voorwee

Plaats reactie
liesje en david
Berichten: 133
Lid geworden op: 6 januari 2008, 18:55

voorwee

Bericht door liesje en david » 12 augustus 2009, 14:09

dit is eigenlijk een vraagje voor degene die al bevallen zijn of ook op het einde van hun zwangerschap.
ben nu 34 weken en 1 dag en heb sinds vorige week soms het gevoel dat mijn regels gaan beginnen en nu vandaag zo een paar keer steekjes gehad die ik had als ik mijn eisprong had.
zouden dat voorween kunnen zijn?
heb geen flauw idee hoe die kunnen aanvoelen.

groetjes liesje

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 12 augustus 2009, 15:50

Wel ik wilde zo ook eens weten hoe een harde buik aanvoelde.

Liefs,

Bokje

inga
Berichten: 13
Lid geworden op: 15 augustus 2007, 14:51

Bericht door inga » 14 augustus 2009, 9:00

Dat wil ik ook graag weten, hoe een harde buik voelt..
is dat altijd overduidelijk aanwezig?? Ik voel wel eens dat mijn buik wat harder aanvoelt dan anders maar of dit nu een harde buik is???

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 14 augustus 2009, 9:16

Ik heb 'n harde buik gehad op 17 weken al, en ik kan jullie verzekeren dat als 't een harde buik is, je 't wel weet. 8)

Mijn buik voelt ook nu vaak hard aan, maar 'k heb de gyne eens laten voelen net toen ie zo hard was, en dat was normaal zei ie.

Bij 'n harde buik heb je echt precies een baksteen in je buik, met enkel een velletje over.

Een buik die gewoon hard aanvoelt, die kan je nog altijd een beetje indrukken.

Ik denk trouwens dat er veel tusseninnetjes zijn ook hoor, m'n buik spant zich ook soms op en dan ontspant ie weer (je voelt dat met je hand en ook zo aan je buik), maar dat voelt toch niet als een echte harde buik. Kdenk dat dat mini harde buikjes zijn, allemaal met dezelfde functie, fitness voor de baarmoeder. :D Kheb er zo soms wel vier of vijf achter elkaar en dan ist weer weg, maar ben ook nog maar 20 weken.

Is een harde buik helemaal hetzelfde als een voorwee?

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 14 augustus 2009, 13:18

Ik denk niet dat een harde buik hetzelfde is als een voorwee. Maar ben het niet zeker.
Wat ik me afvroeg, als je dus een harde buik hebt dan kan je die totaal totaal niet meer indrukken? Geen mm zelfs?

Liefs,

Bokje

liesje en david
Berichten: 133
Lid geworden op: 6 januari 2008, 18:55

Bericht door liesje en david » 14 augustus 2009, 14:52

ik heb ook regelmatig een harde buik maar bij mij is dat altijd de rug van het kindje die helemaal tegen mijn buik voelt,dan kan ik mijn buik ook geen mm meer indrukken.
dat verschil voel je wel hoor,heb het ook aan mijn gyn gevraagd en die zei ook dat het de rug was.
maar op 17 weken al een harde buik krijgen is dat niet een beetje vroeg?
mijn buik is op 3 dagen tijd al een heel stuk gezakt,iedereen ziet dat nu al dus denk dat hier het indalen toch begonnen is,moet nog 5 weken en 4 dagen nu.

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 14 augustus 2009, 15:07

Ik dacht ook eerst dat dat vroeg was, maar de vv zei van niet, kan perfect. Bij 'n harde buik krimpt je baarmoeder helemaal samen, ik had toen echt zo'n rugbybal onder mijn navel (baarmoeder kwam maar tot daar hé) en mijn onderbuik was helemaal plat. :? En niks indrukbaar, heel raar. Kheb niet veel buikvet maar iedereen heeft toch een beetje hé, maar dat was precies weg toen.

Nu dat was ook tijdens de vakantie, toen we dagen veel gewandeld hadden. Sindsdien heb ik geen echte harde buik meer gehad. Wel van die minietjes. :wink:

Als het indalen begint, ga je dat ook voelen aan je maag (lekker meer eten weer) en aan je blaas. Daar gaat je nachtrust! :mrgreen:

Zowel een voorwee als een harde buik is toch de baarmoeder die samentrekt? Ik denk dat een voorwee pijnlijk kan zijn (maar hoeft niet). Harde buiken zijn nooit pijnlijk denk ik. Maar geen idee waarom de ene samentrekking pijnlijk is en de andere niet.

grootgevaarke
Berichten: 4815
Lid geworden op: 15 juli 2008, 14:20

Bericht door grootgevaarke » 1 september 2009, 10:06

Harde buiken zouden idd niet pijnlijk mogen zijn, maar ik heb nu toch al 5 dagen last van pijnlijke harde buiken. Ik ga er vanavond zeker mijn gyn over aanspreken; Soms trekt de pijn tot in mijn benen...

voorweeën voelen idd als krampen, zoals je krampen krijgt bij het doorkomen van de maandstonden. Als die maar af en toe voorkomen, is dat geen probleem. Als je je toch ongerust maakt, maak dan afspraak met gyn of ziekenhuis, dan kan je eens aan de monitor gaan liggen...

Bjorn en Kim
Berichten: 4308
Lid geworden op: 24 augustus 2007, 10:56

Bericht door Bjorn en Kim » 1 september 2009, 11:09

Hoi,

ik kan jullie geruststellen net zoals bij harde buiken weet je echt wel wanneer je een wee krijgt hoor, bij de eerste dringt het nog niet door maar uiteindelijk begin je te beseffen van het is zover...

Ik heb heel lang harde buiken gehad en ook met voorweeën in het ziekenhuis gelegen maar vind het toch nog steeds heel moeilijk om beide uit elkaar te houden.

Groetjes,

Kim

pelkie
Berichten: 1927
Lid geworden op: 15 oktober 2007, 9:49

Bericht door pelkie » 1 september 2009, 11:47

Ik heb nooit harde buiken gehad. Voorweeën kreeg ik een dag voor de bevalling begon.

Ik zei ook altijd dat je wist wanneer een wee begon. Ik kon nog amper ademen tijdens een wee, zoveel pijn deden ze.
Mijn zus daarentegen belde me omdat ze twijfelde of haar weeËn nu begonnen waren. Ze had om de 5 min harde buiken zei ze. Heb ze toen nog uitgelachen dat ze wel zou weten wanneer ze een wee zou krijgen... en 10 uur later is ze zonder meer pijn bevallen.

mies
Berichten: 3814
Lid geworden op: 22 maart 2009, 14:44

Bericht door mies » 23 oktober 2009, 16:01

Voor diegenen die nog na mij volgen:
ik had bij mijn controle-onderzoek op 25 weken al een verstreken en verweekte baarmoederhals. Ik viel compleet uit de lucht. Pas de dagen erop begon ik door te krijgen dat een bepaald gevoel toch blijkbaar niet normaal was: als je echt een continue druk voelt ter hoogte van je vagina (dus niet vooraan zoals een blaasontsteking), die soms echt op een kramp lijkt zoals menstruatiekrampen maar dan wel continu, en zelfs een beetje pijnlijk is. Na platte rust en weeënremmers ging die kramp over.
Dus als je iets dergelijks voelt en je nog niet direct zou mogen bevallen: beter een keertje te veel laten controleren dan te weinig he!

O ja, deze soort kramp toonde bij mij dus nooit iets op de monitor, het was ook echt geen harde buik.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten