Onze 2 wondertjes

Wappie
Berichten: 3749
Lid geworden op: 7 oktober 2008, 9:56

Bericht door Wappie » 17 juli 2009, 16:54

Helow allemaal,

Het is eindelijk zover :D :D :D :D
Glunder, glunder, glunder... :D
Onze ventekes mogen op 22/07 naar huis!!! JIEPIEEEEEEE!!! alles gaat echt heel goed, ze eten nog niet optimaal, maar al wel goed genoeg om de sondes te verwijderen. Dus ik heb onze kindjes voor het eerst zonder buisjes en plakkers gezien!!
Op 6weekjes moeten ze nog 1 nachtje binnen voor een test voor wiegedood. Als ze dan verhoogde kans hebben op wiegedood krijgen ze een monitor mee naar huis. Dus dat is voor binnen 3weekjes.
Dan moet ik nog om de 2weken op controle bij de kinderarts om ze goed op te volgen.
Heel heel heel veel info gekregen van de kinderarts, maar ik ben gewoon superblij dat ze volgende week eindelijk naar huis mogen! Dan zal er pas leven in huis zijn :D :D

lisa marie
Berichten: 2449
Lid geworden op: 20 mei 2009, 19:17

Bericht door lisa marie » 17 juli 2009, 17:57

Ik kan me nu echt levendig voorstellen dat je me een grote glimlach op je gezicht rondloopt !

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 19 juli 2009, 9:20

Joepie Wappie!!!! Geniet ervan. Nu is het niet zo lang meer hé.

Liefs,

Bokje

liezeke
Berichten: 2798
Lid geworden op: 14 juli 2009, 7:23

Bericht door liezeke » 19 juli 2009, 10:57

Heej Wappie,

Proficiat met je twee (sorry 3) mannekes! Heb je verhaal gelezen en het heeft me nogmaals ontroerd. Heb lang op de NICU in het Middelheimziekenhuis gewerkt maar met spijt in mijn hart wegens reorganisatie (kinderen brengen niets op hé) nu niet meer. Ik heb er niet alleen veel geleerd over de ontwikkeling van een (preterm) kind maar ook over de beleving van de ouders bij een ingrijpende gebeurtenis. De ene moment zitten ze nog veilig in je buik, de andere moment liggen ze op een 'star trek' afdeling. Allemaal buisjes, tubes en catheders en die angstaanjagende monitor boven de bedjes die je bij het minste bijna een hartaanval bezorgt met zijn schel alarm...
Respect hoor dat je dat allemaal zo moedig bent doorgekomen!

Liesje

Wappie
Berichten: 3749
Lid geworden op: 7 oktober 2008, 9:56

Bericht door Wappie » 19 juli 2009, 14:37

Bedankt Liesje!
Idd, de eerste dagen had ik het heel moeilijk... Ik was heel blij dat mijn jongens er waren, maar langs de andere kant zo verdrietig dat ik ze niet bij mij had. Iedereen feliciteerde me, maar het deed me niet veel omdat ik niet kon pronken met mijn 2schatten.
Ze hebben in Antwerpen en Mechelen ongelofelijk gezorgd voor Matthias en Alexander, en altijd met een grote glimlach! Daar bewonder ik ze ook voor. Want het is volgens mij geen gemakkelijke job. Maar ze hebben het één voor één schitterend gedaan!
Het enige waar ik nu nog mee worstel is de overbescherming. Ik heb schrik dat als ze thuis zijn, ik ze niet meer ga willen afgeven. Het liefst van al zou ik met 2weken opsluiten met mijn ventje en genieten van onze 2bengels. We zijn al bijna 4weken ouders maar hebben de eerste momenten gemist en dat vind ik spijtig. Maar als ze thuis zijn hoop ik dat de mensen ons even gerust laten zodat wij eerst kunnen genieten van het ouder zijn :D

Tammyke
Berichten: 507
Lid geworden op: 6 juni 2008, 12:09

Bericht door Tammyke » 20 juli 2009, 7:11

Oh Wappie kan me zo voorstellen wat een zalig gevoel het zal geven als jullie thuiskomen.
Geniet ervan meid!

De mensen die verstand hebben (al is me opgevallen dat er maar weinig zo zijn...) die gunnen jullie de eerste dagen rust. Zeg anders maar dat het voor de jongens niet goed is, ineens veel bezoek. :wink:

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 20 juli 2009, 7:51

Wappie, wees gewoon eerlijk en zeg tegen het bezoek "nu nog even niet. Wij moeten onze draai nog vinden en we willen nu even genieten van ons gezin". Daar is toch niets mis mee? En zij met verstand zullen dat begrijpen, en de anderen hebben gewoon pech.

Geniet ervan Wappie?

Liefs,

Bokje

Wappie
Berichten: 3749
Lid geworden op: 7 oktober 2008, 9:56

Bericht door Wappie » 20 juli 2009, 9:12

Jullie hebben gelijk hoor. Ik kan mij daar gewoon heel druk in maken, mijne vent is daar anders in. Die maakt zich voorlopig nog niet druk.
Maar ik denk ook dat ik het subtiel ga laten vallen dat we de eerste dagen liever met ons 4zijn. Het is nu eenmaal een feit dat we nog nooit een hele dag alleen zijn geweest met hun.
Oh, ik kijk er echt zo naar uit!!!! Nog 2keer slapen :D :D :D

liezeke
Berichten: 2798
Lid geworden op: 14 juli 2009, 7:23

Bericht door liezeke » 20 juli 2009, 9:22

je kan ook een soort van 'geboortefeestje' of 'babyborrel' doen waarop iedereen ineens de revue passeert. mensen die willen bezoeken kan je daarheen verwijzen.

overbescherming, tja... heb al zo veel kindjes gezien en evenveel ouders en nog meer bommakes, tantekes, kinderartsen,kinderpsychiaters en noem maar op. ieder heeft wel zijn mening over hoe het nu moet die kleine wezentjes op te doen groeien tot zelfstandige, weerbare, liefst zo slim mogelijke jonge mensen. een moeilijke opgave om je weg daardoorheen te banen want elk kind is anders. neem je tijd om je kindjes te leren kennen en kijk wat je herkent in jezelf en je ventje. jullie viertjes tellen nu, laat de rest van de wereld maar borrelen.


geniet ervan,

Liesje

grootgevaarke
Berichten: 4815
Lid geworden op: 15 juli 2008, 14:20

Bericht door grootgevaarke » 20 juli 2009, 14:30

Wappie, nog 2 keer slapen!!! Zooooo spannend voor jou/jullie! Eindelijk het geluid van een baby in huis :D (baby's in jouw geval dan nog... :wink: )

En dat opvoeden, dat komt allemaal vanzelf! Ik betrap er mezelf wel op dat ik in het opvoeden zo goed op mijn moeder lijk :roll:

Sterretje
Berichten: 12336
Lid geworden op: 18 december 2007, 15:11

Bericht door Sterretje » 20 juli 2009, 17:07

Nog heel eventjes Wappie en dan zijn ze thuis! Super gewoon.

Geniet ervan, en las gerust een gezinnetje-moment in, zonder alle bezoekjes en verplichtingen.

Je moet by the way ook een nieuw ritme zien te vinden dus't zal een enorme aanpassing zijn, voor jullie viertjes!

xxx

fluffie
Berichten: 1582
Lid geworden op: 10 oktober 2008, 18:34

Bericht door fluffie » 20 juli 2009, 19:36

Ooooo Wappie!! Super meid! Geniet maar met jullie vieren!

Véro.
xx

SN
Berichten: 273
Lid geworden op: 14 augustus 2007, 10:26

Bericht door SN » 21 juli 2009, 7:59

hey wappie

ben effe van site geweest, maar wat ik hier lees is SUPER!! allereerst dikke proficiat met je 2 zoontjes. het moet geweldig gevoel zijn dat ze morgen naar huis mogen...

wij zijn van gisteren 6 maanden. waren effe op vakantie (5 dagen naar zee, de laatste onder ons 2)... euhm euhm, zaterdag aangekomen, 's avonds bloeding, zondag binnen op spoed en mag vandaag naar huis. Cervix is wel weker, maar geen ontsluiting. mag vandaag naar huis... hebben nog 1 dagje samen aan zee en gaan het er goed van nemen! de tweeling doet het goed, gisteren waren ze beiden 1150 gr. niet slecth voor bijna 27 weken!

ken dat gevoel van die schoonouders... maar heb aan iedereen duidelijk gemaakt dat ik ZEKER zal bellen als ik hulp nodig heb, ook al is het 10x op een dag. maar dat ze dat aan mij moeten overlaten. Niet dat ze
dagelijks met 5 man aan mijn deur staan! want idd, mijn man en ik willen ook genieten van ons nieuw gezinsleven.bij ons is het nog zo dat schoonouders straat verder wonen en mijn man hun enig kind is;

maakt het er zeker niet gemakkelijker op. maar doorbijten meid. en zeggen als het je niet gaat, dat kan zeker op een vriendelijk manier, want idd, iedereen heeft het beste met ons voor hè. maar beter zeggen dan dat je er je druk in maakt.

veel succes met de thuiskomst van de jongens morgen!

Wappie
Berichten: 3749
Lid geworden op: 7 oktober 2008, 9:56

Bericht door Wappie » 21 juli 2009, 8:29

Danku SN!!
Ben heel blij dat alles in orde is met je tweeling!
Ik heb het er gisteren met mijn man nog over gehad. Ik weet dat het zwaar zal zijn, maar ik zie het zooooo goed zitten! Andere mensen maken me soms bang... Dan krijg je de raad: "zorg maar goed voor jezelf, wacht maar tot ze thuis zijn, geniet nu nog van de rust,... blablabla!!
Het zijn mijn schatjes en ik zou niet liever willen dat ze eindelijk naar huis komen! Het is met momenten echt zwaar geweest.
Van de schoonouders moet ik inderdaad een beetje afblokken. Het zijn ook hun eerste kleinkindjes, en mijn man zijn broer is 6jaar jonger en heeft nog geen vriendin, dus ze weten dat dit voorlopig eventjes de enige zijn. Maar soms moet je tegen mijn schoonmoeder gewoon hard zijn. Nu komen ze woensdag toch even langs 's avond, even dag zeggen. Ze wonen ook vlakbij en zullen maar even blijven.
Ik hoop gewoon dat ze hier niet elke dag zullen staan.
We zullen wel zien! Ik ga nu gewoon nog één dagje super-nerveus zijn, want morgen is het EINDELIJK zover en zullen we met 4 thuis zijn ipv 2!!!!
:D :D

grootgevaarke
Berichten: 4815
Lid geworden op: 15 juli 2008, 14:20

Bericht door grootgevaarke » 21 juli 2009, 21:28

wappie, morgen grote dag! Het zal jullie zo deugd doen om jullie bengels mee naar huis te nemen.

En ik weet dat ik ook gezegd heb: probeer nog zoveel mogelijk uit te rusten, maar dat was zeker niet om je bang te maken. Het is gewoon realiteit: in het begin is het zwaar & vermoeiend, maar dat neem je er met plezier bij natuurlijk, dat wil je voor geen geld ter wereld meer missen/ruilen. Heel veel babyplezier gewenst!!! Het is toch zo zalig :wink:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten