Het is een heel andere beleving de tweede keer he.. heb de indruk dat de rijd voorbij gevlogen is. ‘Opeens’ ben ik àl bijna 31 weken ver..
Hier is de babykamer in orde in mijn hoofd

het is geschilderd, alleen nog een paar fantasietjes schilderen, maar dat is het grootste werk niet. De meubels van de oudste worden doorgeschoven, dus wel nog nieuwe meubels kopen voor de oudste

maar gezien die ook de ververstafel nog gebruikt, word dat een last minute operatie.. ik vind alleen niet direct mijn goesting qua decoratie. Maar dat moet af zijn.. de oudste heb ik nooit mee kunnen brengen naar huis, de babykamer was geschilderd en in orde tot ik met 8 maanden zwanger van dag op dag bijna verhuisd ben, naar een huurhuis.. dat was een tussenoplossing dus heb daar ook niet al te veel moeite ik gestoken.. toen de oudste 3 maanden was beslist om een ander huis te kopen, wat toen ook wel snel gegaan is want toen hij 6,5m was zijn we verhuisd. Ondertussen is hij 3 en is bijna alles geschilderd en veranderd wat veranderd moest worden

maar dus nooit kunnen meebrengen naar huis, waardoor dat voor deze baby net dat tikkeltje belangrijker geworden is..
Ik heb de babykleertjes ook uitgehaald ondertussen, maar mijn oudste is van juni, dus had vooral shorts en lichte kleertjes (om dan een kwakkelzomer te hebben met veel regen

) dus er zijn wel een paar dingen bruikbaar, maar heb toch een paar extra dingen nodig.. en ik zie het niet zitten om dat na de bevalling in orde te brengen

de eerste outfit is ook zo iets belangrijks in mijn hoofd, maar vind niet direct mijn goesting

luxeproblemen denk ik dan..
Net de proefdrukken gekregen voor de geboortekaartjes, ‘t heeft de keuze niet gemaakt

maar de naam ligt wel vast

toch iets zegt

De oudste gaat in september voor ‘t eerst naar school. Vind het best spannend, maar minder spannend sinds ik de knoop heb doorgehakt en hij maar halve dagen gaat tot kerstmis (en waarschijnlijk het hele schooljaar). Ze doen hier in de namiddag nog een dutje, maar mogen geen pamper aan doen. Hij is overdag zindelijk maar niet ik zijn slaap. Erger, hij houdt alles op tot hij ‘s middags of ‘s nachts een pamper aan heeft

moet hem weer midden in de nacht verversen of het hele bed is nat, en de middagpamper zit meestal ook heel vol. De juf zei dat het geen probleem was, dat ze hem wel gingen verversen na zijn dutje, maar dat vond ik toch niet zo’n fijne gedachte en vind het eigenlijk ook gewoon niet kunnen. Dus middagdutje thuis en dat bevalt me prima.
Hier hebben we trouwens ook een lang prenataal verlof al. 6 weken prenataal en 10 weken postnataal. Wat betekent dat mijn zwangerschapsverlof ingaat op 23/09 (andere berekening hier met de startdatum van de zwangerschap waardoor ik hier 8d later zou bevallen dan uitgerekend in België op basis van echo’s

begrijpen wie begrijpen kan) met akkoord van de gynaecoloog kan je wel 3 weken laten verplaatsen waardoor je 3 weken prenataal hebt en 13 weken postnataal, maar als je dan toch ziek word in die periode telt het niet als ziekteverlof maar als zwangerschapsverlof reeds

wel een andere werksituatie, ik heb een aangepaste functie sinds het begin van mijn zwangerschap, van thuis uit, had 2 grote projecten due grotendeels afgerond zijn, dus eigenlijk niet veel meer te doen

dan heb ik toch liever langer postnataal verlof dan prenataal

En dan rest nog de beslissing wanneer we naar België komen om de bevalling af te wachten.. dinsdag afspraak bij de gynaecoloog voor de 32w echo, dus dan even bespreken. ‘T is een moeilijk evenwicht van niet te vroeg te komen zodat de oudste niet onnodig veel school mist en mijn mama en ik elkaar niet zot maken

maar tegelijkertijd niet te laat want ik wil absoluut niet thuis bevallen.. het moet en zal in België zijn

en zoals je zegt, je hebt het allemaal niet in de hand en je moet het loslaten

al sprak de vroedvrouw vorige keer wel van in te leiden, ik mag zoiezo niet overtijd gaan door de zwangerschaosdiabetes, en zo een deel stress hieromtrent weg te nemen.. niet wat ik wou, maar het is misschien wel de ‘verstandigste’ keuze?