gezwollen voeten

Plaats reactie
stefanie
Berichten: 674
Lid geworden op: 21 februari 2007, 17:35

gezwollen voeten

Bericht door stefanie » 1 juni 2009, 17:42

hoi


ik ben nu 32 weken zwanger en met het warme
weer komen de ongemakjes al gauw boven.
heeft er nog iemand last van gezwollen voeten
of iemand een tip ??

alvast bedankt

vele groeten stefanie

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 2 juni 2009, 9:46

Ik ben nog niet ver genoeg om daarvan last te hebben, maar mijn collega draagt steunkousen. Het zou helpen.

Liefs,

Bokje

Havanne
Berichten: 235
Lid geworden op: 15 juni 2008, 21:52

Bericht door Havanne » 2 juni 2009, 10:09

Met de voeten omhoog slapen of tussendoor gaan liggen kan ook helpen. Niet te veel zouten eten, vergroot de kans op water ophouden. Indien het echt overdreven is even je dokter raadplegen, kan nooit kwaad.

pelkie
Berichten: 1927
Lid geworden op: 15 oktober 2007, 9:49

Bericht door pelkie » 2 juni 2009, 11:15

Ik had daar ook extreem last van. Als ik geen steunkousen aanhad, dan had ik de indruk dat mijn vel rond mijn voeten ging barsten, zoveel vocht zat erin. s'morgens was't dan wel iets beter, maar ik kon dan tijdens de dag zoveel rusten als ik wou, tegen de avond had ik weer olifantenpootjes.
Dus was ik veroordeeld tot steunkousen, wat bij't warme weer inderdaad niet leuk is. 't Helpt ook wel bij't voorkomen van spataders. je moet er dan wel nemen die tot boven de knie komen (wat dus nog minder leuk is bij't warme weer, sorry).

Voordeel aan al dat water, is dat je na de bevalling spectaculair afvalt: ik was in totaal 23 kg bijgekomen, maar de week na mijn bevalling was ik er al 14 kwijt!!!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten