Bericht aan JD ;)

Plaats reactie
MA
Berichten: 3552
Lid geworden op: 27 oktober 2008, 17:29

Bericht aan JD ;)

Bericht door MA » 30 juli 2009, 13:53

Wel meid, vermits ik niet meer wist waar ik wat mocht schrijven...maar effe een apart topic voor jou gecreëerd ;) en voor mij en voor al wie met ons de tijd wil doorbrengen....

En lukt het wat op het werk ? Wat was je grote avond prestatie van gisteren (en nee, ik lach er niet mee). 'k Heb zowaar eergisterenavond ook gestreken.
Nu net terug van de colruyt waar ik liters drank heb aangezeuld. 'k Ga een vergelijkend sappenonderzoek doen ;)
Bloeding is gestopt. Misselijkheid is sinds gisteren over (maar daar voel ik mij dus maar half gelukkig mee, want in ziekenhuis zeiden ze ook, zolang ge misselijk zijt, zijt ge zwanger). Zou dus eigenlijk graag een echo hebben, maar gyn is met vakantie en heb pas 13de afspraak. Maak mij vooral zorgen over blaasontsteking, want dat mondt vaak uit in een miskraam of doodgeboorte. Dus hoop dat antibiotica geholpen heeft. En dan stel ik mij natuurlijk weer vragen daarbij ;) Alle zal is een van mijn sapjes gaan proberen...
Laatst gewijzigd door MA op 30 juli 2009, 14:20, 1 keer totaal gewijzigd.

JD
Berichten: 1468
Lid geworden op: 9 mei 2007, 16:04

Bericht door JD » 30 juli 2009, 14:16

Audrey,

Wat een eer :lol:

'k wist ook efkes niet meer waar naartoe, maar gelukkig zijn er altijd mensen die het wel weten hé.

Vandaag de laatste werkdag van de week, oef, want het steekt tegen. En aangezien niets mij hier nog interesseert kruipt de tijd voorbij. Gelukkig komen vanaf volgende week mijn twee beste collega's terug (beiden na zwangerschapsverlof en groot verlof), misschien dat het werk (of toch de sfeer en de sociale contacten) dan weer wat aangenamer wordt!

Gisteren had ik niet zoveel fut: een half uurtje administratie gedaan en een warm badje genomen... eingenlijk niets dus 8)

Ik kan mij voorstellen dat het een dubbel gevoel geeft nu je niet meer misselijk bent en dan gecombineerd met die blaasontsteking... Gelukkig is het bloeden gestopt!
Pff, moesten wij niet op een roze wolk zitten? En het enige dat ons op die roze wolk kan zetten, willen ze ons niet zomaar geven: een echo!! Zelfs mijn man, die normaal toch nogal geduldig is, vindt het niet kunnen dat we drie volle weken moeten wachten :lol: Hij stelde al voor om hevige krampen voor te wenden en eens naar de spoed te gaan :lol: Zou jij gewoon naar je gyn bellen voor een extra echo in afwachting van de 13e? 'k Zou dat precies niet durven, de fertiliteitsarts had gezegd dat ik me nu moest wenden tot de nieuwe gyn en deze heb ik nog nooit gezien, 'k zou dus schrik hebben om een slechte eerste indruk te maken :roll:

Heb je ook veenbessensap mee? Dat zou blaasontstekingen vermijden... Ik durf niet teveel sappen te dringen uit schrik om te verdikken, 'k zou niet willen eindigen zoals een collega, die was meer dan 20kg bijgekomen tegen het einde van de zwangerschap, maar ze gaf dan ook toe dat ze letterlijk gegeten heeft voor twee.

MA
Berichten: 3552
Lid geworden op: 27 oktober 2008, 17:29

Bericht door MA » 30 juli 2009, 14:27

Gek he, maar ik heb dat ook...niets van werk interesseert mij nog, vind het allemaal saai en vervelend...En vind dat iedereen van een mug een olifant maakt ;) Gelukkig dan een lang weekend voor de boeg. Ik had tot voor kort ook heel toffe collega's bij mij zitten maar wij zijn drastisch gereorganiseerd en uit elkaar getrokken, niet plezant. Maar maandag kunt gij dus terug life babbeltjes doen.

Moest mijn gyn nu niet met vakantie wzijn, dan had ik al gebeld. Naar een vervanger vind ik een beteke moeilijker. Afin ik zal daar op termijn wel naartoe moeten want mijn gyn begeleidt tot 4 maanden en dan over naar iemand die ook bevallingen doet. Heb ook al gedacht om naar spoed te trekken met een of ander verhaal...Geneer mij daar dan voor, maar langs andere kant...
En ge kunt niet bellen dat ge al zoveel goeds over hem of haar gehoord hebt dat ge wat sneller wilt komen ? ;)

Ja heb net veenbessensap op. Niet slecht. Was mijn water een beteke beu. Maar drink daar ook niet te veel van

JD
Berichten: 1468
Lid geworden op: 9 mei 2007, 16:04

Bericht door JD » 30 juli 2009, 14:51

Hihi, mijn collega's kunnen er niet mee lachen, elke keer ik verlang dat de tijd voorbijvliegt, verlangen zij net het omgekeerde :lol:

Maar ik heb wel een lastige periode achter de rug. Die twee collega's waren op de hoogte van mijn problemen en waren mijn luisterend oor. Aangezien ik een verantwoordelijke functie heb, kan ik dat niet zomaar bij iedereen doen hé. Ik heb het de laatste 6 maanden dus zonder luisterend oor moeten doen (of toch beperkt via mail). Maar daarnaast zijn zij ook mijn steun en toeverlaat op het werk, doordat we alledrie met dezelfde problemen worden geconfronteerd begrijpen we elkaars frustraties beter, terwijl nu moet ik niet alleen alle shit zelf oplossen, er is ook niemand die mij hierin ondersteunt of bij wie ik terecht kan als het niet lukt zoals het moet of als er tegenkantingen komen.

'k Zit ook de godganse dag met mijn hoofd bij het zwanger zijn: welles-nietes, 't gaat goed- 't gaat niet goed, 'k voel iets - 'k voel niets. Mezelf zo iedere keer oppeppen vraagt ook veel energie! Thuis heb ik daar precies minder problemen mee!

Is dat je fertiliteitsarts waarbij je nog tot 4 maanden terecht kan of is dat een gewone gyn die geen bevallingen doet? Het valt me op dat het fertiliteitscentrum waar ik ga, snel doorverwijst. Stel je voor dat ze bij de 10 weken controle vaststellen dat het verkeerd gegaan is, dan zit ik een week later weer bij hen... D'r zijn toch wel grote verschillen tussen de verschillende centra heb ik gaandeweg gemerkt.

Hoe valt het verlof trouwens mee? Ben je alleen in verlof of is je man ook thuis? Uitstapjes gedaan/gepland of is het enkel de bedoeling van niets te doen en te genieten?

Havanne
Berichten: 235
Lid geworden op: 15 juni 2008, 21:52

Bericht door Havanne » 30 juli 2009, 14:51

Als ik me zorgen zou maken dan zou ik dus wel langs spoed gaan, ik zou niet eens iets verzinnen maar gewoon zeggen wat je verhaal is (int kort). Heb je geen goede band met je huisdokter, als die schrijft dat een echo moet gedaan worden dan heb je toch een beetje een ruggesteun.

Mijn gyn. zei dat ik ten alle tijden mocht binnen komen voor onderzoeken, onzekerheid en stress is niet goed voor een zwangere vrouw. Naar het einde toe heb ik dit verschillende keren gedaan omdat ik pijn had (uitsluiten dat het weeën waren). Ik begrijp wel dat het vroeger in de zw. niet zo vanzelfsprekend is.

@MA: jij bent toch de mama van Reneetje* ? Met jou achtergrond kunnen ze dat toch niet weigeren.

Raap je moed bij elkaar en ga ervoor.

Groetjes

MA
Berichten: 3552
Lid geworden op: 27 oktober 2008, 17:29

Bericht door MA » 30 juli 2009, 15:03

JD, ik zit in een gelijkaardige situatie op het werk...Waren ook de collega's die me opgevangen hadden na doodgeboorte Renéetje en die merkten wanneer ik het moeilijk had. Of waar ik tegen kon zagen over het werk..zijn zo van die kleine dingen, maar toch wel heel belangrijk he.

Ja dat heb ik nu ook voor. Maar is omdat ik thuiszit en niet goed weet wat doen. Moest mij rustig houden, maar hoelang ? Man is aan het werk en werkt altijd heel laat, ik wilde wat uitrusten en wat zwemmen, maar mag niet zwemmen nu. Of zo eens een daguitstap doen maar dat is niet rusten he. Ben dus al mijn nicci french boeken maar opnieuw aan het lezen, want vergeet iedere keer naar de bib te gaan.

Mijn gyn heeft prive praktijk en is verbonden aan life leuven. Op die prive praktijk ga ik dus langer.

Havanne, ik ben inderdaad de mama van Renéetje en 4 engeltjes. Mijn gyn en huisarts zijn beiden met verlof, anders had ik daar al gestaan.Maar misschien dat ik morgen dan toch maar even naar middelheim ga (of anders naar Uza, daar ben ik nog niet geweest ;)

JD
Berichten: 1468
Lid geworden op: 9 mei 2007, 16:04

Bericht door JD » 30 juli 2009, 15:04

Havanne,

Het probleem is dat ik geen argumenten heb, buiten mijn ongerustheid. Maar deze is op niets gebaseerd, buiten op hersenspinsels.

Mijn ervaring met spoed is ook niet zo positief!
'k ben vorige week maandag naar de spoed geweest nadat ik zeer hevige menstruatiekrampen had gehad, zo hevig zelfs dat ik begon te zweten van de pijn en dat ik mij midden in het restaurant ben moeten gaan leggen op een zitbank.
We hebben een snotneus te zien gekregen die een flauwe anamnese heeft afgenomen en die eens naar de gyn van wacht heeft gebeld... die kwam niet af zolang er geen bloed was.
Op mijn vraag wat die pijn dan kon geweest zijn kreeg ik te horen dat het misschien wel de baby was die tegen mijn blaas of buikvlies schopte, wat een vagale reactie (flauwvallen) kan veroorzaken!! Ja seg, ondanks mijn bezorgdheid moest ik me flink houden om niet in een slappe lach te schieten: mijn baby van 6,5 weken, met stompjes als armen en benen was aan het schoppen :roll:
Daarna is de spoedarts nog bij ons geweest en die liet duidelijk merken dat we te bezorgd waren, typisch voor mensen die via IVF zwanger geworden zijn en dat als het een miskraam was ze toch niets konden doen...

We zijn dan maar met hangende pootjes afgedropen en in ons dossier zal nu wel staan 'hysterische gevallen 'of iets dergelijks :wink:

MA
Berichten: 3552
Lid geworden op: 27 oktober 2008, 17:29

Bericht door MA » 30 juli 2009, 15:08

JD, sorry moest even lachen met je verhaal...niet met wat je meegemaakt hebt, want dat is om de muren van op te lopen...maar met je baby met zijn stompjes die rond zich heen aan het schoppen is...Hebt ge dat ook tegen die assistent gezegd ? Het schaamrood steeg dan toch wel naar zijn wangen ?

Sindsdien toch hopelijk geen last meer van gehad ?

JD
Berichten: 1468
Lid geworden op: 9 mei 2007, 16:04

Bericht door JD » 30 juli 2009, 15:35

Verdorie, 't gaat hier snel, kan niet meer volgen :wink:

Neen, 'k heb het hem niet gezegd, maar achteraf gezien had ik het beter gedaan, 't zou hem leren mensen met een leugen af te wimpelen en dan zou hij misschien nog eens zijn cursus gynaecologie hebben kunnen lezen.

Goede collega's maken inderdaad het verschil tussen leuk en minder leuk werk. Een rotdag wordt zo verholpen nadat je eens hebt kunnen ventileren!

Oei, niet echt een droomverlof dus! Na mijn bloeding op donderdag ben ik thuis moeten blijven tot en met de dinsdag van de volgende controle. Maar ik kan me voorstellen dat ze wat voorzichtiger zijn bij iemand met jouw geschiedenis.
Lezen is leuk, maar niet als het van moeten is hé. Ik heb ook niet 'genoten' van die dagen thuis.

'k Zou ook bij de huisarts kunnen gaan, maar ook daar zit ik weer met een (ingebeeld?) probleem. Ik heb nu al een aantal jaren een nieuwe huisarts, maar ik ben in al die jaren hooguit een paar keer geweest met iets banaals. Ik ken hem dus niet, weet niet of hij echo's doet, weet enkel dat hij nogal nononsens is (geen medicatie als het niet nodig is, ziekteverlof zo beperkt mogelijk), 'k denk dus niet dat ik bij hem moet gaan zeuren om een echo.
Het alternatief is dat ik een andere huisarts zoek (zou ook niet onlogisch zijn, want mijn huisarts woont in mijn vroegere woonplaats en doordat ik die zo weinig nodig heb ben ik niet op zoek gegaan naar een andere), maar dan komt die schroom weer terug bij mij, moet ik met zo'n 'banaal verhaal' naar een huisarts? Zal ik niet opnieuw weggelachen worden?

Jaja, ben anders wel assertief, werk ook in de gezondheidszorg en durf hier gerust mijn zegje te doen tegen de artsen, maar als het mezelf aanbelangt... grote mond, klein hartje :oops:

MA
Berichten: 3552
Lid geworden op: 27 oktober 2008, 17:29

Bericht door MA » 30 juli 2009, 15:47

HA hier nog zo een...een die dapper haar verlof opneemt omdat ze er in spoed niet aan dacht om ziekteverlof te vragen. Maar soit, niet dat ik gebrek aan verlof heb.

'k Zou toch ineens een andere huisarts zoeken.. en je hebt een bloeding gehad, dus is iets he, 't is niet dat alles normaal verlopen is tot nu toe.

Alle zal eens met boek buiten gaan zitten, hoop dat het nu niet meer regent

JD
Berichten: 1468
Lid geworden op: 9 mei 2007, 16:04

Bericht door JD » 30 juli 2009, 16:03

'k Had het me al afgevraagd of je verlof toevallig samenviel met je rustperiode of dat je die speciaal daarvoor had genomen. Jij behoort dus nog tot die kleine groep plichtsbewuste mensen die geen tijd heeft om ziek te zijn :wink:

Wat schaft de pot vanavond? Ik had gisteren iets gelezen over kroketjes en dat is blijven hangen. Wel aangevuld met champignons, komkommer, biefstukje en een peperroomsausje (uit een potje)

MA
Berichten: 3552
Lid geworden op: 27 oktober 2008, 17:29

Bericht door MA » 30 juli 2009, 16:11

Ik had al gezegd dat ik verlof ging nemen omdat ik me vorige week zo slecht voelde...had het wel nog niet ingegeven, maar zondagavond dan toch maar braaf gedaan.

goh klinkt lekker. Manlief ging laat thuis zijn, dus ofwel de andere helft van de zak bbq ham chips of anders bak ik misschien een omelet

MA
Berichten: 3552
Lid geworden op: 27 oktober 2008, 17:29

Bericht door MA » 30 juli 2009, 16:15

Zeg, als ge daar een aantal artsen hebt rondlopen, kunt ge er dan niet eens ene bij zijn schabernak pakken en meesleuren naar een echotoestel ?

JD
Berichten: 1468
Lid geworden op: 9 mei 2007, 16:04

Bericht door JD » 30 juli 2009, 17:01

Wij hebben hier een mini-echotoestel, maar ik denk niet dat ze hier inwendige echo's mee kunnen nemen :lol:
En 'k heb een grote mond op zakelijk vlak, maar of ik m'n privé (letterlijk) bloot wil geven weet ik niet 8)
'k Voel plots weer veel meer geduld opborrelen :lol: :lol: :lol: :lol:

Misschien moet ik het zelf eens proberen binnen een aantal weken, als een echo via de buik mogelijk is... dat kan toch zo moeilijk niet zijn? Gel op de buik, sonde op de gel, wat zoeken naar de baarmoeder en prijs? 'k Kan nog vragen aan mijn collega om het te doen! :lol:

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 30 juli 2009, 17:13

Ik heb met 8 weken op de spoed gezeten met de klacht "ik ben al drie dagen niet meer misselijk en ben heel ongerust". Binnen het half uur had ik een echo.
Toen ze m'n afspraak voor de volgende echo (2 weken later) een week wilden verzetten, ook gezegd dat ik dat niet zag zitten, omdat ik weer heel ongerust was. Ze hebben toen alle lijsten van alle gyne's afgeschuimd om mij toch ergens tussen te wringen. Zoniet moest ik maar naar de spoed zeiden ze (stelden ze dus zelf voor).

In beide gevallen geenenkel probleem. Op de spoed zeiden ze me zelfs dat als ik nog eens ongerust was, ik direct mocht terugkomen.

Allen naar de spoed in gasthuisberg? :wink:

JD, ze doen wel IUI onder begeleiding van echo op de buik. Dan zie je de baarmoeder ook hoor. Het beeld is gewoon waziger dus je zal niet zoveel detail zien.

Btw, knap afgekletst vandaag meiden! :D

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten