Wat niet zeggen wanneer zwanger

Plaats reactie
Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Wat niet zeggen wanneer zwanger

Bericht door Loeki » 28 september 2009, 9:02

Gisteren "gezellig" familiefeest gehad, en ik wilde jullie toch de opmerkingen van mijn familieleden niet onthouden... :twisted:

- Amai, die buik van u, zo dik, echt niet te doen. :?

- Zou je dat stukje chocoladecake wel eten? Je weet, wat er bijkomt aan kilo's, dat gaat er nooit meer af. :?

- Hoever ben je nu? 26 weken? Ah, een vriendin van mij is bevallen op 26 weken. :(

- Hier nog een paar kleertjes, deze is wel maatje prematuur, maar ja, neem maar mee he, je weet nooit. :!: :!: :!: :cry:

- Mijn man wil toch nog een kindje (het 5e...), nu het weer goed gaat tussen ons (vorige week wilden ze nog scheiden). We gaan het maken in de lente van volgend jaar. (Gevolg ik ga met een zwangere zus zitten net als wij voor 't tweede beginnen) :evil: :evil: :evil:

- Een echo? Dat ga je toch niet laten doen zeker. Al die straling, das heel gevaarlijk voor zo'n kind. Je moet gewoon de natuur zijn gang laten gaan. :?

- Je gaat naar de dokter zeker? In mijn tijd werd daar allemaal niet zo'n drama van gemaakt. (Euhm, drama???).

Sterretje
Berichten: 12336
Lid geworden op: 18 december 2007, 15:11

Bericht door Sterretje » 28 september 2009, 9:21

'Drie echo's is toch voldoende. Waarom zou je in godsnaam meer dan drie echo's willen, dat is toch nergens voor nodig ?'

Zabbie
Berichten: 551
Lid geworden op: 20 april 2009, 17:00

Bericht door Zabbie » 28 september 2009, 9:54

Is dat wel goed, al die echo's? Ik heb pas nog ergens gelezen dat dat schadelijk is voor de babies...
Natuurlijk, daarom dat de gynaecoloog dat ook aanraadt! Soms kan ik me echt niet inhouden en viert het cynisme hoogtij. Ik vind het altijd straf dat mensen dat dan "pas nog ergens gelezen" hebben...

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 28 september 2009, 11:36

"Ik vertrouw daar toch niet op hoor, op al die dokters, het gaat toch allemaal vanzelf, das de natuur". :?

grootgevaarke
Berichten: 4815
Lid geworden op: 15 juli 2008, 14:20

Bericht door grootgevaarke » 28 september 2009, 11:38

Hoe, je kan niet genieten van je zwangerschap?

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 28 september 2009, 11:42

Populair topic... :wink:

Nog twee van mijn gyne, ter vervollediging :

- Hier, een happy mama doos, das echt iets voor u (had net gezegd hoe bezorgd ik altijd was)

- Dan doen we een vaginale echo, ah wat zie ik, zwanger met IVF, ja, dan ken je dat wel zeker, zo'n vaginale echo. :twisted:

Zabbie
Berichten: 551
Lid geworden op: 20 april 2009, 17:00

Bericht door Zabbie » 28 september 2009, 12:30

Ik heb er ook nog eentje die me net binnenvalt:
Een tweeling??? Ja, dat heb je natuurlijk als je met de natuur begint te rommelen. Ging je niet overkomen zijn als je op de natuurlijke manier zwanger geworden was.
En dan hadden we net verteld dat het er in eerste instantie 3 waren, uit 2 follikels. Maar neen, er is nog nooit iemand op spontane wijze zwanger geraakt van een tweeling.
Hebben jullie intussen ook al de reflex om te hummen en er het jouwe van te denken?

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 28 september 2009, 12:43

Ja, en op alles zo kort mogelijk antwoorden of liefst helemaal niet. En vooral niet er zelf over beginnen. Gezellig hoor, met niemand over je zw kunnen praten... :( Gelukkig laat DVO ons ook daar niet in de steek hé. :)

Gisteren ook, wel 100 keer, "hoe gaat het met de kleine". Van dezelfde persoon hé. Ik antwoord dan nog "hij beweegt veel, dat is naar het schijnt een goed teken". En dan nog van "jamaar, hoe gaat het". HOE MOET IK DAT NU WETEN! Heb uiteindelijk ook maar gezegd dat ik niet in mijn buik kon kijken. (kwilde nog iets toevoegen over echo's maar heb het maar gelaten...)

We hopen toch maar gewoon dat alles goed gaat, en waarschijnlijk zal ook alles wel goed zijn, maar wat een vraag seg. Dat ze 't een keer vraagt tot daaraan toe, maar ze vroeg het wel drie keer, blijkbaar was geenenkel antwoord van mij goed genoeg, kweet nog altijd niet wat ik dan wel had moeten zeggen. :evil: (waarschijnlijk gewoon een vrolijk "heel goed dank u")

(mja twas dus echt niet tof de opmerkingen, ze zitten me nog altijd beetje dwars... :? )

Vooral dat prematuurpakje zou ik 't liefst van al teruggeven... :(

En mijn zus die ineens ook terug zw wil worden, die gaat zw zijn net als wij er terug aan beginnen, ik zie er nu al tegenop, toch niet normaal hé... (van mij) :(

(oops, ik denk dat ik naar moppertopic moet verhuizen...)

De tweeling vraag heb ik trouwens ook verschillende keren gehad "het zijn er toch geen twee he". Dit NA ik verteld had over de echo. Weten die nu niks?
M'n zus heeft spontaan een tweeling, dus als het er bij ons twee waren geweest, had niemand daar echt van opgekeken, die "chance" hebben we.

Heb wel moeten horen "je had beter een tweeling gemaakt, dan was je er ineens vanaf geweest".

(en ik maar zielig denken jamaar dat tweede embyke heeft het niet gehaald :( )

Zabbie
Berichten: 551
Lid geworden op: 20 april 2009, 17:00

Bericht door Zabbie » 28 september 2009, 12:59

Ja, en het ergste vind ik dan nog dat mijn schoonmoeder gewoon ALTIJD commentaar heeft.
Als ik zeg dat het niet zo goed gaat, dan denkt ze dat ik overdrijf, als ik zeg dat het goed gaat, dan is het van: ben je wel zeker? Doe je je niet sterker voor dan je bent? Poetsen mag niet meer, met die zware emmers sleuren! Maar als ik dan eens op de zetel lig omdat het niet zo goed gaat, dan mag ik me niet laten gaan, en het huishouden niet laten versloffen!
Wanneer doe je nu goed voor de mensen.
Als ik zeg dat een tweelingzwangerschap toch zwaarder valt dan van eentje, dan is het direct: oei oei, en je bent nog maar in het begin! Excuseer, ik ben bijna halfweg, mag ik dan af en toe eens klagen?
Zou beter ook naar het moppertopic verhuizen... 8)

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 28 september 2009, 13:25

Een stuit en je gaat geen keizersnede doen? Dat zou ik niet moeten weten zenne; ik zou zeker een keizersnede doen.

Die zit nog hoog (terwijl hij dus eigenlijk laag zit); dat is niet voor direct (als je al bijna 38wkn bent).

Liefs,

Bokje

pelkie
Berichten: 1927
Lid geworden op: 15 oktober 2007, 9:49

Bericht door pelkie » 28 september 2009, 13:27

hihi, ik voorzie binnen een aantal maanden een topic over "wat niet te zeggen over mijn baby".
Ik wil hier alvast dan onder zetten: "krijgt ze wel genoeg eten?"

Heb mijn ma hierover 5 keer in 1 week aan de lijn gehad. En dan vraagt ze't nog 10 keer in 1 telefoongesprek...
"zou je haar niet beter een goeie papfles geven ipv borstvoeding"
"wanneer ga je nu overschakelen?" (binnen 2 maand dus, zoals alle officiele aanbevelingen)
(een dag later)"volgende week mag je dan toch overschakelen?"
"uw zus die geeft goeie papflessen hoor"
"ik ben op 6 weken beginnen bijgeven hoor"
"is ze goed bijgekomen?"
"groeit ze goed?"
"krijgt ze genoeg eten?"

en dan als ze effe weent als ik bij haar ben : "geef dat kind nu is efkes eten" (nadat ik haar een uur geleden nog heb gevoed of zo)

Zabbie
Berichten: 551
Lid geworden op: 20 april 2009, 17:00

Bericht door Zabbie » 28 september 2009, 13:40

Pelkie, als het je een troost mag wezen: dat betert er niet op hoor. Ons zoontje is nu bijna 2 jaar en ik krijg nog bijna elke dag te horen dat hij - en ik moet hier onderscheid maken. Van mijn moeder:
toch niks te kort heeft, zeker geen puddinkjes moet bijkrijgen, toch wel raar loopt en of ik daar eens niet mee verder moet gaan, dat zijn motorische ontwikkeling toch wat achter loopt, dat andere kinderen van zijn leeftijd al zinnetjes zeggen terwijl hij nog maar een paar woordjes.
Van mijn schoonmoeder: dat hij toch zeker niet te dik is, en af en toe een puddinkje verdient, dat we toch maar gelukkig moeten zijn dat hij zo goed (lees: veel) eet, dat hij toch zo slim is, of we hem geen wintervitaminen moeten bijgeven.
En ga zo maar verder.
Hij is groot en struis, maar ik heb nog nooit te horen gekregen van K&G of de kinderarts dat hij te dik is. Volg gewoon je eigen gevoel, dan komt het wel goed! Ik ben op 10 weken moeten overschakelen op een nachtfles, omdat mijn bv niet meer genoeg was om hem de nacht te laten uitdoen, maar dat moet je zelf ondervinden, en je niet laten beïnvloeden door wat anderen vinden of zeggen.
Maar is inderdaad erg frustrerend...

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 28 september 2009, 13:44

En ik dacht even "daar gaan we toch lekker vanaf zijn als we bevallen zijn". :wink:

Mensen met hun commentaar ook altijd.

Zabbie
Berichten: 551
Lid geworden op: 20 april 2009, 17:00

Bericht door Zabbie » 28 september 2009, 13:46

Ik denk niet dat je daar ooit vanaf geraakt.
Zaterdag had ik enorme rugpijn, kon niet goed rechtop zitten, dus had ventje gevraagd of hij wou rijden. Zegt mijn schoonmoeder: ik denk dat ze er wat bij doet, omdat ze geen zin heeft om auto te rijden. Heb haar geantwoord dat ze gerust mijn rug voor een uur mocht overnemen!
Soms ben ik het echt beu dat wij niet het recht zouden hebben om zwangerschapskwaaltjes te bespreken, omdat we het toch zelf zo graag gewild hebben. Alsof dat iets uitmaakt, mensen die "spontaan" zwanger worden hebben dat toch meestal ook zelf gewild?

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 28 september 2009, 14:02

Echt hatelijk, zo van die mensen die zeggen dat je maar alsof doet, of er een schepje bovenop doet, of dat 't allemaal zo erg niet is... Zij zitten toch niet in uw lijf hé. :?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 64 gasten