Wat niet zeggen wanneer zwanger

Plaats reactie
grootgevaarke
Berichten: 4815
Lid geworden op: 15 juli 2008, 14:20

Bericht door grootgevaarke » 7 oktober 2009, 9:43

Ah Bokje, al die mensen met hun cowboyverhalen!! Lees er mijn bevallingsverhaal nog maar eens op na, wij hebben gewoon gegierd van het lachen :wink:

MA
Berichten: 3552
Lid geworden op: 27 oktober 2008, 17:29

Bericht door MA » 7 oktober 2009, 9:49

Ik heb mij vorig jaar ingesteld op 3 dagen vol pijn...uiteindelijk was het heel wat korter, en viel het dus heel goed mee. En de pijn, die was er wel maar ook omdat zwangerschap werd ingeleid op 24 weken en je lichaam er dus niet klaar voor is. Maar de geboorte zelf doet al de rest vergeten. En nu weet ik nog dat ik serieus pijn had, maar kan het mij niet meer herinneren hoe het voelde. Mensen bevallen al eeuwen...(alle vrouwen)

Sterretje
Berichten: 12336
Lid geworden op: 18 december 2007, 15:11

Bericht door Sterretje » 7 oktober 2009, 9:57

Ja sterke vrouwen dus!

't is waar, iedereen probeert je een beetje 'schrik' aan te jagen. maar 't is zo onvoorspelbaar hé. Je weet op voorhand echt niet waar je aan toe bent. Iedere bevalling is anders.
Ik vind het al een geruststelling als het personeel bekwaam is en dat je medische verzorging hebt.
De pijn zullen we sowieso wel overleven :)

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 7 oktober 2009, 10:12

Ja ktrek het me niet aan, maar als ze zo beginnen vind ik dat toch niet tof. Wat verandert dat er nu aan dat ze me dat allemaal vertellen? Ik hoef dat toch niet te weten. Het is zoals JD zegt "het moet eruit hé". En we zien wel hoe dat loopt. Als ik te veel pijn heb, vraag ik wel een epidurale. We zien wel.

Liefs,

Bokje

MA
Berichten: 3552
Lid geworden op: 27 oktober 2008, 17:29

Bericht door MA » 7 oktober 2009, 10:16

't is dat...onbevangen naartoe gaan. En als moeder die het beste wil voor haar kind, kan je ongelooflijk veel aan. He en er zijn ook leuke verhalen he...Sommige vrouwen krijgen zowaar een orgasme van te bevallen...Dus dat kan je de volgende keer misschien terug antwoorden..Staan ze geheid ineens met een knal rode kop voor je ;)

JD
Berichten: 1468
Lid geworden op: 9 mei 2007, 16:04

Bericht door JD » 7 oktober 2009, 11:05

Dat is de eerste keer dat ik dat hoor van dat orgasme 8)

pelkie
Berichten: 1927
Lid geworden op: 15 oktober 2007, 9:49

Bericht door pelkie » 7 oktober 2009, 11:41

o jee, ik moet mij hier serieus inhouden nu om niet te zeggen wat al die andere vrouwen al zeggen.
Ja, bevallen doet "peut" en 't was "peut" en nog nooit "peut" "peut" "peueueueuet"(zwijgen dus pelkie)

feit is: bij de meeste vrouwen doet't echt verschrikkelijk veel pijn. Als je beslist om een epidurale te nemen is dat dus niet omdat je een watje bent. 't is echt wel een topprestatie hoor.

Maar de ontlading op't moment dat dat babietje der is en in je armen ligt en totaal gezond is... jezus, ook onbeschrijfelijk hoor. Ik krijg weer de tranen in mijn ogen als ik daaraan denk. Stukken beter dan een orgasme

grootgevaarke
Berichten: 4815
Lid geworden op: 15 juli 2008, 14:20

Bericht door grootgevaarke » 7 oktober 2009, 12:02

ik twijfel niet aan epidurale ja dan nee. Ik vraag ze me gewoon.

JD
Berichten: 1468
Lid geworden op: 9 mei 2007, 16:04

Bericht door JD » 7 oktober 2009, 13:17

In een spontane reactie zou ik willen zeggen: ik vraag gewoon ook een epidurale, zodat ik samen met mijn man kan toeleven naar het moment en dat ik het ten volle kan beleven.
Maar ik ken twee mensen die waggelen als een eend na hun epidurale (was wel voor spataderen, maar soit) en eentje die nadien maanden lang te pas en te onpas (bv met baby in de handen) door haar benen zakte...
Sindsdien heb ik een heilige schrik voor epidurales...

Maar ja, ik heb ook een heilige schrik voor tandartsen en ik ga daar toch ook elk jaar twee keer naartoe (welliswaar na eerst maanden mijn oproepingsbrief aan de kant te schuiven)

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 7 oktober 2009, 13:35

JD, ga je dan wel twee maal per jaar als je je oproepingsbrief maanden aan de kant schuift :?: . Want ja ze sturen dat toch maar 6 maanden na je laatste controle. Dus 6 maanden + maanden op kant schuiven van de brief = minder dan twee maal per jaar naar de tandarts. Ja toch :?:

Ik heb altijd gezegd da ik een epidurale ging nemen. Nu zeg ik, ik zie wel hoe ik het doe. Als ik dat nodig mocht vinden ga ik het zeker niet laten. En ik zal me ook geen watje voelen.

Liefs,

Bokje

grootgevaarke
Berichten: 4815
Lid geworden op: 15 juli 2008, 14:20

Bericht door grootgevaarke » 7 oktober 2009, 13:43

ik heb geen enkele last ondervonden van mijn epidurale (achteraf) en op het moment zelf al zeker niet :P
We waren er gisteren nog over bezig op het werk ook: da's pijnlijk hé, zo een epidurale krijgen? Helemaal niet, zei ik, ik heb daar niets van gevoeld, pijn van prikje woog niet in het minst op tegen de weeën :?
Nadat ik epidurale gekregen had, heb ik geslapen :!: tot volledige ontsluiting

JD
Berichten: 1468
Lid geworden op: 9 mei 2007, 16:04

Bericht door JD » 7 oktober 2009, 14:09

Grootgevaarke, 't zal dus toch eerder 3 keer op twee jaar zijn :wink:
Maar mijn tandarts verwittigt wel altijd vóór de 6 maanden om zijn :lol:

Wat de epidurale betreft, als het te erg wordt zal ik ook wel zwichten zeker? Of misschien moet het gewoon wel omdat het allemaal te lang duurt en ik te uitgeput geraak... 'k denk dat het dus een beslissing van het moment en afhankelijk van de situatie zal worden. Een mens mag nooit nooit zeggen hé :lol:

Sterretje
Berichten: 12336
Lid geworden op: 18 december 2007, 15:11

Bericht door Sterretje » 7 oktober 2009, 14:18

Ik heb gisteren tegen de vv al moeten zeggen of ik voor epidurale ga of niet.
Heb gezegd 'liever niet, tenzij ik echt te moe word'. Want ja, als je daar al uren ligt te puffen, ... laat dan maar komen :)

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 7 oktober 2009, 14:24

Kdenk dat je gewoon moet "zien" dat ze niet afkomen met een epidurale helemaal op 't einde. M'n nicht had dat voor, die heeft nog een epidurale gevraagd op 8 cm ontsluiting ofzo (op een moment dus denk ik dat iedereen wel een epidurale wil omdat 't echt niet meer gaat), ze wist dat niet. Hadden ze haar toen gezegd dat ze er bijna was, had ze 't niet gedaan. Nog geen uurtje na de epidurale was de kleine er. Daarom had ze spijt van de epidurale achteraf.

Voor de rest lekker doen wat goed voelt, lijkt me. 8)

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 7 oktober 2009, 14:51

JD, dat was ik van die tandarts :wink:

En ja ik denk gewoon afwachten op het moment zelf. Maar eens 7cm denk ik niet dat ik het nog ga nemen. Dan is het "ergste" of beter gezegd de "langste periode" voorbij.

Liefs,

Bokje

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 58 gasten