Stoppen met utrogestan

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Stoppen met utrogestan

Bericht door Loeki » 25 mei 2009, 9:35

Ook voor mij is het vandaag zover. De vetbollekes hoeven niet meer. :D Dit op 8 weken zwangerschap oftewel 6 weken na de PU.

Wanneer mochten jullie stoppen? Mochten jullie plots stoppen of moesten jullie afbouwen?

Waarom mogen we eigenlijk daarmee stoppen? Gaat men ervan uit dat we voortaan zelf de nodige progesteron aanmaken, of hebben we in deze fase van de zwangerschap geen progesteron meer nodig?

Kheb er vandaag nog geen opgestoken, geen idee of ik het volhoud tot vanavond... :wink: Afkicken hé.

Sterretje
Berichten: 12336
Lid geworden op: 18 december 2007, 15:11

Bericht door Sterretje » 25 mei 2009, 9:43

Loekie,

Ik mocht ook stoppen op 8 weken. Heb het toen aan bokje gevraagd en zij mocht afbouwen. Ik heb dan ook afgebouwd: 2 dagen nog 2x en 1 dag nog 1x.

blijkbaar neemt de placenta de hormoonproductie over en heb je deze extra progesteron niet meer nodig.
Ik was maar al te blij dat ik mocht stoppen.

Veel afkicken was er bij mij niet bij :)

Foliumzuur moet je doornememen tot en met 13-14 weken, maar ik neem ook nog omnibionta pronatal en dat mag de hele zwangerschap door!

groetjes

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 25 mei 2009, 9:48

Hmmm, en wie zegt dat die placenta dat goed doet dan? :?

Jaja we hebben weer veel vertrouwen... :roll:

Vanne
Berichten: 65
Lid geworden op: 12 februari 2009, 21:21

Bericht door Vanne » 25 mei 2009, 10:00

hey

blijkbaar hier enkele dames met meer geluk

al mogen stoppen met Utrogestan op 8 weken zwangerschap
ik ben nu 9wkn en 2 dagen en ik moet nog die stomme bolletjes gebruiken
ik moet vanavond terug naar de gynaecoloog en ik zal dan maar stilletjes hopen dat ook mag afbouwen of stoppen.
Al geef ik toe dat ik nu en dan eens eentje oversla, vorige donderdag deed mijn jongste zoontje zijn eerste communie en ik heb er in de namiddag geen opgestoken en zaterdag heb ik dat ook eens gedaan, gewoon omdat da er een tijd nadien allemaal weer uit komt en als je dan nie thuis bent, vind ik da nie zo'n pretje
Mss vanavond eens toegeven aan de dr en mag ik deze in de nam nu voortaan overslaan :D

grootgevaarke
Berichten: 4815
Lid geworden op: 15 juli 2008, 14:20

Bericht door grootgevaarke » 25 mei 2009, 11:04

mijn gyn heeft me al gezegd dat ik Utrogestan moet blijven gebruiken tot 12 weken zwangerschap. Dat is tot half juli nog dienen brol opsteken! En die doos vliegt nogal zulle. Zat van 't weekend zonder, dus zonder voorschrift naar apotheek: 24 euro begot! Wat een dure affaire (akkoord, ik zal er nog wel van terug trekken...)

Vanne
Berichten: 65
Lid geworden op: 12 februari 2009, 21:21

Bericht door Vanne » 25 mei 2009, 11:07

hey grootgevaarke

mijn gyn had ook gezegd tot 12 wkn, tel al af ze, nog 3wkn te gaan, ben ze zo beu hé

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 25 mei 2009, 11:49

Loeki,

Ik heb dus idd mogen afbouwen op 7wkn al. Ze zien in je bloed hoe je placenta die functie overneemt. Want in Jette moeten sommige doornemen tot 12wkn, maar dat is omdat ze dan te weinig progesteron in hun bloed zien. Dus als ze u zeggen dat je mag stoppen, zal dat wel ok zijn.
Ikzelf ben dus mogen afbouwen op de manier dat Sterretje zegt. En ergens is het wel verontrustend omdat je denkt, kan mijn lichaam het wel? Maar ja hoor, die kan dat perfect.

En ook ik neem Omnibionta Pronatal. Ik ben ondertussen zelfs gestart met Omnibionta Pronatal + DLA of zoiets. Zo doorzichtige bolletjes erbij (oraal in te nemen zenne ;-)).

Liefs,

Bokje

grootgevaarke
Berichten: 4815
Lid geworden op: 15 juli 2008, 14:20

Bericht door grootgevaarke » 25 mei 2009, 12:04

Dat is extra vitamine A geloof ik. Ik heb die thuis ook al liggen (ik dacht dat ik gewone omnibionta gekocht had)

En ja, die Utrogestan, 't is een vieze bedoening, maar 't is voor 't goede doel hé

Sterretje
Berichten: 12336
Lid geworden op: 18 december 2007, 15:11

Bericht door Sterretje » 25 mei 2009, 12:12

Omnibionta pronatal DHA met omega 3 is dat.

Twee pilletjes in te nemen elke morgen; 't kan slechter :)

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 25 mei 2009, 12:21

Jamaar ze prikken geen bloed bij mij... :(

Het staat gewoon in het behandelingsschema dat je in het begin meekrijgt dat je dan mag stoppen. Over controles wordt er niet gesproken en mijn progesteron is zelfs in natuurlijke cyclus nooit echt gecontroleerd...

Pfff, seg. Kheb echt geen zin om het nu te laten misgaan omdat ze niet effe de moeite nemen om bloed te prikken... :?

grootgevaarke
Berichten: 4815
Lid geworden op: 15 juli 2008, 14:20

Bericht door grootgevaarke » 25 mei 2009, 13:01

Gewoon vragen, Loeki!

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 25 mei 2009, 13:08

Ik denk ook dat dat het beste zal zijn... :?

En ik stond daar zondag ook al voor mijn paniek echo. Ze zullen ook denken... Niks van aantrekken zekers? :roll:

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 25 mei 2009, 14:35

Heb gebeld, controleren doen ze niet. Ook niet nu ik (natuurlijk net nu) een beetje bruinverlies heb. Aja zeggen ze, das van het stoppen met de utrogestan, niks van aantrekken. Bij mijn vorige bloedname (4/5, keilang geleden toch?) stond mijn progesteron heel hoog, dus moet dat nu ook maar ok zijn... En als ik nu rood bloedverlies zou krijgen dan kunnen ze daar toch niks aan doen zeggen ze.

En de resultaten van mijn laatste toxoplasmosetest wilden ze niet geven, dat moet een arts doen.

Pfff, wat een kutantwoord, twas nochtans die lieve...

:(

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 25 mei 2009, 16:47

Loeki,

Idd ze knn er niets aan doen als je rood bloedverlies krijgt. Maar toch hé. Hadden ze gewoon je bloed even getrokken je zou toch gerustgesteld zijn. Doet veel voor je psychische rust. Maar probeer te vertrouwen op je lichaam, hoe moeilijk dat ook is. En vertrouw in je beebje. Wrijf op je buikje en zeg "babylief je bent welkom". Hij/zij zal het vast horen!

Liefs,

Bokje

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 25 mei 2009, 17:00

Daar krijg ik nu eens tranen van in mijn ogen se (positief dan he). Zou het beebje weten hoe welkom hij/zij wel niet is?
In mijn zwangerschapsdagboek staat dat een dezer dagen mijn beebje de eerste hersengolven zal uitzenden. Dus wie weet, misschien "weet" hij/zij dan al iets.

*emo-moment*

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 24 gasten