EHBO verplicht voor alle ouders

Plaats reactie
Bjorn en Kim
Berichten: 4308
Lid geworden op: 24 augustus 2007, 10:56

EHBO verplicht voor alle ouders

Bericht door Bjorn en Kim » 4 november 2009, 21:49

Hoi iedereen,

wil hier even een goede tip kwijt voor alle aanstaande of al zijnde ouders!

mijn protje (10 maand) is ziek en vannacht was hij aan het wenen, had een verstopte neus, hoesten, hyperventileren en uiteindelijk was hij aan het stikken in z'n slijmpjes.

ik heb hem direct op z'n zij gelegd en op z'n rug beginnen kloppen tot hij ze uiteindelijk beginnen overgeven is (hoopte echt dat ik niet m'n vinger in z'n keel hoefde te steken maar dat heb ik gelukkig niet moeten doen!).

uiteindelijk zijn we naar spoed gegaan: luchtwegeninfectie, een zware keelontsteking en een oorontsteking.

wat ik hier uiteindelijk mee wil zeggen is dat een een ehbo-cursus echt geen overbodige luxe is. veel mensen weten hiet hoe ze in bepaalde omstandigheden moeten reageren...

Groetjes Kim

Wappie
Berichten: 3749
Lid geworden op: 7 oktober 2008, 9:56

Bericht door Wappie » 5 november 2009, 9:19

Oei...amai, je zal wel serieus geschrokken zijn. Ik moet zeggen, chapeau dat je zo reageert!!! Ik weet niet dat ik zo doordacht zou reageren...
Misschien is zo'n cursus inderdaad geeen slecht plan.
Neg veel beterschap voor je kleine man!!

Sterretje
Berichten: 12336
Lid geworden op: 18 december 2007, 15:11

Bericht door Sterretje » 5 november 2009, 10:23

Goed gedaan Kim chapeau hoor!

Ik heb al enkele ehbo cursussen gedaan voor volwassenen en hoop er een te kn volgen voor baby's ook. heb gezien dat de mutualiteit die organiseert.

Sowieso reageer je ook met je instinct en gezond verstand, dus ik denk dat je van nature uit ook al veel 'kunt'...

MA
Berichten: 3552
Lid geworden op: 27 oktober 2008, 17:29

Bericht door MA » 5 november 2009, 10:27

Kim dat zal wel even schrikken geweest zijn. Ik hoop dat intussen alles in orde is met je kleine ventje.Bedankt voor de tip...is inderdaad geen overbodige luxe...

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 5 november 2009, 10:34

Oei Kim, das schrikken! Gelukkig heb je meteen goed gereageerd!

Wij hebben ons ingeschreven voor een cursus "levensreddend handelen bij zuigelingen en kinderen van 0-12 jaar", bij Falkacademy (zie website). Eén avond, drie uurtjes, 30 euro. De cursus is "erkend" door K&G. Ze hebben ook een cursus EHBO voor ouders, voor brandwonden, vergiftiging, ... .
"Levensreddend handelen" is voor verstikking en reanimatie. Je kan je gewoon online inschrijven, ze hebben verschillende locaties waar je de opleidingen kan volgen.

Kvind dat ook een must, dus al ingeschreven...

Bjorn en Kim
Berichten: 4308
Lid geworden op: 24 augustus 2007, 10:56

Bericht door Bjorn en Kim » 6 november 2009, 17:10

Ik heb vroeger ehbo gehad van mijn vader, hij is er nu wel niet meer maar ben hem hiervoor zal zeer dankbaar geweest!

ondertussen is mijn klein patatje al veel beter hoor, enkel nog een vuile hoest, die kinderziektes moet iedereen doormaken he :D

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 26 november 2009, 15:49

Ventje en ik hebben dinsdag de cursus "levensreddend handelen bij zuigelingen en kinderen" gevolgd bij Falkacademy.

Geleerd :

Controle (is er echt iets mis - wanneer verwittig ik de hulpdiensten)
Mond op mond / mond op mond-neus beademing
Hartmassage
Wat doen bij verstikking

Dit op drie uur, in een groepje van zes deelnemers dus volop zelf kunnen oefenen op de poppen. Ik vond het heel interessant en heel realistisch ook. Ze vertelden er bv ook bij dat ze weten dat je dat niet perfect gaat doen, wegens gebrek aan oefening. Maar zelfs een halvelingse reanimatie tot de hulpdiensten er zijn kan een wereld van verschil betekenen voor je kindje.

Dus wat mij betreft een aanrader. 8)

fluffie
Berichten: 1582
Lid geworden op: 10 oktober 2008, 18:34

Bericht door fluffie » 27 november 2009, 22:47

Hey loeki,

Waar is dat die falkacademy? Zou dat ook wel eens willen volgen zo'n avond, maar vind het niet direct terug op internet.

Véro.
xx

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 28 november 2009, 10:17

http://www.falckhealthcare.be/falck_aca ... gezin.html

De data en locaties staan erbij, je kan gewoon inschrijven via de website en daarna krijg je een bevestigingsbrief. Betalen ter plekke of factuurtje achteraf. :)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 64 gasten