Onze 2 wondertjes

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 26 juli 2009, 8:43

Ahah loeki, ik merk dat je hier toch wel redenen hebt om zwanger en blij te zijn ook. Je voelt je beebje duidelijk, dus die laat je weten eilà ik leef nog zenne, je angstmonster heeft ongelijk. Voilà, dan zijn we al met vier die dat zeggen.

Wappie, lukt het een beetje om het bezoek nog buiten te houden. Gelukkig helpt je ventje je goed. Maar hij zal vast ook een trotse papa zijn!

Liefs,

Bokje

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 26 juli 2009, 12:08

Oh ja, wriemelbeebje helpt me enorm in de strijd tegen het angstmonster! Alleen het 20-weken-echo-angstmonster moet nog even getackeld worden... :? Maar we gaan ervoor! Nog maar twee weekjes en half tot de officiële echo en een "preview" zaterdag al. Moet lukken!

Hihi Wappie, ik zie je al zitten, met wallen tot op die glimlach... :lol: De eerste maandjes zijn het zwaarst zeker (?), 't kan alleen maar beter gaan en het gaat nu al goed eigenlijk hé! Genieten maar meid, met volle teugen hé! En laat maar weten wanneer er een "moppertopic voor mama's" moet gemaakt worden! :D

Ja ik denk dat ik vorige week wat teveel gedaan heb. Kvoel me nu net alsof ik een marathon gelopen heb. 8) Maar morgen mag ik weer rustig achter mijn bureautje kruipen hé. :roll:

Wappie
Berichten: 3749
Lid geworden op: 7 oktober 2008, 9:56

Bericht door Wappie » 30 juli 2009, 16:11

Pffff... vandaag beetje een baaldagje... We hebben gisteren in de late namiddag toch maar terug gebeld naar de kinderarts, want de krampjes en pijnlijke grimassen werden erger met de minuut. Ik was gewoon op. Ze weenden en krijsten en er was niets dat hen kon troosten :cry:
De kinderarts heeft dan toch nog andere melk gegeven, Nutramigen. Dat is eigenlijk een dieetmelk (tegen koeienallergie) die ook alle symptomen van krampen zou moeten tegen gaan. Als ze dan nog zoveel last blijven hebben zou het iet anders zijn. Ze hebben dan eigenlijk een goede nacht gehad en ze zijn al redelijk braaf geweest vandaag. Nu liggen ze allebei mooi te slapen. Ik vind het toch zwaar hoor. En nu is mijn venteke nog thuis, maar maandag sta ik er alleen voor en ik heb zoveel bang dat het niet zal lukken...
Ik ben nog altijd een heel gelukkige mama, maar dat huilen kan soms zo uitputtend zijn.
Enfin, laat ons hopen dat de nieuwe melk wel effectief is.

Vereltje
Berichten: 1948
Lid geworden op: 16 mei 2008, 10:02

Bericht door Vereltje » 30 juli 2009, 16:17

Hey Wappie, de moed niet verliezen he! Als je het gevoel hebt dat het allemaal teveel wordt, moet je op tijd hulp inroepen, zeker met twee van die kadees! Ik twijfel er natuurlijk niet aan dat je een geweldige mama bent, maar ik kan me voorstellen dat dat huilen (in stereo :wink: ) heel uitputtend is!

Tussen twee huilbuien door genieten van je mooie jongens en van de rust! Knuffel!

Wendel
Berichten: 1047
Lid geworden op: 9 maart 2009, 10:45

Bericht door Wendel » 30 juli 2009, 16:54

Jawadde! Wat heb ik gemist?!?

Ik durf me hier op DVO meestal alleen op het algemeen forum wagen, maar vandaag is het zoo rustig op't werk, en zoo rustig op't algemeen forum dat ik mijn horizonten wat verruimd heb, en wat kom ik hier tegen??? Wappie is bevallen van 2 ventekes!!!

Beetje laat aan, maar toch een hele dikke proficiat, Wappie! (kan een late felicitatie de baaldag wat opfleuren?)

Hopelijk kunnen jouw kereltjes de nieuwe melk beter verdragen..

Knuff, Wendy

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 30 juli 2009, 17:01

Vereltje er zijn al veel beebjes geholpen hoor met die nutragimen. 80% van de kindjes met krampen zou een koemelkeiwitallergie hebben!

Ik herinner me de eerste maanden van de twins bij m'n zus. Op een gegeven moment heeft ze mij ermee laten zitten en is ze huilend weggelopen. Zo ver ben je nog niet hé. :wink: Ik was trouwens op na een paar uur, haha. Das niet meer wenen hé, das echt krijsen dat ze doen, verschrikkelijk. :(

Het is gewoon verschrikkelijk uitputtend nu voor je, zowel lichamelijk als emotioneel! Je ukjes hebben op de moment van de krampjes misschien wel pijn, maar als ze slapen zijn ze het vast alweer vergeten he meid, ze zijn nu lekker rustig en dan kunnen ze recupereren! En jij ook!

Je hoeft je zeker niet te schamen meid voor die dipjes, ik zei het toch al, een moppertopic voor mama's, moet kunnen!

Dikke dikke dikke knuff meid!!!

