loslatingsbloeding

calani
Berichten: 271
Lid geworden op: 15 mei 2009, 23:56

loslatingsbloeding

Bericht door calani » 4 november 2009, 21:27

hey
ben 8w4d zwanger van een tweeling na een cryo van een icsi
nu op de 2 echo genomen toen ik 8w2d was, was er een kleine loslatingsbloeding te zien van 3mm op 5mm
de gyn zei dat ik me geen zorgen moest maken gezien de hartactiviteit en hun groei nog steeds perfect zijn
maar maak je eens geen zorgen met een woord als "loslatings"bloeding
mag volgende week op controle echo, intussen moet ik zoveel mogelijk rusten...
zucht
iemand hier ervaring mee?

Liefje
Berichten: 1369
Lid geworden op: 4 juni 2009, 12:44

Bericht door Liefje » 5 november 2009, 8:56

he Calani, heb hier geen ervaring mee, maar ik kan me je bezorgheid wel goed voorstellen. Sterkte!

grootgevaarke
Berichten: 4815
Lid geworden op: 15 juli 2008, 14:20

Bericht door grootgevaarke » 5 november 2009, 10:05

Zelf ook geen ervaring mee. Veel moed in zetel/bed. Ik hoop dat je wat afleiding vindt.

MA
Berichten: 3552
Lid geworden op: 27 oktober 2008, 17:29

Bericht door MA » 5 november 2009, 10:13

Calani,

Ik heb zelf een bloeding gehad op 7-8 weken en moest toen ook rusten. Ik weet niet of het een loslatingsbloeding was. Moet zeggen dat het woord inderdaad wel akelig klinkt. Misschien nog even naar je gyn terugbellen als je met een ongerust gevoel blijft zitten ? Als je weet wat het juist is, kan het minder beangstigend zijn.

Zal solidair met je meerusten, Au3

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 5 november 2009, 10:17

Kheb wel bloedklontertjes gehad maar het woord "loslatingsbloeding" is nooit gevallen. Maar dat wil daarom niks zeggen, de ene gyne gebruikt het woord mss en de andere niet. Het waren bij mij ook bloedklonters tussen de placenta en de baarmoederwand, kan me wel voorstellen dat dat in extremere gevallen tot "loslaten" van de placenta kan leiden?

Ik moest toen alleen maar rusten als ik krampen had, maar veel zal afhangen van de grootte van de klonter. Ze hadden me wel verwittigd dat ik daar bloedverlies van kon hebben, dus kzou zeggen alvast geen paniek als dat gebeurt... (proberen... :? ).

Veel sterkte meid en we duimen dat alles goed komt!

prutske14
Berichten: 303
Lid geworden op: 22 mei 2009, 21:03

Bericht door prutske14 » 5 november 2009, 10:40

IK heb zondag ook bloedverlies gehad en deze morgen terug, ben dan onmiddellijk terug naar ziekenhuis gegaan want ze hadden gezegd bij vers bloed moet je meteen komen. Ben morgen 6 weken en ze hebben echo gedaan maar alles ziet er in orde uit, we konden zelfs het hartje al zien kloppen. Ze denken dat het bloed van vooraan moet komen. We vinden het ook erg raar maar ze zien niets, dat bloed moet toch van ergens komen? Rusten doe ik sowieso want ben enorm slecht heel de dag door.

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 5 november 2009, 10:55

Ook knuff voor Prutske!

Veel zwangeren hebben bloedverlies in de eerste weken. Khad dat ook nooit gedacht maar eigenlijk hoor je dat toch heel veel.

Kheb bloed verloren tussen week 8 en week 14, het merendeel van de tijd wisten ze ook niet van waar 't kwam. Ze zeggen dan wel "raar", maar kheb toch al vaak gehoord dat ze niet weten vanwaar het komt, dus zo raar zal het wel niet zijn. :roll:

Tis wel nie leuk hé... Stomme neefjes van de russen, dat zijn 't. :twisted:

calani
Berichten: 271
Lid geworden op: 15 mei 2009, 23:56

Bericht door calani » 5 november 2009, 19:19

hé loekie, denk dat het hetzelfde is, zit nl ook tss placenta en baarmoeder
de gyn heeft het eigenlijk allemaal heel geruststellend verteld, ik was in eerste instantie zo blij dat ze zo goed gegroeid waren dat ik pas nadien over het woord begon te piekeren...
goed zal maar gewoon de volgende echo afwachten... dinsdag al :)
maar ben nog steeds lekker misselijk dus dat zit al goed :)

en ocharme prutske, jij dus ook al ongerust geweest

idd stomme neefjes van de russen!

prutske14
Berichten: 303
Lid geworden op: 22 mei 2009, 21:03

Bericht door prutske14 » 5 november 2009, 19:20

Ja Loeki inderdaad niet leuk,altijd grote paniek voor iets dat ze niet weten wat het is en dan zeggen ze zo op een toontje: alles is in orde hoor, is zo lijk van waarom kom jij eigenlijk... :)

Nikita76
Berichten: 1918
Lid geworden op: 19 september 2008, 14:31

Bericht door Nikita76 » 6 november 2009, 13:58

Calani en prutske, ten 1ste al een dikke proficiat met jullie zwangerschap !!!

Ik heb ook een heel zware bloeding gehad op 10 weken, (het gutste en spoot er echt uit) dus zware paniek. Bij mij was er ook een vrij grote bloedklonter, en die bloeding heeft nog 4 weken aangehouden. Toen stelden ze een zeer laag gelegen placenta vast en sindsdien zit ik ook thuis (tot aan de bevalling). Ik moet nu wel geen hele dag het bed houden, dus k hou me nog bezig met de dagelijkse dingen, maar veel meer bewust van de gevaren van een lage placenta.

dus volg maar flink de raad op van jullie gyn's en rust voldoende !

grts x

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 6 november 2009, 14:35

Bij mij vonden ze het toch heel normaal dat ik extra langskwam bij bloedverlies, ze zeiden dat dat altijd mocht en dat ik het zelfs best ook deed (was ik nog meer ongerust natuurlijk :wink: ).

Op naar de volgende controle meiden, en eigenlijk, niet teveel proberen te stressen bij bloedverlies. 't Komt echt heel vaak voor en vaak ist gewoon niks. Maar ja, ik was toch ook altijd ongerust hoor. Die eerste 12 weken ook hé... :?

Statistisch gezien heb je veruit het meeste kans dat alles in orde is! Probeer jullie daar aan op te trekken. En eenmaal die eerste 12 weken voorbij, betert het wel, de ongerustheid... 8) (langzaam maar zeker :wink: )

grootgevaarke
Berichten: 4815
Lid geworden op: 15 juli 2008, 14:20

Bericht door grootgevaarke » 6 november 2009, 15:55

zegt ze nu... :wink:

calani
Berichten: 271
Lid geworden op: 15 mei 2009, 23:56

Bericht door calani » 6 november 2009, 22:20

bedankt voor alle antwoorden!

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 8 november 2009, 13:13

:lol:

Tsja... :wink:

Ze hebben dat toen ook tegen mij gezegd. :wink:

calani
Berichten: 271
Lid geworden op: 15 mei 2009, 23:56

Bericht door calani » 10 november 2009, 22:35

hey!!
controle echo vandaag, de tweeling is mooi gegroeid en geen spoor meer van een bloeding
kan weer richting roze wolk :)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot] en 27 gasten