Bij wie nog 2 spruiten op komst?

Plaats reactie
Iris7
Berichten: 62
Lid geworden op: 28 maart 2009, 18:46

Bij wie nog 2 spruiten op komst?

Bericht door Iris7 » 31 juli 2009, 15:57

hallo,

sinds eind mei ben ik met een heel klein maar blij hartje verhuisd van de topic 'ISCI' naar 'zwanger'.
Na 3 IUI's, 4 ISCI's en 2 TP van ontdooide cryo's zijn we eindelijk ZWANGER!! We wilden het wel van de daken schreeuwen, maar hebben ons bewust nog wat ingehouden.
Ondertussen hebben de kaap van 13 weken net voorbijgestoken, en alles verloopt vlotjes. Te vlot, zeker omdat er twee kleintjes in m'n buik zitten.
Niet te geloven, maar moeder natuur bespaart me van de ergste kwaaltjes!
Wie van jullie verwacht er nog twee kindjes in één klap? Hoe ervaren jullie dit? Zijn de controles ook zo frequent?
En bovenal, starten jullie vroeger met de voorbereidingen? Onze gyn zei dat het zeker geen luxe was om twee maanden voor de uitgerekende bevallingsdatum (di 02.02.10) alles klaar te hebben. Lijkt nog veraf, maar ergens willen we al in september in gang schieten. Kraamhulp en creche zijn sowieso al ok, maar wat krijgt bij jullie voorrang?

zonnige weekendgroetjes!

Wappie
Berichten: 3749
Lid geworden op: 7 oktober 2008, 9:56

Bericht door Wappie » 31 juli 2009, 21:04

Hey Iris,

Eerst en vooral een hele dikke proficiat met je zw!!
Ik ben sinds 26/06/2009 de trotse mama van Matthias en Alexander, een twee-eiige tweeling. Ik ben bevallen op 34weken (verhaal onder 'onze 2 wondertjes')
Ik wist al op 9weken dat ik zw was van een tweeling. Het komt bij ons in de familie zeer veel voor dus misschien hadden we het ergens kunnen verwachten, maar de schok was er toch een beetje :D
De gynea had me vanaf het begin goed ingelicht over hoe het zou verlopen. Terwijl sommige controles via de vroedvrouw zouden lopen moest ik steeds bij haar op consultatie. Op 6maanden zou ik moeten stoppen met werken en vanaf dan ook regelmatig op controle komen (ong. om de 2weken à week).
Ik heb eigenlijk een zalige, zorgeloze zw gehad en heb genoten van alle momenten. Ik ben bevallen op 34weken zonder enige aanleiding. Plots was het water gebroken. Ik had gedacht dat ik toch zou rondlopen tot 36weken, maar niet dus :D
Het kamertje was af bij ons, het park stond in orde, en ik had ook alle kleertjes gewassen. Het geboortekaartje hadden we de dag voor de bevalling bij de drukker gedaan, net op tijd dus :D
We hebben de suikerbonen zelf gemaakt, dus ik had alles thuis klaarstaan, maar was nog niet begonnen :oops:
Mijn allerliefste mama en zussen hebben me er dan geweldig mee geholpen en de dag na de bevalling stonden de suikerbonen bij mij in de kamer.
Ik zou zorgen dat er vooral thuis veel klaarstaat, zodat moest je vroeger bevallen dat de kinderen tenminste een bedje hebben voor in te slapen. Dat is eigenlijk het belangrijkste!
Maar voor de rest zou ik genieten van je zw en er niet vanuit gaan dat je vroeger gaat bevallen. Er zijn er nl. veel die een tweelingzw uitdragen! Doe het rustig aan, want ik kan u zeggen dat het op het einde toch wel zwaar is. Ondanks dat je je goed kan voelen draag je toch 2 beebjes mee, en dat is niet te onderschatten!
Nog veel succes!!

Zabbie
Berichten: 551
Lid geworden op: 20 april 2009, 17:00

Bericht door Zabbie » 31 juli 2009, 21:28

Dag Iris,

ook wij verwachten een tweeling (uitgeteld voor 20/2/2010), en we hebben al een zoontje van bijna 2 jaar. Hier ook onverwacht maar o zo welkom!
Controles hier zijn om de 2 weken bij de gynaecoloog. Volgende week zijn we 12 weken, dus misschien worden ze dan minder frequent. Hier alle kwaaltjes sterk aanwezig, maar zoals Wappie al aangeeft, is dat bij iedereen anders.
Ik moet van 20/10/2009 thuis blijven van de gynaecoloog, maar dat heeft ook te maken met het feit dat ons zoontje ook op 27 weken al dreigde te komen, plus natuurlijk dat het er nu 2 zijn. Qua regelingen denk ik ook wel dat wij wat vroeger gaan beginnen, en zeker zorgen dat de bedjes er op tijd zijn. Voor kleertjes en zo, die hebben we nog van ons zoontje, dus dat valt wel mee. En verder hopen we natuurlijk om zo lang mogelijk te kunnen blijven rondlopen, tot zo kort mogelijk bij de bevallingsdatum.
Ik wens je alvast een prachtige zwangerschap en 2 schatten van kindjes!

eekhoorntje
Berichten: 31
Lid geworden op: 6 mei 2009, 14:15

Bericht door eekhoorntje » 20 augustus 2009, 12:14

Dag Iris en de rest,

Ook wij verwachten een tweeling. (normaal uitgerekend voor 8/03/2010). Zelf ben ik van een tweeling dus kon ik het eigenlijk wel beetje verwachten, maar toch denk je daar niet aan tot de gyn het je effectief zegt dat het er 2 zijn. Wij zijn heel blij dat het er 2 worden, mijn man wou graag een tweeling. Soms ben ik wel ongerust dat er iets gaat mislopen, maar misschien is dit gewoon normaal bij een zwangerschap.
Bij ons zei gyn ook dat het kan zijn dat de kindjes vroeger geboren worden dus zou ik ook zorgen dat alles op tijd klaar gaat zijn.
Maandagavond mag ik op mijn 12 weken naar gyn voor meting nekplooi enzo dus kijk er al naar uit.


Veel succes met jullie zwangerschap en geniet ervan dat het er 2 zijn.
xxx
Tania

eefje 1983
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 mei 2009, 13:35

Bericht door eefje 1983 » 31 augustus 2009, 15:49

hallo,

Wij verwachten ook een 2ling , uitgerekend op 7/03/2010
het lijkt nog zo ver mar het zal er snelelr zijn dan we denken ...
we zijn super blij , maar toch is er nog altijd het stemmetje die slecht denkt ...
na de 2de poging icsi is het ons eindelijk gelukt ...2 cryo'tjes terug geplaatst .
vandaag zijn we 13 weken ver ...
In het begin heb ik wel al bloedingen gehad, dan was het even schrikken en ban g om ze te verliezen, ik heb dan 2 weken verplichte rust voorgeschreven gerkregen ...
vorige week was er de nekplooi meting die was gelukkig ok ...en ze bewogen alle 2 al goed en hun hartjes klopten zeer goed ...
vandaag had ik weer een mindere dag, ... stekende buikpijn ,net of ik mijn maandstonden moet krijgen ...
ben dan van mijn werk naar huis gegaan , de gync, zei dat het enigste wat we kunnen doen is rusten ...
nu is het wel wat beter maar toch zit de schrik erin.
en een zwangerschaps buikje , heb ik nog niet ... en klein bolletje als je goed voelt ...
ik ben benieuwd waneer je het duidelijk zal zien...

en ze zijn super welkom de 2 wondertjes ...

veel succes aan iedereen met de zwangerschap !!!

eekhoorntje
Berichten: 31
Lid geworden op: 6 mei 2009, 14:15

Bericht door eekhoorntje » 4 september 2009, 10:07

Dag eefje,

Proficiat met je zwangerschap.
En ik begrijp het goed hoor die schrik, dat heb ik ook af en toe. De ene dag is het al beter dan de andere.
Je bent dan zwanger maar nog niet zorgloos.
Probeer er toch wat van te genieten hoor.
Dat buikje komt wel hoor. Bij de ene rapper dan bij de andere zeker. :)

Bij ons was de nekplooi ook goed en ze bewogen goed.
Toch een ganse geruststelling.

Groetjes Tania

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten