vaccinatie voor mexicaanse griep

nathalie v
Berichten: 2976
Lid geworden op: 16 april 2009, 19:54

vaccinatie voor mexicaanse griep

Bericht door nathalie v » 6 november 2009, 9:17

Na lang twijfelen en een gesprek met gyn en huisdokter, ga ik me woensdag toch laten vaccineren voor de mexicaanse griep...

Heeft iemand dit al laten doen? Ziek van geweest...? :? Ik ben in m'n 18de week, en alles loopt prima!

Groetjes en fijn weekend!

nathalie v
Berichten: 2976
Lid geworden op: 16 april 2009, 19:54

Bericht door nathalie v » 6 november 2009, 9:18

oeps, er weeral over gekeken, staat er al op!
:roll:

Liefje
Berichten: 1369
Lid geworden op: 4 juni 2009, 12:44

Bericht door Liefje » 6 november 2009, 12:08

hey Nathalie, ik heb vanochtend in samenspraak met de gyne besloten me te laten vaccineren. Heb al de hele herfst een lage weerstand en bovendien heb ik een redelijk vertrouwen in de medische wetenschap. Mijn huisarts prikt over twee weken, dan ben ik 28 wkn zwanger. Ben benieuwd naar jouw ervaring!

JD
Berichten: 1468
Lid geworden op: 9 mei 2007, 16:04

Bericht door JD » 6 november 2009, 23:45

Hey,

Na lang twijfelen heb ik ook beslist om me te laten vaccineren.
Ik werk in de gezondheidszorg en bij ons zijn ze al een week bezig, maar ik heb me laten opschrijven voor volgende week zodat ik nog eens kon overleggen met mijn gyn.

Volgens een arts bij ons op het werk is het griepvaccin tegen de mex griep gelijk aan het vaccin tegen de seizoensgriep, alleen met een ander 'beestje' als basis.
Onze apothekers laten zich vaccineren...
Ik heb Dr Temmerman op het nieuws gezien en ik vond haar wel overtuigend. Zij is zo'n echte nononsens vrouw en dokter en als zij het ok vindt, dan geloof ik dat.
Tot slot is het vaccin goedgekeurd geweest door een aantal groeperingen van gynae's...

Van de collega's die het vaccin al hebben laten zetten heb ik gehoord dat het lichaam sterker reageert dan tegen het vaccin voor de seizoensgriep. Dat gaat van een pijnlijke arm over een paar dagen griepgevoel. In sommige ziekenhuizen geven ze hun personeelsleden na het vaccineren automatisch een Dafalgan...

Nikita76
Berichten: 1918
Lid geworden op: 19 september 2008, 14:31

Bericht door Nikita76 » 9 november 2009, 20:03

brr, ik laat ze niet zetten, omdat ik vind dat er te weinig is geweten over de eventuele gevolgen voor beebje in buik en omdat ik nooit een griepvaccin laat zetten. Ik ben ook zelden (echt dood)ziek. Ik vind t ook allemaal opgeblazen media-gedoe, voor mij is dit een griep als een ander en er sterven jaarlijks mensen aan de gewone griep ook.

En ik zit thuis, kom niet veel onder de mensen, (bedoel, geen collega's die me kunnen aansteken, ed)... dus neen ik ben ertegen. Moest ik nu al bevallen zijn, zou ik eerder geneigd zijn me te laten overtuigen.

En nu maar hopen dat we niet ziek worden he 8)

girl
Berichten: 217
Lid geworden op: 10 april 2009, 18:14

Bericht door girl » 10 november 2009, 0:41

Nikita-ik sluit me aan bij jou-ik ben ook eerder tegenstander van dat 'ongeteste' vaccin. Maar weet wel dat onze gynaec. aandringt om t te laten zetten...

grootgevaarke
Berichten: 4815
Lid geworden op: 15 juli 2008, 14:20

Bericht door grootgevaarke » 10 november 2009, 9:54

ik laat ze ook niet zetten. Heb al argwaan doordat men zegt dat het enkel zwangere vrouwen in tweede en derde trimester zich mogen laten vaccineren. Dat betekent toch dat ze vrezen dat het op hele kleine embryo's een uitwerking ZOU kunnen hebben. Touchons du bois, maar ik heb ook nog nooit griep gehad. Ik ben daar niet gevoelig aan (wel aan beestjes die keelontsteking veroorzaken, maar die jaag ik na 2 dagen de deur uit)

MA
Berichten: 3552
Lid geworden op: 27 oktober 2008, 17:29

Bericht door MA » 10 november 2009, 11:34

Ik voorlopig ook niet omdat mijn gyn tegen is.

