Wat niet zeggen wanneer zwanger

mies
Berichten: 3814
Lid geworden op: 22 maart 2009, 14:44

Bericht door mies » 16 december 2009, 16:31

Ja ik dacht in Jordanië ofzo? Kan verkeerd zijn.
Die mensen moeten dan toch echt bijna wanhopig zijn om dat ervoor over te hebben, echt voor een maand naar daar reizen, de man moet er ook minstens 1 dag naartoe, de rest van hun gezin mee of achterlaten (want meestal is dat dan omdat ze al x-aantal kinderen hebben van het "verkeerde" geslacht), kweeniehoeveel geld neertellen, en dan de gewone fysieke belasting...

Zeg, misschien kan DVO enkele side-businesses opendoen, om DVO in stand te houden? We hebben al buikbanden, babyplanners, wat nog?

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 16 december 2009, 16:31

Ik heb die aflevering deels (was te laat ingeschakeld) gezien Mies. Is wel al ff geleden hé. Het ging idd over geslachtskeuze. Ze deden ook een test om dat zelf te laten doen bij een dokter. Dokter in Groot-Britannië dacht ik, die uiteindelijk daar niet zat, maar in Spanje. Alé iets heel raar.
En dan nog iets over een vroegtijdige test doen id zwangerschap om het geslacht te bepalen via het bloed van de mama. Volgens mij volledige zever en commerce. De vrouw die in beeld was had ook een verkeerd resultaat. Het bleek een meisje te zijn ipv de voorspelde jongen. Ik vind dat schandalig want sommige zouden abortus doen op basis van dat resultaat.

Liefs,

Bokje en Kaan

logost
Berichten: 981
Lid geworden op: 18 november 2009, 10:49

Bericht door logost » 16 december 2009, 16:33

Ik krijg een beetje het schaamrood op mijn wangen. Ik was vroeger ook degene die wel eens vroeg: en voor wanneer ist en amaai zo nen mooie buik of zelf het geslacht vragen en vragen welke hun voorkeur was. Dat was wel toen we zelf nog niet bezig waren met zwanger te worden. Maar goed das geen excuus.
Dat van dat geslacht is bij ons net anders. Als ik GEEN meisje zou krijgen, zou heel de familie teleurgesteld zijn want er zijn alleen maar jongens. Als ze dat zeggen dan antwoord ik niet zo beleefd als jij hoor mies en zeg ik gewoon: "tja als het een jongen is dan zullen we het laten wegdoen zodat we opnieuw kunnen proberen voor een meisje want dan zijn jullie blij."

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 16 december 2009, 16:37

Haha, wedden dat je dat niet over je lippen krijgt Logost? Stel je voor dat 't dan een jongen is, dan heb je gezegd dat je hem zou laten weghalen, ook al meende je 't niet. :wink:

Bepaling van 't geslacht via 't bloed van de moeder??? Dat kan toch niet... Vertrouw je arts zeggen ze dan. :roll:

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 16 december 2009, 16:39

Dat was geen arts Loeki, was zo een internet-dinges. Puur misbruik voor geldwinst dus.

Liefs,

Bokje en Kaan

logost
Berichten: 981
Lid geworden op: 18 november 2009, 10:49

Bericht door logost » 16 december 2009, 16:41

Het erge is dus dat ik zelf echt geen voorkeur heb voor een jongen. ECHT NIET hoewel ik daar soms aan twijfel omdat mijn omgeving zo gefocused is op een meisje... Maar idd ik zou zoiets niet over mijn lippen krijgen, wel in mijn gedachten :)

Ik vind het trouwens een schande dat mensen embryo's zouden wegsmijten omdat het een jongen/meisje is. Zonder medische reden natuurlijk. Die reportage heb ik express niet willen zien. Er zijn zo ook een aantal mensen die maar blijven kinderen kopen omdat ze toch echt wel een jongen of een meisje willen. Wel leuk om dat aan je kinderen later te vertellen he. Eigenlijk wouden we dat jij een meisje/jongen was dan hadden we kunnen stoppen met kinderen kopen :shock:

mies
Berichten: 3814
Lid geworden op: 22 maart 2009, 14:44

Bericht door mies » 16 december 2009, 16:43

Ik vind dat inderdaad ook wel voornamelijk pure oplichterij, vooral de niet-bewezen methodes. Allez, bij PGD zou ik het nog kunnen geloven dat ze het kunnen bepalen, maar al de rest??
Al weten wij natuurlijk nooit hoe hard een moeder van 10 zonen kan verlangen naar een meisje, het is niet aan ons om te oordelen.

Logost, wat jij beschrijft is één van de "voordelen" aan de weg binnen (on)vruchtbaarheids-land: je leert zeker heel wat bij over jezelf, over je relatie, over het leven, en je zal in de toekomst bepaalde naïeve zaken niet meer doen.
Maarreuh... meestal weet je het geslacht pas ná de binnen België wettelijke grens voor abortus zonder medische redenen. Al een geluk, anders zouden de mensen je misschien nog gaan geloven. En zouden sommige mensen het effectief doen, zoals Bokje schrijft!!!

logost
Berichten: 981
Lid geworden op: 18 november 2009, 10:49

Bericht door logost » 16 december 2009, 16:51

Mwa ik kan nogal tamelijk sarcastisch zijn. De kans dat mensen me zouden geloven als ik het op een bepaalde toon zeg is nogal klein.
Maar ik kan via schrijftaal blijkbaar dat sarcasme niet zo goed laten doorschijnen zodat jullie allemaal beseffen dat ik zo echt wel NIET denk hoor :D

Je hebt eigenlijk wel gelijk hoor mies: soms oordeel ik te snel. Als je al 10 zonen hebt en de 11 is terug een zoon terwijl men zo smacht naar een dochter...

mies
Berichten: 3814
Lid geworden op: 22 maart 2009, 14:44

Bericht door mies » 16 december 2009, 17:11

Woeha, na dit artikel gelezen te hebben, begrijp ik de mensen wel die jou vragen of het geen tweeling is, Loeki:
http://www.standaard.be/artikel/detail. ... 122009_044
Ja, dat mensen niet wisten dat ze zwanger waren en met buikpijn naar de kliniek komen om te bevallen, dat had ik al wel gehoord, maar zomaar bevallen tijdens een gewichthef-training??? Op 6 maanden zwangerschap? Het moet je maar overkomen...

grootgevaarke
Berichten: 4815
Lid geworden op: 15 juli 2008, 14:20

Bericht door grootgevaarke » 16 december 2009, 19:09

Héwel, daar geloof ik nu de ballen van, zie, dat je dat niet weet dat je zwanger bent.

lisa marie
Berichten: 2449
Lid geworden op: 20 mei 2009, 19:17

Bericht door lisa marie » 17 december 2009, 8:46

Nu ik zelf zwanger ben, geloof ik daar ook de ballen van. En dat gedraai van de baby dan ? Die harde buiken ? Of weten die dat toch ergens, en verdringen ze het zo erg dat ze op den duur geloven dat ze inderdaad niet zwanger zijn ?

Mijn schoonzus is ook zo'n 'lomp' geval. Toen we haar en haar man vertelden dat we zwanger waren, zeiden ze dat ze nog niet toe waren aan kinderen. Ok, dat is hun goed recht, ook beter voor het kindje, dat ze er geen krijgen als ze er nog geen willen. Ze vinden zichzelf 'nog veel te jong van geest'. (ze zijn 34 jaar). Vinden ze mij (37 j) dan zo'n oude doos ?
De week erop zei mijn schoonbroer tegen mijn man dat mijn schoonzus nu toch wel kinderen wou, maar dan wel een meisje !!!!!
Tja, zij zal dat op bestelling kunnen laten komen hè ! Zoals je kiest voor bruin of wit brood.

mies
Berichten: 3814
Lid geworden op: 22 maart 2009, 14:44

Bericht door mies » 18 december 2009, 11:04

Lisa marie, met die domme uitspraak weet je dan ook wel zeker dat ze op dit moment gewild kinderloos zijn. Mochten ze de toestand van hun geest als excuus gebruiken voor ongewilde kinderloosheid, zouden ze nooit zoiets zeggen he!

Ik heb geen flauw idee wat ik van dat verhaal van die gewichthefster durf te geloven. Blijkbaar was ze 6 maand, en had ze de week ervoor nog een competitie gedaan. En blijkbaar hebben sportsters wel vaker onregelmatige maandstonden. Wie weet hoe een stevige buikspieren zij als gewichthefster heeft, waardoor je misschien quasi niks voelt?? En wie zegt er dat zij geen hormonen spoot? (androgenen om spieren te kweken, en niet "onze" soort hormonen he). Laat ons hopen van niet, ocharme dat kindje mocht dat het geval zijn!!

grootgevaarke
Berichten: 4815
Lid geworden op: 15 juli 2008, 14:20

Bericht door grootgevaarke » 18 december 2009, 20:43

Gisteren nog eens te horen gekregen, dat ik na de bevalling toch de pil ga nemen. Want dat ik niet de eerste zou zijn die zeer snel na zwangerschap via IVF plots spontaan zwanger is. Want ja, als je er niet meer zo mee bezig bent... :evil: :evil: :evil:

De kans bestaat idd (we zijn onverklaarbaar onvruchtbaar) maar ik wil het niet horen dat het dan is omdat ik er NIET meer MEE BEZIG WAS.Ik kan dat zinnetje niet meer horen!

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 20 december 2009, 16:14

WAAAAAAAAAAAAAAAAHH, ik krijg er de kriebels van in jouw plaats! Stopt dat dan nooit??? :evil:

MA
Berichten: 3552
Lid geworden op: 27 oktober 2008, 17:29

Bericht door MA » 20 december 2009, 16:22

Mijn grootmoeder is ook zeker 5 maanden zwanger geweest zonder het te weten. Die kreeg wel gewoon regels door..Is dan op 6,5 maand bevallen van mijn vader, net tijdens bombardement op ziekenhuis van mortsel...

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 52 gasten