Laatste zwangerschap?

Liefje
Berichten: 1369
Lid geworden op: 4 juni 2009, 12:44

Bericht door Liefje » 28 oktober 2009, 10:42

Grootgevaarke, ik kan toch al zo drie vrouwen in mijn bekendenkring opnoemen die zwanger zijn geworden tijdens hun borstvoedingsperiode. Dat zal toch niet zonder eisprong gebeurd zijn hé :lol: :lol:

grootgevaarke
Berichten: 4815
Lid geworden op: 15 juli 2008, 14:20

Bericht door grootgevaarke » 28 oktober 2009, 10:45

Waaaaauuuuwwww!!! Van de Heilige Geest hé, Liefje :P

Ik zeg alleen maar wat ze mij gezegd hebben in ziekenhuis hé...
Uitzonderingen bevestigen de regel zeker? heb ook een vriendin die zwanger geworden is met spiraal...

mies
Berichten: 3814
Lid geworden op: 22 maart 2009, 14:44

Bericht door mies » 28 oktober 2009, 10:45

Dat wordt leuk, dan gaan we hier volgend jaar vermoedelijk nog allemaal op het forum zitten 8)

Ja, wij willen ook voor een tweede gaan. Vermoedelijk zal ik ook de borstvoeding moeten afbouwen tegen dat ik terug ga werken (geen flauw idee wanneer dat zal zijn, indien ik tot de bevalling moet platliggen, zal ik het postnataal verlof (9 weken + 1 week wegens arbeidsongeschiktheid gedurende hele periode prenataal verlof) proberen te verlengen met borstvoedingsverlof tot 15 weken na de geboorte. We shall see).

Ik denk dat ik zodra de kinderwens er terug is, me onmiddellijk terug zal aanmelden bij het fertiliteitscentrum. Al was het maar om eventjes een hsg te doen om te zien hoe het ondertussen met mijn eileiders gesteld is.

Bjorn en Kim
Berichten: 4308
Lid geworden op: 24 augustus 2007, 10:56

Bericht door Bjorn en Kim » 28 oktober 2009, 11:19

Had ik me moeten aanmelden dat de kinderwens terug was dan kon ik dat direct na mijn bevalling al doen :D Ik heb mijn kinderwens even onderdrukt voor mijn zoontje maar nu hij 10 maand is gaan we er opnieuw voor. Uiteindelijk is hij dan bijna 2 mocht het onmiddellijk opnieuw lukken zoals vorige keer. En natuurlijk ook voor mijn lichaam. Ik vind dat een lichaam 9 maand zwanger is maar ook 9 maand de tijd nodig heeft om volledig te herstellen en ik ben er nu klaar voor :roll:

De behandeling heeft ook geen sporen nagelaten bij mij. Het is even hard maar dat vergeet je zo snel...

pelkie
Berichten: 1927
Lid geworden op: 15 oktober 2007, 9:49

Bericht door pelkie » 28 oktober 2009, 12:05

Wij dromen hier ook van een tweede.
Mijn lijf heeft er nog geen zin in momenteel, maar aan de andere kant wil mijn vriend ook niet te lang wachten, want hij is al "iets ouder". Ik denk dus dat we tegen de zomer terug op consultatie gaan om idd na de zomer weer te starten.

Ik denk trouwens niet dat ze je laten starten terwijl je nog borstvoeding geeft. OOk niet voor een cryo, gewoon omdat de kans op succes dan kleiner is. Ik geef dus bv totdat we er weer aan beginnen.

En je hoeft niet af te bouwen als je gaat werken hoor: bij mij lukte afkolven echt heel goed, ik had s'avonds meer dan genoeg om de volgende dag mee te genven naar de creche. Gewoon relax zijn en proberen. En als je toch niet voldoende hebt, kan je idd nog 1 flesje per dag bijgeven , maar hebben ze toch gehad wat ze gehad hebben he. (plus, 't is supergoedkoop en je mag toch iets meer snoepen dan gewoonlijk zonder bij te komen)

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 28 oktober 2009, 17:02

Ik vind niet dat je de volgorde van behandelen moet laten afhangen van het aantal kindjes dat er al is. Ik volg wel de redenering van "ik heb al een kindje en zij nog niet", maar er zijn zoveel redenen... Zo zou ik bijvoorbeeld kunnen vinden dat ik voorrang zou hebben als ik op m'n 38ste aan een tweede zou beginnen, ten opzichte van iemand die op haar 24ste aan haar eerste begint? Ik vind dat niet hé, voor alle duidelijkheid, maar er zijn zoveel redenen denkbaar om sommigen "voorrang" te geven, er zal wel altijd iemand uit de boot vallen dan.

Pelkie ik denk dat wij intussen allemaal dromen van een borstvoeding zoals de jouwe. 8) In het begin als ik borstvoeding geef, zal ik in ieder geval denken "bij Pelkie was het ook niet zo makkelijk in het begin en zie nu", als het niet zo goed gaat. 8)

Bjorn en Kim
Berichten: 4308
Lid geworden op: 24 augustus 2007, 10:56

Bericht door Bjorn en Kim » 29 oktober 2009, 8:51

Hey loeki,

ik denk dat er gewoon niemand voorrang heeft en ieder z'n beurt moet afwachten. je weet dat er ziekenhuizen zijn waar je niet moet wachten en ziekenhuizen waar je wel moet wachten, das ieder z'n keuze he.

Ik kies een ziekenhuis waar ik wel moet wachten omdat ik mensen ken die daar en geslaagde behandeling gehad hebben en kijk, ik had direct ook een geslaagde behandeling (ook al was dat puur geluk).

Nu we voor ons 2e kindje gaan hoop ik dat het geluk weer aan mijne kant staat :D

Ik droomde echter ook van borstvoeding maar had een klein patatje dat niet wou drinken, flesjes dan maar...

Hope to be
Berichten: 203
Lid geworden op: 6 december 2008, 17:59

Bericht door Hope to be » 29 oktober 2009, 14:41

Wij blijven bij 1.

De gyn spreekt altijd van ons wonderkindje, wij hebben veel geluk dat het gelukt is met de nodige medische achtergrond van ons.

Liefs
Htb

MA
Berichten: 3552
Lid geworden op: 27 oktober 2008, 17:29

Bericht door MA » 29 oktober 2009, 16:56

Tja bij ons zou dat ook wel eens kunnen...hebben er tot nu toe 5 verloren om er hopelijk 1 te kunnen houden...Dat wil ik niet nog eens meemaken. Langs de andere kant is er hier ook de stiekeme hoop dat ik toch spontaan zwanger geraak tijdens de borstvoedingsweken...Maar voorlopig gaan we eerst voor 1 levend gezond kindje en dan zien we wel weer.

pelkie
Berichten: 1927
Lid geworden op: 15 oktober 2007, 9:49

Bericht door pelkie » 29 oktober 2009, 19:40

Ik geloof dat een 80% van de vrouwen geen eisprong hebben tijdens de bv... lekker handig toch hoor. Geen miserie elke maand.
En ik denk dan stiekem: dan heeft mijn lichaam ruim de tijd eventuele spoortjes van endometriose op te ruimen (heb nooit een laparo gehad, dus weet niet of ik dat heb) en heb ik misschien bij een volgende behandeling meer kans bij de eerste keer...

fluffie
Berichten: 1582
Lid geworden op: 10 oktober 2008, 18:34

Bericht door fluffie » 29 oktober 2009, 21:08

Wij weten nog niet of we voor een 2e kindje gaan... maar dat heeft weinig te maken met behandelen, want ik ben na 2 jaar op natuurlijk wijze zwanger geraakt (met behulp van accupunctuur). Mijn man heeft al 2 kinderen (co-ouderschap), en een 2e kindje van ons, zou dus al het 4e kind zijn... wat wil zeggen een grotere auto, enzovoort enzoverder.

Maar ik begrijp wat je bedoelt Mies, in het begin van mijn zwangerschap heb ik mijn man zowat gesmeekt om het niet bij eentje te houden :D Ik kon zo moeilijk genieten, en ik kon me niet voorstellen dat dit mijn eerste en laatste zwangerschap zou zijn. Ondertussen ben ik er toch al wat nuchterder in geworden, we zien wel. Eerst dit ukje op de wereld zetten, en zien hoe het gaat met onze 2 bijna-pubers, en daarna ... wie weet?

Véro.
xx

Wappie
Berichten: 3749
Lid geworden op: 7 oktober 2008, 9:56

Bericht door Wappie » 30 oktober 2009, 12:34

Ik heb natuurlijk de 'luxe' gehad om onmiddellijk 2rakkers in mijn armen te kunnen sluiten. Op sommige dagen zou ik absoluut voor een derde willen gaan. Ik was zo graag zwanger (had ook een leuke zw) Ik vond het echt een fantastisch gevoel om leven te kunnen dragen. Maar voorlopig ben ik heel heel heel tevreden met het hetgeen ik heb. Ik vind mijn zoontjes geweldig, maar ze vragen zoveel energie. Als we ooit voor een derde gaan zal het zeker niet de eerste twee jaar zijn.

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 31 oktober 2009, 10:07

Wij willen eigenlijk vooral snel aan het tweede beginnen omwille van de biologische klok... Als Yveske geboren wordt, zal ik 33 zijn... Wil graag 'n tweede keer zwanger zijn voor m'n 35 ste, want vanaf dan gaat de vruchtbaarheid snel naar beneden zeggen ze... :?

Anders zouden we ook wel twee jaar wachten denk ik...

grootgevaarke
Berichten: 4815
Lid geworden op: 15 juli 2008, 14:20

Bericht door grootgevaarke » 31 oktober 2009, 15:41

Hier is de biologische klok ook grote spelbreker: ben al de 36 gepasseerd... :? :evil:

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 1 november 2009, 11:16

Wie had het ook gedacht hé...

Als ik "op schema" had gezeten had ik nu zwanger moeten zijn van ons tweede kindje. :?

Hopelijk strooit de klok niet teveel roet in 't eten!

En intussen alvast heel blij zijn dat we al hebben wat we hebben hé. :D

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 76 gasten