18 weken zwanger ervaringen

Plaats reactie
Charlotte2009
Berichten: 41
Lid geworden op: 18 mei 2009, 15:32

18 weken zwanger ervaringen

Bericht door Charlotte2009 » 5 juli 2009, 9:36

Hallo allemaal,

Even kort ons verhaal. Wij wilden altijd eerst kindjes en dan trouwen. Toen we na 1.5 jaar proberen nog niet zwanger waren, beslisten we om toch al een trouwdatum vast te leggen. Nu werd dit altijd uitgesteld door de kinderwens, die maar niet ingevuld werd, dus extra frustratie. We planden de trouw binnen een half jaar zodat ik, moest ik zwanger worden, niet hoogzwanger zou trouwen. Twee maanden later werd ik zwanger :P Ik heb dit onmiddellijk aan de bruidswinkel gemeld. Daar zeiden ze me dat je op 4 maanden nog niet echt een buikje hebt en ik me dus geen zorgen moet maken. Ik moet ook geen grotere maat pakken volgens hen omdat ik nog wel (een beetje) ruimte had in het kleed. Nu begin ik me toch wat zorgen te maken. Kan iemand mij zijn ervaringen vertellen bij 18 weken zwangerschap van eerste kindje; hoe dik, vermoeid,...?

Grtz Charlotte

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 6 juli 2009, 8:39

Charlotte,

Ik had op 18wkn wel al een klein buikje. Niet om te zeggen megagroot zenne. Het is pas vanaf 18wkn à 23wkn dat die een spurt hft gemaakt.
Ik was niet meer vermoeid dan. Dat was slechts de eerste weken van de zwangerschap. Ook is op 18wkn mijn misselijkheid gestopt. Vanaf dan ging het eigenlijk alleen maar beter.
In mijn gewone kledij kon ik wel niet meer. Ik deed al zwangerschapskledij aan. Dat zit gewoon veel comfortbaler. Maar als je nog wat ruimte had, dan zal het wel ok zijn.
Proficiat met je trouw en je zwangerschap!!!

Liefs,

Bokje

Sterretje
Berichten: 12336
Lid geworden op: 18 december 2007, 15:11

Bericht door Sterretje » 6 juli 2009, 8:57

Hoi Charlotte

Of je echt een buikje zal hebben op 4 maanden hangt ook een beetje van je lichaamsbouw af denk ik.
Ik ben (niet-zwanger) ook aan de mollige kant en kon tot 18-19 weken goed in mijn normale kledij. Ik draag wel altijd broeken met een hoge taille.
In zwangerschapskleding voelde ik me confortabeler, maar die zat dikwijls nog TE ruim.
De vermoeidheid en misselijkheid op 18 weken is ook al vele beter, maar dat hangt er ook van af hoe moe/misselijk je in het begin bent.
Sommige hebben dan ook al last van bandenpijn, wat het dansen mss wat zou kunnen hinderen :lol: Kwestie van als je wil swingen op je trouwfeest... hihi
Ik ben er zeker van dat je trouwkleed desnoods nog kan aangepast worden, want mega groot zal je buikje dan nog niet zijn

Proficiat trouwens met je trouw en zwangerschap!

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 6 juli 2009, 9:24

Ik hunkerde op 11 weken al naar een zwangerschapsbroek... Om je een ideetje te geven, ik heb mezelf deze morgen nog eens gemeten (ben 14 weken), en op m'n onderbuik (en bekken wellicht) is er nu 12 cm bij. Voor broeken dus een probleem, maar een kleed is anders hé.

'k Zou me in ieder geval zeker geen zorgen maken, die bruidswinkels zijn dat gewoon om on the fly aanpassingen te doen moest het nodig zijn. Gewoon lekker van genieten, van dat buikje! 8)
Je kan een week voor de bruiloft nog eens gaan passen hé, heb ik trouwens ook gedaan, en ik was niet zwanger toen. Ze zijn dat gewoon hoor, je kan ook altijd wat afvallen of bijkomen hé.

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 6 juli 2009, 9:29

Ahja, das juist. Ik was zo iemand die veel last had van bandenpijn. En dat begon idd goed rond de 18wkn. Maar dat is geen continue pijn hoor. Plotse bewegingen vermijd je dan best. Maar het is ook iets dat niet iedereen heeft.
Het is eigenlijk allemaal heel individueel verschillend.
Ik ben heel slank van nature. Vandaar miss al het buikje? Allemaal mijn indruk is dat dat ook heel verschillend is per persoon.

Liefs,

Bokje

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 6 juli 2009, 11:41

Mijn buik is onder niet zwangere omstandigheden ook zo plat als een vijg. Ik denk dat het bij mij toch ook komt omdat ik gevoelige darmen heb. Die durfden vroeger ook snel opzwellen, en nu is dat toch de grootste oorzaak van m'n buikje.

En niet veel buikspieren, helpt ook niet denk ik... :roll:

Charlotte2009
Berichten: 41
Lid geworden op: 18 mei 2009, 15:32

Bericht door Charlotte2009 » 6 juli 2009, 16:43

Bedankt allemaal voor jullie reacties.
Was toch een geruststelling. Nu had ik vandaag een berichtje van de bruidswinkel dat ze, voor de zekerheid toch een maat groter hebben genomen. Oef, dit geeft me helemaal rust. Wanneer het te groot is kunnen ze het gewoon inmaken. en inderdaad, mag de week van onze trouw nog komen passen voor de laatste aanpassingen. Nu maar hopen dat alles goed gaat met de zwangerschap, want ben wel nog maar een dikke zes weken...

Groetjes Charlotte

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten