Uitgerekend mei-juni-juli 2025

Plaats reactie
Minime2024

Re: Uitgerekend mei-juni-juli 2025

Bericht door Minime2024 » 22 januari 2025, 21:10

Oh Ada, fantastisch nieuws! Heb me een paar keer afgevraagd hoe het met je ging :)
Proficiat!! πŸ₯³
Ondanks alle onzekerheid en herinneringen hoop ik dat je toch een beetje kan genieten van je zwangerschap.
Ik duim alvast voor een goeie afloop met een gezonde sterke baby :) maar dat kleintje heeft al bewezen dat het een vechtertje is! πŸ₯°

Avocado

Bericht door Avocado » 23 januari 2025, 11:30

Wat een traject heb je al afgelegd Ada, ik hoop dat het geluk nu aan jouw kant staat en dat je over enkele maanden mag genieten van een gezonde baby πŸ’™
UZ Jette
jan-aug 24: 6 IUI rondes - negatief
okt-nov 24: IVF/ICSI - 6 cryo's - 1ste positief πŸ’™

cever23

Bericht door cever23 » 23 januari 2025, 15:10

Hey Ada,
Wat een rollercoaster is dat! Maar zoals Minime hier ook schrijft, wat is dat een vechtertje!
Ik hoop dat alles verder goed mag verlopen en dat je toch wat kan beginnen genieten van dat regenboogwondertje.
Veel liefs.

Avocado

Bericht door Avocado » 31 januari 2025, 17:28

Wij hebben ondertussen de resultaten van de NIPT, ook daar alles in orde en het wordt een baby boy πŸ’™
Om een of andere reden had ik al van in het begin dat gevoel, mijn partner sprak ook altijd over hij of hem.
We zouden met allebei even blij geweest zijn hoor, zeker na ons traject.

Trouwens hebben we in het ziekenhuis nagevraagd of er nu eigenlijk een IVF of ICSI embryo teruggeplaatst is, het blijkt een ICSI baby te zijn. Ik moest dat even verwerken in mijn hoofd, IVF lijft nog net een natuurlijker idee dan ICSI. En in ons geval bleek het eigenlijk niet nodig om ICSI te doen, het was gewoon een manier om de kansen te maximaliseren en niets te verspillen. Ondertussen ben ik er wel ok mee, hopelijk ons kindje later ook.

Ik ben nu 14 weken, heel moe en ik heb veel buikpijn van - denk ik - mijn rekkende baarmoeder. Ik hoop dat dit normaal is, ik lees dat velen juist minder moe worden rond deze periode en de buikpijn niet continu hebben. Het "wel honger, maar geen eetlust" blijft helaas ook nog een ding.

Nog updates van anderen?
UZ Jette

Poppemieke

Bericht door Poppemieke » 3 februari 2025, 12:01

@avocado Gefeliciteerd met de goede nipt-uitslag en jullie baby boy! 🩡 Dat moederinstinct weet altijd meer, hier was dat ook het geval! πŸ˜‰
Het moe zijn en de bandenpijn zijn heel herkenbaar. Hier komt en gaat het moe zijn. Het ene moment zit ik vol energie, het andere zou ik ter plaatse kunnen slapen. De bandenpijn heb ik ondertussen met tegenzin geaccepteerd. Verschilt van dag tot dag maar is hier ook vaak aanwezig. Mij stoort mijn rugpijn met uitstraling naar mΒ΄n billen meer. Binnenkort maar eens een kine bezoeken.
Ik snap dat je icsi misschien iets onnatuurlijker vindt in vergelijking met ivf maar wat maakt het uiteindelijk uit wanneer je je zoontje in je armen gaat hebben. Jullie hebben er met zoveel liefde naar uitgekeken en zoveel moeite gedaan om toch jullie kindje te kunnen hebben. Dat gaat jullie zoontje echt wel begrijpen. 😘

@ada ik wens jullie het allerbeste met jullie vechtertje! ❀️

Hier heb ik afgelopen weekend een kleine gender reveal gedaan met de familie. De meerderheid dacht het zeker te weten dat het een meisje ging worden want pendel dit, buik zo, en al die andere praatjes. Maar het is hier dus een kleine jongen! 🩡
BAM onder 30
2023 - start kinderwens
06/24 - Overstap naar AZ Jan Palfijn Gent
08/24 - IUI 1 πŸ‘Ž
10/24 - IUI 2 🩡

Avocado

Bericht door Avocado » 7 februari 2025, 15:02

Mijn buikpijn en vermoeidheid werden steeds erger, en uiteindelijk evolueerde het in een zware buikgriep... Jarenlang ben ik van elke ziekte gespaard gebleven, zelfs de covid pandemie zonder problemen doorgekomen, en nu ik zwanger ben, loop ik echt elke mogelijke ziekte op! Maar gelukkig is dat ook weer gepasseerd, momenteel heb ik weer goede dagen zonder kwaaltjes, wel nog elke nacht wakker worden.

Bedankt voor je lieve woorden Poppemieke ❀️
Wij hebben dit weekend ook een feestje, ik ga proberen zelf cupcakes te maken met blauwe vulling, en we hebben ook al een blauwe en roze fles kinderchampagne klaarstaan :D Tot hier toe lijkt ook iedereen te denken dat het een meisje is!
UZ Jette

Inge86

Bericht door Inge86 » 14 februari 2025, 19:00

@Ada, wat een fantastisch nieuws! Dikke proficiat!! πŸ₯³
Maar wat een rollercoaster heb je al wel niet meegemaakt.. Echter zoals zovelen hier al hebben neergeschreven: je hebt echt wel een vechtertje in je buik zitten!
Ik duim voor je dat het goed mag blijven gaan πŸ€πŸ€žπŸ»
Heel veel succes nog!!

@Avocado, wat leuk dat je een jongen krijgt en dat de nipt goed was πŸ‘πŸ»
Hoe was de gender reveal? πŸ˜ƒ

Ik begrijp heel goed uw gevoel bij ICSI. Wij hadden, voordat we wisten dat we in een fertiliteitstraject moesten stappen, op voorhand met mekaar besproken dat we niet ICSI wouden doen (wegens de 'niet-natuurlijke' selectie). Totdat we het verdict kregen dat de kans dat we via natuurlijke wijze zwanger gingen geraken nihil was. Daarbovenop kregen we dan ook nog eens te horen dat IVF uitgesloten was (wegens slechte zaad kwaliteit van mijn man). Daar stonden we: gaan we onze kinderwens hiervoor opbergen?
We hebben het er zelfs nietmeer over gehad met elkaar. We zijn resoluut in het traject gestapt ongeacht onze mening in het begin. En zoals Poppemieke al aangaf, wat maakt het uit? Onze kindjes gaan overstelpt worden met zoveel liefde. Dat is het belangrijkste.

@ Poppemieke, hoe is het met jou? Nog zoveel last van de bandenpijn en rugpijn?

@ Cever, Luna, Eva, hoe is het met jullie? De 20w gepasseerd?

Ik heb deze week mijn 24w echo gehad (op 25w5). Ze wou haar niet laten zien (haar gezichtje was richting mijn rug) en ongeacht de gynaecoloog van alles heeft geprobeerd, wou ze haar niet draaien πŸ˜…
Het niet fotogeniek zijn heeft ze van geen vreemden πŸ™ˆ
Zowel mijn man als ik staan niet graag op een foto 😊
Komende maandag heb ik mijn suikertest, ben benieuwd.

Fijn weekend allemaal! πŸ‘‹πŸ»

Avocado

Bericht door Avocado » 17 februari 2025, 16:06

De gender reveal was leuk, maar mijn blauwe kleurstof was wel groen geworden in de gele vanillecake, dus er was lichte twijfel bij sommigen :lol: We hebben veel neutrale kleertjes cadeau gekregen, ben ik blij mee want wou sowieso niets te stereotiep. En nu kijk ik al uit naar het opstarten van de geboortelijst, kaartje en doopsuiker ontwerpen, heb me al ingeschreven voor cursussen, ... Voor namen hebben we ook een shortlist, maar mijn vriend neemt er nogal zijn tijd voor.

Ja het ICSI verhaal, ik heb daar voor het eerst van gehoord via een collega van wie het zoontje een bindweefselafwijking heeft... Met ICSI heb je meer kans op afwijkingen beweerde ze toen, dus dat was het beeld dat ik had. En dacht nu ook stel dat een brusje dan IVF is, moeten we dat allemaal uitleggen en zouden ze er zich veel vragen bij stellen? Maar we zien wel later. Het gekke is dat we hier tijdens het traject totaal niet meer bij stilgestaan hebben, was inderdaad zo go with the flow, zo gefocust op dat aantal sterke embryo's.
UZ Jette

Inge86

Bericht door Inge86 » 18 februari 2025, 18:21

Het ontwerp van het geboortekaartje is bij ons al afgevinkt. De doopsuiker weet ik wat ik wil maar moet het wel gaan bestellen / halen (ik ga het zelf in elkaar steken allemaal) want de tijd vliegt voorbij.
De naam daar zijn we nog niet uit. We hebben inmiddels ook een lijstje met enkele namen maar ook mijn man neemt er zijn tijd voor.

De uitslag van de suikertest vanmorgen binnen gekregen en deze was goed. Wat een opluchting, ik had een beetje schrik omdat ik zo'n zin heb in zoetigheid de laatste tijd.

Poppemieke

Bericht door Poppemieke » 20 februari 2025, 15:23

Hallo allemaal!

@avocado Hier heb ik het ook met cupcakes gedaan, maar de botercrème begon eerst te schiften dus grote paniek! Maar uiteindelijk toch nog oké gekregen. Zolang dat de smaak goed zit!

@Inge Ik denk steeds dat ik nog wel tijd genoeg heb, maar het gaat zo snel! Ik ben begonnen aan de zoektocht voor doopsuiker, maar lijkt ergens nog te vroeg te zijn waardoor ik geen beslissingen durf nemen. Komend weekend eens naar ava en floralux om te zien wat daar de opties zijn. Online is er ook zo veel te vinden dat ik het echt niet meer weet.
Ik zou het persoonlijk graag wat matchen met de kleuren van het geboortekaartje, maar ik denk steeds HET kaartje gevonden te hebben en dan vind ik er toch weer eentje dat ik nog mooier vind. Te veel keuze is voor mij echt niet goed. De naam ligt hier al wel een tijdje vast, dus daar hoef ik tenminste niet meer over te twijfelen!
De klachten van de bandenpijn en rugpijn zijn wel wat afgenomen. Af en toe heb ik wel nog eens last van de uitstralingspijn maar het is eerder beperkt geworden en meestal gevolg van een verkeerde houding. Ik ga sowieso wel een kine laten voorschrijven door de gynaecoloog, want verwacht dat dit later in de zwangerschap nog wel eens de kop gaat opsteken.

De kleine man laat zich hier ondertussen goed voelen, wat ik niet verwacht had met een anterieure placenta maar ik ga niet klagen! Ik heb hem sinds vorige week woensdag al alle dagen mogen voelen.
Volgende week alweer tijd voor de 20-wekenecho dus kijk er naar uit om hem nog eens te kunnen bewonderen. Hopelijk speelt hij geen verstoppertje zoals de vorige keer!
In de tussentijd ook eindelijk een onthaalmoeder gevonden! Wel pas vanaf januari maar het lukt wel om de tussentijd te overbruggen met mijn verlof en mijn (groot)ouders. Vanaf februari ga ik dan ook 4/5 werken om toch wat van de kleine man te kunnen genieten. Ze worden toch zo snel groot. Ik kan nu echt al beginnen huilen als ik er aan denk dat hij naar de onthaalmoeder moet/ik weer zal moeten gaan werken.

De familie blijft hier uitbreiden want mijn nicht is ook zwanger. De kleintjes gaan waarschijnlijk een 6-tal weken verschillen dus dat wordt ook heel fijn voor hun!

Met de rest alles ok?
BAM onder 30
2023 - start kinderwens
06/24 - Overstap naar AZ Jan Palfijn Gent
08/24 - IUI 1 πŸ‘Ž
10/24 - IUI 2 🩡

cever23

Bericht door cever23 » 20 februari 2025, 16:34

Hey dames,

Hier ondertussen ook al bijna 22 weken ver.
Ze is hier helemaal goedgekeurd op de 20 weken echo, alleen haar gezichtje wou ze niet laten zien :-) Benieuwd of we een beter beeld kunnen maken op de volgende echo.
Alleen de ligging van mijn placenta is op te volgen bij de volgende echo's, want die lag vrij dicht tegen mijn baarmoederhals. De gynaecoloog denkt wel dat die nog naar boven zal trekken bij het groeien van mijn baarmoeder, dus fingers crossed!
Bandenpijn is bij mij ook veel minder, gelukkig. Ons meisje is heel beweeglijk heb ik de indruk. Ik kan me niet herinneren dat dit bij mijn eerste zwangerschap ook zo fel was. Ik voel ze bijna een hele dag door en ook mijn man voelt ze al sinds enkele weken goed. :D

@inge86, goed dat je suikertest ook goed was. Ik heb daar soms toch ook een beetje schrik voor, want mijn cravings zijn soms echt erg. πŸ™ˆ
@poppemieke, super leuk zo'n klein leeftijdsverschil, dan gaan ze veel aan elkaar hebben.

Groetjes!

Evaeke

Bericht door Evaeke » 6 maart 2025, 22:00

Hallo Allemaal

Amai ik loop serieus achter met reageren oepsie!
Fijn om te lezen dat het goed gaat met jullie allemaal!
Hier gaat ook alles goed en de tijd vliegt inderdaad echt voorbij!
Zo'n gek besef dat ik al over de helft zit. Maar ik voel me goed en daar ben ik heel blij om. Nog elke dag denk ik "wauw ik ben echt zwanger" πŸ₯° vandaag naar de vroedvrouw geweest en het hartje weer eens gehoord. Nu weer afwachten tot de 30w echo...

Geboortekaartje en naam liggen hier al vast, doopsuiker moeten we ons nog eens in verdiepen πŸ™ˆ zoveel om aan te denken hΓ©!

Groetjes!

Plaats reactie