Vraagje ivm de naam

Plaats reactie
fluffie
Berichten: 1582
Lid geworden op: 10 oktober 2008, 18:34

Vraagje ivm de naam

Bericht door fluffie » 12 juli 2009, 10:33

Ik heb een vraagje. Mijn man en ik horen voor een jongen graag een bepaalde naam die met een W begint. Maar mijn man zijn achternaam begint met een C. Dus dan heeft ons kindje als initialen W.C. Zouden jullie daarnaar kijken? Ik wil niet dat ie constant uitgelachen wordt... Aan de andere kant, kinderen vinden altijd wel iets om een ander kindje mee uit te lachen, maar dit is natuurlijk wel een beetje erom vragen...

Véro.

Wappie
Berichten: 3749
Lid geworden op: 7 oktober 2008, 9:56

Bericht door Wappie » 12 juli 2009, 12:40

De kindje van mijn zus, ook een jongen, heeft de initialen S.S. Ze hadden dat ook niet echt door.
Ik denk niet dat veel mensen de link zullen maken.
Ik heb daar eigenlijk nooit bij stilgestaan...

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 12 juli 2009, 13:22

Ik denk ook niet dat initialen zo vaak gebruikt worden. Maar het is natuurlijk iets om bij stil te staan. Hebben jullie nog een alternatief?

Liefs,

Bokje

MA
Berichten: 3552
Lid geworden op: 27 oktober 2008, 17:29

Bericht door MA » 12 juli 2009, 13:48

He Vero, ik zou gaan voor de naam die jullie mooi vinden en bij je kindje vinden passen. Ik denk dat dat het belangrijkste is. Ik werk in een bedrijf waar initialen wel vaak gebruikt worden in allerhande verslagen, maar de tendens is de laatste tijd om 3 letters te gebruiken...De eerste van de voornaam en de twee eerste van de achternaam (tenzij het een samengestelde achternaam is)...dan ziet het er al helemaal anders uit. En ja, puur op initialen hebben wij ook een SS, BH enz rondlopen, maar niemand die daar veel aandacht aan spendeert. Groetjes Audrey

Sterretje
Berichten: 12336
Lid geworden op: 18 december 2007, 15:11

Bericht door Sterretje » 12 juli 2009, 13:51

Vero,

Dat is idd niet gemakkelijk. Ik probeer ook altijd de initialen uit als wij het over een naam hebben. Maar langs de andere kant, wie gebruikt nu initialen? De mijne zijn KK en ik heb er nauwelijks iets van ondervonden. Als mensen met je willen lachen, vinden ze altijd wel een reden;

Wees blij dat jullie al een naam hebben die je beiden mooi vindt, want bij ons is dat tot nu toe maar weinig overeenstemmend :)

Ach, er is nog zo veel tijd om aan namen te denken hé.
xxx

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 12 juli 2009, 21:45

Kzou ook zeggen als dat nu echt de naam is die jullie allebei erg mooi vinden, gewoon doen dan.

Als er gelijkwaardige alternatieven zijn, ist misschien wel een reden om toch een andere naam te nemen. Al zou ik er niet te zwaar aan tillen, 't hangt ervan af hoe geweldig jullie die naam vinden.

Initialen worden idd niet zoveel gebruikt, en ja, kinderen vinden altijd wel iets om mee te lachen.

fluffie
Berichten: 1582
Lid geworden op: 10 oktober 2008, 18:34

Bericht door fluffie » 12 juli 2009, 22:23

Ja hoor, we hebben nog tijd genoeg om aan namen te denken, misschien komt er nog ergens een alternatief uit de lucht gevallen. Maar dit is wel een naam die we allebei mooi vinden. Och ja, we zien wel! Bedankt voor jullie mening in ieder geval!

Véro.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten