Uitgerekend mei-juni-juli 2025

Plaats reactie
Luna2206

Uitgerekend mei-juni-juli 2025

Bericht door Luna2206 » 8 oktober 2024, 10:25

Hey,

Een nieuwe groep voor de zwangeren 😊

Zijn er nog mensen uitgerekend mei-juni-juli 2025?
Ik weet dat β€˜juli’ nu nog niet kan, maar er kunnen altijd mensen bijkomen!

25/05: Inge86

15/06: Luna2206
18/06: Evaeke
29/06: Cever23

15/07: Poppemieke

Groetjes, Luna
Laatst gewijzigd door Luna2206 op 21 november 2024, 12:54, 3 keer totaal gewijzigd.
01/24: Eerste afspraak
-
03/24: IUI 0 - eisprong gemist - geen inseminatie
04/24: IUI 1 - neg.
05/24: IUI 2 - neg.
06/24: IUI 3 - neg.
Eileideronderzoek + nieuwe donor
09/24: IUI 4. Pos. πŸ’•

mich75

Re: Uitgerekend mei-juni-juli 2025

Bericht door mich75 » 8 oktober 2024, 11:58

Proficiat!

Een extra bn is in principe niet nodig, maar als dit voor jou een geruststelling kan zijn mag je dat zeker doen.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Inge86

Bericht door Inge86 » 10 oktober 2024, 21:08

Luna2206 schreef: ↑
8 oktober 2024, 10:25
Hey,

Een nieuwe groep voor de zwangeren 😊

Zijn er nog mensen uitgerekend mei-juni-juli 2025?
Ik weet dat β€˜juli’ nu nog niet kan, maar er kunnen altijd mensen bijkomen!

Na een gewone zwangerschapstest gedaan te hebben, heb ik volgende week vrijdag mijn eerste echo gepland staan. Gaan jullie tussendoor nog naar de huisarts voor een bloedonderzoek of niet? Ik twijfel…

Groetjes, Luna
Dag Luna

Eerst en vooral een dikke proficiat!!
Ik ben tussendoor nog naar de huisarts geweest voor een bloedname (ik had al 2bloednames gehad in ziekenhuis (ICSI traject) ik was toen 'gerustgesteld' voor de eerste dagen, maar nadien begon het malenmolentje bij mij weer 😊 (ik ben een piekeraar)
Het blijft hoe dan ook toch spannend afwachten naar die eerste echo (zeker als het allemaal onbekend is owv eerste kindje).

Graag wil ik u hier vervoegen. Vandaag de eerste echo gehad van ons eerste kindje, we hebben een mooi vruchtje gezien met kloppend hartje πŸ₯°. Het is nog zo onwerkelijk.
Hopelijk blijft het zich goed verder ontwikkelen πŸ€žπŸ»πŸ€

Evaeke

Bericht door Evaeke » 11 oktober 2024, 6:43

Hallo Allemaal

Proficiat Luna & Inge!!! 😍

Wij hebben gisteren te horen gekregen dat ik zwanger ben. Moest een bloedname doen (ICSI traject) maar ben erna ook een zwangerschapstest gaan halen, wilde het gevoel van een positieve test ook eens meemaken 😁

Ik merk dat ik het super spannend vind, het is nog mega pril.. volgende week opnieuw bloedname om te zien of HCG goed stijgt. Maar startwaarde was prima in orde zei de mevrouw aan de telefoon.

Spannend allemaal hΓ©!

Inge86

Bericht door Inge86 » 12 oktober 2024, 8:41

Evaeke schreef: ↑
11 oktober 2024, 6:43
Hallo Allemaal

Proficiat Luna & Inge!!! 😍

Wij hebben gisteren te horen gekregen dat ik zwanger ben. Moest een bloedname doen (ICSI traject) maar ben erna ook een zwangerschapstest gaan halen, wilde het gevoel van een positieve test ook eens meemaken 😁

Ik merk dat ik het super spannend vind, het is nog mega pril.. volgende week opnieuw bloedname om te zien of HCG goed stijgt. Maar startwaarde was prima in orde zei de mevrouw aan de telefoon.

Spannend allemaal hΓ©!
Dag Evaeke

Een dikke proficiat!!!
Ik begrijp volledig de spanning die je voelt.
Wanneer moet je volgende week gaan voor je 2de bloedname? Alvast veel succes, ik duim mee πŸ€πŸ€žπŸ».

Inge

Evaeke

Bericht door Evaeke » 12 oktober 2024, 22:36

Hey Inge!

Ik moet woensdag gaan voor een 2e bloedname. Merk dat de zenuwen weer meer de kop op steken..
Het is zo gek te bedenken dat het gelukt is. Voelt nog heel onwerkelijkπŸ™ˆ

Hoe ver ben jij nu? Kan je al wat wennen aan het idee?

Dankjewel voor het duimen πŸ€πŸ€

Luna2206

Bericht door Luna2206 » 14 oktober 2024, 11:46

Dag dames!!

Leuk dat jullie erbij gekomen zijn πŸ˜ƒ
Ik ben ook nog naar de huisarts geweest voor bloedafname omdat ik moet stoppen met werken (ik werk met peuters en kleuters) & wou toch meer β€˜zekerheid’ dan 2 strepen.
Op de fertiliteit deden ze bij IUI geen bloedtest. Ik moet wel vrijdag daar nog gaan voor de eerste echo, spannend 😬
Het is dus op mijn werk nu dus ook algemeen geweten, ookal ben ik nog maar 5 weken zwanger (echt een raar gevoel!). Was zelf nog amper aan het idee gewend geraakt… Maar zo gelukkig!!

@Inge: Lijkt me heel fijn om een kloppend hartje te zien πŸ₯° Ben je wat meer gerustgesteld nu of blijft β€˜t heel spannend?
Ik ben ook aan het aftellen tot dat moment!
Voor wanneer ben je uitgerekend?

@Eva: Ik duim voor een goede 2e bloedafname en veel HCG πŸ˜€!!!
-

Evaeke

Bericht door Evaeke » 15 oktober 2024, 12:03

Het is echt zo'n rollercoaster! Eerst was ik alleen maar bezig met alle stappen in "het traject", nu is er een positieve uitkomst en heb ik zenuwen voor alle stappen die nu komen.. inderdaad hopen dat HCG goed gestegen is pfoee!

@Luna Lijkt me inderdaad spannend als iedereen het al weet, alhoewel eigenlijk wil je het van de daken schreeuwen he(ale ik toch hihi) 😍
Veel succes vrijdag, ik duim voor een mooie echo! πŸ€πŸ€

Inge86

Bericht door Inge86 » 15 oktober 2024, 17:31

@Luna, ik begrijp volledig dat je voor extra zekerheid bent gegaan dan enkel die 2 streepjes op een zwangerschapstest. Zeker als je je werk moet inlichten.
Ik heb ook even gewacht (tot na de 2de bloedname) eer ik het op mijn werk heb gemeld (ik ben laborante en mag dan geen activiteiten in het labo meer uitvoeren wegens teveel risico's. Ik heb aangepast werk gekregen, lees een bureaujob, niets voor mij maar alles voor het goede doel).
Dus ook hier begrijp ik je dat het 'vreemd' is dat je werk het al weet terwijl het nog zo pril is.
Hoever ga jij zijn bij de eerste echo? En voor wanneer denk jij uitgerekend te zijn?
Al enige kwaaltjes?

@Eva, het is inderdaad een hele rollercoaster.
Ik ben inmiddels iets meer gerust gesteld sinds de eerste echo maar daarvoor had ik ook de hele tijd 'zenuwen'. Hopelijk krijg je morgen opnieuw goed nieuws! Ik duim alvast met je mee 🀞🏻. Heel veel succes!! πŸ€

Ik ben, sinds zondag, 8 weken. En ben uitgerekend voor 25/5/25 (ik vind dit wel een mooie datum dus daar gaan we op mikken πŸ˜… (I know dat je dat niet in de hand hebt).
Voor de rest gaat hier alles prima. Ik heb, tot heden, amper tot geen kwaaltjes. Dus ik mag eigenlijk niet klagen.

Luna2206

Bericht door Luna2206 » 15 oktober 2024, 20:47

@Inge, heb jij je familie dan ook al ingelicht of nog niet?
Wanneer is je volgende echo gepland? Heb je er dan al 1 of 2 gehad? ☺️ 25/5 is mooi!!! Ik -volgens Google πŸ˜‰- op 15/6. Ben zelf jarig op 22/6 dus ik hoop niet te dicht naar die datum te gaan… Maar idd, je hebt niets in de hand.
Fijn dat je geen kwaaltjes hebt… Ik ervaar het voorlopig ook zo, enkel een heel lage bloeddruk (10 op 6) en β€˜s avonds na het fietsen voel ik me flauw…
Vrijdag, bij de eerste echo, ben ik 5+5 weken. Ik denk dan al een hartje te kunnen β€˜zien’? Mss is horen nog te vroeg? Dat is wel nog op fertiliteit. 2 weken later heb ik een afspraak bij een nieuwe gynaecoloog.

@Eva; veel succes morgen 🀞🏻 Ik duim ook mee!
-

Inge86

Bericht door Inge86 » 16 oktober 2024, 18:53

Dag Luna

Neen, mijn familie weet nog van niets. Daar hebben we ook ons heel traject voor verzwegen 😊 (Bewuste keuze)
We zijn van plan het pas aan hen ((schoon)ouders, broers, zussen) te vertellen na de NIPT-test.
Als ik het niet verplicht was om het te vertellen op mijn werk, had ik dat ook nog niet gedaan.
Maar zoals hier eerder al aangegeven, ben ik een doemdenker. Ik ga vaker van het slechte uit ipv positief te denken. Maar dat is zelfbescherming.Vandaar dat ik nog even wil wachten om het de familie te vertellen.
Ik ben wel benieuwd naar hun reacties, want ze verwachten het nietmeer van ons (we zijn al wat ouder en hebben afgelopen jaren enkele mooie reizen gemaakt. Dus ze denken dat wij dat pad op zijn gegaan (de wereld ontdekken))
Weet iemand van jullie familie het leuke nieuws al?

Jij hebt wel snel je eerste echo (zoveel te beter want die wachtweken waren voor mij echt moordend). Geen idee of je op die termijn het hartje al kan zien kloppen. Voor te horen is het denk ik wel nog te vroeg? Ik heb het vorige week (7+4) enkel zien kloppen. De gynaecoloog zei dat het nog te vroeg was om te horen (terwijl ik al andere dingen heb gelezen op forums maar heb het niet in vraag gesteld. Het zien was voor mij ook al voldoende).

Ik mag nu ook terug naar mijn eigen gynaecoloog. Volgende week donderdag hebben we onze afspraak. Net zoals jou 2 weken na de eerste echo.
En dan zal ik 3 weken moeten wachten voor de 12weken + nipt.

Krijg je de dagen wat om nu je thuis bent?

Alvast heel veel succes vrijdag!! πŸ€πŸ€
Laatst gewijzigd door Inge86 op 16 oktober 2024, 18:55, 1 keer totaal gewijzigd.

Inge86

Bericht door Inge86 » 16 oktober 2024, 18:54

Dag Eva

Hoe is het vandaag geweest? 😊 Een mooie stijging van je HCG? 🀞🏻

(Sorry, ben nieuwsgierig☺️).

Evaeke

Bericht door Evaeke » 17 oktober 2024, 12:00

Hallo Dames

Pfoe ik kan opgelucht ademhalen. HCG was heel mooi gestegen gelukkig!
31/10 moet ik opnieuw voor een bloedname en echo gaan. Tegen dan ben ik 7w+1 dus ik hoop dat ik na die echo een beetje gerustgesteld ga zijn. Ik merk dat ik het moeilijk vind om rustig te blijven. Ik moet eigenlijk ook weg blijven van Dokter Google :oops:

@Inge, wat spannend dat je het de familie nog niet hebt verteld en zo te lezen gaan ze het ook niet verwachten! dat gaat zo'n fijn moment zijn :D Wij hebben het wel al tegen onze ouders gezegd, ze waren ook op de hoogte van ons traject dus leefden heel erg mee. Tegen de rest (vb. zussen en vrienden/andere familie) hebben we nog niet gezegd omdat we ook echt wel voor het verrassingseffect willen gaan. Ik hoop alleen dat ik zo lang ga kunnen zwijgen :lol:

@Luna, nogmaals veel succes vrijdag!

Ik had eerlijk gezegd niet gedacht dat ik er zo'n stresskip onder zou zijn. Ik ben het hele traject redelijk nuchter kunnen blijven, maar dat kan ik nu echt niet meer zeggen. Herkennen jullie dat?

Groetjes!

Inge86

Bericht door Inge86 » 17 oktober 2024, 19:14

@Eva, een hele dikke proficiat!! πŸ₯³
Ik begrijp je ongerustheid. Ik had dit ook (nu nog met momenten). Volgens mij komt dit ook omdat we al zo'n heel traject hebben moeten doorstaan met vele teleurstellingen.
Ik dacht altijd als ik goed nieuws ging krijgen dat ik heel euforisch zou zijn. Maar ik stond er altijd heel sceptisch in. Bij de eerste bloedname (die positief was), was ik blij, maar dan kwam het besef: het kan nog mislopen en eerst die 2de bloedname afwachten (ik heb 2 biochemische zwangerschappen gehad). Toen deze keer die 2de bloedname ook positief was, kon ik het amper geloven. Ongeacht ik ontzettend blij was/ben, blijf ik heel nuchter en denk ik ook alleen maar aan de 'slechte' scenario's die kunnen voorvallen.
Ik probeer te genieten maar dat lukt me moeilijk. Ik hoop eenmaal ik die 12 weken heb bereikt, dat ik dan die knop kan omdraaien.
Probeer inderdaad weg te blijven van 'Dokter Google'. Je maakt je alleen maar gek (ale, ik toch).
Je kan eventueel nog een extra bloedname laten doen bij de huisarts als dat je meer rust zou brengen?

@Luna, heel veel succes morgen met je echo!! πŸ€πŸ€

Evaeke

Bericht door Evaeke » 17 oktober 2024, 20:49

Dankjewel πŸ₯°
Ik herken heel erg wat je zegt, ik sta er precies ook zo in. Ik wil echt heel erg graag positief zijn en genieten van het goede nieuws, maar ergens blijft die ongerustheid knagen. En het is natuurlijk ook gewoon een feit dat het nog pril is, maar toch denk ik, het gaat bij zoveel mensen wΓ©l goed, ik wil daar ook op kunnen vertrouwen.
Ik denk inderdaad dat dit wel met het traject op zich te maken heeft, tis al allemaal zo zwaar geweest...
Wegblijven van dokter google is een goede tip en wil ik komende weken echt gaan proberen.. het zullen 2 lange weken tot de echo worden denk ik.. een extra bloedname kan ik eventueel wel doen, maar ergens wil ik ook zo graag "gewoon" kunnen vertrouwen op m'n lichaam nu. Wat een rollercoaster!! In ieder geval bedankt voor jouw verhaal, ik voel me zo toch minder alleen met dit gevoel.

Hoe staat jouw partner in dit verhaal? Die van mij is heel positief en probeert me echt wel op te peppen/vertrouwen te geven. Dat helpt toch al een beetje 😊😊

πŸ€πŸ€

Plaats reactie