Nu heb ik toch al aan verschillende gynecologen en allerhande hulpverleners verteld dat ik zwanger ben met IVF. En alle, maar alle reakties zijn allemaal even banaal. Oh, maar twee keer moeten proberen, dan mag je niet klagen hoor, Oh, maar dan is het vast snel gegaan, Oh, er zijn er bij wie 't veel langer duurt hoor. Al lachend wordt het onderwerp "afgedaan". Voor hen ben ik zwanger en moet ik alles wat ik heb meegemaakt al lang zijn vergeten.
Ik weet dat ik "content" mag zijn dat het van de vijfde keer gelukt is (de anderen vergeten steevast die eerste drie IUI's alsof die niet meetellen
Moest me even van het hart. Ervaren jullie dat ook zo, of is er ergens meer "begrip"?
Het is gewoon een bewijs voor mij dat zelfs de meeste gynecologen er compleet niet bij stil staan hoe zwaar 't allemaal is. En de dag dat je zwanger bent, moet alles maar ineens koek en ei zijn... Terwijl ik er nog veel over nadenk, over hoe het was, hoeveel pijn het deed, en vooral de gedachte aan wat nog komen zal voor 't tweede kindje...