Tandarts?

Plaats reactie
girl
Berichten: 217
Lid geworden op: 10 april 2009, 18:14

Tandarts?

Bericht door girl » 5 mei 2009, 21:08

Hey

Gaan er nog dames tijdens de zwangerschap(1ste 3 maanden?) nr tandarts voor preventieve controle?

Mvg

Hanne.lore
Berichten: 250
Lid geworden op: 13 juni 2008, 22:32

Bericht door Hanne.lore » 5 mei 2009, 23:31

Ja, ik ben indertijd geweest. Ik heb wel gevraagd geen radiografie te doen, zelfs al is het risico zeer klein dat de x-stralen zo ver van je mond geraken.

Na 15 weken kon een radiografische foto van het gebit geen kwaad volgens mijn tandarts.

H.

conny
Berichten: 24
Lid geworden op: 13 juli 2007, 16:25

tandarts

Bericht door conny » 13 mei 2009, 13:32

Ja hoor dus geen fotootjes laten nemen van de tandjes in de eerste maanden.Controle?Wel als je iemand bent dat van nature niet veel slechte of makkelijk slechte tandjes heeft dan is het niet nodig vaak tijdens je zwangerschap naar de tandarts te hollen.
Als je een tandpasta gebruikt met voldoende fluor dan zit je ook goed.Dus extra pilletjes nemen niet echt noodzakelijk.Wat bloedend tandvlees?Dat is omdat we zwanger zijn meisjes, normaal dus.Gaat over na de zwangerschap. :) :wink:

Jo'tje

Bericht door Jo'tje » 18 mei 2009, 12:31

Een tandartsbezoek tijdens je zwangerschap kan geen kwaad.
Foto's zijn uitgesloten in het begin, maar bij zeer ernstige redenen kan het, mits het dragen van een loodschort.
Vullingen, tandsteenreinigingen, verdovingen, .. kan allemaal geen kwaad.
Een extra controle is zelfs aangewezen omdat je tijdens je zwangerschap gevoeliger bent voor tandvleesontsteking, dat zich uit door bloedend tandvlees. Hiervoor is een perfecte mondhygiëne de enige oplossing. Maak je makkelijk tandsteen of zijn er veel moeilijk bereikbare plaatsen, dan kan een professionele reiniging wonderen doen!
Dan nog iets: je baby neemt in zijn eerste weken en maanden een bacterie-soort over van "een naaste". Dus is het zeer belangrijk om als ouder zelf een goed verzorgde mond te hebben!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten