Slecht nieuws - UPDATE nr 2

Argje
Berichten: 43
Lid geworden op: 10 juni 2009, 12:33

Slecht nieuws - UPDATE nr 2

Bericht door Argje » 5 juli 2009, 23:21

Heb vandaag mijn labo maar eens onofficieel nagekeken en tot mijn grote schrik heb ik gezien dat ik een CMV infectie heb (is wel een herinfectie) :cry:
Ik ben nu zoooo bang en woensdag is nog zooo ver. Voor mij lijkt mijn zwangerschap over :( gedaan met alle hoop.
Pfff, ik wil in een hoekje kruipen en er nooit meer uitkomen .
Laatst gewijzigd door Argje op 11 juli 2009, 22:24, 2 keer totaal gewijzigd.

MA
Berichten: 3552
Lid geworden op: 27 oktober 2008, 17:29

Bericht door MA » 5 juli 2009, 23:26

Maar meid toch...ik hoop echt dat alles toch nog meevalt. Denk aan jou, Audrey

Sterretje
Berichten: 12336
Lid geworden op: 18 december 2007, 15:11

Bericht door Sterretje » 6 juli 2009, 8:09

Lieve Argje,

Kan je vandaag toch niet eens bellen naar je dokter? De dagen bang zitten afwachten is geen goed idee lijkt me.
Je wil toch graag zo snel mogelijk weten waar je aan toe bent!

veel sterkte
Sterretje

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 6 juli 2009, 8:33

Hallo Argje,

Het is een herinfectie. Dan zou het minder erg zijn, zo zei mijn gynaecoloog. Het is vooral bij een eerste infectie. Het is zelfs zo dat ze in de creche waar ons kindje zal gaan, de kinderverzorgster die zwanger worden onmiddellijk moeten stoppen met werken als ze het nog nooit hebben meegemaakt. Als ze het wel al hebben meegemaakt, dan moeten ze blijven werken. Dus dat betekent ook iets hé.
Ik snap best wel dat je ongerust bent, maar ik zou snel bellen naar je gynaecoloog. Dan ben je tenminste meer gerustgesteld.

Liefs,

Bokje

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 6 juli 2009, 9:31

Nog niet wanhopen hé meid! Bel effe naar de gyne, zo weet je toch waar je aan toe bent? Niet mee inzitten, gewoon even bellen.

Knuffs!!

Wappie
Berichten: 3749
Lid geworden op: 7 oktober 2008, 9:56

Bericht door Wappie » 6 juli 2009, 13:26

Argje, nog niet wanhopen... zal wel niet gemakkelijk zijn, maar ik zou ook gewoon even bellen. Zien waar je aan toe bent.

Dikke knuffels!

fluffie
Berichten: 1582
Lid geworden op: 10 oktober 2008, 18:34

Bericht door fluffie » 6 juli 2009, 13:58

Argje, dikke knuffel meid. Ik zou ook eens bellen naar de gyne hoor. Misschien kan hij je wel een goeie uitleg geven en je wat geruststellen!

Véro.

Argje
Berichten: 43
Lid geworden op: 10 juni 2009, 12:33

Bericht door Argje » 6 juli 2009, 22:00

Woensdag mag ik gaan dus dan zullen we wel weten waaraf en waaraan :wink: (ze moeten trouwens alle uitslagen hebben van mijn bloedonderzoek en die waren gisteren nog niet allemaal gekend) Ondertussen schommelt mijn gemoed heel erg.
Dank jullie voor de knuffels !

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 8 juli 2009, 9:13

Argje, het is woensdag!!! Ik duim voor je!

Liefs,

Bokje

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 8 juli 2009, 10:10

Tis wel een heel belangrijke dag voor velen hé? Straks allemaal goed nieuws, daar gaan we voor!!

Argje, de duimen draaien ook voor jou!

Argje
Berichten: 43
Lid geworden op: 10 juni 2009, 12:33

Bericht door Argje » 9 juli 2009, 8:08

Het is hier zeker geen onverdeeld positief nieuws :( .
Een herinfectie is zeker minder gevaarlijk maar er blijven wel grote risico's bestaan: maar ze gaan mij van heel dichtbij opvolgen is er mij beloofd :wink:
Nu nog een controle van de urine om te zien of de infectie nu actief is.
En rond 16 weken dan normaal een vruchtwaterpunctie om te zien of de infectie ook daar zit (indien ja, is het kindje ook besmet).

We hebben wel een echo gehad en op dit moment was alles perfect: een zwangerschap van 6 weken was goed zichtbaar en de gyne dacht zelfs al een beetje hartactiviteit gezien te hebben. Probleem is wel dat het verlies van ons kindje zoveel pijnlijker lijkt; want eens gezien, helemaal in mijn hart gesloten :?

Dus nu kunnen we alleen maar: afwachten, afwachten, afwachten!

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 9 juli 2009, 8:51

Argje, het is idd niet onverdeeld positief. Maar het is niet voorbij. We zullen hier duimen dat je vruchtwater niet besmet is. Probeer in je beebje te geloven. Probeer hem/haar te vertrouwen!

Dit zullen nu vast nog meer vreselijke weken voor je zijn. Het aftellen naar de volgende echo is altijd vreselijk, zeker in het begin. Maar ik kan me voorstellen dat dit nu nog erger voor je is. Ik hoop dat je je toch nog een klein beetje aan de roze wolk kan vastklampen.

Liefs,

Bokje

Zabbie
Berichten: 551
Lid geworden op: 20 april 2009, 17:00

Bericht door Zabbie » 9 juli 2009, 8:52

Hoi Argje, wat jammer voor je!
Ik hoop van harte dat de uitslagen wel allemaal positief zullen zijn en dat je beebje niet besmet is.
We duimen zeker voor je! Wel goed dat ze je nu van dichtbij gaan opvolgen, dat is toch altijd wat geruststellender he?

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 9 juli 2009, 10:02

He ja, onverveeld positief was beter geweest, vooral voor jou natuurlijk he Argje. Maar tis zoals Bokje zegt, blijven vertrouwen! De dokters geven ook zeker nog niks op nu hé, dus jij ook niet!

En ja, eenmaal gezien, zit hij/zij in je hart hé... Maar ook zonder echo gebeurt dat wel hoor... 't Komt vanzelf.

Dikke knuff!!

Argje
Berichten: 43
Lid geworden op: 10 juni 2009, 12:33

Bericht door Argje » 9 juli 2009, 15:40

Pfff, de moed zit voor de moment ergens heel ver weg. Heb net vernomen dat de vruchtwaterpunctie bij CMV pas op 20 weken zou gebeuren - dus moesten we dan nog beslissen om de zwangerschap te stoppen ben ik dan bijna 6 maand zwanger :shock:
Ik vraag mij af of ik al deze stress wel overleef?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 62 gasten