Pas mama kwaaltjes

Plaats reactie
Zabbie
Berichten: 551
Lid geworden op: 20 april 2009, 17:00

Bericht door Zabbie » 12 februari 2010, 18:33

Dames, ik zit hier ook met een kwaaltje, en ik weet niet of het normaal is dat dit nog altijd voortduurt. Ik ben nu 5 weken geleden bevallen, maar ik heb nog steeds last van bruinverlies. Is dit normaal? Ben bevallen met een keizersnede en dacht dat dit dan zo lang niet mocht duren...

Katl1
Berichten: 48
Lid geworden op: 24 juni 2008, 23:10

Bericht door Katl1 » 12 februari 2010, 21:31

@Mies: ik ben vandaag voor het eerst naar de kinesist geweest voor de postnatale kine. Deze eerste sessie duurde nog geen 30 minuten. M'n man had vandaag nog een dagje vaderschapsverlof dus is Ambertje bij hem gebleven maar de volgende keer neem ik ze zeker mee. De gyne heeft me 9 sessies voorgeschreven.

@Zabbie: We zijn nu 7,5 weken na m'n bevalling (net als jij ook met een keizersnede) en tot vorige week heb ik toch nog regelmatig bruin bloedverlies gehad. Het ging wel op en af, enkele dagen niks en dan weer een dagje wel wat bloedverlies. Ik ben woensdag op nacontrole geweest bij de gynaecoloog en volgens haar was dit perfect normaal. Dus je hoeft je zeker geen zorgen te maken.

Groetjes,
Katl1

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 12 februari 2010, 22:02

Zabbie, ik heb 8wkn bloed- en bruinverlies gehad. Wel niet met een keizersnede bevallen, maar ik weet niet of dat er veel toe doet eigenlijk.

Liefs,

Bokje

Tammyke
Berichten: 507
Lid geworden op: 6 juni 2008, 12:09

Bericht door Tammyke » 13 februari 2010, 9:23

Zabbie ik heb dat ook een 6 tal weken gehad hoor. Denk ook niet dat er verschil is op welke manier je bevalt. Moet proper zijn daarbinnen e. :lol:

Ik heb ook een probleem.
Ik eet gewoon en blijf maar vermageren! Voel me echt niet goed in men vel.
Heb het al met de dokter er over gehad en hij zei dat men lichaam nog moet wennen aan alles. Huishouden, kindje, werken,.. Maar ik wil gewoon ewa dikker zijn! Bestaan daar geen pillen voor?? :(

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 13 februari 2010, 18:35

Welke oefeningen doe je bij de kine Katl1? Ik twijfel nog altijd om te gaan, heb vroeger al bekkenbodemtherapie gehad dus ik ken de oefeningen wel... Of doe je ook andere oefeningen?

Tammyke das een heel lastig probleem hé. Bijkomen is moeilijker dan afvallen... Buiten veel eten kan je niet veel doen denk ik. Ik ken iemand met hetzelfde probleem en ze is naar een dietiste geweest, maar uiteindelijk was het advies ook maar gewoon veel eten, en constant eten. Echt calorieën tellen. Drinkyoghurt tussendoor enzo, echt die dingen zoeken waar veel calorieën inzitten en die je makkelijk binnenkrijgt. Die kennis van mij is met veel moeite een "maar" paar kg bijgekomen, maar ze voelt zich wel stukken beter.

MA
Berichten: 3552
Lid geworden op: 27 oktober 2008, 17:29

Bericht door MA » 13 februari 2010, 18:39

Mm bij mij is afvallen moeilijker dan bijkomen..dus ik wil wel wat doneren...Als ze harten enz kunnen transplanteren, kunnen ze ook wel wat vet van het ene lichaam naar het andere krijgen he ;)

Heb je je schildklier al eens laten testen, want kan zijn dat die ook overactief is

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 13 februari 2010, 18:49

Moest dat eens kunnen, kheb ook nog 7 kg in de aanbieding! :)

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 13 februari 2010, 23:36

Tammy, ik heb vroeger ook altijd met dat probleem gezeten. Nu heb ik nog wat zwangerschapskilootjes (jammer genoeg vooral aan de buik) hangen. Het zal afwachten zijn hoe het gaat evolueren eens ik terug ga werken.
Ik kan je jammer genoeg ook niet echt tips geven, behalve eten natuurlijk (maar dat helpt bij mij ook niets).

liefs,

Bokje

fluffie
Berichten: 1582
Lid geworden op: 10 oktober 2008, 18:34

Bericht door fluffie » 14 februari 2010, 10:11

Ha, dat herken ik ook! Ik zou graag hebben dat er wat kilootjes blijven plakken, maar voorlopig ziet het er niet naar uit! Allez, wel nog een blubberbuik natuurlijk, maar verder al 6 kg eraf...

Wat ik wou vragen: Ik geef flesvoeding en heb dus direct na de bevalling 2 pillekes moeten pakken om de melkproductie stil te leggen, maar sinds een dag of 2 beginnen mijn borsten echt te lekken, en nu heb ik echt het gevoel dat ze op ontploffen staan. Herkent iemand dit? Iemand tips?

Véro.
xx

girl
Berichten: 217
Lid geworden op: 10 april 2009, 18:14

Bericht door girl » 14 februari 2010, 14:13

hey dames

laten we hopen op een spoedig herstel van de nieuwe mama's. Vervelend vraagje: wanneer terug betrekking-en verloopt dat zoals vroeger of meerdere keren pijnlijk? :(
Misschien mama's die uit ervaring kunnen spreken? Iemand?

Dank je

Liefje
Berichten: 1369
Lid geworden op: 4 juni 2009, 12:44

Bericht door Liefje » 15 februari 2010, 10:45

Girl, hier nog geen ervaring wegens te prille bevalling. Ben er wel benieuwd naar, want de goesting is er op zich wel al (de tijd daarentegen ... elke vrije minuut in bed slapen we toch het liefst :lol: )

Iets anders: zijn jullie ook zo onzeker?? Ik voel de kraamperiode aan als een grote therapiesessie, word met al mijn angsten geconfronteerd. (faalangst, perfectionisme, ik weet soms echt even niet wat ik met ons meisje aan moet - hoe 'werkt' zo'n kind'? :? )
Herkenbaar? En zou het beteren??

Sterretje
Berichten: 12336
Lid geworden op: 18 december 2007, 15:11

Bericht door Sterretje » 15 februari 2010, 10:50

Girl, bij mij waren de eerste betrekkingen een beetje pijnlijk, vooral omdat ik dacht dat het ging pijn doen, en dan ben je er meer op gefocust.
Een goed voorspel is dus belangrijk :oops:

Liefje,
Die onzekerheid had ik in mindere mate, maar was wel angstig en ongerust over het welzijn van m'n kindje.
't is wel zo dat je zelfzekerder wordt met de tijd. Je instinct ontwikkelt zich wel, wees niet ongerust.
Praat wel over je onzekerheid met je man of VV. En vraag raad als je het even niet meer weet.
Als het even wat minder gaat, probeer je dan te ontspannen en denk aan het geluk dat je gegeven is en het kleine wonder dat je in je armen houdt.
Het zal allemaal wel loslopen!

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 16 februari 2010, 2:48

Hoe gaat 't nu met de stuwing véro? Desnoods moet je een beetje afkolven - alles beter dan een borstontsteking! :?

Girl doe 't maar lekker rustig aan, Sterretje heeft groot gelijk. 't Zal wel spannend zijn zo de eerste keer terug, je bent er dan makkelijk wat op gefocust.

Liefje dat komt wel, echt! Khad ook na de bevalling zo iets van "tja, en dit is em nu". Ofzoiets. Ik zag em graag, maar kwist zo niet direct wat er nu mee aan te vangen. De binding was er zo niet direct bij mij. En nu word ik al nerveus als hij op iemand anders schoot zit. :wink:

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 16 februari 2010, 5:29

Vero, ik zou zeker bellen naar de gyn. Bij sommige vrouwen zijn die twee pilletjes misschien niet voldoende. Ik heb dat nog al eens gehoord. Afkolven (zonder iets extra te nemen) zou ik niet doen, want dan stimuleer je het nog meer.

Liefje, ik treed Sterretje bij. Het komt wel. Het betert dus zeker. Er komt een moment waarop je denkt dat alleen jij het kan :wink: .

Liefs,

Bokje

fluffie
Berichten: 1582
Lid geworden op: 10 oktober 2008, 18:34

Bericht door fluffie » 16 februari 2010, 9:54

Het is ietske beter, maar nog niet gedaan. Ik had naar de materniteit gebeld, in de overtuiging dat ze me nog 2 zo'n pillekes zouden geven, maar ze zeiden dat ik een spannende bh moest dragen en voorzichtig wat uitduwen onder den douche... Ik ga nog enkele dagen afwachten, want ik denk ook dat als je er geen gebruik van maakt, de productie toch zou moeten stoppen ??? Maar als het niet over is binnen een paar dagen, ga ik toch nog eens terugbellen.

Véro.
xx

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 63 gasten