zwangerschapskleding...

Plaats reactie
mies
Berichten: 3814
Lid geworden op: 22 maart 2009, 14:44

zwangerschapskleding...

Bericht door mies » 9 juni 2009, 14:04

Moeilijk onderwerp vind ik...

Enerzijds durf ik nog absoluut geen collecties te gaan bekijken (in real life of op het internet), laat staan iets te kopen, maar anderzijds vraag ik me af hoe lang ik het nog kan uitstellen.
Wat mij betreft liefst tot 16 weken ofzo, maar ja, als je broek begint te spannen dan spant die, punt uit. Ook al is het maar van uitgezette darmen, en niet van je baarmoeder...

Daarnaast vraag ik me ook af hoe het zit met lente/zomer en herfst/winter collecties. Worden die op hetzelfde moment in de winkel gelegd als de normale niet-zwangeren collecties? En heb je er in juli ook solden van?

Aangezien ik voor januari uitgerekend ben, denk ik dat ik nog het meeste nood zou hebben aan winterkleren, en ben ik wel bereid om eventueel enkel een paar topjes ofzo in de zomersolden te kopen (want je weet maar nooit wat voor heet weer je soms in augustus en september kan hebben he).
Een basic broek kan vermoed ik ook zowel zomer als winter gedragen worden (jeans ofzo).
Maar voor de rest... ik durf er nog niet te veel mee bezig te zijn.

Heeft er iemand trouwens ervaring met zogenaamde broek-expanders? Zoals dit bijvoorbeeld: http://www.pettel.nl/item.aspx?id=626&cmp=259 ?
Misschien is dat nog een compromis om nog enkele maandjes te kunnen overbruggen, zonder het gevoel dat ik het lot aan het uitdagen ben...
(op voorwaarde natuurlijk dat zo'n ding effectief werkt, en dat mijn broek niet ineens aan mijn knieën hangt ofzo, want dan heb je inderdaad wel je lot voor een deel in eigen handen gehad he 8) )

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 9 juni 2009, 15:37

Hier zelfde probleem. Ik heb nog één broek waar ik in kan en waar ik mee kan gaan werken, en als ik 's avonds thuis kom moet die uit en stap ik in m'n XL joggingbroek. Vooral 's avonds is m'n buik gezwollen en is die broek ongemakkelijk. Maar zw-kledij kopen durf ik echt nog niet. Ik dacht in de solden te gaan in juli, dan ben ik netjes over de 12 w maar dus geen idee of ik het zolang "volhoud".

Je kan ook een haarrekkertje door het knoopsgat in een lus en dan zo rond de knoop doen. Maar m'n buik is vooral onderaan erg gezwollen, zo regio schaamhaar en net daarboven... Dus ik zit al ter hoogte van de rits in de problemen. En ik heb haast geen lange truien, en dan ist ook geen zicht zo met de knoop open. :lol:

Bovenkledij hoop ik de gewone nog te kunnen dragen in de zomer. Dat moet maar meerekken... :?: En daarna idd meteen naar de winterkleren. Maar een broek, die ga ik snel moeten hebben vrees ik... Of ik moet in die jogging gaan werken. :lol:

mies
Berichten: 3814
Lid geworden op: 22 maart 2009, 14:44

Bericht door mies » 10 juni 2009, 14:02

Hmmm ja, je zit natuurlijk ook nog met dat rits-gedeelte. De meeste broeken die ik heb zijn wel heupbroeken, dus het rits-gedeelte is niet zo hoog, maar toch, het is nu niet echt de bedoeling dat mijn collega's mijn collectie slipjes kunnen bewonderen he :wink:
En lange truien heb ik ook niet, is trouwens veel te warm meestal.
Misschien dat zo'n buikband misschien nog een tussenoplossing kan zijn voor de zomer, voor als de gewone t-shirtjes beginnen omhoog kruipen ofzo?

Ach ja, we zullen er wel iets op vinden zeker? Ik ga in ieder geval die haarrekkertjes-truc eens uitproberen, voorlopig alleen hier thuis welteverstaan, wie weet dat dat toch nog op één of andere manier gaat? Niet dat ik het nu al nodig heb, ik geraak nog mooi in al mijn kleren voorlopig. Maar een voorbereide, zwangere, vrouw is er 4 waard zeker he? :wink:

Sterretje
Berichten: 12336
Lid geworden op: 18 december 2007, 15:11

Bericht door Sterretje » 10 juni 2009, 14:13

Bij mij hangen de zwangerschapsbroeken ook nog in de kast, wegens eigenlijk echt zomerbroeken, en ik ben nogal koukleum....
Na veel zoeken toch nog 1 of 2 broeken en een rok die nog net dicht gaan en niet ongemakkelijk zitten.
Thuisgekomen: onmiddellijk die training aan.

Volgens mijn collega begin je pas echt echt bij te komen en uit te zetten op 20 weken, en daartegen is het solden voor mij :lol:

Bovenkledij heb ik ook nog zat, wat lossere tunieken en truitjes, die gaan best nog mee.

Die buikbanden, weet eigenlijk niet wat ik er van moet denken. Ze zouden ook de buik ondersteunen, vooral dan als je ECHT een buik hebt... maar ik heb ook al gehoord dat ze je buikspieren 'slap en lui' maken en da's dan minder voor na de bevalling, dan mag je intensief gaan trainen :roll:

Vervelend vind ik het nu die periode tussen de twee in: wel goed zwanger nog niet echt dik genoeg voor 'positiekleding' hihi, waar we ons nu toch zorgen inmaken hé
enkele maanden geleden droomden we nog van deze gedachtenspelingen...

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 10 juni 2009, 16:59

Ik hoop dat ik iets naar m'n goesting ga vinden. Ik zie veel zwangeren rondlopen in van die gebloemde tenten, bweik! Geef mij maar effen strakke truitjes!

En ja, ook hier koukleum, én airco op het werk. Kdenk dak idd mijn kleerkast eens moet uitmesten... Misschien vind ik nog iets van vroeger ofzo. Of in de kast van het ventje? :?

mies
Berichten: 3814
Lid geworden op: 22 maart 2009, 14:44

Bericht door mies » 10 juni 2009, 18:11

Pfff ik begin hier door te krijgen dat het niet altijd verstandig is geweest om in het verleden mijn oren zoveel mogelijk af te wenden als anderen over zwangerschappen praatten, ik weet er zo weinig van!
Ik wist dat dus absoluut niet he, van die buikbanden. Of dat van die 20 weken... (dat haal ik zowiezo niet denk ik met mijn gewone kleren)

En ook hier ja: koukleum!
Ventjes kleerkast is trouwens geen optie: meestal kostuums en smalle hemden... niet echt mijn ding dus.

Wat mij betreft ga ik ook eerder voor strakkere dingen in effen kleuren, maar ieder zijn smaak natuurlijk. Wie weet blijft er zo meer over in de solden naar mijn goesting :D

En ja, enkele maanden geleden droomden we hier alleen nog maar van, en zie ons hier nu bezig!! 't Voelt precies aan alsof het niet "mag"... stoute meisjes onder elkaar :oops:

natheke
Berichten: 114
Lid geworden op: 21 november 2008, 0:46

Bericht door natheke » 11 juni 2009, 1:21

Hey meisjes,

Misschien nog een tip voor toffe en betaalbare zwangerschapskledij, Miss Etam in Nederland, is ook in Maastricht, Breda,... en in Nederland beginnen de solden wat vroeger, rond 15 juni, dus allen daarheen!
Ik heb daar mijn voorraad al ingedaan, vooral broeken.
Tunieken enzo heb ik veel en sommige zijn wel wat elastisch. Ik ben uitgerekend voor eind november, dus ik ga ook nog wintercollectie nodig hebben!
Ik ben nu bijna 17w maar al mijn gewone broeken passen nog steeds. Ik ben wel mollig, vandaar misschien en ik ben sinds het begin van mijn zwangerschap ook al vier kilo kwijt. Bij een vestje kan je ook de onderste knoopjes open laten, als je dan een paar lange t-shirts koopt, loop je toch niet met blote buik!

Greetz,
Natheke

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 11 juni 2009, 10:05

Mijn gewone kledij was al vrij snel ongemakkelijk. Het was niet zo dat je een buik zag of zo hé, maar voor mezelf was het al vrij direct pff, die buik zwelt op (vooral naar de avond toe). Ik deed dan altijd twee broeken aan die voorheen iets te groot waren. En op bureaustoel, het knopje los (wel niet vergeten dichtmaken als je terug recht staat :wink: ).

Ondertussen heb ik wel zwangerschapsbroeken aan. Maar ook slechts twee lange. Het is een ramp vind ik gepaste zwangerschapskledij vinden. Ik ben heel slank (mager hoor ik niet graag). En alle kleine maten zijn altijd weg. Bij de h&m is dat echt verschrikkelijk. Op kant laten leggen als de maat binnenkomt, kan zenne maar voor 1 dag! :shock:

Ik zie ook niet zo graag bloemenprints enzo. Ook liever de effen strakke dingen. Maar ik vind er ook daarvan niet zoveel. Pfff, kga toch eens een echte zwangerschapswinkel moeten binnenstappen vrees ik.

En die 20wkn dat dan je buik meer begint te groeien, hebben ze me ook verteld bij voorlaatste consult. Dat is omdat je buikspieren nog goed opspannen dat het het groeien van de buik nog wat tegenhoudt. Vanaf 20wkn zou de barrière doorbroken zijn.

Liefs,

bokje

pelkie
Berichten: 1927
Lid geworden op: 15 oktober 2007, 9:49

Bericht door pelkie » 11 juni 2009, 10:39

Hey,

een paar tips:
koop 2 of 3 broeken die redelijk basic zijn: dus een jeans, een zwarte broek enzo waarop je veel kan combineren en die je zowel in de winter als de zomer kan dragen. Ik had ook een rokje gekocht, maar halverwege de zwangerschap kon ik niet meer in mijn laarzen, dus dat was niet zo handig.

C&A, JBC en H&M hebben goeie collecties. In de Inno vind je ook wel wat, onder andere van Noppies, maar das een heel stuk duurder, dus toch best wachten op de solden.
Sommige gewone t-shirts kan je nog lang blijven dragen, maar ze rekken natuurlijk wel uit.
Als trui had ik gewoon een gebreeën golfje waarvan ik dan enkel het bovenste knoopje dicht deed.
Koop je zwangerschapsbroeken niet te klein, want tegen 't einde kan je ook daar niet meer in.

Wappie
Berichten: 3749
Lid geworden op: 7 oktober 2008, 9:56

Bericht door Wappie » 11 juni 2009, 11:35

Ik had pech... Kon al van 10 weken met moeite nog in mijn broeken. Ik was in gewicht niet echt veel bijgekomen, maar had zo'n gezwollen buik. Ik droeg dus al vanaf week 11 ongeveer een zwangerschapsbroek. Truitjes heb ik nog wel even kunnen aandoen. Ben ook vooral voor de spannende dingen. Iedereen mocht het weten :D Ik was ongeveer 12weken in de solden van januarie dus ik heb me dan eens goed laten gaan. En op 14weken had ik al echt een zw-buik. Nu zit ik met het probleem dat veel truitjes te klein/kort worden. Maar ik vind het precies niet echt meer de moeite om veel zw-kledij te kopen. Ik heb wel nog een paar topjes gehaald bij H&M, dat vind ik mooie, betaalbare kleding.

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 11 juni 2009, 11:46

Ik heb een hekel aan flodderbroeken en truien. Ik dacht ook van bij H&M ofzo alvast (op 12w hé) een zw-broek te kopen, een kleiner maatje dan, en ev. later in de zw een grotere. Tis daar toch niet zo duur. En idd, een jeans ofzo, want zomerkleren met die airco op het werk zie ik zowiezo niet zitten, dus ik hoop toch iets warms te vinden.

H&M heeft zowiezo al ruime maten vind ik, zit ik ook al in de wat kleinere maatjes te graven, 34 of 36, dus als ze die zw-broeken voorzien "op de groei", dan wordt dat mms 32? Hebben ze nog net denk ik. Geen idee.

Helaas, dat wordt uitgebreid shoppen! :wink:

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 11 juni 2009, 11:50

Loeki, ik heb id h&m normaal 34 of 36. Maar voor een zw-broek heb ik maat 38. Maar blijkbaar velen met mij. Ze zijn altijd al weg als ik erom wil gaan. Pffff

Liefs,

Bokje

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 11 juni 2009, 11:57

Ah tiens, dat had ik niet verwacht. Goed om te weten, anders stond ik daar weer "ongelukkig" binnen twee weken "vetter dan een ander". :wink:

Ze zeggen toch altijd dat je dezelfde maat moet nemen. :roll:

En ja, bij de gewone maten is de 36 ook altijd het eerste weg. Ik vraag me altijd af wat al die 44'en daar massaal hangen te doen, ze kopen er daar precies evenveel van...

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 11 juni 2009, 12:05

Tis wel bij de h&m alleen heb ik de indruk. Ik heb een jeans gekocht van zerotonine, en daar heb ik wel 36. Maar moet zeggen zoals Pelkie al aangaf, die begint wel serieus te spannen. Ben op de zijkant ook een beetje uitgezet :oops: .
Had ook een rokje gekocht voor id zomer, moet me daar al echt in wurmen. En met het weer van de laatste dagen :?

Bokje

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 11 juni 2009, 12:16

Oké, grote dingen dus of goedkope dingen. :D

Ik verlang er eerlijk gezegd erg naar. Niet alleen omwille van de zwangerschap, maar ook om me terug wat "sexier" te voelen. Ik loop al weken in slobberdingen omdat ik niets anders durf dragen, en kvind dat echt niet leuk.

M'n billen zijn trouwens ook al iets dikker. Hoort erbij zeker... :?

Vanmorgen nog eens de onderbuik gemeten, op m'n bekken : 85 cm! Ik kom van 76 cm... :shock: :D Zal ook wel voor een stuk extra kussentjes zijn. :wink:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 70 gasten