Wappie
Berichten: 3749
Lid geworden op: 7 oktober 2008, 9:56

Bericht door Wappie » 30 juli 2009, 17:02

Hey Wendy!!
Mercikes :D

Ja, ik heb het nogal heel druk en lees nog mee op het forum Algemeen, maar heel af en toe... Tis soms nogal veel om alles bij e houden :oops:
Ik hoop ook dat de melk helpt, en tot nu toe (hout vasthouden) is het al redelijk geweest vandaag. Ik ben nu gewoon effe doodmoe en dan kan ik weinig verdragen... Maar elke morgen als die rakkers bij ons in bed liggen, dan weet ik dat het voor de goede zaak is :D
Vereltje, de stereo is er inderdaad soms over! Maar op andere momenten stelen ze gewoon m'n hartje. Tja, deze momenten, daar moet elke nieuwe mama door denk ik :D
Effe mopperen kan goed doen hé!

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 30 juli 2009, 17:15

Kvind het super dat je nog de tijd vind om een berichtje voor ons neer te pennen Wappie! :D

En nu maar een dutje? 8)

lisa marie
Berichten: 2449
Lid geworden op: 20 mei 2009, 19:17

Bericht door lisa marie » 30 juli 2009, 19:32

Ja Wappie, ik moet je ook bewonderen dat je de tijd vindt om hier te komen !!!
Ik hoop dat het ondertussen weer wat beter gaat !

Zeg, heb je er niet aan gedacht iemand van kraamzorg te laten komen ? Normaal gezien betaalt de mutualiteit daar het grootste deel van terug.
Zij kan je dan toch wat helpen en wat werk uit handen nemen.

Wappie
Berichten: 3749
Lid geworden op: 7 oktober 2008, 9:56

Bericht door Wappie » 31 juli 2009, 8:46

Vannacht was het een goede nacht :D
Ze hebben geslapen van 23u tot 03u. Dan van 04u tot 6.15u. Niet sllecht hé!!
Sebiet ga ik eens wandelen naar de kinderboerderij! Een beetje frisse lucht zal deugd doen!
Ik heb terug nieuwe energie! :D :D

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 31 juli 2009, 8:48

Wij zouden geradbraakt zijn na zo'n nacht... :lol:

Goed dat het voor jou een goede nacht was, geniet van de wandeling! :D

Sterretje
Berichten: 12336
Lid geworden op: 18 december 2007, 15:11

Bericht door Sterretje » 31 juli 2009, 8:50

Yeaah wappie. Positieve evolutie hé!
Zal in het begin zeker met ups en downs zijn.

Neem zeker zelf de nodige rust als je de kans hebt, en geniet zo veel je kan.

Je twee prachtige wondertjes!!

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 3 augustus 2009, 8:44

Wappie,

Je mag zeker eens mopperen over je kleintjes, wat uiteraard niet betekent dat je niet blij met ze bent. Dat is net zo bij een zwangerschap hé. Als wij mopperen betekent dat ook niet dat we de zwangerschap niet meer willen.
Maar goed dat ze eergisteren een "goede" nacht hebben gehad. Geniet van je wondertjes!

Liefs,

Bokje

Ikke26
Berichten: 301
Lid geworden op: 15 april 2008, 14:50

Bericht door Ikke26 » 6 augustus 2009, 11:40

hey wappie, hoe doen ze het nu? Zijn hun krampjes al beter???

Al wat je hier al geschreven hebt herken ik enorm!!! Arne moest ook eerst op neo blijven omdat hij nog niet kon eten, kreeg ook eerst sonde en mocht ook naar huis zodra hij alle voedingen zelfstandig kon drinken. Arne heeft ook veel krampjes (geef borstvoeding hé), kinderarts dacht dat het eerder zijn maag was want hij wil precies altijd braken maar slikt de (zure) melk telkens weer in zodat zijn slokdarm wat geïrriteerd zou zijn? Is al enkele dagen (allé bijna een week) dat hij 's nachts (vanaf 22u tot ongeveer 3u) élk uur vraagt om eten (en daar zijn we dan bijna 45min mee bezig, dus hij slaapt dan gewoon niet, en ik ook niet...). In de dag laat hij meestal 3 a 4u tussen zijn voedingen. Vannacht heeft hij om 00u30 gegeten en is hij rond 4u pas weer wakker geworden!!! Was zalig, eens 2,5u kunnen slapen!!! We moeten hem wel na elke voeding tegen ons aanleggen op zijn buikje want hij raakt anders niet in slaap. Na ongeveer 30min (soms langer, soms korter) kunnen we hem dan in zijn bedje leggen. Dan zijn de meeste krampjes over. Dus als je die tijd meetelt zijn we toch iets meer dan een uur per voeding bezig... Eens hij slaapt, slaapt hij overal door, is echt een schatje. Wenen doet hij eigenlijk totaal niet (tenzij we hem meer dan 30min laten liggen als hij honger heeft, maar zo barbaars zijn we niet hé). Enkel bij die krampjes schreeuwen van de pijn. Dan breekt uw hart wel ff hé! Maar eens hij dan weer slaapt lijkt hij gelukkig.

Veel herkenbare dingen dus!!! Ik hoop dat je twins het goed doen. Zijn ze al goed bijgekomen?

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 6 augustus 2009, 21:04

Ikke,

Geniet van Arne. Het zal vast wel lastig zijn die voedingen. Maar eens betert het. Ik hoop voor u liever vandaag dan morgen. Hopelijk slaapt hij vandaag ook weer flink, zodat jij ook je rust hebt.
Gelukkig is hij verder wel een schatje hé!

Liefs,

Bokje

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten