Zwanger/Medicatie

Plaats reactie
Wappie
Berichten: 3749
Lid geworden op: 7 oktober 2008, 9:56

Zwanger/Medicatie

Bericht door Wappie » 1 februari 2009, 11:11

Helo allemaal,

Ben nu bijna 14weken zwanger en ben 3dagen serieus ziek geweest. Ontsteking op de luchtwegen en daarbij kreeg ik nog eens koorts,... Ik heb dus een paar dagen met een neus rondgelopen die muurvast zat. Omdat ik geen slaap meer kon vatten heb ik met de huisarts gebeld en die zei me dat ik de neusspray sofrasolone kon gebruiken, maar heel beperkt(max. 3X per dag) Nu voel ik me al een stuk beter, maar ik heb zo'n bang dat ik er fout aan gedaan heb om dit te gebruiken... Heeft er iemand hier ervaring mee met medicatie tijdens zwangerschap??
XXX

Hanne.lore
Berichten: 250
Lid geworden op: 13 juni 2008, 22:32

Bericht door Hanne.lore » 2 februari 2009, 20:16

Heb je je huisarts verteld dat je zwanger was? Ze houden er dan rekening mee bij het voorschrijven.

De schrik herken ik wel. Ik werd met tijden paranoide over wat ik gegeten en gedronken had. Het is gewoon moeilijk soms.

Hanne.lore

Wappie
Berichten: 3749
Lid geworden op: 7 oktober 2008, 9:56

Bericht door Wappie » 3 februari 2009, 8:05

De huisarts weet inderdaad dat ik zwanger was hoor. Maar ik denk dat ik weer van een mug een olifant heb gemaakt :oops: Ik heb de medicatie die ik had gekregen echt beperkt hoor. Moet gewoon niet zo snel panikeren denk ik...
Bedankt voor je reactie :)

Humi
Berichten: 12
Lid geworden op: 28 juli 2008, 14:09

Bericht door Humi » 6 februari 2009, 12:00

Meestal weet een huisarts wel wat ie doet...
Toen ik zwanger was van mijn dochtertje had ik enorm last van maagzuur. De dokter had gaviscon voorgeschreven, maar ik heb het niet ingenomen. Zo bang was ik dat er iets met het baby'tje zou gebeuren.
Uiteindelijk heb ik zoveel last gekregen van het zuur dat mijn slokdarm verbrand was en mijn maag ontstoken. Het gevolg was dat ik veel zwaardere medicatie moest nemen. :oops: Ik luister volgende keer wel wat beter naar mijn dokter...

Veel succes met het verdere verloop van je zwangerschap

Wappie
Berichten: 3749
Lid geworden op: 7 oktober 2008, 9:56

Bericht door Wappie » 6 februari 2009, 13:00

Ik ben er nu al wat geruster in, maar soms weet je echt niet meer wat te doen. Ik had voor de zekerheid ook met de gynea gebeld en die heeft me helemaal gerustgesteld. Ze prijzen ook geen medicatie aan omdat ze oo niet weten welke impact sommige medicatie heeft op de boelekes.
Maar hetgeen ik heb genomen en de hoeveelheid is absoluut niets om me zorgen over te maken zei ze.
Dus ik geniet weer volop van de zwangerschap.
Bedankt voor de steun!

liezeke
Berichten: 2798
Lid geworden op: 14 juli 2009, 7:23

Bericht door liezeke » 19 juli 2009, 11:06

Heej ladies,

Ben nog helemaal niet zwanger (momenteel in de weenfase) maar toch al bang dat ik heel bang ga zijn eens ik wel zwanger ben.
En dat omdat ik nogal wat medicatie 'moet' nemen. Ik heb namelijk een erfelijke vorm van epilepsie die goed onder controle is met medicatie. Maar één van die medicijnen is vrij nieuw en dus nog niets van bekend bij zwangerschap. Sowieso heb ik al een 20 procent kans op majeure congenitale aandoeningen omdat ik twee verschillende soorten neem en voor de rest weten ze het gewoon niet... Stoppen is geen optie want dan is de kans op aanvallen zeer groot en dat is ook nefast voor een kindje.
Is er iemand die hier ervaring mee heeft?

Liesje

Keppe123
Berichten: 1
Lid geworden op: 9 december 2021, 6:16

Re: Zwanger/Medicatie

Bericht door Keppe123 » 9 december 2021, 6:26

Wappie schreef:
1 februari 2009, 11:11
Helo allemaal,

Ben nu bijna 14weken zwanger en ben 3dagen serieus ziek geweest. Ontsteking op de luchtwegen en daarbij kreeg ik nog eens koorts,... Ik heb dus een paar dagen met een neus rondgelopen die muurvast zat. Omdat ik geen slaap meer kon vatten heb ik met de huisarts gebeld en die zei me dat ik de neusspray sofrasolone kon gebruiken, maar heel beperkt(max. 3X per dag) Nu voel ik me al een stuk beter, maar ik heb zo'n bang dat ik er fout aan gedaan heb om dit te gebruiken... Heeft er iemand hier ervaring mee met medicatie tijdens zwangerschap??
XXX
Hallo
Ik ben 18 weken zwanger en had een verstopte neus en ik heb ook sofrasolone genomen mijn vraag naar jou hoeveel had jij er van genomen ik 1 keer kan het kwaad
Dank u wel

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten