moederkoek ligt voor baarmoederhals

logost
Berichten: 981
Lid geworden op: 18 november 2009, 10:49

Bericht door logost » 12 april 2010, 12:09

Hey Sueke,

Je placenta schuift toch nog steeds op? Het kan alleen een oorzaak zijn voor het bloedverlies, maar ik zie het probleem nu nog niet zo goed? Internet is niet zo een goede bron om vanalles op te zoeken. Het is zoals Loekie zegt: als je nog met bepaalde vragen zit, bel je gewoon even naar de gyn.

MA
Berichten: 3552
Lid geworden op: 27 oktober 2008, 17:29

Bericht door MA » 12 april 2010, 13:10

Ik had een gedeeltelijke placenta previa en op 14 weken bloedingen. Ik moest platte rust houden tot week 30 omdat er ook een bloedklonter zat en men schrik had dat die zou loskomen en daardoor placenta zou loskomen of 'leegbloeden'. Ik heb wel een voorzichtige gyn en een voorgeschiedenis met miskramen en doodgeboorte dus er werd geen enkel risico genomen.
Het scheelt heel erg van gyn tot gyn en van geval tot geval. Mijn nicht had dit ook en zij mocht alles doen, wel moeten bevallen met keizerssnede.
Ik ben natuurlijk bevallen omdat uiteindelijk de placenta toch goed gaan zitten is.
Dus toch best om je bekommernissen met je gyn te bespreken. En sowieso kan het geen kwaad om rustig aan te doen.

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 12 april 2010, 15:10

De placenta kan wegtrekken tot zelfs 34 weken dacht ik. Hangt er natuurlijk vanaf waar ie precies ligt...

Ikke26
Berichten: 301
Lid geworden op: 15 april 2008, 14:50

Bericht door Ikke26 » 21 april 2010, 12:01

Sueke schreef:Ik ga het topic even terug heropenen. Ben vrijdag naar de gyn geweest voor mijn 20 weken echo en hij heeft bij mij ook een laagliggende placenta vastgesteld. Ik heb wel iedere week kleine bloedingen, maar dit zou komen omdat de placenta een beetje mee naar boven groeit en een klein gedeelte loskomt en dit veroorzaakt de bloedingen. Nu heeft hij mij niet gezegd van thuis te blijven. Enkel niet teveel te heffen en ook geen betrekkingen meer. Ik heb al een aantal dingen opgezocht op het internet en begin me meer en meer zorgen te maken. Zijn er dames die me kunnen geruststellen
Ik kan je wel geruststellen hoor... Bij mij hebben ze het ook op 20w ontdekt. Als je kleine bloedingen hebt (of ook grotere bloedingen, zoals ik telkens had), is het idd omdat je placenta telkens wat opschuift. Hopelijk heb je geluk en schuift hij naar boven op. Ik had telkens grote bloedingen (was echt precies dat het bloed er met bakken uitviel...), en het was ook omdat mijn placenta opschoof. Bij mij spijtig genoeg naar de verkeerde kant. Als je zo'n bloeding krijgt, vertrek je gewoon meteen naar het ziekenhuis, waar ze het meteen kunnen nakijken (tegen dat ik daar was was het bloeden meestal gestopt) Als je je echt zorgen maakt ga je gewoon ff naar spoed en vraag je een echo, zodat ze kunnen zien of je placenta opgeschoven is hé. Ik mocht ook nog gaan werken, maar toen ik rond 29w die serieuze bloedingen kreeg moest ik wel thuisblijven hoor. Ben echt goed opgevolgd, heb in totaal 5 zo'n bloedingen gehad, de laatste keer was idd zo'n bloedklonter, en dan hebben ze meteen een keizersnee gedaan (Arne is op 35w geboren).

Maar: ik raad je aan om niet te veel op internet te lezen, ik had dat toen ook gedaan en maakte mij ook overdreven zorgen daardoor. Het is uiteindelijk allemaal goedgekomen, Arne was gezond en ik ben ook redelijk snel gerecupereerd. Probeer idd niet te zware dingen te doen, tussendoor vaak proberen rusten en dan komt het allemaal wel in orde!!!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 63 gasten