Boos, bang, verbijsterd !

Plaats reactie
Argje
Berichten: 43
Lid geworden op: 10 juni 2009, 12:33

Boos, bang, verbijsterd !

Bericht door Argje » 26 juni 2009, 12:13

Kijk, als ik nog niet zeker wist of ik van gyne ging veranderen (zie maar in toppic algemeen :wink: ), ben ik daar nu 100% zeker van.
Heb juist telefoon gekregen van GHB om te zeggen dat de prof mijn afspraak op fertiliteit geannuleerd heeft (deuheu, welke afspraak???) want dat ik blijkbaar zwanger ben; of ik zo vriendelijk wil zijn om eens langs te komen voor een bloedonderzoek.
Ten eerste wist ik dus absoluut niets van die afspraak af - a nee, alles was toch inorde de laatste controle.
Ten tweede; wie zwanger, ik toch niet???

Enfin, ik heb dat mens de volle laag gegeven :oops:, mijn beleefdheidsregels waren ineens helemaal verdwenen.En ik heb gezegd dat ze tegen mijne gyne maar moest zeggen dat ik hem van ze lang leven niet meer wil zien (en ik heb er toen "ne se" aan toegevoegd)
Hier stond ik dus, wenend en helemaal van mijn melk. Ik heb ondertussen een zwangerschapstest gedaan en die blijkt inderdaad positief.
MAAR: hoe moet het nu verder? Eerst naar de huisarts, direct naar een andere gyne of eventueel via een geboortehuis?
Iemand tips?

MA
Berichten: 3552
Lid geworden op: 27 oktober 2008, 17:29

Bericht door MA » 26 juni 2009, 12:17

Lieve meid, 't is echt wel een kloothummel he ! Ook een manier om je te laten weten dat je zwanger bent. Ik zou als ik van jou was nu even naar een gewone gyn gaan, je geval uitleggen en vragen naar wij zij je nog kan doorverwijzen omdat jij in jouw situatie waarschijnlijk toch bijkomende opvolging nodig hebt. Heb je geen vriendinnen die een gyn in jouw omgeving hebben ? Dikke knuffel en toch ook een proficiat he ! Audrey

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 26 juni 2009, 13:04

Argje!!! Voorzichtige proficiat toch zenne!!

Wat een **** arts!

Kom maar eerst en vooral even tot jezelf meisje, 't zal wel een hele schok geweest zijn! Je kan inderdaad rustig een bloedname laten doen bij de huisarts. Je hoeft heus niet meteen bij een gynecoloog te gaan hoor, eigenlijk "moet" je pas voor je 12 weken echo, tenzij je zelf eerder wil gaan, dat beslis je helemaal zelf.

Je huisarts kan je daar trouwens ook wegwijs in maken, veruit de meeste vrouwen komen eerst bij een huisarts terecht volgens mij hoor.

Ik kan je niet zeggen of je speciaal bijkomende opvolging nodig hebt. Je wil het misschien wel, maar of het echt nodig is voor het welslagen van je zwangerschap? Ik denk het niet, misschien kan iemand anders van het forum je hier meer over vertellen?

Fille
Berichten: 52
Lid geworden op: 22 januari 2009, 12:35

Bericht door Fille » 26 juni 2009, 13:27

...
Laatst gewijzigd door Fille op 16 oktober 2012, 22:43, 1 keer totaal gewijzigd.

MA
Berichten: 3552
Lid geworden op: 27 oktober 2008, 17:29

Bericht door MA » 26 juni 2009, 13:29

Ik dacht begrepen te hebben dat Argje ofwel diabetes ofwel schildklierproblemen had en in dat geval moet je je zwangerschap wel degelijk bijkomend laten opvolgen...maar misschien ben ik in de war met iemand anders....

Argje
Berichten: 43
Lid geworden op: 10 juni 2009, 12:33

Bericht door Argje » 26 juni 2009, 14:48

:roll: Pff, eindelijk een beetje bekomen allé, dwz ik zit hier niet meer te brullen als een klein kind :wink:

Mijn planning is helemaal gemaakt: dinsdag laat ik onze neuroloog een bloedbonneke schrijven en doe ik een bloedtest - en ik ga een afspraak maken op gyne bij een ANDERE (hoe zou dat toch komen) gyne. Het goede nieuws: ik heb al iemand op het oog :wink:
Ik heb jammer genoeg echt wel medische begeleiding nodig want, zoals Ma zegt, mijn suiker is niet 100% oke en bij mijn vorige ZWS ben ik op 34 weken in het ziekenhuis terecht gekomen met een veel te hoge bloeddruk (en dit zou ik echt wel willen vermijden).

@Fille: ik werk zelf in GHB dus voor mij is het vrij aantrekkelijk om daar op consultatie te gaan (wij krijgen een verhoogde terugbetaling en als full-timer mag ik in uitzonderlijke gevallen tijdens de uren op afspraak). En nee, pipo zit niet in het MCH :D persoonlijk door mezelf gecheckd 8) . Versta me niet verkeerd: 't is echt nen hele slimme man maar aan zijn sociale vaardigheden scheelt er iets.

marb
Berichten: 485
Lid geworden op: 25 augustus 2008, 11:53

Bericht door marb » 26 juni 2009, 15:08

Argje schreef:... maar aan zijn sociale vaardigheden scheelt er iets.
Het understatement van de week!
Desalniettemin, proficiat! Bedenk: het gaat in dit geval niet om hoe het gebeurt, maar dat het gebeurt.

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 27 juni 2009, 12:16

Argje,

Proficiat meid!!! Wat vreselijk dat je gyn je dit zooooooooooo leuke nieuws op die manier laat weten. Maar geniet van je geluk!

Je hebt dus al besloten bij een gyn te gaan. Zou ik ook doen in jouw plaats. Je kan je ook altijd extra laten opvolgen door een zelfstandige vroedvrouw. Achteraf bekeken heb ik daar een beetje spijt van dat ik dat niet gedaan heb en nu vind ik het niet meer de moeite. Maar voor het begin helpt het denk ik wel voor de ongerustheid. Ik ben HEEL HEEL HEEL tevreden van mijn gyn, daar gaat het niet om hé. Maar gewoon zo extra controles zijn wel leuk denk ik voor je emotionele toestand.

Liefs,

Bokje

Argje
Berichten: 43
Lid geworden op: 10 juni 2009, 12:33

Bericht door Argje » 27 juni 2009, 22:08

Wel, ik heb net gemaild met een geboortehuis bij ons in de buurt of zij ook enkel de controles doen want anders ga ik naar daar - ze lijken zo persoonlijk en gericht (en voor vriendelijk en attent) te werken.
Ik ga wel ook bij een gyne want ik wil deze keer niet meer op 34 weken in het ziekenhuis belanden.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten