vaccinatie voor mexicaanse griep

grootgevaarke
Berichten: 4815
Lid geworden op: 15 juli 2008, 14:20

Bericht door grootgevaarke » 18 november 2009, 9:43

Media heeft vele mensen onnodig bang gemaakt. Van 't weekend nog maar eens mogen ondervinden: we zaten met hele bende in Center Parcs, koppels met kleine kindjes en 2 zwangere vrouwen (waaronder ik 8) ). Eén van de kleine kindjes kreeg op zaterdag hevige koorts, Nederlands ziekenhuis gebeld (op aanraden van de receptie) en ZONDER het kind gezien te hebben, ging men er vanuit dat het kind Mex griep had. De mama volkomen in paniek: én haar kind Mex griep én haar kind had mogelijks 2 zwangere vrouwen aangezet en ze voelde zich volledig verantwoordelijk :roll: Ze zag al vreselijke doemscenario's voor zich. Dat is toch verschrikkelijk? Dat men onmiddellijk het allerergste gaat denken? En dat is m.i. grove fout van de media. Ok, men moet er voorzichtig mee zijn, en zeker als men zwanger is, maar men heeft sterk overdreven.

En de overheid, ja, die zal nu wel aanraden om te vaccineren. Al die miljoenen vaccins zijn besteld. MEER vaccins dan er inwoners zijn in België :shock: Waarom??? En de campagne kost 'slechts' 18 miljoen euro aan de ziekteverzekering. Wie gaat dat betalen? Wie heeft zo veel geld? Wie heeft zo veel ringpingping? Wie heeft zo veel geld? :lol: (enfin, eigenlijk vind ik het niet om te lachen)

Nikita76
Berichten: 1918
Lid geworden op: 19 september 2008, 14:31

Bericht door Nikita76 » 18 november 2009, 10:30

hierover kan dan weer oneindig lang gediscussieerd worden, en ik ben ook tegenstander door al die opgeblazen media errond... en hoe langer, hoe meer een mens aan zn eigen meningen gaat twijfelen he 8)

de mensen zo de "schrik" op hun lijf jagen zonder dat ze de patienten gezien of maar getest hebben op de feitelijke MG, dat vind ik onverantwoord. En dat zijn dan doktoren in de geneeskunde :shock: uhu... en allemaal omdat WHO die stomme berichten de wereld instuurt en de media erop vliegt als vliegen op n str.... :?

soit... ni om te lachen inderdaad...

Liefje
Berichten: 1369
Lid geworden op: 4 juni 2009, 12:44

Bericht door Liefje » 19 november 2009, 9:35

Ik ben gisteravond gevaccineerd. Heb de spuit rechts laten zetten ookal ben ik rechtshandig, omdat ik alleen nog maar op mijn linkerzijde kan slapen, op de andere kant begint er iemand in m'n buik te protesteren :) . Beetje stijve arm, maar verder helemaal geen last gehad. Goed geslapen. Beebje beweegt ook nog normaal, vannacht was ze zelfs exteem bewegelijk ... toch wel benieuwd welke 'drug' ze in dat vaccin stoppen :lol: :lol:

grootgevaarke
Berichten: 4815
Lid geworden op: 15 juli 2008, 14:20

Bericht door grootgevaarke » 19 november 2009, 11:34

:lol: Pure adrenaline!

Nikita76
Berichten: 1918
Lid geworden op: 19 september 2008, 14:31

Bericht door Nikita76 » 19 november 2009, 20:13

wieuww , ikke morgen voor de prik ... pffff... ben ook ns benieuwd !

ik kan nog op beide zijden slapen, enkel als ik n beetje te ver doordraai naar de buik, dan krijg ik ook "kloppen" :D

Lady babywish
Berichten: 27
Lid geworden op: 24 oktober 2009, 10:17

Bericht door Lady babywish » 19 november 2009, 21:09

ben vandaag naar gynaecoloog geweest omdat ik nog altijd afzie van die spuit en zij zei dat het normaal was dat ik wat grieperig daarvan ben en nog altijd afzie ervan. Maar zij vond dat een goede zaak dat ik dat ik me heb laten vaccineren. Ik moet vitaminen nemen om wat aan te sterken.
Ik vindt dat al helemaal niet normaal dat die spuit me zo slecht doet voelen.
Met de baby is wel nog alles goed :)
Heb pijn in onderbuik en loop daardoor wat gebogen.
Moet nog meer rusten van haar en de zwangerschap goed proberen door te komen.
Hoop dat ik gauw terug wat energie heb :wink:

girl
Berichten: 217
Lid geworden op: 10 april 2009, 18:14

Bericht door girl » 20 november 2009, 0:55

Sommigen veranderen snel van gedachte....... :D

Nikita76
Berichten: 1918
Lid geworden op: 19 september 2008, 14:31

Bericht door Nikita76 » 20 november 2009, 14:30

heb weer keelpijn... en ik moet nog om die gevreesde prik... dat belooft... nog n half uur :roll:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 67 gasten