Info-avonden Kind en Gezin

Plaats reactie
girl
Berichten: 217
Lid geworden op: 10 april 2009, 18:14

Info-avonden Kind en Gezin

Bericht door girl » 14 november 2009, 0:29

hallo

Is er al iemand nr de info-avonden(rondleiding kraamafdeling-info borstvoeding,enz.) v Kind en gezin gegaan in het plaatselijk ziekenhuis?
Hoe is t verlopen? Welke info is je bijgebleven?

gr

leeuwtje
Berichten: 91
Lid geworden op: 6 april 2008, 9:32

Bericht door leeuwtje » 14 november 2009, 18:04

Hoi,

Wij zijn geweest, en wij vonden dat heel interessant. Het was voor ons het eerste kindje en wij wisten dus niet zoveel. De uitleg over het verloop van de bevalling bleef me bij en dan ook praktische informatie over het verblijf in het ziekenhuis. Maar we vonden vooral de derde avond heel interessant. Dat ging over preventie van wiegendood en we kregen ook een rondleiding in het verloskwartier en de materniteit.
Ik zou die info-avonden echt wel aanraden.

fluffie
Berichten: 1582
Lid geworden op: 10 oktober 2008, 18:34

Bericht door fluffie » 14 november 2009, 18:51

Wij vonden dat ook heel interessant, vooral die waar ze je rondleiden in het verloskwartier en zo! Echt een aanrader!

Véro.
xx

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 15 november 2009, 17:41

Ik ben niet naar zo info-avonden geweest. Maar bij ons in het ziekenhuis was er een info-namiddag. Kind en Gezin was daar ook. Ze hadden zo verschillende "standjes" met informatie: een standje over bv, kv, arbeid, vroedvrouwen aan huis, pampers, babyverzorging, ... en er waren ook rondleidingen op de materniteit en verloskwartier. Ik vond dat super interessant omdat alles zo gecentraliseerd was. Veel info op weinig tijd. Heel efficiënt vond ik dat.
Vooral de rondleiding op het verloskwartier vond ik interessant alsook de uitleg over de arbeid. Bijv wanneer moet je binnenkomen, hoe kan je bevallen, ....

Liefs,

Bokje en Kaan

grootgevaarke
Berichten: 4815
Lid geworden op: 15 juli 2008, 14:20

Bericht door grootgevaarke » 16 november 2009, 16:30

Bij ons in het ziekenhuis zijn er ook algemene info-avonden, met alle info op 1 avond. Voor de specifieke info-avonden zijn we al te laat: tegen dat ik aan de laatste info-avonden ben, ben ik al bevallen :P

Vereltje
Berichten: 1948
Lid geworden op: 16 mei 2008, 10:02

Bericht door Vereltje » 16 november 2009, 16:41

Wij gaan vanavond naar de eerste info-avond. Ik zal jullie laten weten wat ik er van vond! De tweede, met een rondleiding op de kraamafdeling, is over drie weken, maar daar gaan we toch een andere sessie moeten volgen want dan is mijn man er weer eens niet :roll:

lisa marie
Berichten: 2449
Lid geworden op: 20 mei 2009, 19:17

Bericht door lisa marie » 16 november 2009, 19:19

Goh, Vereltje, wat durf jij overal vroeg aan beginnen : een kinderwagen, info-avonden... Wij hebben nog niets van dat alles gedaan !

Vereltje
Berichten: 1948
Lid geworden op: 16 mei 2008, 10:02

Bericht door Vereltje » 17 november 2009, 9:10

Tja die info-avonden. Ik dacht ook dat ik daar nog wel mee kon wachten, maar toen ik vorige keer bij de gyne kwam deed die nogal raar dat ik nog niet geweest was dus heb ik maar meteen ingeschreven.
Ik vond het wel interessant, mijn man iets minder maar ja dat nemen we er maar weer bij zeker? Ik ben vooral benieuwd naar de rondleiding, bij de volgende sessie.

En of dat echt durven is dat weet ik niet. Ik ben zelf van het principe dat iets wat je koopt geen invloed kan hebben op je zwangerschap, dus waarom zou ik dan een buitenkansje laten liggen? Verder heb ik amper iets gekocht hoor, alleen uit noodzaak wat zwangerschapskledij. Ik wil eigenlijk gewoon van begin tot einde van deze zwangerschap genieten. :)

Nikita76
Berichten: 1918
Lid geworden op: 19 september 2008, 14:31

Bericht door Nikita76 » 17 november 2009, 10:35

waren wij ook maar zoals vereltje 8)

grootgevaarke
Berichten: 4815
Lid geworden op: 15 juli 2008, 14:20

Bericht door grootgevaarke » 18 november 2009, 10:10

Vereltje heeft gelijk hé. We zouden allemaal wat minder moeten doemdenken (look who's talking!!)

nathalie v
Berichten: 2976
Lid geworden op: 16 april 2009, 19:54

Bericht door nathalie v » 21 december 2009, 11:36

Ik heb in februari 2010 die infoavonden in het ziekenhuis en kijk er enorm naar uit. :)
Daarnaast ga ik ook nog infoavonden volgen bij een zelfstandige vroedvrouw in het geboortehuis, waar ik tss de bezoekjes aan de gyn (zitten soms 6 lange weken tussen)ook nog wordt opgevolgd. Ik denk dat zij een andere invalshoek hebben en denk dat het mekaar mooi aanvult. En de toekomstieg papa mag overal mee opdraven! :lol:

Groetjes

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 64 gasten