Iemand een kindje rond de zes maand?

Plaats reactie
Bjorn en Kim
Berichten: 4308
Lid geworden op: 24 augustus 2007, 10:56

Iemand een kindje rond de zes maand?

Bericht door Bjorn en Kim » 29 juni 2009, 12:03

Hey,

Hier iemand aanwezig met een beebietje rond de zes maand oud?

Lijkt me leuk wat ervaring uit te wisselen, het moeten niet altijd negatieve dingen zijn om over te praten he!!

Wij hebben een zoon van 21.06.09 Tibo, geboren na de eerst ICSI-poging.

Nu 27 weken van gisteren en een flinke brok van 8.160 kg en 72cm, juist z'n papa (2m01).

Groetjes,

Kim

Iris
Berichten: 123
Lid geworden op: 3 februari 2007, 9:06

Bericht door Iris » 6 juli 2009, 14:26

Hallo

Ons zoontje Rune werd geboren op 30/12/2008 - na 3 ICSI's - en is dus ondertussen net 6 maanden.

Hij is wel wat lichter en kleiner dan jullie zoontje: een goeie 7.5 kg en 69 cm, een goed gemiddelde blijkbaar, al zegt iedereen dat hij goed in zijn vlees zit :-)

Het is een heel gemakkelijk kindje voorlopig: eet goed, slaapt goed en is supervrolijk. Ik geniet dus van elk moment, zeker nu ik twee maanden vakantie heb.

Groeten!

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 6 juli 2009, 15:03

Leuk onderwerp! 't Helpt de zwangeren al weer een beetje verder dromen... Al wordt er hier momenteel al druk gedroomd. 8)

Bjorn en Kim
Berichten: 4308
Lid geworden op: 24 augustus 2007, 10:56

Bericht door Bjorn en Kim » 9 juli 2009, 11:43

Hoi Iris,

Tibo is ondertussen de 28 weken voorbij en we zijn naar K&G geweest 72,5cm en 8,540kg. Hij kan sinds zondag papa zeggen en bijna bal.

Hij begint nu echt spelletjes te spelen zoals kiekeboe, blaast terug als je naar hem blaast, neemt zijn tut al uit mijn mond om in de zijne te steken. Echt een toffe leeftijd nu.

Hij wil alleen nog zitten en rondkijken of op zijn buikje liggen.

Het is een zalig kindje.

Het enige mankementje van dit ogenblik is dat zijn tongriempje te strak zit en zal moeten doorgeknipt worden, daar heb ik wel wat schrik voor hoor. Normaal doen ze dit bij de geboorte maar ze hadden het niet gezien.

Groetjes

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 10 juli 2009, 8:43

Kim,

Ik heb nog geen kindje. Maar ik reageer omwille van het tongriempje. Ik had ook een te strak tongriempje. Bij hem hebben ze dat losgeknipt toen ik 6 jaar was. Toen moest ik ook een liesbreuk ondergaan en mijn mama had gevraagd om dat samen te doen. Op die manier was ik al onder verdoving.
Mijn broer had ook een te strak tongriempje, alleen niet zo erg als dat van mij. Hij heeft het pas laten doorknippen als hij al volwassen was.

Liefs,

Bokje

Bjorn en Kim
Berichten: 4308
Lid geworden op: 24 augustus 2007, 10:56

Bericht door Bjorn en Kim » 10 juli 2009, 14:13

Hey,

Mijn huisarts zou het graag nu laten doen om te voorkomen dat hij gaat sissen bij het spreken dus gaan we dat maar doen.

Groetjes.

MPDT
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 mei 2009, 22:45

Bericht door MPDT » 11 juli 2009, 23:44

Hoi meiden!

Wij hebben een heerlijk ventje dat bij de 4e IUI werd 'verwekt'!

Hij werd op 13.11 geboren en is dus bijna 8 maanden. Hij loopt wel een beetje voor op jullie kindjes maar het lijkt me wel leuk om wat ervaringen te delen hier! Jullie kunnen dan al een beetje vooruit kijken naar wat er komen zal en ik kan jullie vertellen wat ons zoontje allemaal kon ;)

Onze jongen heeft erg last (gehad) van reflux dus de eerste maanden zijn een hel geweest! Gelukkig heeft hij er nu minder last van. Verder is hij heel erg snel in zijn ontwikkelingen. Hij zat op 6 maanden al los (nog een beetje wankel maar wel zelfstandig) en sinds zijn 7 maanden kan hij kruipen!

Zijn jullie al met groente en fruit begonnen (op 4 maanden of 6 maanden pas)?

Groetjes,
M

Bjorn en Kim
Berichten: 4308
Lid geworden op: 24 augustus 2007, 10:56

Bericht door Bjorn en Kim » 13 juli 2009, 11:14

Hey,

Ik ben al op 12 weken begonnen met groentenpap en fruitpap omdat ons ventje ook reflux had.

Eerst nan ar gekregen + gaviscom + zantac maar hij kreeg hiervan enorme krampen (echt niet plezant) tot ze ons doodleuk zeiden om toch maar eens van melk te proberen wisselen. Hij heeft nu nutrilon ar zonder medicatie. Kunnen ze die melk eerst niet aanpassen zonder medicatie ipv direct al die medicatie? maar soit het is al veel beter maar als hij op z'n buikje ligt geeft hij 9 op de 10 nog wel terug.

Hij wil niet anders doen dan kruipen nu (29weken is hij nu) maar het lukt nog niet, hij gaat wel naar links en rechts maar niet vooruit.

Verder zit hij al even in zijn eetstoel en kan hij papa en bal zeggen (zonder de betekenis te kennen).

Het gaat heel snel :D

Bjorn en Kim
Berichten: 4308
Lid geworden op: 24 augustus 2007, 10:56

Bericht door Bjorn en Kim » 14 juli 2009, 10:31

Vanmorgen naar de dokter geweest voor zijn Tongriempje maar die wou niet knippen, wachten tot hij 2-3 jaar is omdat hij onder volledige narcose moet. 2u stess gehad voor niets dus...

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten