Laatste zwangerschap?

liezeke
Berichten: 2798
Lid geworden op: 14 juli 2009, 7:23

Bericht door liezeke » 1 november 2009, 14:57

hihi, lees hier allemaal leuke 'wetenswaardigheden'

ff twee vliegen in één klap;
mijn zus was zwanger van haar tweede na drie maand (en dus tijdens haar borstvoeding) en heeft lekker nog drie maand van haar zwangerschap borstvoeding blijven geven! trouwens een wolk van een nichtje van gekomen
mijn moeder was zwanger van mijn jongere zus MET het spiraaltje erbij.

de wonderen zijn de wereld niet uit :wink:

jammergenoeg heeft hun supervruchtbaarheid zich niet voortgezet bij mij...

liesje

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 1 november 2009, 17:30

Vruchtbaar ben je met twee hé Liezeke! :?

Kvrees dat het vanzelf zwanger worden bij mij tijdens de bv whishfull thinking is, maar ja, een mens kan maar hopen... :roll:

Mijn zus wordt ook zwanger als haar man er nog maar naar kijkt, zoals ze dat "zo schoon" kunnen zeggen. :twisted:

Bjorn en Kim
Berichten: 4308
Lid geworden op: 24 augustus 2007, 10:56

Bericht door Bjorn en Kim » 1 november 2009, 19:33

Ik hoop er gewoon niet graag meer op, ben daarom ook met de pil opnieuw begonnen ookal willen wij een tweede. Ik haat de teleurstelling van elke maand opnieuw dus niet meer hopen voor mij maar zekerheid. Nog 2 maandjes en we kunnen weer van start!

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 6 november 2009, 11:43

Ik wil zeker ook een tweede, maar zeker nu nog nt. Ik wil eerst nog genieten van dit wondertje. Want tot nu toe is het nog niet echt "genieten". Ik start zelfs vandaag met de minipil. Ik zie het voorlopig echt niet zitten om zwanger te worden van een tweede. Twee jaar tussen vind ik ideaal. Natuurlijk weet ik ook dat ik dit niet kan "plannen" zoals andere mensen. Maar stiekem hoop ik dat deze zwangerschap mijn endo volledig heeft opgeruimd en dat ik nu spontaan zwanger kan worden. Anders zullen het idd terug behandelingen worden. Ik ben zelfs bereid IVF te doen, wat de vorige keer net niet moest.
Maar wanneer we precies starten met proberen weet ik niet. Misschien als Kaan 10 maanden is of zo?

Liefs,

Bokje

Bjorn en Kim
Berichten: 4308
Lid geworden op: 24 augustus 2007, 10:56

Bericht door Bjorn en Kim » 6 november 2009, 17:13

Hey bokje,

Tibo is nu ook 10 maand, lijkt mij een goede leeftijd :D Tegen we mogen starten met de behandeling en het eventueel zou lukken is hij net geen 2, ideaal he :wink:

mies
Berichten: 3814
Lid geworden op: 22 maart 2009, 14:44

Bericht door mies » 10 februari 2010, 18:24

Er is ons gisteren gezegd dat wij, na het verlopen van de wachttijd ivm de keizersnede (6 maand minimum), een half jaar tot een jaar weer zelf moeten proberen vooraleer tot nieuwe behandelingen over te gaan. Blijkbaar zou een zwangerschap een verandering kunnen teweegbrengen (betere doorbloeding van verlittekende eileiders in mijn geval), en zou je het tweede kindje "free of charge" kunnen krijgen :)

Hoe zit dat bij jullie, moeten jullie eerst nog opnieuw zelf proberen? Gaan ze eerst nog onderzoeken doen of de situatie veranderd is (sperma? HSG?) vooraleer jullie de zelf-probeertijd ingaan?
Mij lijkt dat zo'n verloren tijd, als zou blijken dat mijn beide eileiders weer toe zouden zitten... ach ja. Ik moet niet te veel tegelijk willen he :wink:

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 11 februari 2010, 4:36

Ja hier zal het ook eerst proberen worden. Maar geen jaar zenne. Ik denk dat ik na een maand of vier, vijf al naar een ferticentrum zou stappen. Ik weet dat endo na een zwangerschap kan "opgelost" zijn. Maar ik geloof er niet echt in. Ergens wel en ergens niet. Het is heel raar.
Ergens vrees ik ook nog voor die adenomyose en dat verbetert niet met een zwangerschap en bevalling, integendeel. En mijn kronkelende eileiders zll nu ook niet plots recht zijn hé. Och ja, zwanger wil ik nog niet worden nu, dus ga er mijn hoofd nog niet te veel over breken.

Liefs,

Bokje

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 52 gasten