Uitgerekend mei-juni-juli 2025

Plaats reactie
cever23

Re: Uitgerekend mei-juni-juli 2025

Bericht door cever23 » 11 december 2024, 12:05

@Luna Ik heb deze ochtend mijn nipt test gehad :) Op de echo zag alles er goed uit, dus ik hoop op een positieve nipt test. Toch wel wonderbaarlijk te zien dat dat echt al een mini-mini-mensje is met armen, benen, vingertjes en ook het hoofdje was al heel herkenbaar gevormd. De uitslag van de test zou bij ons 5 werkdagen op zich laten wachten. Fingers crossed dus! Ik duim mee op snel een verlossende telefoon !

@Avocado Love de bakfietsmoeders, haha! Hier ook zo eentje :lol:

Inge86

Bericht door Inge86 » 11 december 2024, 16:40

@Luna, pfoeh ik kreeg spontaan kippenvel bij het lezen van je bericht ivm je genetisch afwijking. Ik duim voor je dat jullie snel een verlossend, positief telefoontje krijgen πŸ€žπŸ»πŸ€
Alsook dat de NIPT goed mag zijn.

@Eva, bij mij hadden ze ook 7-10dagen gezegd en wij hadden de uitslag 8dagen na bloedafname (dag van bloedafname niet mee gerekend).
Maar het is spannend eh zo wachten op die uitslag?
Succes! πŸ€πŸ€žπŸ»

@Cever, jij bent ook al 12weken? Wat vliegt de tijd toch snel. Succes met het wachten op de uitslag πŸ€πŸ€žπŸ»

@Poppemieke, hoe is het met u? Hoever ben je inmiddels?

@Avocado, wat een goed nieuws ivm de kinderopvang. Het geluk mag je ook eens meezitten eh πŸ˜‰
Toch wat stress wat er nu van je schouders valt.
En een mooier verjaardagscadeau ga je niet kunnen krijgen denk ik: de eerste kennismaking met je kleintje.

Hier alles prima met me. Ik was afgelopen zondag 16weken. Komende vrijdag op controle bij de vroedvrouw.
Ik kijk er ook naar uit om ons kleintje binnenkort te voelen 😊

mich75

Bericht door mich75 » 12 december 2024, 7:25

Evaeke schreef: ↑
5 december 2024, 18:28
@cever, dankjewel! Alles is goed gegaan vandaag, baby is goedgekeurd πŸ₯° bewoog veel maar alles zag er goed uit. Er is idd vandaag ook bloed afgenomen voor de nipt! πŸ€πŸ€

Ik had wel een licht verhoogde bloeddruk en dat moet ik verder laten opvolgen zei de gynaecoloog.. wel jammer.. hij zei dat het vaker voorkomt bij vrouwen die zwanger zijn door een traject? Geen idee. Ik hoop in ieder geval dat het me verder in de zwangerschap niet teveel parten gaat spelen.

Hopelijk is met jullie allemaal ook alles goed!

Liefs! 🌸
Je kan eventueel Asaflow nemen in overleg met je huisarts of gyn. Dit werkt bloeddrukverlagend en kan geen kwaad.
Het wordt vaak standaard gegeven wanneer er een verhoogde kans is op zwangerschapsvergiftiging.
Meestal 80mg en indien grote kans 160mg.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Evaeke

Bericht door Evaeke » 12 december 2024, 18:00

mich75 schreef: ↑
12 december 2024, 7:25
Evaeke schreef: ↑
5 december 2024, 18:28
@cever, dankjewel! Alles is goed gegaan vandaag, baby is goedgekeurd πŸ₯° bewoog veel maar alles zag er goed uit. Er is idd vandaag ook bloed afgenomen voor de nipt! πŸ€πŸ€

Ik had wel een licht verhoogde bloeddruk en dat moet ik verder laten opvolgen zei de gynaecoloog.. wel jammer.. hij zei dat het vaker voorkomt bij vrouwen die zwanger zijn door een traject? Geen idee. Ik hoop in ieder geval dat het me verder in de zwangerschap niet teveel parten gaat spelen.

Hopelijk is met jullie allemaal ook alles goed!

Liefs! 🌸
Je kan eventueel Asaflow nemen in overleg met je huisarts of gyn. Dit werkt bloeddrukverlagend en kan geen kwaad.
Het wordt vaak standaard gegeven wanneer er een verhoogde kans is op zwangerschapsvergiftiging.
Meestal 80mg en indien grote kans 160mg.

Inderdaad die neem ik nu op aanraden van de gynaecoloog :) de onderdruk was gisteren bij de meting al gezakt gelukkig!

Evaeke

Bericht door Evaeke » 12 december 2024, 18:03

We hebben vandaag de uitslag van de niptest gekregen, alles was gelukkig goed πŸ₯° weer een opluchting!
Uiteindelijk een weekje moeten wachten.

Aan iedereen die momenteel wacht op een uitslag, ik duim! πŸ€πŸ€

Liefs🌸

Luna2206

Bericht door Luna2206 » 12 december 2024, 20:16

We kregen telefoon van genetica en ik ben géén drager!
Daarnaast kregen we ook de mail van de NIPT en ook daar is alles goed :) Ongelofelijk opgelucht en dankbaar!
01/24: Eerste afspraak
-
03/24: IUI 0 - eisprong gemist - geen inseminatie
04/24: IUI 1 - neg.
05/24: IUI 2 - neg.
06/24: IUI 3 - neg.
Eileideronderzoek + nieuwe donor
09/24: IUI 4. Pos. πŸ’•

Inge86

Bericht door Inge86 » 12 december 2024, 21:01

@Eva, fijn dat de NIPT in orde is. Weten jullie ook het geslacht? Nu volop verder genieten van je zwangerschap πŸ˜‰

@Luna, wat een ongelooflijk goed nieuws!! πŸ₯³
Het moeten stressvolle weken voor jullie geweest zijn maar dat verlossend telefoontje van genetica zal wel deugd gedaan hebben.
Daarbovenop ook nog eens een goede NIPT, geweldig!! Nu kan je weer volop genieten van je zwangerschap!! Geniet ervan meid!

Evaeke

Bericht door Evaeke » 13 december 2024, 0:02

Ooh Luna echt super fijn!! Wat een opluchting moet dat zijn seg! Geweldig 😍😍 blij voor jullie! Nu effe op adem komen en genieten!

@inge: ja we weten het geslacht πŸ₯° we gaan het met kerst bekend maken bij de familie op een leuke manier. Weten jullie het ook? Jij wou het ook aankondigen hΓ©?

Slaapwel allemaal!

Avocado

Bericht door Avocado » 13 december 2024, 10:39

Oh zo leuk om zo'n goed nieuws te lezen van iedereen!! Een mooie eindejaarsperiode voor ons allemaal.

Ik vind het zo spannend volgende week die echo, de ene dag ben ik heel optimistisch, de andere dag ben ik zeker dat er iets mis gaat zijn. Ik voel mij nog altijd niet zwanger, waarschijnlijk moet ik mij gelukkig prijzen, maar het maakt me zo onzeker of er daar wel echt iets groeit.
We gaan ook de opvang bezoeken. Ik ga wenen denk ik, is dat normaal dat ik zo emotioneel ben? Ik moet nog maar een baby zien of horen... Misschien is dat wel een kwaaltje πŸ™ˆ
UZ Jette
jan-aug 24: 6 IUI rondes - negatief
okt-nov 24: IVF/ICSI - 6 cryo's - 1ste positief πŸ’™

Poppemieke

Bericht door Poppemieke » 13 december 2024, 12:26

Hallo allemaal!

Weer even geleden dus we zullen maar een beetje inhalen ;)!

@Luna: wat een rollercoaster heb jij beleefd zeg! Ik ben zo blij dat je goed nieuws gekregen hebt en alles okΓ© is. Zo kan je toch met volle teugen genieten van deze eindejaarsperiode.

@Evaeke: leuk te horen dat alles okΓ© is en jullie een fijne verrassing in petto hebben voor de familie. Het zal een kerst zijn om nooit te vergeten! Niet te veel zorgen maken over die bloeddruk, ze zullen dit wel goed opvolgen! En het lijkt er toch op dat de medicatie helpt, dus komt wel goed!

@Avocado: ik had net hetzelfde gevoel voor de eerste echo. Er was wel die positieve test maar voor de rest had ik, toen, nog geen kwaaltjes. Ik weet niet of het in mijn hoofd zat maar de dag van mijn eerste echo, begon ook mijn misselijkheid. Dus geniet nog even van het gebrek aan kwaaltjes ;). Hoeveel weken ben je dan bij de echo?
Geweldig dat je al een plaatsje hebt kunnen bemachtigen in de kinderopvang.

@Inge: wow al 16 weken? De tijd vliegt toch hoor! Hoe was de controle?

@Cever: Een goede echo is al een goed teken! Ik duim mee voor een snel en goed resultaat! Het is toch maar een spannende periode, he!

Afgelopen dinsdag nog een echo gehad op 8w6d bij mijn vaste gynaecoloog. Het kleintje is helemaal goedgekeurd: krachtige, regelmatige hartslag en was al kei schattig aan het bewegen. Ik stond er echt van versteld dat alles al zo herkenbaar was. Wat is de natuur toch wondermooi! Nu aftellen naar 7 januari voor de volgende echo en NIPT. Voor de rest heeft de ochtendmisselijkheid toch echt wel een hoogtepunt bereikt. En in tegenstelling tot de naam, heb ik er voornamelijk in de avond last van. Gelukkig blijft het wel bij misselijkheid en moet ik niet overgeven, maar dat doe ik eigenlijk nooit snel. Het is gewoon vervelend dat ik geen zin heb in eten maar toch moet eten om de misselijkheid wat in te tomen. Het is echt met lange tanden eten.
Kinderopvang is wel nog een groot vraagteken hier: ongeveer een maand geleden aanvragen bij 15 crèches/onthaalouders ingediend, maar nog geen antwoorden gekregen. Blijkbaar stellen ze hier in de regio hun planning pas op in februari/maart. Dus nog even geduld hebben zeker. Brengt wel wat onzekerheid met zich mee, zeker als alleenstaande. Nu heb ik wel steeds een noodoplossing bij mijn grootouders, die maar al te graag willen oppassen, maar dit zeker niet voltijds aankunnen.

Ik wens jullie allemaal alvast een mooie kerst en een geweldig eindejaar. Geniet van elke minuut! En volgend jaar deze tijd maken we ons op voor de eerste kerst van ons kleine wondertje.
BAM onder 30
2023 - start kinderwens
06/24 - Overstap naar AZ Jan Palfijn Gent
08/24 - IUI 1 πŸ‘Ž
10/24 - IUI 2 🩡

Avocado

Bericht door Avocado » 13 december 2024, 16:28

Ik ben 7w5d dan. Zal zien of het bij mij ook zo verloopt, wie weet ga ik het mij nog beklagen :lol:

Wij hebben na bijna een maand ook van de helft van de opvangaanvragen nog geen reactie (ik laat ze nog even open tot alles helemaal rond is). Als het zeker niet ging, kregen we het precies sneller te horen, dus laten we hopen dat ze nog volop aan het puzzelen zijn! Snap hoe stresserend het is, zeker voor jou. Maar heb nog nooit gehoord dat er geen enkele oplossing gevonden werd voor een kindje. Blijkbaar hebben de meeste gemeentes nog een noodopvangplan voor urgente situaties (maar zo ver komt het waarschijnlijk niet!)
UZ Jette

cever23

Bericht door cever23 » 16 december 2024, 10:03

Dag Dames,

als ik het hier lees zijn de NIP testen hier allemaal goed! Fantastisch nieuws op het eindejaar in te gaan! 😍
Het Labo waar ik mijn NIP test heb gedaan werkt precies heel snel, want ik heb op 3 werkdagen mijn uitslag ontvangen en dat is ook een heel mooi resultaat. Wat een opluchting toch he.

@Luna, wat een prachtig nieuws! Nu kan je volop genieten.

Succes nog aan Poppemieke en Avocado voor jullie NIPT. Ik duim mee! πŸ€

Ik wens iedereen heel fijne feestdagen toe, geniet ervan en neem voldoende rust. ;-)

Veel liefs.

Avocado

Bericht door Avocado » 18 december 2024, 14:48

Ons kleintje is helemaal goedgekeurd! Wat een opluchting, ik heb nog nooit zoveel stress gehad voor iets. En dan nog verder in paniek geraken dat die stress slecht is voor de baby, wat een vicieuze cirkel :o Maar nu kan ik eindelijk terug wat ontspannen.

Ik voel me nog altijd gewoon, alleen sinds een paar dagen totaal geen eetlust meer. We hadden kerstfeestje op het werk, normaal ben ik dan de grootste eter, maar nu zei het me allemaal niet veel.
Ik heb wel geluk dat een collega al 4 maanden verder is, nu houdt iedereen daar rekening mee voor eten en activiteiten, en hoef ik geen smoesjes te verzinnen :)
Ook verlof pakken was nu totaal niet verdacht.

Happy holidays @ iedereen!
UZ Jette

Inge86

Bericht door Inge86 » 19 december 2024, 9:39

@Eva, wij weten het geslacht ook. En omdat ze (de familie) zo nieuwsgierig zijn, hebben we speciaal gewacht om het pas met Kerstmis te vertellen 😊
Ik vind het dan eigenlijk ook een mooi moment om het te vertellen.

@Cever, amaai jij hebt minder lang in spanning moeten wachten. Toch een opluchting als die NIPT goed is eh.

@Poppemieke, de 16w controle was prima. Het hartje was stevig aan het kloppen. Af en toe hoorden we een stamp dus het beweegt ook goed πŸ˜…
Ik kijk al uit naar de volgende date (20w echo) om het nog eens te zien 😊.
Amaai, wel slopend voor je ivm de kinderopvang. Hopelijk krijg je toch snel iets te horen 🀞🏻

@Avocado, wat een goed nieuws πŸ₯³. Nu kan je genieten van de feestdagen πŸ˜‰
Het is niet abnormaal als je geen kwaaltjes hebt hoor. Het maakt je enkel wat onzeker omdat je je afvraagt of alles nog wel ok is. Maar zonder kwaaltjes kan dat zeker πŸ˜‰ (ik spreek uit ondervinding want ik heb behalve vermoeidheid vanaf +/- 12weken, geen kwaaltjes gehad).

Ik ben afgelopen weekend ziek geworden. Man, wat is dat verschrikkelijk als je amper tot niets mag innemen. Vandaag de eerste dag dat ik me eens echt beter voel.

Beginnen jullie al een buikje te zien? Zijn jullie al 'veel' bijgekomen? Als ik in zijprofiel sta, zie je bij mij een beginnend buikje πŸ₯° Door het ziek zijn, ben ik wel wat afgevallen. Hier momenteel +1kg sinds ik zwanger ben.

Alvast fijne feestdagen gewenst 🌲

Avocado

Bericht door Avocado » 27 december 2024, 13:58

Wij hebben met Kerst allemaal griep gekregen πŸ₯΄ dus toch even minder magisch dan we ons voorgesteld hadden...
Familie was wel heel blij met het nieuws, mijn schoonvader kon het zelfs niet droog houden.
Voor de rest wachten we nog tot eind januari, als de 12 weken echo is gepasseerd.

@Inge ik heb van in het begin al een buikje en 2 kg erbij op de weegschaal πŸ™ˆ Zet soms al stiekem het knopje van mijn broek open, haha. Maar nu blijf ik wel stabiel precies, zal gewoon wat opgeblazen zijn van de hormonen.
Bij jou kan het wel al van de baby beginnen zijn!
UZ Jette

Plaats reactie