Dag dames
@Cever, fijn om te horen dat je een eerste goede echo hebt gehad. Begrijpelijk gezien je medische achtergrond dat je nog een extra echo hebt ingepland.
Hoe is het met je misselijkheid?
Ik ben trouwens uitgerekend voor 25/05.
@Luna, leuk idee om iedereen zijn uitgerekende datum in je eerste bericht te zetten.
Ja, zotjes dat ik inmiddels die 12weken gepasseerd ben

. De tijd gaat plots sneller voorbij.
Ik heb inderdaad amper tot geen symptomen gehad, gespannen borsten en wat moe. Ik mag dus niet klagen

.
Mijn partner wilt graag het geslacht weten en we gaan het ook wel delen. Niet via een gender reveal maar ik wil het ook niet zo droog zeggen: we verwachten een jongen/meisje. Ik bak heel graag dus vermoedelijk ga ik die richting uitgaan.
Hoe is het met jou? Doenbaar met de misselijkheid?
@Eva, de kinderopvang ligt nog niet vast. Vanavond gaan we naar de 2de crèche en dan gaan we beslissen.
Ben jij inmiddels al gestart met de zoektocht naar een kinderopvang?
Ik heb soms ook nog het idee: ben ik nu echt zwanger? Maar ik ga het moeilijker en moeilijker kunnen 'verstoppen'. Mijn collega's weten het (ik ben laborante en heb nu aangepast werk gekregen). Van de week zei iemand: ik begin een klein buikje te zien.
Dat is volgens mij nog niet van de baby maar eerder van mijn baarmoeder die aan het groeien is en mijn organen wat aan de kant duwen.
@Poppemieke, dikke proficiat met je mooie stijging! Hoe is het met jou voor de rest? Wanneer is je eerste echo?
Wij hebben de 12w echo achter de rug. Het was heel actief, het lag niet stil

de gynaecoloog heeft dus haar tijd moeten nemen om alles na te kijken. Maar alles was prima en ik mag stoppen met de Utrogestran π₯³. Bloedname voor de nipt test is ook gebeurd. Dus nu spannend afwachten naar die resultaten

Daarnaast hebben we dinsdag mijn ouders ingelicht. Ze hadden het, zoals we hadden verwacht, niet zien aankomen (ze waren ervan overtuigd dat er bij ons geen zouden komen). Maar uiteraard waren ze wel heel enthousiast

. Ons mama heeft zelfs enkele traantjes moeten weg vegen
Morgen gaan we bij mijn schoonouders langs. Ik ben benieuwd hoe zij gaan reageren.