3D - Echo

Sterretje
Berichten: 12336
Lid geworden op: 18 december 2007, 15:11

3D - Echo

Bericht door Sterretje » 23 juni 2009, 8:21

Hoi allemaal,

Ik had graag geweten hoe jullie denken over de zogenaamde pretecho's met 3D Beelden op foto/DVD.
Zouden jullie hier geld en verplaatsingstijd voor over hebben, of vinden jullie dit overbodig?

Zelf heb ik een gyn/ziekenhuis dat zelfs al tegen de gewone echo's is en waar ik vermoedelijk niet om een 3D beeld zal moeten vragen.

Om daarvoor speciaal naar een echocenter (commerciele handelszaak) te rijden, vind ik een beetje te veel van het goede. maar volgens mijn huisarts heeft iedere gyn en bijna ieder ziekenhuis een toestel staan waarmee je 3D beelden kan maken. Ook al maken er maar weinig gebruik van.
Ik vroeg me af: zou ik gewoon naar een willekeurige gyn kunnen gaan met de vraag of ze (eens eenmalig) een 3D- beeldje kunnen nemen, en dat zonder ik bij deze gyn 'klant' ben...?

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 23 juni 2009, 8:58

Kvind het super, zo'n 3D beeld. Veel realistischer dan 2D. Ik heb al een paar 3D beeldjes, door deel te nemen aan die studie. En ik ga zeker zo'n DVD laten maken bij een extern bureau. De verplaatsing wordt gekoppeld aan een familiebezoekje, dus maakt niet uit, en het geld, tja, ... Ik heb het er wel voor over, kvind het echt heel mooi zo'n 3D beeld. Op het laatste 3D beeld van ons ukje had hij/zij zijn/haar navelstreng vast als een knuffeltje. En dat was zooo schattig om te zien. Op een gewone echo zag je dat echt niet goed.

Naar een andere gyn stappen voor zo'n 3D beeld, tja, das maar kwestie van je stoute schoenen aantrekken denk ik. Je kan gewoon bellen en het vragen, als ze nee zeggen is er nog niks aan de hand hé, zeker als je die gyne toch niet kent. Ik kan me wel voorstellen dat veel gyne's het niet zo leuk gaan vinden, maar ja, moet je je daar iets van aantrekken, dat beslis je lekker zelf. 8) Ik zou zelf de moeite niet doen, omdat ik zo'n extern bureau niet zo duur vind, kzou het ook max twee keer laten doen, en ik denk één keer.

Vanne
Berichten: 65
Lid geworden op: 12 februari 2009, 21:21

Bericht door Vanne » 23 juni 2009, 11:04

hoi

ik laat het ook zeker eens doen, mijn broer en schoonzus hebben het ook gedaan van hun oudste kindjes en zij vinden het super.
Ik denk ook niet dat mijn gynaecoloog zo'n toestel heeft, maar mijn schoonzus is daarvoor in Wetteren geweest en ik heb op internet ook al gevonden dat er zo'n extern bureau in lommel is, en naar het schijnt ook eentje in gent, moet zelf nog eens rondzien waar ik zal gaan, als er eentje in mijn buurt is, dan ga ik daar.
Op de site van deze uit lommel staat als je het één keer laat doen in je zwangerschap dat je de mooiste beelden hebt op 28weken

Eleni
Berichten: 74
Lid geworden op: 5 december 2008, 16:12

Bericht door Eleni » 23 juni 2009, 11:30

Haai!

Ik denk dat ik het ook ga laten doen, onder het motto "dit heb ik nu wel verdiend"! We hebben hier zo aan gewerkt, zo voor afgezien, zo voor gevochten... ewel, nu ga ik me wat dat betreft eens verwennen zie! Maar dat is natuurlijk een keuze die je voor jezelf moet maken, ik ga het in elk geval wel pas doen zoals Vanne zegt, zo rond de 28 weken, ik weet ook nog niet waar... ik wist niet dat er iets in Wetteren was? Laat het weten wat je zal doen!

Groetjes,

Eleni

Sterretje
Berichten: 12336
Lid geworden op: 18 december 2007, 15:11

Bericht door Sterretje » 23 juni 2009, 11:57

Ik vind eigenlijk ook, dat wij dit verdient hebben! Mooi gezegd.

Er zou één in Gent zijn (heb ik gezien op internet) via studio9 months maar toen ik daar naar mailde bleek dat niet meer te bestaan.

Moest je in die buurt een bureau vinden, laat me dan iets weten als je wil....

groetjes

Vanne
Berichten: 65
Lid geworden op: 12 februari 2009, 21:21

Bericht door Vanne » 24 juni 2009, 17:52

ja ik vermoed ook dat studio9months niet meer bestaat en weet zelfs niet of deze in wetteren nog bestaaty, vind er eigenlijk weinig over terug op internet.
Ik geloof dat er wel een gynaecoloog is in het ziekenhuis van Gent die zulke echo toepast, maar ik ben zo meer te vinden voor zo'n extern bureau, weet niet waarom maar ja............

dus ik ben ook nog steeds op zoek naar een bureau in de buurt, want ik weet ook niet of je dit een tijdje op voorhand moet reserveren, die mensen hun agenda zal wel druk bezet zijn vermoed ik

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 25 juni 2009, 13:18

Ik laat het niet doen. Ik weet dat mijn gyn er één heeft en toch ga ik het niet expliciet vragen. Als ze het doet met dat toestel zal ik niet nee zeggen, maar het is normaal voorbehouden voor mensen waarbij een eventueel probleem werd vastgesteld. Dus eigenlijk heb ik liever niet dat ze het voorstelt :wink: .

Maar zelf laat ik het niet doen, omdat ik het eigenlijk nie zo super mooi vind die 3D echo beelden. Ik vind de 2D beelden mooier. Een andere reden kan ik me niet bedenken.

Liefs,

Bokje

bart
Berichten: 17
Lid geworden op: 27 juni 2008, 20:38

Bericht door bart » 30 juni 2009, 8:03

Wij hebben dit niet laten doen omdat ik het persoonlijk toch niet mooi vindt. Ik heb al zulke foto's gezien en ik vind het dus echt vies. Een andere reden is dat we gehoord hadden dat het niet zo gezond zou zijn voor de baby, maar of dit waar is weet ik niet.

Tammyke
Berichten: 507
Lid geworden op: 6 juni 2008, 12:09

Bericht door Tammyke » 30 juni 2009, 8:20

Wij hebben zo een 3D laten doen in Lommel. (2 keer :oops: ) De 1ste keer was ik 17 weken, kindje was zo groot als mijn hand en toch kon je alles zo mooi zien. Toen zag je hem nog volledig in beeld en op het einde zag je hem geeuwen, hihi zo van alle nu ist genoeg geweest e..
Hij heeft er niet veel van gemerkt thans, want ik heb moeten hoesten om er iets beweging in te krijgen. :D
2 de keer was ik 29 weken, nu zag je echt duidelijk zijn gezichtje. Op een bepaald moment zag je hem zelfs lachen en merkte die mevrouw dat hij net zoals ik een kuiltje heeft in zijn rechterwang als hij lacht. De lippen zijn juist de papa! Die heeft ook vollere lippen, echte kuslippen. :lol:

natheke
Berichten: 114
Lid geworden op: 21 november 2008, 0:46

Bericht door natheke » 1 juli 2009, 0:40

Vandaag 3D-echo gehad in Oirsbeek in Nederlands-Limburg, echt een aanrader voor wie dat wil, mijn verhaal vind je terug bij 'zwanger en blij'!

Nala80
Berichten: 124
Lid geworden op: 17 juni 2008, 17:25

Bericht door Nala80 » 4 juli 2009, 17:37

Oorspronkelijk waren wij het niet van plan. Bij ons heeft de gynaecoloog het zelf voorgesteld. Hij heeft ons doorgestuurd naar een collega voor een uitgebreide 3D echo om te zien of alles in orde is met de baby. Ik moet op t einde van de maand gaan, als ik zo ruim 22 weken ben.

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 6 juli 2009, 8:36

Nala, is er een specifieke reden waarom hij dat heeft voorgesteld? Of doet hij dat bij iedereen?

Liefs,

Bokje

Nala80
Berichten: 124
Lid geworden op: 17 juni 2008, 17:25

Bericht door Nala80 » 6 juli 2009, 9:58

wat is er mis? schreef:Nala, is er een specifieke reden waarom hij dat heeft voorgesteld? Of doet hij dat bij iedereen?

Liefs, Bokje
Ik had de indruk dat het voor hem wel routine is. Geen specifieke reden. Ik krijg ook maandelijks een echo, dus daar zijn ze zeker niet gierig/zuinig op :) Maar het geeft me wel een gerustheid om toch elke maand mijn boeleke nog eens te zien :)

Sterretje
Berichten: 12336
Lid geworden op: 18 december 2007, 15:11

Bericht door Sterretje » 20 juli 2009, 19:28

Vandaag eindelijk de langverwachte 3D echo
Jammer genoeg bewees ons beebje zich nogmaals cameraschuw en wou het niet met het gezichtje naar de foto...
Blijkbaar zit het confortabel met het gezichtje naar onder, tegen de baarmoederwand, de poep ter hoogte van de navel en de rug volledig tegen mijn buikwand.

Dus we mogen binnen 2 weken nog eens terug! Hopelijk heeft het babytje besloten zich dan van de beste kant te laten zien!

Voordeel is nu wel dat we nog eens de gelegenheid hadden hem/haar van kop tot teen te bewonderen. Professionele uitleg gekregen en alles was tip top in orde. Beebje woog nu al 600 gram. Een kanjer hé :)

Overmorgen echo bij de gyn en dan hebben we weer genoeg van de wonderfee gehad om er even tegenaan te kunnen!

fluffie
Berichten: 1582
Lid geworden op: 10 oktober 2008, 18:34

Bericht door fluffie » 20 juli 2009, 19:45

oooooo tof sterretje! Geniet van je roze wolk! :D

Véro.
xx

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Majestic-12 [Bot] en 17 gasten