Pas mama kwaaltjes

Plaats reactie
Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 5 februari 2010, 14:22

Ah, dus het zou wel kunnen dat ik nu wat meer gesmos heb omdat de melkproductie op gang komt? Kheb ook meer buikpijn... En soms een beetje roodverlies... :? Eigenlijk gaat het idd op en af, het is niet iedere dag hetzelfde.

Controle is pas binnen een weekje of drie, de zes weken controle.

Ik heb trouwens ook geen last van de scheur van vagina naar aars. Die is netjes genaaid en heb ik nooit iets van geweten. Tis de andere, m'n vaginawand is links ingescheurd, tot in de kleine schaamlip. Kheb trouwens gezien dat ik één van m'n kleine schaamlippen gewoon "kwijt" ben. Die is verdwenen. Niet erg hoor, twas net die lelijke die kwam "piepen" uit de grote schaamlippen. Meteen estetische chirurgie. :wink:

Aan rollebollen denk ik nog niet! Brrrr! Het idee alleen al... dat wordt nog lastig... :?

jufke
Berichten: 503
Lid geworden op: 12 januari 2009, 20:03

Bericht door jufke » 5 februari 2010, 14:48

Hier is de zin om te rollebollen anders al weer een tijdje aanwezig, maar durf nog niet goed... Vanaf wanneer is het 'veilig' voor de knip? Die kan toch niet scheuren ofzo he :oops:

pelkie
Berichten: 1927
Lid geworden op: 15 oktober 2007, 9:49

Bericht door pelkie » 5 februari 2010, 18:52

meestal raden ze aan 4 weken te wachten

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 6 februari 2010, 21:03

Herkent iemand een gevoelloze huid? Ik heb op de plaatsen waar m'n huid uitgerokken geweest is (denk ik, buik, dijen op de zijkant, ...) veel minder gevoel. Best vreemd. Zal wel goedkomen denk ik, alleen, kheb er nog nooit van gehoord...

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 6 februari 2010, 23:37

Nee dat herken ik niet Loeki.

Liefs,

Bokje

mies
Berichten: 3814
Lid geworden op: 22 maart 2009, 14:44

Bericht door mies » 8 februari 2010, 9:22

Nope, Loeki.
't Is te zeggen: rondom mijn litteken is het nog een ietsiepietsie gevoelloos, maar da's omdat ze waarschijnlijk enkele oppervlakkige huidzenuwkes doorgesneden hebben he.
Liggen die gevoelloze zones bij jou in de buurt van de striemen?

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 8 februari 2010, 21:19

Nope, geen striemen in de buurt... :?

Kzal maar een lijstje met vragen maken voor de zes weken controle...

mies
Berichten: 3814
Lid geworden op: 22 maart 2009, 14:44

Bericht door mies » 9 februari 2010, 13:54

Ik heb die straks, die controle (5 weken).
Geen idee wat ik kan vragen.
Geen idee ook wat te zeggen als het gesprek over anticonceptie zal gaan. Dat moet toch besproken worden he, op de "6-weken controle"? Vermoedelijk de mini-pil ofzo?
Liefst van al zou ik helemaal geen anticonceptie nemen, denk toch dat het niet spontaan zou lukken. Maar ja, stel nu dat er een wonder zich voor zou doen: ik zit met dat keizersnede-litteken dus ik mag nu nog niet zwanger worden.

Iemand nog tips ivm mogelijke vragen?

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 9 februari 2010, 16:09

Bij mij had de vv dat na twee weken al gevraagd, of wij dachten aan anti-conceptie. Kheb vlakaf nee gezegd... Maar jij idd toch beter voorzichtig zijn met dat litteken hé. Je weet nooit!

Kvraag me ook af wat ze dan vragen op die controle. Ik denk dat ze vooral zullen willen inschatten hoe het met je gaat, zowel lichamelijk (wonde, bloedverlies) als mentaal (geen postnatale depressie).

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 9 februari 2010, 16:13

"Nieuw" kwaaltje hier. Nu ja, nieuw... Kheb vastgesteld dat het rood bloedverlies niet uit mijn vagina komt en vooral aanwezig is na groot toilet-bezoek... Nochtans heb ik geen pijn bij 't afvegen ofzo, er is ook niks te zien. Kunnen "die dingen :wink: " ook vanbinnen zitten? Of zijn het gesprongen bloedvaatjes ofzo?

Kheb er geen last van, moet je daar dan "iets" aan doen? (en zo ja wat...)

Sterretje
Berichten: 12336
Lid geworden op: 18 december 2007, 15:11

Bericht door Sterretje » 9 februari 2010, 17:20

Loekie, Bokje heeft dat probleem ook gehad... er is hier ergens door Liezeke een professioneel antwoord gepost (op dit topic)...

Ja, anticonceptie: no way heb ik gezegd... de gyn heeft me toch voorgeschreven, hij zei zelf dat hij toch overtuigd was dat ik ze niet zou nemen :D

Een van de redenen waarom ik nu stilaan ga stoppen met BV, om te kijken of ik terug een cyclus krijg :?

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 9 februari 2010, 22:47

Het post-nataal consult was bij mij vooral controle voor nabloeding. Ik had nog rood bloedverlies, dus ook vaginale echo. Verder had ik net spruw (en Kaan ook), dus kreeg ook voorschrift voor Daktarin. Voorschrift voor post-natale kiné, wat ik nog steeds niet heb gedaan :oops: . Ik vraag me af of het nu nog de moeite is. En ja vraag over anticonceptie ook. En toen ik zei dat ik het niet wilde (was ermee begonnen want had al voorschrift gekregen op materniteit en restantje van de minipil ve collega - maar na een paar dagen al ermee gestopt wegens slecht gevoel), antwoordde de gyn "maar jij zal het niet erg vinden zeker als er nog eentje komt". Neeeeeeeeeee dus :wink: . Maar nu wel ff nog niet.

Oud kwaaltje dus Loeki. Ik heb het idd ook gehad. Maar het is vanzelf over gegaan. Liezeke had Movicol aangeraden. Ik heb dat uiteindelijk niet genomen omdat het vanzelf overging, en terugkwam en weer wegging. Ik heb het nu soms nog. Maar niet meer zo fel.

Liefs,

Bokje

mies
Berichten: 3814
Lid geworden op: 22 maart 2009, 14:44

Bericht door mies » 10 februari 2010, 16:39

Bij mij was het dus even controle van het keizersnede-litteken, en controle van de bekkenbodemspieren. Heb voorschrift meegekregen voor kinesitherapie, want bekkenbodem is door zwangerschap wel verzwakt.

Mini-mies was trouwens mee, mijn gyn genoot er écht van om haar te zien! Wij denken echt wel dat het niet gefaket was. Tja, mini-mies zat hem natuurlijk weer met haar enorme ogen te bestuderen, ze was zoals altijd in haar goeie doen bij "vreemden" :)

mies
Berichten: 3814
Lid geworden op: 22 maart 2009, 14:44

Bericht door mies » 10 februari 2010, 16:42

O ja, voor diegenen die dus wél naar de kinesitherapie zijn gegaan (jij niet dus Bokje :P) : hoe organiseerden jullie dat met de baby?

Ik heb geen flauw idee hoelang zo'n sessie duurt, en of ik haar zou kunnen meenemen. Anders moet ik 's avonds een afspraak maken zodat mijn man op haar kan passen, maar ik veronderstel dat de avonden al lang volzet zijn door de werkenden in deze wereld.
En om overdag op een werkdag een babysit te vinden voor een uurtje :? , geen idee hoe ik zo iemand zou kunnen vinden (die ik nog vertrouw op de koop toe!!)

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 11 februari 2010, 4:39

Wel eerlijk dat "georganiseer" hft me tegengehouden om te bellen en een afspraak te maken :oops: . En ik heb nog zo al mijn sessies opgespaard voor na de bevalling omdat ik het zo belangrijk vond die verzwakte bekkenbodemspieren terug op te bouwen. Miss moet ik alsnog bellen om te vragen of het nog zin hft.

Hier was mijn gyn ook super blij om Kaan te zien. Ze hft hem zelfs vastgepakt.

Liefs,

Kaan

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 86 gasten