Wat niet zeggen wanneer zwanger

grootgevaarke
Berichten: 4815
Lid geworden op: 15 juli 2008, 14:20

Bericht door grootgevaarke » 23 december 2009, 16:15

Normaal had ik nog 5 weken zwangerschap te gaan (nu met die keizersnede zal bevalling ongeveer 2 weken vroeger zijn).
Hoe vaak ik al heb moeten horen: Ge zult blij zijn zeker, kind, dat je er eindelijk vanaf bent? Zwaar hé, mateken, op 't einde? :roll:
Steevast antwoord ik dan: neenee, mij hoor je niet klagen. Ik heb er lang genoeg op moeten wachten.

(je ziet ze dan zo rood aanlopen van: shit, da's waar ook ):mrgreen:

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 24 december 2009, 2:37

Ik heb dat ook vaak moeten horen. Zeker als ik overtijd ging. Het was volgens anderen echt niet meer te houden. Ik ook altijd steevast; "nee zenne, geen enkel probleem". Ik moest er ook steeds bij horen "nu zal je het zeker beu zijn dat overtijd gaan". En ik altijd "nee zenne, de schilders zijn nog bezig" :wink:

Liefje
Berichten: 1369
Lid geworden op: 4 juni 2009, 12:44

Bericht door Liefje » 24 december 2009, 10:00

Gisteren bij de kine moesten we een visualisatieoefening doen, in combinatie met buikademhaling. Zogezegd om te ontspannen. De opdracht was te denken aan wat deze zwangerschap voor jou betekent. Amai, daar kwam heel wat oud zeer naar boven. De restjes 'onverwerkte verdwaalde ooievaar' zijn zeker nog aanwezig. :( Was er wel van in de war vannacht, maar het is tegelijkertijd goed om af en toe bij stil te staan.
Bon - en dan nu op naar het kerstdiner vanavond! Met dikke buik, daar heb ik drie jaar van gedroomd. 8) Fijne feestdagen aan allen!!

liezeke
Berichten: 2798
Lid geworden op: 14 juli 2009, 7:23

Bericht door liezeke » 24 december 2009, 10:21

waar die kinés niet goed voor zijn, hé;)

veel plezier, liefje!

hopelijk kan ik volgend jaar net als jij aan de kerstdis zitten, dit jaar geen kerstdis voor mij wegens platte buik (allee ja, niet zo plat wegens utro en chocolade!!)
maar wel; grey's anatomy samen met de poezekop, joehoe

liesje

Wappie
Berichten: 3749
Lid geworden op: 7 oktober 2008, 9:56

Bericht door Wappie » 24 december 2009, 10:22

Toen ik ong. 6maand was was ik al om te ontploffen. Dan kreeg ik ook vaak bewonderende blikken en veel zinnetjes als "Ocharme meid! hoe hou je het vol" "Dat jij nog kan rondlopen"
Op den duur dacht ik dat er iets mis was met mij, want ik heb altijd gestraald (al zeg ik het zelf :D ) met mijn zw.
Mijn grootmoeder had altijd tranen als ze mij zag, zo'n compassie had ze met mij :roll:
En ik maar rondlopen, shoppen, kleertjes wassen en strijken,... Oké, naar het einde toe werd het zwaar, maar ik had het zeker niet erg gevonden om nog een paar weken zwanger te zijn! :D

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 24 december 2009, 13:13

Whoehahaha... Kheb ook zo'n visualisatieoefening gehad op de prenatale cursus. Ik moest me een weide inbeelden (so far so good) ... met mijn ouders (moeder dood, vader ellendige relatie). Dus ook voor mij is die oefening verprutst. :roll:

Bij mij vragen ze gewoon "en, gaat het nog, niet te veel last?" En ik zeg dan altijd van "o nee, niks last, 't gaat prima" ; en dan zie je sommige mensen zo teleurgesteld kijken... Miserie van een ander is zoveel leuker hé. :mrgreen:

Liezeke, volgend jaar is jouw jaar meideke, daar duimen we allemaal voor!!!

liezeke
Berichten: 2798
Lid geworden op: 14 juli 2009, 7:23

Bericht door liezeke » 24 december 2009, 15:58

zeker weten,

the best is yet to come!

vergeet ff die kiné's, 'tzijn soms prutsers :wink:

fijne kerst, ladies en minimensjes in de buik...

mies
Berichten: 3814
Lid geworden op: 22 maart 2009, 14:44

Bericht door mies » 28 december 2009, 13:14

Mijn man (zit op zijn werk nu) stuurde me daarnet een berichtje:
"Iedereen op t werk vraagt altijd naar u en niet naar hoe t met mij is..."

Zomaar, out of the blue! Terwijl hij anders zo nuchter is!

Ik heb hem geantwoord dat dat nu eenmaal de gang van zaken in "de club" is (de club van mensen met kinderen waar we zo lang niet bij "mochten" horen). Na de geboorte gaan ze heel de tijd naar het kindje vragen en kijken, en al helemaal niet meer naar ons.

Maar ik had toch wel effe te doen met mijn ventje, ocharme.

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 29 december 2009, 5:33

Oh Mies, zo lief eigenlijk van je ventje. Ik krijg er medelijden mee. Geef hem maar een knuf!

Liefs,

Bokje en Kaan

logost
Berichten: 981
Lid geworden op: 18 november 2009, 10:49

Bericht door logost » 29 december 2009, 12:39

Mies je deed me aan iets denken toen je dat schreef van je ventje.
Mijn ventje heeft hetzelfde probleem. We hebben twee weken geleden (na de goede echo) een boekje gekregen met het verloop van de zwangerschap van kind&gezin. Je slaat het boekje nog maar open en dan staat er:
"Dit is het boekje van de mama"...

Zo staan er heel weinig verwijzingen in naar de papa (wel een foto van man en vrouw). Hij vond dat heel jammer. Hij had echt het gevoel "en ik?" Vanalles over de mama maar niks over de papa... Toch wel jammer. Hij is al zo jaloers dat ik ons kindje later zal mogen voelen enzo en dan wordt er nog niet eens een proficiat gewenst met de zwangerschap door K&G :(

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 2 januari 2010, 20:37

"Leuke" opmerkingen van de laatste dagen :

- jij ziet er klaar uit om te bevallen (waarom gebeurt het dan niet?)
- och, geniet toch van die laatste dagen (wanneer je net gezegd hebt dat je nog net van je bed naar de wc kan wegens bekkenklachten - maar we klagen niet :wink: )
- jij gaat bevallen vanavond, want het is volle maan (nee, niet bevallen dus)
- ja ik belde maar eens, want mijn man zei dat je aan het bevallen was (nee ik ben niet aan het bevallen en zelfs al zou dat zo zijn en zou je het weten, waarom bel je dan?)
- vervolg van het vorige "en je weet dat hij daar gevoel voor heeft he"

:twisted:

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 2 januari 2010, 20:38

Aja, nog eentje :

ja ik neem vanaf nu elke avond mijn gsm mee naar bed, je belt toch als het begint he?

pfffff...

mies
Berichten: 3814
Lid geworden op: 22 maart 2009, 14:44

Bericht door mies » 2 januari 2010, 20:52

Dat is dan weer mijn voordeel: ik zeg tegen iedereen dat het voor volgende week is, gepland. Ik zeg er alleen de dag niet bij... nog een beetje privacy alstublieft he :wink:

Kan jij dan zo geen verhaal "verzinnen"? In 1 van de boeken gericht naar de papa's tijdens de zwangerschap, raadden ze aan om de uitgetelde datum 2 weken later door te geven, om juist al die vervelende vragen te vermijden... is nu natuurlijk te laat voor jou he, Loeki.

Vandaag bij de kapper heb ik het ook heerlijk "misbruikt": "nee mevrouw, een brushing is niet nodig want ik kan evengoed vandaag bevallen en dan is het voor niks geweest". Voilà gedaan met de opdringerige verkooopspraatjes van de kapster!

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 2 januari 2010, 21:24

:lol: Goed gedaan bij de kapster!

Goh nee, ik zou ook niet willen liegen tegen m'n zus, maar ze zou wel beter moeten weten en me een beetje ruimte geven... Ach ja.

Ik voeg de voorlopig laatste ook hier nog maar aan toe :

"hoezo nog een dagje weg, zo ga je niet bevallen hoor"

(nadat ik al drie weken thuis zat)

lisa marie
Berichten: 2449
Lid geworden op: 20 mei 2009, 19:17

Bericht door lisa marie » 3 januari 2010, 17:34

De ene klant tegen me 'Al 6 maanden ???? Je zou zeggen dat je nog maar 4 maanden bent !!!!'
De volgende, een paar minuten later 'Amai, wat ben je al dik geworden..... '

En iedereen die maar meent aan mijn gezicht en buik te zien wat het gaat worden !!! (ze zeggen wel allemaal hetzelfde... ben benieuwd...)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 75 gasten