Tegen over zus toch sterker denk ik.

Hier nog niet aan hapjes bezig, pas rond 6 maand tenzij ze heel duidelijk toont dat ze wil eten.
Kid / pcos

Minosh

Bericht door Minosh » 6 januari 2025, 18:32

Zitav schreef: ↑
5 januari 2025, 17:41
Hey!

Hier bleef ze niet goed aankomen. Haar tongriem en lipriem is gelaserd. Sindsdien is ze terug aan het bijkomen op de curve.
Heb ook eventjes melk, soja en ei vrij gegeten.. blijft een twijfel van intolerantie, al denk ik van niet.
Ik probeer er nu thuis rekening mee te houden, maar laat er mijn sociaal leven niet voor. (Omdat het, als er iets is, het een intolerantie is en geen allergie)

Sinds haar 14/15 weken rolt ze naar haar buik en nu op 20 weken begint ze van buik naar rug te rollen.
Ze probeert haar benen soms ook onder haar lichaam te steken. Tegen over zus toch sterker denk ik.

Hier nog niet aan hapjes bezig, pas rond 6 maand tenzij ze heel duidelijk toont dat ze wil eten.
Wat goed dat ze gevonden hebben waarom ze niet goed aankwam! πŸ‘ En nu kan stijgen in haar curve!
Keigoed dat ze kan rollen, snelle meidπŸ’ͺ!

toekomstigebam

Bericht door toekomstigebam » 8 januari 2025, 4:56

Hier ook alles goed, volgende week 6 maand en eet super goed. Spruitjes gaan goed binnen maar witloof gaat helemaal nietπŸ˜… jeayce draait ook van rug naar buik maar andersom nog niet. Zitten lukt bijna zelfstandig, hij is soms gewoon nog te hevig waardoor hij omvalt. Slapen doet hij sinds eind december in zen eigen bedje op zijn kamer maar is wel 1 week doorbijten geweest omdat hij niet in zen eigen bedje wou. Na die week geen probleem meer mee gehad. Enkel in de dag is het een ramp bij hem. Hij wil alles zien en laat er met plezier zen slaap voor met als gevolg over zen slaap heen en vermoeid worden en toch vechten om wakker te blijven met soms als gevolg een zeurende baby. Verder doet hij het super goed,en idd ook hier vaak vullingen van de creche mee naar huis
Start BAM 28 oktober 2021(PCOS)
Iui 1: 21 Januari 2022 --> negatief
Iui 2: 26 Juni 2022 --> negatief
Iui 3: 25 november --> zwanger --> miskraam 8 weken
Iui 4: 11 mei --> negatief
Iui 5: 7 nov--> zwanger πŸ’™

Tonpon

Bericht door Tonpon » 10 januari 2025, 21:57

Leuk om jullie kindjes vooruitgang hier te lezen!

Zitav, fijn dat het drinken nu zo goed gaat!

toekomstigebam, spruitjes moet ik nog proberen! Witloof is hier ook geen succes :P En herkenbaar van te alert en niet willen dutten...

De ziektebeestjes van de crèche zijn verschrikkelijk. Ondanks het RSV-vaccin heeft ze toch RSV gekregen + bronchiolitis. Het waren intensieve dagen en thuis "ziekenhuisje spelen" maar ze moest gelukkig niet opgenomen worden

Hier rolde ze al van buik naar rug op 12w. Van rug naar buik doet ze sinds deze week (6 maanden nu) :lol:
Groentenpap eet ze al bijna 2 maanden, nu ongeveer 150gr. Fruitpap gaat redelijk, maar het zijn nog kleinere porties van 60gr ongeveer. Enkel in de creche is het blijkbaar altijd maar een paar hapjes en dan wilt ze niets meer. Terwijl ze thuis echt heel graag wil eten :?:
Slapen doet ze al bijna 2 maanden in haar groot bed, maar wel nog bij ons in de kamer.
Verder draagt ze maat 74/80 en zit ze bovenaan de curves (bye bye achterstand wegens prematuur :lol: ) maar haar hoofdje zit boven de curve eigenlijk. Volgende week moeten we een echo laten maken om te kijken of er vocht zit in de hersenen ofzo.. Ik hoop dat alles normaal is :(
02-2023 start IUI

Zitav

Bericht door Zitav » 20 januari 2025, 10:43

Tonpon schreef: ↑
10 januari 2025, 21:57
Leuk om jullie kindjes vooruitgang hier te lezen!

Zitav, fijn dat het drinken nu zo goed gaat!

toekomstigebam, spruitjes moet ik nog proberen! Witloof is hier ook geen succes :P En herkenbaar van te alert en niet willen dutten...

De ziektebeestjes van de crèche zijn verschrikkelijk. Ondanks het RSV-vaccin heeft ze toch RSV gekregen + bronchiolitis. Het waren intensieve dagen en thuis "ziekenhuisje spelen" maar ze moest gelukkig niet opgenomen worden

Hier rolde ze al van buik naar rug op 12w. Van rug naar buik doet ze sinds deze week (6 maanden nu) :lol:
Groentenpap eet ze al bijna 2 maanden, nu ongeveer 150gr. Fruitpap gaat redelijk, maar het zijn nog kleinere porties van 60gr ongeveer. Enkel in de creche is het blijkbaar altijd maar een paar hapjes en dan wilt ze niets meer. Terwijl ze thuis echt heel graag wil eten :?:
Slapen doet ze al bijna 2 maanden in haar groot bed, maar wel nog bij ons in de kamer.
Verder draagt ze maat 74/80 en zit ze bovenaan de curves (bye bye achterstand wegens prematuur :lol: ) maar haar hoofdje zit boven de curve eigenlijk. Volgende week moeten we een echo laten maken om te kijken of er vocht zit in de hersenen ofzo.. Ik hoop dat alles normaal is :(
Hey!
Hoe was de echo? Hopelijk alles okΓ©?
Kid / pcos

Tonpon

Bericht door Tonpon » 20 januari 2025, 21:21

Zitav schreef: ↑
20 januari 2025, 10:43

Hey!
Hoe was de echo? Hopelijk alles okΓ©?
Er zit toch vocht in haar hoofdje en moet verder opgevolgd worden.
We moeten nu de meting bij kind en gezin afwachten. Als dat ok is moeten we binnen 3 maanden opnieuw een echo.
Als haar hoofdje weer teveel is gegroeid, moeten we eerder gaan :(
02-2023 start IUI

Plaats reactie