Onze 2 wondertjes

Plaats reactie
Wappie
Berichten: 3749
Lid geworden op: 7 oktober 2008, 9:56

Onze 2 wondertjes

Bericht door Wappie » 2 juli 2009, 18:29

Dag meiden,

Hier ben ik weer!
vorige week vrijdag was ik rustig mijn papierenrommel aan het sorteren (haat eigen administratie) toen er plots iets gebeurde. Mijn water was gebroken!!! Eerst lichte paniek want ik was alleen thuis en natuurlijk totaal onvoorbereid. Heb ik maar even de mama en papa gebeld want mijn ventje had een project en kon niet onmiddellijk naar huis. Dus binnen het half uur stonden ze hier. Ze hebben me onmiddellijk naar het ziekenhuis gebracht en een dik halfuurtje later kwam mijn ventje daar ook binnengestormd. Om 18.15u zijn ze me komen halen en om 18.52u is Matthias geboren (46cm - 2.5kg) en om 18.53u kwam Alexander piepen(50 cm - 2.7kg)!!
Een kleine verrassing was dat ze nog even in de couveuse moesten voor extra beademing. Omdat ik nog maar 34weken ver was waren de longetjes nog niet volledig ontwikkeld. Maar voor de rest alles ok. Ik heb ze slechts luttele seconden gezien omdat ze direct naar de couveuse gingen voor onderzoek met de kinderarts.
Dan even gevierd in de kamer met de grootouders, peters en meters. En dan een goede nachtrust tegemoet. Ik had ze dan nog steeds niet gezien... Het was heel druk op de materniteit en het zou iets voor zaterdag zijn. Maar om 00.30u 's nachts werd ik gewekt. De kindjes moesten overgebracht worden naar intensieve neonatologie in Wilrijk. Ze hadden teveel problemen met de ademhaling. Vooral Matthias had heel veel moeite. Niemand had dit verwacht omdat ze zo'n mooie gewichtjes hadden, maar het blijft een feit dat ze 6weken te vroeg zijn.
Ik natuurlijk heel ongelukkig... Ze zijn er dan even tot bij mij gereden in de couveuse alvorens ze te vervoeren naar Antwerpen. Maar ik kon ze echt niet goed zien met al die machines en draadjes,... s'Nachts heb ik dus niet veel meer geslapen. En zaterdag was een dag vol tranen en verdriet. Ik voelde me geen mama :cry:
Zaterdag kregen we dan het nieuws dat Matthias het vrij goed deed, maar Alexander wat minder. Ook stelde de kinderarts ons gerust dat dit volkomen normaal was voor kindjes op 34weken en dat ze met een beetje hulp er wel zouden geraken.
Zondag nog steeds hetzelfde, Matthias zijn beademing werd wel stilletjes aan afgebouwd, bij Alexander geen verandering.
Maandag mocht ik dan vanuit( het ziekenhuis op bezoek gaan in Antwerpen. Een beetje vermoeiend en ngo pijnlijk maar met de nodige dosis pijnstillers te doen. Het werd een zeer emotionele dag! Ik zag eindelijk mijn twee ventekes sinds de geboorte en met al de tubekes en buisjes was het toch even verschieten. Ik mocht ze aanraken, maar ze waren zeer prikkelbaar. Dus ik was echt heel ongelukkig dat ik mijn ventjes niet kon troosten.
Maar elke dag ging het een beetje beter. Disndag was Matthias van zijn beademing af en sinds gisteren ook Alexander. We hebben ze ondertussen allebei al mogen pakken en ik heb zelf vandaag de pampertjes mogen verversen. Een zaaaaaalig gevoel.
Vandaag mocht ik het ziekenhuis verlaten en ben nu thuis, zonder mijn beebjes... Een heel raar gevoel. Ik heb het voor de moment zeer moeilijk. Elke keer als ik ze moet achterlaten breekt mijn hart. Ik wil ze zo graag mee naar huis nemen. Maar nog even geduld en ze zijn voor altijd bij mama en papa!!
Zo, dat was een beetje mijn verhaal en uitleg van mijn afwezighied. :)

jufke
Berichten: 503
Lid geworden op: 12 januari 2009, 20:03

Bericht door jufke » 2 juli 2009, 20:07

Proficiat!!!!!! Hopelijk zijn ze snel thuis

Sterretje
Berichten: 12336
Lid geworden op: 18 december 2007, 15:11

Bericht door Sterretje » 2 juli 2009, 21:17

OOOh Wappie,

wat leuk en minder leuk tegelijk zeg.
Zo onverwacht je twee wondertjes geboren.
Is de bevalling zelf dan vrij vlot gegaan?

Was wel even spannend zeg met je twee wondertjes. Maaaaar.... 't zijn vechtertjes en met de nodige verzorging komen ze er wel!

Heel mooie namen trouwens.
Ik ben superblij voor je en hoop dat je thuis heel snel van het gezinsgeluk mag genieten.

En een heeel dikke proficiat!!

Wappie
Berichten: 3749
Lid geworden op: 7 oktober 2008, 9:56

Bericht door Wappie » 2 juli 2009, 21:43

De bevalling is heel vlot gegaan. Twas ook een keizersnede, dus echt veel heb ik niet moeten doen :) Eerst was er even paniek omdat het toch vroeg was, maar dan hoorde ik dat hun gewichtjes zo ok waren dus was ik gerust gesteld.
Ik weet dat ik ze wel mee naar huis kan nemen, maar slechts met een beetje vertraging. Als ik ze eindelijk thuis heb zal ik ze NOOIT meer loslaten.
En zoals je zegt, ze doen het echt super! Ik ben er nu al apetrots op!!

Argje
Berichten: 43
Lid geworden op: 10 juni 2009, 12:33

Bericht door Argje » 2 juli 2009, 21:48

Proficiat Wappie & man met jullie kleine schatjes. Toch wel kloeke ventjes voor 34 weken zwanger te zijn.
Het is natuurlijk heel erg jammer dat ze nog niet mee naar huis mogen en het moet vreselijk zijn om ze iedere keer achter te laten. Maar nog even geduld en jullie vechtertjes gaan jullie ganse nachten wakker houden :D (niet dat ik dat jullie toewens natuurlijk :wink: )
Veel succes en neem zelf ook wat tijd om te herstellen.

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 3 juli 2009, 8:23

Wappie PROFICIAT meid YAY he!! En wow, wat een rollercoaster aan emoties alweer, al is al het voorgaande waarschijnlijk niks hé in vergelijking met dit!

Ben super blij voor jullie en ik hoop ook van harte dat je snel je jongens letterlijk tegen je boezem mag drukken! :wink:

Het moet vast verschrikkelijk zijn nu voor je, zo alleen zonder je kindjes, en de hormonen die vluchten uit je lichaam... Mega knuff zenne!!! Laat je lekker verwennen en probeer toch goed te rusten als dat kan, je gaat 't nodig hebben! :D

Zabbie
Berichten: 551
Lid geworden op: 20 april 2009, 17:00

Bericht door Zabbie » 3 juli 2009, 8:59

Wow Wappie, dikke proficiat!
Kan me wel voorstellen dat je heen en weer geslingerd wordt tussen blijdschap en minder gelukkige gevoelens. Niet alleen omwille van het feit dat je ze elke keer nog moet achterlaten in het ziekenhuis, je hormonen spelen je ook nu weer parten. Things can only get better hè!
Het is al heel goed dat ze van de beademing af zijn, binnenkort zijn ze voorgoed bij jullie. Tot die tijd toch maar goed proberen te rusten nu je nog de kans hebt, want je zal het nodig hebben eens ze thuis zijn...
Dikke knuf.

Vereltje
Berichten: 1948
Lid geworden op: 16 mei 2008, 10:02

Bericht door Vereltje » 3 juli 2009, 9:14

Wow Wappie wat een verhaal! Mega proficiat met je twee bengels, en dat je ze snel mee naar huis mag nemen! Zoals je zelf al zei, met zo'n geboortegewicht komt dat allemaal wel snel in orde. Geniet er maar van!

Wappie
Berichten: 3749
Lid geworden op: 7 oktober 2008, 9:56

Bericht door Wappie » 3 juli 2009, 10:03

Danku meiden!
Het heeft echt zijn ups en downs. Ik heb vannacht zalig geslapen thuis, nog een paar keer wakker geweest van de pijn, maar het viel wel mee. Soms denk je dan "amai als die twee hier al waren..." maar zo wil ik niet denken. Het zijn mijn schatjes en ik wil ze thuis.
De gyneacoloog heeft me gezegd dat ik deze tijd optimaal moet benutten om beter te worden. Zodat ik 100% hersteld ben als ze thuis komen.
En de gewichtjes, jaja, het zijn flinke mannen, maar dat heeft de gyne altijd gezegd. Ze zei me gisteren nog dat ze al hun energie hadden gestoken in hun lengte en gewicht maar niet genoeg in de ontwikkeling van de longetjes. We kijken vooruit meiden! Binnenkort heb ik ze een hele dag voor mij!! :D

Grieteke
Berichten: 130
Lid geworden op: 14 februari 2009, 14:14

Bericht door Grieteke » 3 juli 2009, 10:10

Proficiat!! Weldra zijn jullie 2 kindjes voorgoed bij jullie!

Ikke26
Berichten: 301
Lid geworden op: 15 april 2008, 14:50

Bericht door Ikke26 » 3 juli 2009, 10:22

Wappie, een héél dikke proficiat hé!!! Hopelijk mag je je wondertjes héél snel mee naar huis nemen. Dan kunnen jullie écht van jullie gezinnetje beginnen genieten... Probeer maar goed te rusten, zodat je je idd 100% kan geven als die 2 bengels eindelijk thuiskomen!!!

grootgevaarke
Berichten: 4815
Lid geworden op: 15 juli 2008, 14:20

Bericht door grootgevaarke » 3 juli 2009, 14:07

Wappiemama, een dikke proficiat!!! elke dag komen ze een beetje dichter bij huis. Vertrouw hen nog maar heel even toe aan de goede zorgen van neonatologie. Het zal geweldig worden eens ze naar huis mogen. Heb je al enig zicht op wanneer ze naar huis zouden mogen komen?

Tammyke
Berichten: 507
Lid geworden op: 6 juni 2008, 12:09

Bericht door Tammyke » 3 juli 2009, 15:01

Wappie dikke proficiat met je 2 schatjes. :D

Het zijn inderdaad 2 flinke mannekes, ze zullen wel snel naar huis mogen en ze zijn daar toch in goede handen ook.
Rust jij nu maar goed uit, want ze zullen sneller thuis zijn dan je mss denkt en dan begint het allemaal. :wink:

Heb je niet teveel last van de wonde van de keizersnede?

Dikke knuffel en nogmaals PROFICIAT meid

Fieke 13
Berichten: 145
Lid geworden op: 20 januari 2009, 19:48

Bericht door Fieke 13 » 3 juli 2009, 15:20

hey wappie,
Een hele dikke proficiat met je twee ventjes. Ik vind het trouwens prachtige namen. :D Ik hoop dat je snel met drie mannen onder een dak zit. Gebruik de tijd maar goed om te rusten want je zal je handen wel vol hebben denk ik. Hopelijk zal het snel zover zijn.
Groetjes fieke

Wappie
Berichten: 3749
Lid geworden op: 7 oktober 2008, 9:56

Bericht door Wappie » 3 juli 2009, 19:29

Hey meiden,

Ben terug van Antwerpen en ik heb ze allebei een flesje mogen geven. De volle 10 milliliter :D Ze doen het echt flink!
Ik heb ook de kinderarts gezien en maandag komen ze uit intensieve zorg neonatologie naar de neonatologie in Mechelen (waar ik bevallen ben) dat is toch wat dichterbij. Dan is het een kwestie van hun voeding op peil te krijgen. De kinderarts zegt dat we spreken over een week tot 2weken, dat is realistisch.
Ikzelf heb het moeilijker vandaag. Had gehoopt op een rustige thuiskomst, maar mijn schoonouders stonden hier vanmorgen al om 8.30u!!! en zijn nu net vertrokken. Ik zie die mensen graag want ze doen veel voor mij, maar ik wil ook gewoon wat rust. Heb nog veel last van de hormonen en soms ook van de wonde. Het heeft zijn ups en downs.:cry: Ik wil gewoon wat tijd met mijn ventje... Soms vind ik dat ze hun teveel opdringen. Wat gaat dat zijn als de twee hier zijn. Ik wil niet dat ze elke dag over de vloer komen...
Bah, stomme hormonen...
Ik heb toch twee ongelofelijk schoon ventekes!!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 61 gasten