vaccinatie voor mexicaanse griep

MA
Berichten: 3552
Lid geworden op: 27 oktober 2008, 17:29

Bericht door MA » 12 november 2009, 10:51

Ik heb net van de gyn van de structuurecho wel het advies gekregen om mij in te laten enten. Zal nu nog maar eens naar mijn 'normale' gyn bellen, want hier in dorp is vaccinatiecampagne gestart.

Nikita76
Berichten: 1918
Lid geworden op: 19 september 2008, 14:31

Bericht door Nikita76 » 12 november 2009, 11:19

Ja als ik nu nog aan het werk zou geweest zijn, zou ik misschien ook meer geneigd zijn voor de prik. Maar nu.. sjah, kan goed zijn dat mijn gyn het maandag ook aanraadt hoor.. Maar blijf toch bij mijn standpunt, denk ik :wink:

MA
Berichten: 3552
Lid geworden op: 27 oktober 2008, 17:29

Bericht door MA » 12 november 2009, 11:52

Alle ook 'normale' gyn is nu voorstander van vaccinatie...

Lady babywish
Berichten: 27
Lid geworden op: 24 oktober 2009, 10:17

Bericht door Lady babywish » 12 november 2009, 13:47

Ik moet vandaag een spuitje gaan halen, was er eerlijk gezegd niet gerust in maar als ik lees wat bijvoorbeeld de griep kan doen of geelzucht bij een zwangere vrouw denk ik dat dat spuitje geen kwaad zal doen. Bij zwaar zieke zwangere vrouwen geven ze ook medicijnen, antibioctica enzo...
ja waar ligt het risico?
Kans hebben om de mexicaanse griep te krijgen is niet goed en dat spuitje waarschijnlijk ook niet.
Ik weet het ook niet meer wat ik nog allemaal moet vertrouwen... Ben wel erg bang om de griep te krijgen maar ook bang dat het vaccin gevolgen kan hebben.
Enfin ik ga er toch eentje laten zetten op goede hoop van zegen.
En bidden maar dat mijn baby gezond geboren wordt.

MA
Berichten: 3552
Lid geworden op: 27 oktober 2008, 17:29

Bericht door MA » 12 november 2009, 13:49

Voor mezelf heb ik absoluut geen schrik. Ik weet dat ik altijd last heb van een vaccin...dus zal nu wel niet anders zijn. Maar ik heb vooral schrik voor impact op beebje

nathalie v
Berichten: 2976
Lid geworden op: 16 april 2009, 19:54

Bericht door nathalie v » 12 november 2009, 15:51

Ik ben gisteren mijn spuitje gaan halen en heb ook alleen maar pijn gehad in mijn arm. Het was niet met volle overtuiging, maar ja, je neemt een beslissing en hoopt dat het de juiste is.... :)

mies
Berichten: 3814
Lid geworden op: 22 maart 2009, 14:44

Bericht door mies » 12 november 2009, 16:17

Ik ben nog niet helemaal overtuigd, ik heb nu ook platte rust en kom voornamelijk alleen maar in dicht contact met mijn man.

Ik vraag me af of hetvolgende mogelijk is:
- afspraak maken bij de dokter voor mij
- samen met man naar de dokter gaan
- zeggen dat ik schrik heb en vragen of mijn man dicht bij mij mag staan
- arm ontbloten en in het geniep ontbloot mijn man ook zijn arm
- als de dokter met de spuit komt, heeeeeel rap wegduiken en de arm van mijn man in de plaats laten vaccineren hahaha.

Probably not...

Maar ja, geef mij nu maar eens de logica van hetvolgende: zwangere vrouwen en ouders van kinderen jonger dan 6 maand mogen een vaccin hebben.
Mijn man mag dus het vaccin hebben vanaf de dag dat het kindje geboren is, maar dan heeft het toch nog niet direct effect? Wat als hij het moederhuis binnenkomt met de mexicaanse griep, en direct het kindje aansteekt??
Waarom mogen mannen geen vaccin vanaf enkele weken vóór de bevallingsdatum, zodat ze goed beschermd zijn tegen dat de kleine er is?

Ik zal eens een klapke doen met de griepcommissaris...

MA
Berichten: 3552
Lid geworden op: 27 oktober 2008, 17:29

Bericht door MA » 12 november 2009, 16:33

Ik heb mij al dezelfde vraag gesteld en veel zin om huisarts te vragen om ons beiden te vaccineren. Zeker in jouw geval zou ik daar toch eens gewoon voor bellen. Niet dat ik het je toewens, maar je kan bij wijze van spreken morgen al behoren tot de categorie 'ouders van < 6 maanden baby'

Martha
Berichten: 199
Lid geworden op: 2 april 2009, 10:04

Bericht door Martha » 12 november 2009, 18:28

Hoi dames

Hier nog een grote twijfelaar.

Ik wou eigenlijk absoluut geen spuit tegen de Mexicaanse griep. Op het werk werd ons sterk aangeraden ons te laten vaccineren. Eerst heb ik geweigerd, maar vandaag was ik op controle bij mijn gyn en die raadde mij dat heel sterk aan. Ik heb ook vanaf morgen mijn eerste trimester (12 weken) "achter de rug". Maar ik heb echt schrik dat het vaccin niet veilig is voor de baby. Is dat spul wel voldoende getest? Moest ik niet zwanger zijn zou ik mij zeker niet laten inenten. Het is echt een dilemma.

Groetjes


Martha

girl
Berichten: 217
Lid geworden op: 10 april 2009, 18:14

Bericht door girl » 13 november 2009, 12:43

hoi marthe

Nee-op zwangere vrouwen is het niet getest-toch zijn ze risicogroep.

gr

grootgevaarke
Berichten: 4815
Lid geworden op: 15 juli 2008, 14:20

Bericht door grootgevaarke » 13 november 2009, 13:00

is die vaccinatiecampagne niet zo opgezet dat eerst de risicogroepen worden gevaccineerd en dat binnen enkele weken ook anderen kunnen gevaccineerd worden?

MA
Berichten: 3552
Lid geworden op: 27 oktober 2008, 17:29

Bericht door MA » 13 november 2009, 13:10

Ik denk dat dat de filosofie is. Ik hoorde toch dat België had ingeschreven op 12 mio vaccins. MAar die kunnen natuurlijk niet allemaal tegelijk geleverd worden.

Voor diegene die nu zwanger zijn, is er maar 1 vaccin voorzien, terwijl binnen paar weken of maanden je dan weer in de categorie valt dat beide ouders gevaccineerd moeten zijn....

Ik krijg zondag de mijne...toch met een bang hartje, niet voor mezelf, maar voor beebje

prutske14
Berichten: 303
Lid geworden op: 22 mei 2009, 21:03

Bericht door prutske14 » 13 november 2009, 18:10

Mijn man krijgt volgende week vrijdag zijn vaccin, ik moet nog wachten tot na nieuwjaar want ben nog maar 7 weken. Maar zo kan ik het al niet via mijn man krijgen.

Lady babywish
Berichten: 27
Lid geworden op: 24 oktober 2009, 10:17

Bericht door Lady babywish » 13 november 2009, 18:13

Ik heb gisteren dus mijn spuitje gehad rond 16u en rond 19u begon ik hevige hartkloppingen te krijgen en heel erg moe alsof ik de griep zou krijgen ken je dat....
Ik heb eerst niet zitten denken dat het aan het spuitje lag maar ik voelde me over het algemeen wel heel fit en na dit spuitje ben ik ziek. De hartkloppingen waren niet normaal zwaar dat ik verplicht was te gaan liggen. Vandaag voel ik me nog altijd zo wat grieperig, heb de hele namiddag geslapen en nu het is een beetje beter. Had ik dit geweten me zo te moeten voelen pffffff had ik geen gezet. Ik moet wel zeggen dat ik altijd wel gevoelig en snel reageer van medicijnen omdat ik in mijn leven nooit iets heb moeten innemen of toch niet langdurig, zelfs geen dafalgan.
Mijn baby schopt eigenlijk heel hard en veel en sinds gisteren is het rustig in mijn buikje, voel haar af en toe wel nog schoppen maar veel minder dan anders. Maak me wel zorgen, en nu terug liggen....

Liefje
Berichten: 1369
Lid geworden op: 4 juni 2009, 12:44

Bericht door Liefje » 13 november 2009, 18:47

Lady B, ik had dat ook na de gewone griepprik: de volgende dag niet veel beweging in m'n buik, precies alsof ons meisje er wel wat van gemerkt heeft (kan mssn ook niet anders?). De dag erop was alles weer normaal. Hopelijk geldt voor jou en je kindje hetzelfde!
Aanstaande woensdag ben ik aan de beurt voor mijn mexicaanse prik.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 66 gasten