Baby kwaaltjes

Plaats reactie
wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Baby kwaaltjes

Bericht door wat is er mis? » 15 november 2009, 18:09

Mijn baby heeft baby acné. Ook iets normaal voor borstgevoede kindjes. Die hebben "moeilijkheden" met het verwerken van de vrouwelijke hormonen die ze binnenkrijgen vd mama via de bv. Ze "verwerken" dat via die acné. Ook hierop heb ik gebokkeld. Dat is volledig normaal en je moet daar niets aan doen. Iets aan wrijven zou het alleen verergen omdat je het verder "opensmeert" op het gezicht.

Liefs,

Bokje en onze "puberale" :wink: Kaan

MA
Berichten: 3552
Lid geworden op: 27 oktober 2008, 17:29

Bericht door MA » 15 november 2009, 18:11

Amai als uwen Kaan met alles zo snel blijft kunt ge al beginnen sparen voor zijn trouwfeest ;)

Zabbie
Berichten: 551
Lid geworden op: 20 april 2009, 17:00

Bericht door Zabbie » 16 november 2009, 5:53

Bokje, mijn zoontje had daar ook last van, zijn piek was rond de 2 weken. Gaat ook weer vanzelf weg, dus idd, niets aan doen...

Bjorn en Kim
Berichten: 4308
Lid geworden op: 24 augustus 2007, 10:56

Bericht door Bjorn en Kim » 16 november 2009, 9:59

Hey bokje,

heb ik niet meegemaakt maar elke baby zal wel z'n kwaaltjes hebben.

Tibo had een te strak tongriempje, normaal knippen ze dat door bij de bevalling maar ze hadden het niet opgemerkt, nu mag dit maar tussen 2 en 3 jaar maar kan ook vanzelf verbeteren (hij heeft daar geen last van), het enige wat daardoor kan gebeuren is dat hij gaat sissen bij het praten maar dan laten we het knippen. Onze enige schrik is dat dit onder algemene verdoving moet maar dat zijn zorgen voor later.

Tibo heeft ook een aardbeivlek, dat is een kluwen van bloedvatjes op z'n borst. Wij lachten ermee en zeggen dat dit de plaats is waar ze bij de ICSI de zaadcel geinjecteerd hebben. Dit gaat weg voor hun 5e verjaardag. Eerst bleef het maar groeien (is op z'n buikje) maar nu is het al aan het weggaan dus geen zorgen over maken...

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 16 november 2009, 12:33

Kim,

Volgens Kind & Gezin heeft Kaan ook een te strak tongriempje. Maar voorlopig moet ik daar niets aan doen. Ik had zelf als kind ook een te strak tongriempje. Als ik 6 was hbb ze dat operatief doorgeknipt. Ik moest toen toch onder narcose omwille van een liesbreuk. Ze hebben dan het tongriempje maar tegelijk aangepakt. Ik herinner me daar zelf niets meer van. Wel van de operatie hé, maar niet echt van het tongriempje.
Bij mijn broer is het maar doorgeknipt als hij al volwassen was. Maar bij hem was het minder uitgesproken als bij mij. Ik kon echt mijn tong niet uit mijn mond steken.

Liefs,

Bokje en Kaan

Bjorn en Kim
Berichten: 4308
Lid geworden op: 24 augustus 2007, 10:56

Bericht door Bjorn en Kim » 16 november 2009, 13:17

Tibo kan z'n tong ook maar net uit z'n mond steken maar in het begin kon hij dat niet. We wachten dus af en als hij later eventueel voor buisjes of poliepen onder het mes doet kunnen ze dat op die zelfde moment doen he. In het begin lag ik daar wakker van, nu ben ik al content als de griepen wegblijven want amai da ventje is al ziek geweest deze herfst!

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 16 november 2009, 13:44

Waarom mogen ze dat tongriempje wel "zomaar" doorknippen net na de bevalling maar daarna alleen maar onder narcose?

Bjorn en Kim
Berichten: 4308
Lid geworden op: 24 augustus 2007, 10:56

Bericht door Bjorn en Kim » 16 november 2009, 16:27

vroeg ik mee ook af, dan doen ze dat zonder verdoving, alsof een pasgeboren baby minder pijn heeft dan een grotere. Wij hebben Tibo horen krijgen bij zijn hielprik vanuit de andere kant van het ziekenhuis en dan knippen ze dat zomaar door!

Moet wel zeggen dat er minder doorbloeding is in dat riempje bij de geboorte als na enkele maanden maar toch... Misschien maar beter dat ze het niet gezien hebben.

Je hebt eveneens dokters die dat nu op zijn leeftijd (11 maand) nog zonder verdoving doen maar die van mij wou dat niet wegens te pijnlijk!!!!!!

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 1 december 2009, 23:18

Zoals bij het moppertopic door Wappie en Hope to be reeds gesuggereerd, begin ik er ook meer van overtuigd te geraken dat Kaan spruw hft. Ik kon in het begin nog de witte vlekjes eraf wrijven, dus dan was het geen spruw. Zo is me geleerd tijdens mijn opleiding kinderverpleegkundige. Maar ik heb niet echt de moeite genomen om echt alles eraf te proberen wrijven. Dus misschien best toch wel spruw ook. Het begint nu ook aan de binnenkant van de wang en zijn lippen. Lijkt me straf dat dat ook melkresten zijn.
Verder heb ik ook symptomen: pijnlijke tepels, vooral tijdens en na het voeden. Dus denk wel dat we "prijs" hbb.
Dus morgen toch maar bellen naar de kinderarts.

Liefs,

Bokje en Kaan

Wappie
Berichten: 3749
Lid geworden op: 7 oktober 2008, 9:56

Bericht door Wappie » 2 december 2009, 7:55

Oei Bokje... tis natuurlijk niet fijn, maar het is snel opgelost hoor. Onze jongens waren daar op enkele dagen vanaf.
Ik gaf natuurlijk wel geen bv, weet niet hoe het dan zit...

Tammyke
Berichten: 507
Lid geworden op: 6 juni 2008, 12:09

Bericht door Tammyke » 2 december 2009, 8:44

Dat tongriempje komt blijkbaar toch vaker voor dan ik dacht. Ebe had dat dus ook, had dat op neo al gezegd maar die deden er niets aan. Hij kon ook zijn tong niet uitsteken en je zag in het midden van zijn tong (zo op t puntje) echt dat het straks was.
Toen Ebe een week uit het ziekenhuis was moesten we op controle bij de kinderarts en die heeft dat toen losgeknipt.
Hij vertelde dat bij kleine kindjes dat vliesje zo dun is en dat ze dat nu niet voelen. Als ze ouder zijn moet het wel onder verdoving gebeuren.
Ebe heeft er echt niks van geweten hoor. Had meer problemen omdat we zijn mondje open moesten houden. Kleine knip, tut in de mond en t was voorbij. :D

Bokje, je kan dat eventueel eens zeggen als je naar de ka moet. Ze weten er nu echt niets van, wel ga je merken dat ze de dagen nadien even wat meer problemen hebben met eten.
Ivm spruw, volgens mij mag je die zalf ervoor ook op uw tepel doen en elke keer best goed afwassen voor je hem eten geeft.

Tammyke
Berichten: 507
Lid geworden op: 6 juni 2008, 12:09

Bericht door Tammyke » 2 december 2009, 8:53

Gisteren wat meegemaakt bij Ebe! Pff ben der nog ni goed van..
Hij had dus al enkele dagen een snotneus, maar had geen koorts, at goed en zo te zien had hij er ni veel last van. Gisteren toch naar de crèche gebracht. Probleem in dat hij daar weinig slaapt en blijkbaar had hij gisteren meer last. Ik bel meteen naar de dokter om langs te gaan, in de auto valt hij meteen in slaap. Ik bekijk hem, ziet hij heel bleek!! Ik schud tegen hem en ik kreeg die ni wakker.. Beweegde wel en trok snoetjes, maar hij deed zijn ogen niet open! :shock: Ik bel meteen terug naar de dokter, maar die was op huisbezoek, ik dacht foert ik rij naar spoed! Onderweg eerst gestopt en hem uit de mc gepakt, werd hij wel ewa wakker. In het ziekenhuis aangekomen deed hij wel zijn ogen open, dokter hem onderzocht maar ze vond niets verdacht. Hij had terug kleur en was aant spelen en aant lachen. ' Savonds toch naar men afspraak gegaan bij mijn dokter. Hij vermoed een rsv virusje, zijn neusje zat heel vol slijmkes! Nu moet ik heel veel spoelen, maar daar moet zo een hele flacon aan in! Daarna met het neuspeertje, vannacht heeft hij goed geslpane. Hij is geen enkele keer wakker geweest. Hij eet wel minder, ma het is ni da hij niets eet. Geef hem nu extra water of venkelthee tussendoor en zolang dat hij goed pipi doet moet ik me geen zorgen maken. Deze avond weet ik de uitslag van zijn snotjes, hebben met een wisser een staaltje genomen. Mens toch, dat wens je niemand toe! Ik zie zijn bleek snoetje nog steeds voor me. :cry:

Wappie
Berichten: 3749
Lid geworden op: 7 oktober 2008, 9:56

Bericht door Wappie » 2 december 2009, 9:09

Oh nee Tammyke...
Da is inderdaad niet plezant!
En het toeval wil nu, gisteren is het zoontje van mijn zus (bijna 5maand) opgenomen in het ziekenhuis met het RSV-virus. Was ook al een paar dagen aan het hoesten en dronk heel slecht. Hij was zelf 0.500Kg afgevallen.
Nu gaat alles wel beter hoor, maar nu ben ik ongerust...
Onze jongens hoesten nu al een geringe tijd. Ze eten nu wel beter, maar door het vele hoesten komt er regelmatig veel mee terug.
Nu vraag ik me af of dit RSV virus besmettelijk is?
Moet ik me zorgen maken??
Ik denk dat ik gewoon eens met de kinderarts bel... Dan ben ik gerust.
Maar Tammyke, moest jij hem medicatie geven ofzo??

Tammyke
Berichten: 507
Lid geworden op: 6 juni 2008, 12:09

Bericht door Tammyke » 2 december 2009, 9:16

Wappie, nee ik moet geen medicatie geven.
Wat ik wel moet doen is veel spoelen met fysiologisch water en nadien met zo een neuspeertje de snottepieten eruit zuigen.
Je moet zo een half tubeke links en half rechts spuiten, is veel en ze hebben dat ni graag ma als hun neus toe is merken ze drek wel groot verschil hoor.
Nadien peertje in neusgat, ander neusgat dichthouden en dan hoor je de slijmkes.

Ebe eet wel, maar minder. Ik geef hem dan vaker op een dag en geef hem ook water en venkelthee.

Het is inderdaad besmettelijk meid.

Wappie
Berichten: 3749
Lid geworden op: 7 oktober 2008, 9:56

Bericht door Wappie » 2 december 2009, 9:27

:? :?
Heb net met de kinderarts gebeld en ze zei dat 'als' er besmetting is, dat deze waarschijnlijk al geweest is. Zoals je zegt, er is helaas niet veel aan te doen...
Ik moet het goed in 't oog houden en van de moment dat ze dus idd zich slapper gaan gedragen en futloos worden moet ik opnieuw contact opnemen.
Ik hoop dat kleine Ebe zich snel beter voelt!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 66 gasten