Pas mama kwaaltjes

Liefje
Berichten: 1369
Lid geworden op: 4 juni 2009, 12:44

Bericht door Liefje » 16 februari 2010, 11:25

hey meiden, dank jullie wel voor de bemoedigende woorden. sinds gisteren voel ik me langzaam 'mama' worden :D Hopelijk zet de trend zich door. :wink:

Hier trouwens nog maar twee kilo over sinds de bevalling. Wel beetje blubberbuik (je zou voor minder ... ) en nog steeds vrees voor diastase. De adviezen over wanneer beginnen met buikspieroefeningen spreken elkaar wat tegen. Iemand tips?

fluffie
Berichten: 1582
Lid geworden op: 10 oktober 2008, 18:34

Bericht door fluffie » 16 februari 2010, 11:44

Liefje,

in de kraamkliniek kwam er al een kinesiste langs bij mij, en moest ik al vanaf 2 dagen na de bevalling buikspieroefeningen doen. Dit zijn ze:

- buik intrekken en 1 knie opheffen en tegen duwen met je hand (gekruist: dus linkerknie en rechterhand en dan rechterknie en linkerhand)
- buik intrekken en knieeën optrekken en van links naar rechts bewegen

er waren er nog, maar die ben ik al vergeten :oops:
Heb ze dus nog niet veel gedaan sinds ik thuis ben... Zou er dringend nog eens werk moeten van maken.

Véro.
xx

Liefje
Berichten: 1369
Lid geworden op: 4 juni 2009, 12:44

Bericht door Liefje » 16 februari 2010, 12:02

bedankt!

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 16 februari 2010, 16:42

Gewoon vanuit lig je hoofd op je kin en terug, en ev. je schouders mee opheffen mag ook. :)

Ik zou er ook eens werk van moeten maken... Maja. Kvind dat het eigenlijk wel meevalt, gevaarlijk... :wink:

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 17 februari 2010, 9:08

FF denken. De oefeningen in het ziekenhuis waren:

- de schouders ronddraaien
- de voeten ronddraaien
- op een zitbal zitten en de bekkenbodemspieren opspannen; eerst een aantal keer kort na elkaar; dan trapsgewijs sterker aanspannen en dan een aantal aanhouden

Liefs,

Bokje

Sterretje
Berichten: 12336
Lid geworden op: 18 december 2007, 15:11

Bericht door Sterretje » 17 februari 2010, 9:58

Ik vond de postnatale kine niet interessant. De kine in het zkh had me soortgelijke oefeninen als deze die jullie beschrijven laten doen, en de kine postnataal deed ongeveer hetzelfde. Niks speciaals eigenlijk. Je bekkenbodem trainen kan je vanuit je luie zetel, heb je geen kine voor nodig....

Hier ook weer een nieuwe kwaaltje: haaruitval. Pfieuw, als ik in de douche kijk... 'k hoop dat dit binnen enkele dagen stopt of ik ben serieus uitgedunt...

fluffie
Berichten: 1582
Lid geworden op: 10 oktober 2008, 18:34

Bericht door fluffie » 17 februari 2010, 14:56

Toen ik de laatste keer naar de kapster ging, zei ze ook dat veel vrouwen haaruitval hebben na de bevalling. Ze zei dat ik daar op de controle bij de gyn een middeltje moet voor vragen. Ik hoop dat het snel overgaat sterretje!

Véro.
xx

MA
Berichten: 3552
Lid geworden op: 27 oktober 2008, 17:29

Bericht door MA » 17 februari 2010, 15:38

Tijdens je zwangerschap vallen je haren minder uit dan normaal. Na 9 maanden heb je dan eigenlijk veel meer haar dan normaal en dat valt dan uit na de bevalling zodat je eigenlijk terug op je normale aantal haren zou moeten uitkomen. 'k weet dat mijn moeder vroeger pilfood nam, maar bij apotheker hebben ze vast wel verschillende van die dingen

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 17 februari 2010, 17:24

Mij was het ook al opgevallen dat ik veel mijn haren tegenkwam van mezelf op mijn trui bijv dan vroeger. En ik wist ook dat haaruitval na de bevalling voorkwam. Maar ik dacht misschien beeld ik het me maar in. Nu nog haaruitval? Nu ja, ik ben van nature nogal voorzien van een grote dos, dus ik kan wel wat missen.

Liefs,

Bokje

mies
Berichten: 3814
Lid geworden op: 22 maart 2009, 14:44

Bericht door mies » 18 februari 2010, 18:10

Ik begin ondertussen te begrijpen waarom zoveel vrouwen die moeder worden, hun haar laten kort knippen.
Ik heb voorlopig geen last van haaruitval, maar wel haar-getrek! Amai die handjes kunnen nogal grijpen seg!

Liefje
Berichten: 1369
Lid geworden op: 4 juni 2009, 12:44

Bericht door Liefje » 19 februari 2010, 10:37

Hier nog een vervelend kwaaltje - ik heb de hele dag zo'n last van mijn darmen: echte 'gasvorming' :oops: en vrij oncontroleerbaar. Het lijkt wel een equivalent van urineverlies (waar ik maar een heel klein beetje last van heb). Nu vraag ik me af of het kan komen van de hormonale veranderingen ivm borstvoeding?? Of is mijn bekkenbodemspier vooral bij de aars uitgerekt??? :? :shock:
Mijn eetgedrag is niet echt veranderd, er is natuurlijk wel meer stress en vermoeidheid. De enige structurele voedingsverandering is de thermos bv-thee per dag. Vandaag ga ik die eens niet drinken, zien of dat helpt. Fientje had gisteren dan ook zulke krampen de hele dag, dus ik voel me er schuldig over - heeft ze het via mijn melk?? Maar waar ligt het dan aan??

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 19 februari 2010, 12:16

Drie tasjes per dag is prima hoor Liefje. Van teveel venkel (en dat zit er oa in), kunnen de kindjes krampjes krijgen. En jij ook. :wink:

Je darmen moeten terug hun plekje zoeken in je buik, dat neemt een beetje tijd. Binnen een paar weekjes is dat vast beter. 8)

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 26 april 2010, 14:51

Mega pffffffffffffffff! Daarnet "het" nog eens bestudeerd daar beneden en nu ziet 't nog rood ook, tot in m'n bilnaad (schimmelinfectie?)... en 't doet pijn. :(

Heb maar een afspraak gemaakt in GHB om er eens naar te laten kijken, gelukkig mag ik morgen al gaan... :? :? :?

Sterretje
Berichten: 12336
Lid geworden op: 18 december 2007, 15:11

Bericht door Sterretje » 26 april 2010, 15:04

mega dikke knuf....
kan me niet voorstellen dat je er al zo lang mee rondloopt :s

Gelukkig kan je alweer snel bij een professional terecht. Hopelijk kunnen ze je rap 'genezen' daar vanonder... :roll:

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 26 april 2010, 15:10

Ik ook niet. :( Maar ze hadden me gezegd dat 't weken kon duren dus ja... ik maar geduld hebben hé. Maar nu ist wel op hoor!

De infectie zullen ze wel kunnen fixen met een zalfje zeker. Voor de rest vraag ik me af of ze iets kunnen doen. Kdenk niet dat ze het terug kunnen hechten ofzo (trouwens het idee.... brrrrrrrrrrrrrrrrrr!)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 77 gasten