Chillen

MA
Berichten: 3552
Lid geworden op: 27 oktober 2008, 17:29

Bericht door MA » 27 oktober 2009, 16:31

Loeki, dat kan ik me goed voorstellen. Ik had het met moederdag ook erg moeilijk maar dan om de omgekeerde reden...ik was moeder van een dochter die er niet meer was. Al die reclame voor moederdag had ik wel af kunnen schieten...Zal voor ons wel altijd een beladen dag blijven he.

Wat ons bij Renéetje echt wel deugd doet (klinkt raar) is als we op speciale dagen naar haar plekje gaan en daar dan een ivoorwitte balon oplaten..en witte roosjes leggen..Bij haar 'begrafenis' hebben we dat ook gedaan (toen waren we met 20 dus waren het ineens zoveel balonnen die de lucht in gingen) en het gaf een licht gevoel en een gevoel van verbondheid en afstand die je kon overbruggen. Maar denk dat het voornaamste dat je kan doen is in je hart veel van ze houden.

Ik ben ook 3 weken te vroeg geboren maar ben intussen wel bijna 39 en ik veronderstel dat jullie jonger zijn (Mies rond de 30) en dat er dus in die tijd wel wat veranderd is. Ik denk dat ik 2500 woog en had navelstreng rond mijn nek en zag zo blauw als een pruim. Ik moest in een soort van couveuse (niet een echte) en ik moest vooral goed bijkomen (en dat kan ik nog steeds geweldig :). Ik ben denk ik 2 weken langer in ziekenhuis moeten blijven om gewicht te winnen wat in mijn geval geen probleem was. Mijn moeder mocht me heel de tijd wel niet verzorgen en maar vanachter glas bewonderen...De eerste keer dat ze mij zowat in handen krijg, was toen ik naar huis mocht. Denk ik...weet niet of je er iets aan hebt...en zo een beetje je eigen verhaal kan reconstrueren...

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 27 oktober 2009, 16:39

Kheb al eens met m'n zus zo dingen op papier geschreven en in het vuur geworpen. Dat van die ballon vind ik ook wel een heel mooi idee. :)

Ik denk dat ze mij ooit eens gezegd hebben dat ik ook in de couveuse moest. En dat ik een tijdje heb moeten blijven. Maar ik weet niet of het klopt en m'n vader weet ook van niks. Kdenk dat het ook eerder zo een glazen kastje geweest moest zijn waar het wat warmer was ofzo. 2,800 kg zou toch geen probleem mogen zijn hé. Vroeger zal 't idd anders geweest zijn... Toen de tweeling van m'n zus naar huis mocht zaten ze zelfs nog aan de sondevoeding. :)

Ja ik heb daar wel iets aan. Gewoon te weten dat dat wel vaker gedaan werd. Dus dat het bij mij ook wel zoiets geweest zal zijn. :)

MA
Berichten: 3552
Lid geworden op: 27 oktober 2008, 17:29

Bericht door MA » 27 oktober 2009, 16:47

Je kan er dan eventueel nog een wens aanhangen...

Bij mij was het ook eerder zo'n kastje..

Oei met sondevoeding naar huis...ook niet evident. hoe dat je dat dan met wassen en zo ?

mies
Berichten: 3814
Lid geworden op: 22 maart 2009, 14:44

Bericht door mies » 27 oktober 2009, 17:22

Ik heb me er al mee verzoend dat ik sommige dingen nooit zal te weten komen... en ik kan daar ondertussen best mee leven.
En ik kan er ook best over praten. Inderdaad gaat dat makkelijker met kindjes (toen ikzelf veel babysitte, kreeg ik soms tien keer op dezelfde namiddag de vraag "uw mama is dood he?" en dan konden we daar fijn over babbelen). Kinderen lijken vaak veel dichter bij de essentie van het leven te staan dan volwassenen.

Audrey, waarschijnlijk ga jij goed kunnen babbelen met dit kindje over Renéetje he!
(voilà als dat geen grote uppercut voor het schuldgevoel-monster was dan weet ik het ook niet meer!)

mies
Berichten: 3814
Lid geworden op: 22 maart 2009, 14:44

Bericht door mies » 27 oktober 2009, 17:25

Ik heb ondertussen nog een voordeel ontdekt aan verplichte platte rust: ik mag niet naar een babyborrel gaan van een "ongelukske" :D (het blijft toch altijd een beetje steken he)

MA
Berichten: 3552
Lid geworden op: 27 oktober 2008, 17:29

Bericht door MA » 27 oktober 2009, 17:29

Ja dat heb ik ook al gemerkt.

Monster ligt hier nu helemaal uitgeteld met sterretjes rond zijn hoofd, ogen op half zeven en tong ver uit de mond. Volgens mij hebt ge hem KO geslagen :)

Inderdaad een 'geluk bij een ongeluk' om in de terminologie te blijven...Zou daar ook niet goed tegen kunnen...

mies
Berichten: 3814
Lid geworden op: 22 maart 2009, 14:44

Bericht door mies » 28 oktober 2009, 6:54

Ik heb een beetje een baaldag vandaag, heb de hele nacht wakkergelegen en liggen piekeren. Eigenlijk was ik gisterenavond al slechtgezind.

Dus veel aangenaam chillen zal er niet bij zijn vandaag... eerder onaangename platte rust dus :cry:

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 28 oktober 2009, 7:01

Knuff Mies... Hier niet veel beter, 't zal wel weer "in de lucht" hangen. Een hele nacht harde buiken gehad, en pijn in m'n bekken... Ben ook veel te veel aan het piekeren voor 't werk hé. Domme deadlines. Maar vandaag dagje thuis, ik chill lekker mee. 8)

Ben blij dat er al iemand wakker is. :D

Audrey ze moest zelf leren hoe ze die sonde moest vervangen enzo. Dus ze deed dat allemaal zelf. Was wel in het kader van een project in Jette, standaard doen ze het niet denk ik, hoewel intussen misschien wel, is ook al weer 8 jaar geleden... Zal ook wel van de ouders afhangen, je moet maar durven, een sonde steken bij zo'n iniemienie beebje.

mies
Berichten: 3814
Lid geworden op: 22 maart 2009, 14:44

Bericht door mies » 28 oktober 2009, 7:30

't Zal inderdaad in de lucht hangen. Chill/baal maar lekker mee!

(al zal ik straks nog proberen een dutje te doen want ik voel me nu al een wrak, hopelijk lukt het want mijn pilletje van 7u begint alweer te werken :evil: )

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 28 oktober 2009, 7:34

Die slapeloze nachten dat hakt er echt wel in hé. :? Doe maar lekker veel dutjes tussendoor zoveel je kan.

Pfff, ventje was al aan het razen daarnet, je gaat toch dit doen vandaag hé, en dat en dat. Seg.

Gelukkig kan ik het me niet aantrekken vandaag, mijn tasje kamillethee zal te lekker zijn... :wink:

mies
Berichten: 3814
Lid geworden op: 22 maart 2009, 14:44

Bericht door mies » 28 oktober 2009, 7:42

Bij mij is het ventje één van de redenen voor het balen, dus hij kan vandaag met zijn lijstje de boom in!

(en toch zie ik hem zo graag)

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 28 oktober 2009, 7:43

:lol: :lol: :lol:

Ja, 't zijn toch schatjes... Meestal hé. :wink:

lisa marie
Berichten: 2449
Lid geworden op: 20 mei 2009, 19:17

Bericht door lisa marie » 28 oktober 2009, 8:05

Vandaag ook vroeger opgestaan dan normaal (maar ik woon zo dicht bij het werk dat ik er normaal pas om 07u40 uitkom en dan ben ik nog om 08u30 op het werk).

Ik moet om 10u30 in Hasselt zijn voor het vijfjaarlijkse medisch onderzoek (ook voor het werk).
Eerst hadden ze gezegd dat ik er om 09u30, nuchter, moest zijn. Toen dat afgesproken werd, was ik 's morgens nog misselijk zolang ik niet gegeten had. Ik zei toen dat dat toch wel moeilijk was in mijn geval. Nu moet ik dus een uurtje later komen, en mocht ik voor half acht nog iets kleins eten (maar niet zoet.... ). Heb dus twee boterhammetjes met Filet de York gegeten !

Straks dus op de weegschaal, benieuwd !

mies
Berichten: 3814
Lid geworden op: 22 maart 2009, 14:44

Bericht door mies » 28 oktober 2009, 8:12

Hehe, ik had een collega op mijn vroeger werk, en zij moest ook op het standaard medisch onderzoek gaan toevallig juist als zij terug kwam uit bevallingsverlof.
Nu waren haar rechte buikspieren serieus uitgezet geraakt tijdens de zwangerschap (in het midden grote afstand tussen), dus haar buikomtrek was nog redelijk aanzienlijk.

Hadden die mensen van het medisch onderzoek toch niet net een studie opgestart naar BMI en omtrek van het middel enzo, en heeft zij daar zwaar onder haar voeten gekregen omdat zij een serieuze "appelvorm" had!!
Tja, bij jou zit er gelukkig nog een kindje in he, lisa marie, hopelijk snappen ze het dan wel ;)

mies
Berichten: 3814
Lid geworden op: 22 maart 2009, 14:44

Bericht door mies » 28 oktober 2009, 10:34

WHAAAA het angstmonster is gematerialiseerd!!

Ik durf toch wel niet te googlen naar tricot slen anthraciet zwart (cfr topic voorbereidingen), krijg ik me daar opeens het befaamde windows "blue screen of death", crash dump en "no harddisk found" :shock: :shock: :shock:

Ikke grote paniek, wat ben ik zonder mijn laptop tegenwoordig?
In ieder geval, na een vijftal keer proberen heeft hij toch terug geboot. En ja, ik ga mijn computer "opkuisen", alle te behouden zaken op mijn externe harde schijf zetten, en Vista vliegt er hier binnenkort af hoor!
(ook al was het blijkbaar een hardware probleem, ik ben die Vista beu)


Grrr tijdens het typen natuurlijk eventjes gepauzeerd om Gaviscon te nemen (ik behoor sinds vannacht dus ook tot het clubje met zure maagoprispingen, ik had weer te vroeg victorie gekraaid), natuurlijk serieus op mijn bed gemorst :cry:

't Is mijn dagje niet.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten