Slecht nieuws - UPDATE nr 2

MA
Berichten: 3552
Lid geworden op: 27 oktober 2008, 17:29

Bericht door MA » 9 juli 2009, 15:43

He meideke, eerst nen dikke knuffel....en je zal het overleven...voor je kindje..neem nog even een paar dagen tijd om het nieuws te verwerken, erover te dubben, traantjes te laten, en dan met leeuwinkracht en moedermoed er terug tegenaan. Zo ben ik vorig jaar 3 maanden doorgesparteld...Niks zo sterk als een moeder die voor haar kind vecht. Ik duim voor je meid. Audrey

grootgevaarke
Berichten: 4815
Lid geworden op: 15 juli 2008, 14:20

Bericht door grootgevaarke » 9 juli 2009, 16:04

pfff, dat zou ik toch ook wel vreselijk lang vinden hoor en zo laat om dan eventueel nog te beslissen om de zwangerschap af te breken... Ik hoop zo voor jou dat je al positief nieuws krijgt over de urinetest...

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 9 juli 2009, 16:09

Je haalt 't wel meid, je bent sterker dan je denkt! Pfff, kunnen ze nu echt niks doen? Behandeling met anti-lichamen lees ik ergens bij cmv besmetting... Misschien gaat 't niet altijd, of is het niet bewezen nuttig.

Dikke knuff Argje!!

Triene
Berichten: 62
Lid geworden op: 16 oktober 2008, 11:04

Bericht door Triene » 9 juli 2009, 19:06

Hey Argje,

Ik kan begrijpen dat dit echt balen is. Het is sowieso al bang afwachten de eerste maanden en dan nog eens die onzekerheid erbij. Ik hoop dat de weken snel voorbij gaan en dat de vruchtwaterpunctie goed nieuws brengt.

Ik duim voor jou!

Liefs,
Triene

Wappie
Berichten: 3749
Lid geworden op: 7 oktober 2008, 9:56

Bericht door Wappie » 9 juli 2009, 23:40

Hey Argje,

Hier staan de duimen ook omhoog! en de kaarsjes zullen branden.

Dikke knuff
XXX

JD
Berichten: 1468
Lid geworden op: 9 mei 2007, 16:04

Bericht door JD » 10 juli 2009, 11:53

Hey Argje,

Veel sterkte!
Allemaal zo dubbel hé, enerzijds gaan ze u beter opvolgen, wat wel een geruststelling is, maar anderzijds nog zo lang wachten eer er duidelijkheid is.
Waar is de tijd dat we droomden van snel en zorgeloos zwanger worden/zijn :roll:

Argje
Berichten: 43
Lid geworden op: 10 juni 2009, 12:33

Bericht door Argje » 11 juli 2009, 22:31

Dank je wel voor alle lieve woorden en knuffeltjes: ze hebben me al heel wat sterkte en moed bezorgd.

Update nr 2 dus: na consultatie inwendige
Ik ben deze keer gezien door een infectieziekte-loog en die heeft me de boodschap gegeven dat het waarschijnlijk om een vals positief staal zou gaan dwz dat ik wel een virale infectie heb gehad maar geen CMV. Gewoon door het feit dat het zeer zelden voorkomt dat iemand met antistoffen een herinfectie doet. Natuurlijk kunnen ze dat niet voor 100% uitsluiten maar volgens hem zou er zeer weinig gevaar bestaan voor ons kindje. Ik moet niet meer door hen gezien worden en moet gewoon goed opgevolgd worden door gyneco.

Ow ja; den assistent was een slimmeke: achteraf vraagt hij zo "ge hebt u toch nog niet ongerust gemaakt hé mevrouw?" :roll:
Nele "Nee manneke, ik ben gewoon 7 dagen doodgegaan maar voor de rest was alles oké". :?

We hebben nu voor ons beslist dat we gewoon gaan "genieten" van de zwangerschap en we zijn al een babyboek begonnen: gewoon om iets tastbaars te hebben aan deze tijd en om, moest er toch iets mis gaan, het te kunnen verwerken.
Dus nu is het afwachten op de echo van 23/7.

MA
Berichten: 3552
Lid geworden op: 27 oktober 2008, 17:29

Bericht door MA » 12 juli 2009, 10:00

Argje, dat is goed nieuws. Probeer inderdaad te genieten van je zwangerschap, ook al zal dat angstduiveltje met momenten nog wel zijn kop opsteken. Succes de 23ste (ik zal aan je denken als ik daar ook lig voor een echo). Audrey

Grieteke
Berichten: 130
Lid geworden op: 14 februari 2009, 14:14

Bericht door Grieteke » 12 juli 2009, 12:55

Wat een goed nieuws, Argje! Super! Proberen te genieten is voor iedereen de boodschap. :)

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 12 juli 2009, 13:12

Ik moet er donderdag over gelezen hebben, want ik lees nu pas de eerste update en zie dat er ondertussen al een tweede is.
Wat die infectie-specialiast zegt komt overeen met wat ik gehoord had bij mijn gynaecoloog. Dus probeer idd zoveel mogelijk te genieten. Angstmonsters zullen altijd opdagen, zelfs zonder CMV-toestanden. Maar probeer ook de babyfee / wonderfee toe te laten.

Liefs,

Bokje

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 12 juli 2009, 22:20

Oef zeg Argje. Toch al een opluchting hé. Al zal het angstmonster nog wel komen piepen maar zoals Bokje zegt, daar heb je geen CMV infectie voor nodig. :wink:

Ik zat bij de huisarts vrijdag en zij moest dringend even bellen naar het labo omdat iemands bloedstaal positief bleek te zijn voor CMV en nog een hele resem andere dingen. Het bleek hoogstwaarschijnlijk om een kruisreaktie te gaan. Kmoest aan jou denken... Vals positief, tkan idd.

Kvind zo'n boekje een superidee. 't Was ook mijn eerste aankoop en het heeft enorm geholpen, al was het maar in het begin om het tastbaarder te maken allemaal.

En die assistent wurg je maar lekker (in gedachten), 't lucht vast op! :D

grootgevaarke
Berichten: 4815
Lid geworden op: 15 juli 2008, 14:20

Bericht door grootgevaarke » 13 juli 2009, 13:02

ARgje, fantastisch nieuws! Geniet ervan

lisa marie
Berichten: 2449
Lid geworden op: 20 mei 2009, 19:17

Bericht door lisa marie » 13 juli 2009, 13:19

Inderdaad, wat een goed nieuws !!! Probeer nu maar te genieten. Maar ja, dat is makkelijker gezegd dan gedaan... Hier steekt het angstmonster constant zijn kop op !

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 16 gasten