Maar, wel al te maken gekregen met gebrek aan vaccin. Mijn vader behoort tot de categorie chronisch zieken, net het ziekenhuis uit van operatie en totaal verzwakt en huisarts had geen vaccins meer. Vermits chronisch zieken dit bij hun huisarts moeten laten doen....Mijn moeder kan misschien nog aansluiten bij de vaccinatie van de gemeente (zij verzorgt hem fulltime). En die stomme anderlecht (ea) voetballers die zijn gevaccineerd hoor.

Vereltje
Berichten: 1948
Lid geworden op: 16 mei 2008, 10:02

Bericht door Vereltje » 10 november 2009, 11:49

Ja daar krijg ik het dus van he! Die stomme voetballers (ik ging een ander woord gebruiken maar heb me nog net kunnen inhouden :D ) vinden zichzelf belangrijk genoeg om een beetje de vaccinaties van chronisch zieken, kindjes met muco, en zwangeren af te pakken! En die voelen zich daar niet eens schuldig over he! Grrrrrrrrr! :evil:

Mijn papa is zijn spuitje ook al gaan halen, hoort onder de groep chronisch zieken. Voor zover ik weet heeft hij er toch geen bijwerkingen van. Bij mijn 12-weken echo ga ik aan de gyne vragen wat hij denkt en dan laat ik me inenten denk ik.

grootgevaarke
Berichten: 4815
Lid geworden op: 15 juli 2008, 14:20

Bericht door grootgevaarke » 10 november 2009, 11:52

Ach, die voetballers... Verdienen véél te veel geld om niets te moeten doen. Schandalig gewoon

Vereltje
Berichten: 1948
Lid geworden op: 16 mei 2008, 10:02

Bericht door Vereltje » 10 november 2009, 11:55

Breek me daar de mond niet over open... Ik vind maar 1 voetballer tof en dat is mijn schoonbroer! :lol:

JD
Berichten: 1468
Lid geworden op: 9 mei 2007, 16:04

Bericht door JD » 10 november 2009, 22:28

Ik heb vandaag mijn spuitje gekregen. Heb wat last van mijn bovenarm, voelt aan als een enorme blauwe plek, inclusief zwelling.

Volgens een arts op het werk is het vaccin even goed getest als anders, maar werd enkel de administratieve procedure ingekort.
De basis van het vaccin zou hetzelfde zijn als bij het gewone griepvaccin... vandaar dat ze de risico's voor zwangeren onder de 12wkn wat kunnen inschatten.

In landen waar de epidemie al over zijn hoogepunt is zien ze dat het vooral jonge vrouwen zijn die slachtoffer worden van de mexicaanse griep en dat er meer dan bij de gewone griep zwangere vrouwen geconfronteerd worden met zware complicaties...

lisa marie
Berichten: 2449
Lid geworden op: 20 mei 2009, 19:17

Bericht door lisa marie » 11 november 2009, 20:27

Ik ben vandaag ook geweest, zowel mijn huisarts als de gynaecoloog raadden het aan... Ik heb het dus gedaan, zeker toen ik hoorde dat er een aantal zwangeren met zware griepsymptomen op de intensieve lagen.

Inderdaad, bovenarm voelt nu wel pijnlijk aan als ik eraan kom, en ik slaap normaal op mijn linkerzij... dat zal nu dus niet gaan... Voor de rest voel ik niet echt iets speciaals !

Nikita76
Berichten: 1918
Lid geworden op: 19 september 2008, 14:31

Bericht door Nikita76 » 11 november 2009, 20:58

ik heb vernomen dat er iemand al ziek werd van de griep-inenting alleen al... ik blijf bij mn standpunt en laat er geen zetten. Maar zoals ik al zei, ik zit thuis en kom dus niet zoveel onder de mensen, en jah, als er nu iemand thuiskomt met de griep... maar hopen dat ik t gewoon niet overneem.
Maar ik laat me voorlopig niet meeslepen in de hetze :wink:

JD
Berichten: 1468
Lid geworden op: 9 mei 2007, 16:04

Bericht door JD » 12 november 2009, 10:15

Twee dagen na inspuiting nog steeds last van de arm, maar verder niets. Ook niet grieperig geweest.

Nikita, het is goed mogelijk dat je grieperig wordt van een griepvaccin. Dit is niet alleen zo van het griepvaccin tegen de mexicaanse griep. Je kan van alle vaccins wat 'grieperig' worden na de vaccinatie, dat is je lichaam die antistoffen begint aan te maken.
Je ziet dat vaak ook bij kindjes na hun vaccinatie dat ze een paar dagen minder goed zijn.

Iedereen moet natuurlijk de afweging maken voor zichzelf!
Ikzelf werk in een ziekenhuis en daar hangen sowieso al wat meer beestjes rond.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 75 gasten